داغ ترین ها :
دریفت دسته Ps5 چیست؟ نحوه رفع دریفت دسته پلی استیشن 5

دریفت دسته Ps5 چیست؟ نحوه رفع دریفت دسته پلی استیشن 5

دسته خراب رو دادی به من،‌ این عبارتی است که بسیاری از افراد پس از باخت در فوتبال پلی استیشن یا ایکس باکس مطرح می‌کنند و در واقع راهی است برای فرار کردن از قبول شکست. حال اگر واقعا دسته خراب شده باشد و بازیکنان را به یک سمت بکشد یا کاری را به صورت تکراری و مداوم انجام دهد، چاره کار چیست؟ در چنین شرایطی که دسته به یک دشمن سرسخت تبدیل شده است، بازی عادلانه نیست و بهتر است پس از رفع کردن مشکلات دسته، بازی کردن را از سر بگیرید. این مشکل با عنوان دریفت دسته ps5 یا هر کنسول دیگری شناخته می‌شود که در این نوشته به بررسی جزئیات آن پرداخته و تلاش می‌کنیم راه حلی برای برون رفت از این وضعیت در اختیار شما قرار دهیم.

دریفت دسته Ps5 چیست؟

دریفت دسته ps5 به حالتی گفته می‌شود که آنالوگ‌های دسته به صورت خودکار و بدون کنترل گیمر حرکت می‌کنند. در واقع بدون اینکه آن‌ها را لمس کرده باشید به صورت خودکار مسیر شخصیت‌ها یا وسایل نقلیه را تغییر می‌دهند. این اتفاق شبیه زمانی است که در دنیای واقعی فرمان خودروی شما تنظیم نیست و اگر آن را ول کنید به صورت خودکار ماشین را به سمت چپ یا راست می‌کشد و شما برای جبران آن مجبور هستید همیشه فرمان را نگه دارید و حتی در برخی از موارد مجبور خواهید شد که حرکات اضافه و خارج از کنترل فرمان را جبران کنید. دریفت دسته Ps5 باعث کاهش کنترل روی شخصیت‌ها و کاراکترهای مختلف خواهد شد و در نتیجه ممکن است نتوانید از بازی لذت کافی ببرید.

علائم دریفت دسته ps5

دسته ps5

اگر گیمر حرفه‌ای باشید به احتمال زیاد به محض اینکه دسته پی اس فایو به کوچک‌ترین مشکلی بخورد، متوجه آن خواهید شد و برای رفع آن تلاش می‌کنید. در صورتی که گیمر آماتور هستید و نمی‌دانید که دریفت دسته PS5 چه علائمی خواهد داشت، ادامه این بخش را از دست ندهید:

1- حرکت خودکار شخصیت‌ها بدون فشار دادن دکمه‌ها

در این حالت بدون اینکه دکمه‌ای را فشار داده باشید، شخصیت داستان شروع به حرکت می‌کند یا حرکاتی را انجام می‌دهد که نشان از خرابی دسته است. برای نمونه در یک بازی فوتبال ممکن است آنالوگ دسته به گونه‌ای خراب شده باشد که بازیکنان شما به صورت مداوم تکل بزنند. این مشکل باعث خواهد شد که کنترل کافی روی بازی نداشته باشید و نتوانید برنامه‌های ذهنی خود را به درستی اجرا کنید.

 

پیشنهاد بهترین بازی ها برای کنسول ps5:
بازی ps5

 

2- عدم پاسخگویی صحیح دسته به فشار دکمه‌ها

در این حالت زمانی که یکی از دکمه‌ها را فشار می‌دهید، کاراکتر بازی با دقت و سرعت کافی پاسخ نمی‌دهد. برای نمونه می‌خواهید فرمان ماشین را 90 درجه به راست بچرخانید، در این حالت ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید یا مدت زمان آن بیشتر از حالت عادی باشد.

