داغ ترین ها :
علت کم شدن باتری هلث آیفون و راه حل مراقبت از آن

علت کم شدن باتری هلث آیفون و راه حل مراقبت از آن

مگر می‌شود کاربر آیفون بود و مراقبت از آن مهم نباشد؟ در روزهایی که گوشی‌های آیفون همزمان کار چند دستگاه را برای کاربران خود انجام می‌دهند و دست راست آن‌ها محسوب می‌شوند، مراقبت از باتری و حفظ سلامت باتری از مهم‌ترین بخش‌های استفاده و نگهداری از گوشی است. کمپانی اپل از آیفون 6 و نسخه iOS 11.3 به بعد بخش جدیدی را به قسمت تنظیمات گوشی‌های آیفون اضافه کرد تا افراد بتوانند با استفاده از آن به درصد سلامت باتری خود پی ببرند. اپل نام این بخش را هلث باتری (Battery Health) گذاشت. با توجه به پرسش‌های بسیاری مانند باتری هلث آیفون چیست، تصمیم گرفتیم تا اطلاعات لازم برای درک این بخش را به‌صورت یک مقاله در تکنولایف بنویسیم تا پس از خواندن به جواب سوال‌های خود رسیده باشید.

باتری هلث آیفون چیست؟

باتری هلث آیفون چیست؟

 

اطمینان از سلامت باتری، همواره برای تمامی کاربران آیفون مهم شمرده شده است. اگر باتری آیفون از سلامت لازم برخوردار نباشد، به‌طور قطع کاربر با مشکل زود خاموش شدن و تخلیه سریع شارژ باتری مواجه می‌شود که این یکی از بدترین و اذیت کننده‌ترین مشکل‌هایی است که هر فرد می‌تواند در ارتباط با گوشی مواجه شود. در آیفون نسل‌های پیشین هنگامی که کاربر با گوشی بازی می‌کرد یا چندین ساعت به‌صورت متوالی استفاده می‌کرد، باگی به اسم خاموشی خودکار وجود داشت که در آن گوشی در یک لحظه خاموش می‌شد، پس از اعتراض‌های فراوان اپل برای عذرخواهی و جبران این ایراد تصمیم به اضافه کردن هلث باتری آیفون در iOS نسخه 11.3 گرفت.

 

انواع گوشی آیفون را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: گوشی اپل

 

هلث باتری آیفون یعنی چی؟

هلث باتری آیفون یعنی چی؟

ساده‌ترین توضیحی که می‌توان برای سوال هلث باتری آیفون یعنی چی داشت، به این صورت است که قاعدتا سلامت باتری یک گوشی تازه آنباکس شده باید 100 درصد باشد، یعنی هنگامی که برای اولین بار به شارژ می‎زنید، شارژ 100 می‌شود و بعد آن به نسبت استفاده شروع به کاهش می‌کند و انتظار می‌رود که این روند برای مدت حداقل 6 ماه تا یک سال باقی بماند. اما زمانی که سلامت باتری آیفون 100 درصد نباشد، قطعا شارژ باتری زودتر از قبل خالی می‌شود و این روند ادامه خواهد پیدا کرد. برای مثال اگر پس از یک سال هلث باتری گوشی خود را چک کنید، احتمالا با عدد 95 درصد روبه‌رو می‌شوید که با توجه به دردصدهای بدست آمده، این عدد برای سلامت باتری آیفون مناسب دیده شده است.

 

 

سلامت باتری آیفون تا چند درصد خوب است؟

 

 

طبیعی است که هرچقدر سلامت باتری آیفون بالاتر باشد و به عدد 100 نزدیک‌تر باشد، بهتر است؛ اما در کل با توجه به درصدی که خود کمپانی اعلام کرده است، از زمان استفاده از گوشی درصورتی که کاربری گیمینگ بالا نداشته باشید، یا از برنامه سنگینی هر روز استفاده نکرده باشید، کاهش 5 درصدی سلامت باتری به ازای هر سال استفاده، سلامت باتری مناسبی تخمین زده شده است. همچنین اپل در ادامه بیان کرد درصورتیکه باتری هلث اپل بیشتر از 80 درصد است، می‌توانید بدون نگرانی و در تفکر تعویض گوشی آیفون به استفاده روزمره مانند قبل ادامه دهید.

 

 

هلث باتری آیفون کجاست؟

 

با توجه به اینکه تا به اینجای مقاله با مفهوم سلامت باتری آیفون آشنا شدیم، این نیاز دیده می‌شود تا هرچه زودتر به جواب سوال سلامت باتری ایفون کجاست، دست پیدا کنیم. درواقع سلامت باتری ایفون در تنظیمات قرار دارد. برای پیدا کردن بخش هلث باتری اپل ابتدا باید به تنظیمات یا همان Settings بروید سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Battery نمایش داده شود. روی Battery ضربه بزنید. در صفحه جدید باید نسبت به انتخاب گزینه Battery Health and Charging اقدام کنید. در نهایت برای صفحه آخر تنها نیاز است تا روی بخش Maximum Capacity ضربه بزنید و درصد نمایش داده شده را به عنوان جواب سوال باتری هلث آیفون چیست، بپذیرید.

