داغ ترین ها :
راهنمای خرید تلویزیون اتاق خواب | به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید تلویزیون اتاق خواب | به چه نکاتی توجه کنیم؟

نصب تلویزیون در اتاق خواب ایده جدیدی نیست؛ اما در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که برای اتاق خواب خود یا فرزندان با چالش انتخاب و نصب بهترین تلویزیون در اتاق خواب دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با مطالعه این مقاله از تکنولایف به اطلاعات مفیدی در مورد تلویزیون مناسب برای اتاق خواب دست پیدا کنید.

فلسفه قرار گرفتن تلویزیون در اتاق خواب

چرایی قرار گرفتن تلویزیون در اتاق خواب برمی‌گردد به احساس راحتی انسان و درخواست آن برای امکانات بیشتر! در حقیقت اولین باری که انسان از تلویزیون برای اتاق خواب استفاده کرد، به دلیل افزایش تنوع برنامه‌های تلویزیون و پخش محتواهای بیشتر بود که در همین راستا تصمیم به استفاده از تلویزیون در اتاق خواب می‌کند تا در زمان‌های استراحت بتواند زمان بیشتری را به تماشا کردن بپردازد و هیجان بیشتری را تجربه کند. پس از اولین باری که ایده جای دادن تلویزیون در اتاق خواب بزرگسال مورد استقبال قرار گرفت، بحث‌های دیگری مانند پیدا کردن بهترین سایز تلویزیون برای اتاق خواب، انتخاب مناسب‌ترین جای تلویزیون در اتاق خواب و بهترین تلویزیون اتاق خواب کودک به میان آمد و با گذشت زمان به مباحث داغ و مهم تبدیل شدند، به همین دلیل در روزهای جاری افراد پس از بررسی قیمت تلویزیون به موارد ذکر شده می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا برای اتاق بزرگ یا کوچک خود (هر ابعادی)، بهترین خرید را برای خود رقم بزنند.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون مناسب برای اتاق خواب

بهترین تلویزیون برای اتاق خواب

درست است که نکات مهم هنگام خرید بهترین تلویزیون برای اتاق ‌خواب نکاتی یکسان است و بخشی از پایه اصلی آن به ویژگی‌های خود محصول برمی‌گردد؛ اما از آنجایی که اتاق خواب (بزرگسال یا کودک) فضایی متفاوت نسبت به هال و پذیرایی دارد، برای انتخاب تلویزیون لازم است تا تعدادی نکات اضافه‌تر در دایره دانستنی‌ها قرار دهید تا بتوانید خریدی با کیفیت‌تر را تجربه کنید. برای مثال اگر قصد خرید از برندی مناسب و با کیفیت مانند سونی، پاناسونیک، سامسونگ، ال جی و جی پلاس را دارید، باید علاوه‌بر قیمت تلویزیون سونی با اطلاعات دیگری مانند ابعاد، رزولوشن تصویر و کیفیت بلندگوها آشنا باشید.

  1. انتخاب جایگاه قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب
  2. تناسب متراژ اتاق خواب با ابعاد تلویزیون
  3. ارتفاع تلویزیون در اتاق خواب
  4. کیفیت و رزولوشن تصویر مانیتور تلویزیون
  5. جایگاه پنجره و لوستر در اتاق، نوع نور و زاویه تابش آن روی نمایشگر تلویزیون
  6. میزان دسترسی و قابلیت اتصال تلویزیون به سایر دستگاه‌های دیجیتال
  7. تنظیم بلندی و صدای تلویزیون به نسبت اتاق خواب
  8. قیمت تلویزیون

چگونه بهترین جای خالی را برای تلویزیون در اتاق خواب پیدا کنم؟

برای نصب تلویزیون در اتاق خواب باید در مرحله اول بهترین جایگاه را در اتاق خواب برای محصول پیدا کنید. بهترین راه حلی که برای دیزاین تلویزیون در اتاق خواب به چشم می‌آید، نصب آن روی دیوار روبه‌رو تخت خواب است. با تنظیم ارتفاع تلویزیون از سطح زمین و سقف و قرار دادن آن روی دیوار به جای میز، می‌توانید باعث ایجاد فضای خالی بیشتر در اتاق و حفظ بهترین دکوراسیون تلویزیون در اتاق خواب شوید.

چرا ابعاد تلویزیون در انتخاب آن برای اتاق خواب موثر است؟

 تلویزیون در اتاق خواب کوچک و بزرگ

ابعاد تلویزیون و اتاق خواب اولین و مهم‌ترین مولفه‌ای است که هنگام خرید تلویزیون برای اتاق خواب و جای دادن آن در فضا باید به آن توجه کنید. متراژ اولیه اتاق خواب و فاصله‌ای که در نهایت بین مبل یا تخت خواب تا تلویزیون ایجاد می‌شود، تعیین کننده ابعاد تلویزیونی است که باید برای خرید آن اقدام کنید.