3- تمایل آنالوگ به یک سمت

یکی دیگر از نشانه‌های دریفت دسته Ps5، تمایل آنالوگ‌ها به یک سمت است. در حالت عادی آنالوگ مانند دنده ماشین در وسط می‌ایستد و اگر پس از حرکت آن را رها کنید، به صورت خودکار دوباره به وسط و حالت تعادل بر می‌گردد. این ویژگی در همه دسته‌ها وجود دارد و بهتر است زمان خرید دسته xbox یا ps5 این ویژگی را چک کنید. اگر آنالوگ به یک سمت تمایل داشته باشد، به احتمال زیاد دریفت دارد و دسته خراب است.

چرا دسته ps5 دچار دریفت می‌شود؟

دلیل بروز دریفت در دسته ps5

دلایل مختلف ممکن است باعث بروز دریفت در دسته ps5 شوند. اولین مورد آن ورود گرد و غبار به داخل دسته است که باعث می‌شود سنسور آن کارایی اصلی خود را از دست بدهد. دلیل بعدی به خراب شدن سنسورهای داخلی بر می‌گردد که وظیفه تشخیص نحوه حرکت انگشت و آنالوگ را بر عهده دارد و خراب شدن آن باعث دریفت دسته ps5 خواهد شد. استفاده نادرست یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند چنین عارضه‌ای را ایجاد کند. مواردی مانند ضربه زدن به دسته، فشار بیش از حد به آنالوگ‌ها و حتی استفاده از دسته در محیط‌های کثیف می‌تواند این مشکل را تشدید کند. از طرفی دیگر هر دسته دارای نرم افزار و سیستم خاص خود است که در صورت بروز باگ یا هر مشکل دیگری ممکن است عملکرد دسته را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز دریفت در دسته ps5 یا هر کنسول دیگری شود. دانستن این دلایل به شما کمک خواهد کرد که در حفظ و نگهداری دسته‌های بازی خود تلاش بیشتری کنید تا از خرابی آن‌ها جلوگیری به عمل بیاورید.

راهنمای حل مشکل دریفت دسته ps5

تمیز کردن دسته ps5 برای حل مشکل دریفت

حل مشکل دریفت دسته ps5 بسته به دلیل مشکل، متفاوت است و گاهی اوقات به راحتی توسط خود شما قابل انجام خواهد بود. در حالی که در برخی از موارد این کارها جوابگو نخواهند بود و خرابی به حدی خواهد رسید که حتی از دست تعمیرکاران حرفه‌ای هم کاری برنخواهد آمد؛ در نتیجه مجبور خواهید شد که دسته‌های جدیدی خریداری کنید. در هر صورت به کمک روش‌های زیر ممکن است بتوانید مشکلات دریفت دسته ps5 را حل کنید:

1- تمیز کردن دسته

همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین دلایل دریف دسته ps5 مربوط به کثیفی و ورود آشغال به زیر آنالوگ‌های دسته بر‌ می‌گردد. در مرحله اول توصیه می‌شود که دسته را به طور مرتب تمیز کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورید. با این وجود پس از بروز مشکل هم می‌توانید با استفاده از گوش پاک کن و کمی الکل دسته را تمیز کنید تا مشکل دریفت آن حل شود. برای این کار گوش پاک کن را کمی به الکل آغشته کنید و سپس آنالوگ را تا انتها به سمت بالا حرکت دهید تا بتوانید قسمت زیرین آن را مشاهده کنید. در این حالت به کمک گوش پاک کن بخش زیرین را تمیز کرده و با چرخاندن آنالوگ به صورت دایره‌ای باقی قسمت‌های زیرین آن را هم تمیز کنید. در نظر داشته باشید که برای این کار حتما باید دسته را خاموش کنید و نباید دسته به شارژ یا کنسول متصل باشد.

2- ریست کردن دسته

ریست کردن دسته برای حل مشکل دریفت دسته ps5

در صورتی که روش بالا پاسخگو نبود نیاز است که دسته خود را ریست کنید. برای این کار باید ابتدا دسته را از کنسول خود جدا کرده و آن را خاموش کنید. سپس دسته را برگردانده و سوراخ ریز زیر آن که در کنار آرم سونی قرار گرفته است را پیدا کنید. حالا باید به کمک یک وسیله باریک مانند سوزن سیمکارت یا سوزن عادی دکمه داخلی این سوراخ را فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید. با این کار دسته ps5 به حالت کارخانه بازگشته و احتمال رفع مشکل دریفت آن وجود خواهد داشت.

 

لوازم جانبی کنسول را با بهترین قیمت از تکنولایف خریداری کنید.

3- آپدیت کنسول و دسته

اگر روش‌های بالا کارساز نبود، نیاز است که روش آپدیت کنسول و دسته ps5 را امتحان کنید. در حالت عادی هنگام خرید ps5 آخرین ورژن نرم‌افزاری روی کنسول و دسته وجود دارد و برای مدتی نیاز نیست به فکر آپدیت کردن آن‌ها باشید؛ اما با گذر زمان ممکن است نسخه نرم‌افزاری آن‌ها قدیمی شود و کارایی قبلی را نداشته باشد. برای رفع این مشکل باید از طریق مسیر زیر نسبت به آپدیت نرم‌افزار کنسول خود اقدام کنید:

Settings» System» Software» Update and Configure System Software» Update Using the Internet

با طی کردن مراحل بالا در صورتی که آپدیت جدیدی برای دستگاه شما منتشر شده باشد، به صورت خودکار این آپدیت انجام خواهد شد و پس از اتصال دسته به کنسول، دسته هم به طور اتوماتیک آپدیت می‌شود و این احتمال وجود دارد که مشکل دریفت دسته از بین رفته باشد.

4- تنظیم dead zone

dead zone بازه‌ای است که می‌توانید آنالوگ‌ها را تکان دهید بدون اینکه به عنوان یک ورودی شناخته شود و باعث حرکت شود. در واقع dead zone بازه‌ای از حرکت آنالوگ را تعیین می‌کند که اگر آنالوگ را تا این مرز ببرید، هیچ حرکتی در کاراکترها دیده نمی‌شود. با توجه به این نکته می‌توانید میزان dead zone را تا حد زیادی بالا ببرید و حرکات ناخواسته آنالوگ را خنثی کنید. البته در نظر داشته باشید که این روش بیشتر یک روش موقتی است و بهتر است به عنوان یک روش دائمی روی آن حساب باز نکنید؛ همچنین بیشتر برای بازی‌هایی کاربرد دارد که می‌توان آن‌ها را بدون آنالوگ هم اجرا کرد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تنظیمات dead zone در بخش تنظیمات کنسول امکان پذیر نیست و تنظیمات هر بازی مربوط به همان بازی است و باید در بخش تنظیمات هر بازی به طور جداگانه آن را تغییر دهید.

5- تعمیر دسته

تعمیر دسته روشی برای رفع مشکل دریفت دسته ps5

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا نتوانست مشکل شما را حل کند، به احتمال زیاد کار بیشتری از دست شما بر نخواهد آمد و نمی‌توانید مشکل را حل کنید. مگر اینکه تعمیرکار حرفه‌ای باشید یا به یک مرکز برای تعمیر دسته خود مراجعه کنید. برای این کار هم توصیه می‌شود تا حد ممکن به مراکز مجاز و معتبر مراجعه کنید تا تعمیرات اصولی روی دسته شما انجام شود و لازم نباشد پس از تعمیر دنبال نحوه شارژ دسته ps5 یا موضوعاتی از این قبیل بگردید. به این نکته هم توجه داشته باشید که در برخی از موارد ممکن است میزان خرابی به حدی باشد که تعمیر امکان پذیر نبود و لازم است به فکر خرید دسته جدید باشید.

سخن پایانی

آنالوگ دسته یک قطعه مصرفی است و احتمال خراب شدن آن بسیار بالا است که باید به طور منظم آن را تمیز کرده و در صورت نیاز از روش‌های جانبی برای حذف مشکلات آن استفاده کنیم. مشکل دریفت دسته ps5 در برخی از موراد به راحتی قابل حل است و در موراد پیشرفته ممکن است به اندازه یک پنجم قیمت ایکس باکس ارزان برای شما هزینه به دنبال داشته باشد که در این حالت مجبور هستید دسته‌های خود را تعویض کنید. در این نوشته تلاش کردیم که ساده‌ترین و موثرترین راه‌های رفع این مشکل را در اختیار شما قرار دهیم، با این وجود اگر هنوز هم سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/what-is-ps5-controller-drift/
ads
ads