 

پیشنهاد مطالعه:
آموزش ریست فکتوری آیفون

 

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

 

قطعا برگرداندن سلامت باتری آیفون برای همه کاربران اهمیت بسیاری دارد. هیچکس از زود خالی شدن شارژ باتری آیفون خود لذت نمی‌برد. در سال‌های اخیر کاهش سلامت باتری آیفون یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید و تعویض آیفون نو بوده است به همین دلیل پیدا کردن مواردی مانند علت کم شدن باتری هلث آیفون و مراقبت از باتری هلث آیفون به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران گوشی‌های آیفون تبدیل شده است. یکی از اساسی‌ترین نکته‌های باتری هلث اپل این دیده شده است که در این زمینه مدل گوشی تفاوت چندانی در سلامت باتری ایجاد نمی‌کند. برای مثال اگر نسبت به چک کردن باتری هلث آیفون 13 پرومکس خود اقدام کردید و پس از مشاهده درصد سلامت باتری هلث اپل دچار استرس و نگرانی شدید، با رعایت یک سری موارد بسیار آسان و انجام فعالیت‌های روزمره می‌توانید به برگرداندن سلامت باتری آیفون خود کمک ویژه‌ای کنید.

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

  1. جلوگیری از داغ شدن آیفون
  2. عدم استفاده روزمره از شارژ وایرلس
  3. استفاده از شارژر اورجینال
  4. کاهش نور صفحه نمایش
  5. خاموش بودن بلوتوث در زمان‌هایی که به آن نیازی نیست
  6. خاموش بودن وای فای در حالت استفاده از اینترنت سیم کارت
  7. استفاده از قابلیت Optimized Battery Charging
  8. استفاده از قابلیت Background App Refresh تنها برای برنامه‌هایی که به اعلان آن‌ها نیاز دارید
  9. کالیبره کردن گوشی
  10. روشن نبودن دائمی فیلترشکن
  11. خاموش کردن وای فای و بلوتوث از طریق تنظیمات به جای کنترل سنتر
  12. شارژ کردن باتری گوشی بین 30 الی 85 درصد
  13. استفاده نکردن از گوشی هنگام شارژ شدن
  14. بستن برنامه‌های موجود در پس‌زمینه
  15. عوض کردن باتری به عنوان آخرین راه حل

چرا سلامت باتری ایفون سریع کم میشود؟

اصلی‌ترین علت کم شدن یهویی سلامت باتری را می‌توانیم استفاده از شارژر تقلبی به حساب بیاوریم. آداپتور فیک در طولانی مدت باعث می‌شود باتری آسیب ببیند و سلامت آن با سرعت بالاتری پایین بیاید. همچنین روشن بودن دائمی فیلترشکن را نیز می‌توانیم یکی از علت کم شدن ناگهانی سلامت باتری ایفون در نظر بگیریم.

سخن آخر

با توجه به اینکه دلایل بسیاری برای کاهش عملکرد و عمر گوشی‌های آیفون وجود دارد، کاهش عمر باتری یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین دلیل برای تعویض گوشی توسط کاربران دیده شده است. در مقاله علت کم شدن باتری هلث آیفون و راه حل مراقبت از آن تلاش شد تا به موارد مهم و ارزشمندی که منجر به افزایش درصد باتری هلث آیفون می‌شوند به طور جامع اشاره شود. از آنجایی که تا پایان مقاله همراه ما بودید، احتمالا در صدد تلاش برای تغییر باتری هلث آیفون هستید به همین دلیل خوشحال می‌شویم تا تجربیات خود را در اثر انجام موارد مراقبت کننده از سلامت باتری آیفون با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

سلامت باتری آیفون تا چند درصد خوب است؟ به صورت کلی اپل اشاره کرده که باتری با سلامت بالای 80 درصد نیازی به تعویض ندارد.

چرا هلث باتری ایفون کم میشود؟ در پاسخ به این سوال که چرا هلث باتری میاد پایین، باید بگوییم که این یک اتفاق بسیار طبیعی است. اگر استفاده بهینه‌ای از گوشی و باتری داشته باشید سرعت افت باتری کمتر خواهد بود ولی به طور کلی نمی‌توان از افت سلامت باتری جلوگیری کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

363 نظر

  1. محمد

    سلام من ۴روز پیش یه گوشی ۱۲نرمال گرفتم باتریش ۹۳بود هردوروز یبار ۱درصد سلامت باتریم کم میشه بنظرم اداپتور هم فیک باشه انقدر زود خالی نمیکنه سلامت باتری به نظر شما چیه فک میکنین دسکاری کردن باتری رو یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام بله احتمال داره باتری دستکاری شده باشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%87%d9%84%d8%ab-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads