داغ ترین ها :
شیائومی این بار با ماشین SU7 Ultra با 1548 اسب بخار به میدان می‌آید!

شیائومی این بار با ماشین SU7 Ultra با 1548 اسب بخار به میدان می‌آید!

در طی بزرگ‌ترین رویداد شیائومی در کنار محصولات معرفی شده، این کمپانی چینی از نمونه اولیه ماشین SU7 Ultra هم رونمایی کرد.

خودرو برقی SU7 Ultra در واقع نسخه پیشرفته خودرو Xiaomi SU7 Max است که به موتورهای الکتریکی V8s جدید این شرکت مجهز شده است.

طراحی خودرو SU7 Ultra به ما چه می‌گوید؟

اگر به بدنه و چشم‌هایی که شیائومی برای این خودروی برقی طراحی کرده توجه کنید، قطعا حس تهاجم و سرعت به شما القا می‌شود. رنگ زرد بدنه همراه با طراحی رعد و برق یک جلوه عمیق از سرعت است که شیائومی قصد داشته تا پیش از روشن شدن ماشین، آن را به همه اثبات کند. اگر با عملکرد اسپویلر ماشین (spoiler) هم آشنا باشید، پس می‌دانید که استفاده از آن در بخش عقبی و جلویی ماشین باعث می‌شود تا هوا به کناره‌ها هدایت شود و هوای کمتری از زیر وسیله نقلیه عبور کند. به همین منظور اسپویلر جلویی این ماشین هم تمام هوای جلوی ماشین را جمع کرده و آن را از جلو به سمت عقب و کناره‌های ماشین هدایت می‌کند. در قسمت پشتی ماشین یک بال زیبا هم طراحی شده که این بال مسئولیت تولید نیروی اضافی در جهت پایین را برعهده دارد.

قدرتمندترین موتور شیائومی اینجاست!

موتور الکتریکی HyperEngine V8 که به صورت اختصاصی برای شیائومی طراحی شده است، در حال حاضر قدرتمندترین موتور این کمپانی به حساب می‌آید. این موتور با حداکثر سرعت 27200 دور در دقیقه، 578 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 635 نیوتن متر، به تنهایی یک مجموعه کامل محسوب می‌شود.

مشخصات خودرو SU7 Ultra، نمونه اولیه چه ویژگی‌هایی دارد؟ مقایسه SU7 Ultra با تسلا مدل S Plaid

نمونه اولیه SU7 Ultra به 3 موتور الکتریکی مجهز شده است که 2 موتور از مدل  V8S و یکی از آن‌ها از نوع V6S است که در مجموع حداکثر خروجی 1548 اسب بخار را تولید می‌کنند. این قدرت بیشتر از Lucid Air Sapphire یا Zeekr 001 FR است. در حقیقت اگر بخواهیم خودرو SU7 Ultra را روی کفه ترازو با سایر ماشین‌های برقی قرار دهیم، کاملا مشخص است که Ultra تقریباً 52 درصد قدرت بیشتری نسبت به تسلا مدل S Plaid دارد.

برای استفاده حداکثری از این 3 موتور الکتریکی، خودرو SU7 Ultra دارای اولین باتری Kirin 2 در جهان است که محصول مشترک کمپانی شیائومی و CATL است. این بسته باتری 897 ولتی می‌تواند تا 1330 کیلو وات توان تخلیه را ارائه دهد و همچنان در هنگام کار با 20 درصد از SoC هم بیشتر از 800 کیلو وات توان را به خودرو عرضه کند.

هنگامی که آب این باتری جدید تمام شود، شما می‌توانید آن را با دمای 5.2 درجه سانتیگراد شارژ کنید که این ویژگی فوق‌العاده است، چرا که این ویژگی به معنی شارژ باتری در کم‌تر از 12 دقیقه است و در حقیقت چه از این بهتر؟ به عبارتی ساده‌تر با فرض اینکه Ultra همان ظرفیت 101 کیلووات ساعتی دیگر SU7 ها را دارد، از شارژ با بیش از 520 کیلووات هم پشتیبانی می‌کند.

اگر اطلاع داشته باشید، وزن SU7 استاندارد وزن پایینی نبود و این یکی از بزرگ‌ترین نقدها به آن بود که کمپانی شیائومی در تولید خودرو SU7 Ultra این ویژگی را تا حد معقولی کاهش داده و این خودرو با وزن 1900 کیلوگرم حدودا 300 کیلوگرم کمتر از SU7 استاندارد است. بزرگ‌ترین عامل این کاهش وزن، استفاده کمپانی سازنده از جنس فیبر کربن در ساخت پنل‌های مختص بدنه خودرو است.

به دنبال شتاب نباشید؛ شتاب در زیر چرخ‌های شیائومی SU7 Ultra جریان دارد!

سازنده خودرو SU7 Ultra ادعا می‌کند که این محصول شتاب خیره کننده‌ای دارد. سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این فرزند جدید شیائومی در حقیقت 1.97 ثانیه است و این ماشین در 5.96 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت آن هم به بیش از 350 کیلومتر در ساعت می‌رسد، بنابراین شیائومی حق دارد که ادعای شتاب را داشته باشد.

در کنار شتاب حتما باید به قدرت مهار کننده آن هم بپردازیم که داستان از این صورت است که برای مهار تمام قدرت این محصول، شیائومی آن را به کالیپرهای ثابت شش پیستونی فورج شده مجهز کرده است. همچنین در ساخت و طراحی این ماشین AP Racing با عملکرد بالا هم قرار دارند. این ترمزها می‌توانند دمای بیش از 800 درجه را تحمل کنند و با بازیابی انرژی موتور و دستیابی به کاهش سرعت بیش از 2.36G کار کنند. در نتیجه فاصله صفر تا صد ترمز فقط 25 متر می‌شود.

شیائومی در نظر دارد تا در سال 2025 با عرضه ماشین SU7 Ultra برنده میدان ماشین‌های برقی پرشتاب شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/xiaomiu-nveils-1548hp-su7-ultra/
ads
ads