اگر در فکر خرید تلویزیون برای اتاق خواب هستید، پیش از هرچیز باید جایگاه تلویزیون را مشخص کرده و بعد از آن فاصله حداکثری تلویزیون تا تخت خواب یا مبل را اندازه گیری کنید. فراموش نکنید که اهمیت دادن به بهترین سایز تلویزیون برای اتاق خواب باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری به استفاده از تلویزیون در اتاق خواب ادامه دهید و از خرید و نصب آن راضی باشید.

انتخاب تلویزیون برای اتاق خواب معمولا بر اساس فرمول ساده‌ای بر حسب اینچ یا سانتی‌متر صورت می‌گیرد که در مجموع نتیجه آن به شکل زیر است:

  • تلویزیون 20 اینچ

یکی از کوچک‌ترین تلویزیون‌هایی که می‌تواند در اتاق خواب قرار بگیرد، تلویزیون 20 اینچی است که برای فاصله داشتن با آن بهتر است روی 80 الی 90 سانتی‌متر فاصله حساب باز کنید. اگر این فاصله برای شما امکان پذیر نیست و ابعاد 20 اینچ انتخاب شماست، بهتر است تلویزیون را در نقطه‌ای از اتاق قرار دهید که کم‌ترین فاصله ممکن یعنی 60 سانتی‌متر حتما رعایت شده باشد.

  • تلویزیون 22 اینچ

تلویزیون 22 اینچ هم تقریبا به فاصله یکسانی با تلویزیون 20 اینچ نیاز دارد و شما می‌توانید تلویزیون را بین 100 سانتی‌متری تا حداکثر 200 سانتی‌متری قرار دهید.

  • تلویزیون 24 اینچ تا 30 اینچ

اگر بتوانید مابین تلویزیون 24 تا 30 اینچی خود با تخت خواب حدود 130 سانتی‌متر تا 230 سانتی‌متر فاصله ایجاد کنید، به بهترین تعادل خواهید رسید.

  • تلویزیون 32 اینچ

یکی از رایج‌ترین تلویزیون‌ها که قیمت مناسبی برای اکثر اقشار جامعه دارد، تلویزیون 32 اینچ است. برای تلویزیون 32 اینچ به فاصله‌ای 205 سانتی‌متری تا 300 سانتی‌متری نیاز دارید.

  • تلویزیون 34 اینچ تا 40 اینچ

پیش از خرید تلویزیون‌های 34 تا 40 اینچی حتما توجه داشته باشید که می‌توانید حداقل فاصله 300 تا 390 سانتی‌متری را بین تلویزیون و جایگاهی که قصد استراحت روی آن دارید را ایجاد کنید، در غیر این صورت بهتر است برای کاهش آسیب رسانی به چشم‌ها، سر و گردن، از خرید تلویزیون با این ابعاد صرف نظر کنید.

  • تلویزیون 42 اینچ

اگر فاصله تلویزیون تا تخت خواب در بازه 350 تا 400 سانتی‌متر است، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید شما می‌تواند تلویزیون 42 اینچ باشد.

  • تلویزیون 43 اینچ تا 55 اینچ (55 اینچ تا 65 اینچ)

بزرگ‌ترین تلویزیونی که می‌توانید برای اتاق خواب خود خریداری کنید، تلویزیون‌های 43 اینچ تا نهایت 55 اینچ است. انتخاب تلویزیون‌هایی بزرگ‌تر از این ابعاد حتی برای اتاق خواب‌های بزرگ هم کار صحیحی به حساب نمی‌آید و توسط چشم پزشک‌ها توصیه نمی‌شود. برای مثال در شرایطی که برای یک تلویزیون 55 اینچی حداکثر به 450 سانتی‌متر فاصله نیاز دارید، پس برای اتاق‌های بزرگ‌تر از 20 متر می‌توانید تلویزیون‌های بزرگ‌تر از 50 تا نهایت 55 اینچ را خریداری کنید. اگر فضای استراحت بالاتر از 20 متر است، می‌توانید رفته رفته به سمت تلویزیون‌های 55 تا 65 اینچ بروید که باز هم در این شرایط، خرید این دسته از ابعاد پیشنهاد نمی‌شود. در همین راستا طبق تحقیقات انجام شده، ابعاد تلویزیون ۷۵ اینچ یکی از نامناسب‌ترین گزینه‌ها برای اتاق خواب و هال و پذیرایی‌های کم‌تر از 50 متر به حساب می‌آید.

بهترین ارتفاع نصب تلویزیون در اتاق خواب چقدر است؟

برای پیدا کردن ارتفاع تلویزیون دیواری در اتاق خواب اگر بخواهید خیلی دقیق عمل کنید، می‌توانید مطابق جدول سایز تلویزیون عمل کنید تا بتوانید بهترین و اصولی‌ترین عملکرد را در فضای خصوصی خود ایجاد کنید. یکی از اصلی‌ترین سوال‌ها برای تنظیم ارتفاع تلویزیون دیواری در اتاق خواب این است که تلویزیون به چه اندازه فاصله تا سقف و از طرفی دیگر تا زمین نیاز دارد.

مراحل نصب تلویزیون در اتاق خواب بر حسب فاصله تا زمین

  1. ابتدا از ابعاد تلویزیون به طور دقیق با خبر باشید.
  2. برای پیدا کردن ابعاد تلویزیون نیاز دارید تا ابعاد تلویزیون بر حسب اینچ را تقسیم بر 2 کنید. برای مثال تلویزیون 42 اینچ را تقسیم بر 2 کنید با عدد 21 اینچ مواجه خواهید شد.
  3. عدد بدست آمده را مجددا تقسیم بر 2 کنید.
  4. حال عدد 42 را از (21 تقسیم بر 2 که برابر 10.5 است) از 10.5 کم کنید.
  5. حاصل نهایی که 31.5 اینچ است، نشان دهنده بهترین فاصله ممکن تا زمین برای تلویزیون است. برای تبدیل اینچ به سانتی‌متر باید عدد اینچ را در 2.54 سانتی‌متر ضرب کنید تا حاصل نهایی فاصله‌ای بر حسب سانتی‌متر باشد که در اینجا با فاصله 80.01 سانتی‌متر مواجه خواهید بود.
  6. پاسخ نهایی برای ارتفاع تلویزیون در اتاق خواب تا زمین برابر با 80 سانتی‌متر است.

به چه اندازه از رزولوشن برای تلویزیون مناسب برای اتاق خواب نیاز داریم؟

زمانی که برای خرید تلویزیون اقدام می‌کنید، بهتر است به خریدار و متخصص این رشته اعلام کنید که تلویزیون را برای اتاق خواب نیاز دارید، نه هال و پذیرایی! درست است که رزولوشن دقیقا همان بخشی از ویژگی است که هنگام خرید تلویزیون هرچقدر بیشتر باشد، می‌تواند نگاه‌های بیشتری را به سمت خود بکشاند؛ اما نکته اینجا است که در اتاق خواب احتمال بیشتری برای کاهش نور نسبت به فضاهای بیرونی وجود دارد، بنابراین در کنار رزولوشن بالا مانند 4K و 8K باید به میزان کنتراست و نوع پنل به کار رفته در تلویزیون به طور جدی توجه کنید؛ البته توجه داشته باشید که خرید تلویزیون با رزولوشن پایین‌تر از 4K هم خریدی اشتباه یا غیر مفید نیست و به هیچ عنوان اشتباه نیست که تلویزیون full hd را خریداری کنید. اگر هم اتاق کوچکی دارید و در نور روز به استفاده از تلویزیون می‌پردازید یا از تلویزیون برای کارهای تخصصی و رنگ محور مانند کارهای گرافیکی و رندر گیری، به فکر خرید تلویزیون نیستید، پس خرید تلویزیون hd انتخابی اشتباه نخواهد بود.

تاثیر نور و زاویه تابش آن به مانیتور تلویزیون

تاثیر نور به مانیتور تلویزیون

جایی که تلویزیون را در اتاق خواب قرار می‌دهید از لحاظ زاویه تابش نور اهمیت بالایی دارد. تصور کنید که برای لذت بردن از هوای خنک و مملو از اکسیژن نیاز به باز کردن پنجره اتاق و کنار کشیدن پرده‌ها دارید، اما باز شدن پنجره باعث تابش نور مستقیم آفتاب به مانیتور تلویزیون می‌شود و دید شما را برای تماشا کردن تا حد آزاردهنده‌ای کم می‌کند، برای جلوگیری از چین رویدادی بهتر است تا از ابتدا تلویزیون را روی دیوار مناسبی قرار دهید، اگر هم انتخاب دیگری ندارید، لازم است تا برای باز نگشتن نور به چشمانتان از تلویزیون با نمایشگر مجهز شده به پوشش مات استفاده کنید.

تلویزیون اتاق خواب کودک و بزرگسال را به چه دستگاه‌های دیجیتالی می‌توانم وصل کنم؟

شاید تصور کنید که طرفداران همیشگی فیلم و سریال علاقه به استفاده از اتاق تلویزیون دار دارند، اما در واقع گیمرها هم علاقه زیادی به داشتن تلویزیون در اتاق خواب دارند. اتصال کنسول بازی به تلویزیون دارای درگاه و پورت‌های متنوع و مهیا شدن مابقی لوازم گیمینگ برای گیمرها یکی از بهترین امکاناتی است که می‌توانید در اختیار یک گیمر قرار دهید. در کنار کنسول می‌توانید وسایل دیجیتال دیگری هم به تلویزیون واقع شده در اتاق وصل کنید تا در کنار دکور تلویزیون اتاق خواب از آن‌ها برای بهتر شدن روحیه و سلیقه خود استفاده کنید.

بلندی صدای تلویزیون در اتاق خواب کوچک و بزرگ باید چه اندازه باشد؟

صدا و تحمل گوش انسان برای بلندی آن یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که هنگام نصب و ایجاد جای تلویزیون در اتاق خواب باید به آن توجه کنید. به خواب رفتن در شب‌های متوالی با صدای بلند تلویزیون برای پرده گوش ضرر دارد و آسیب آن در طولانی مدت مشخص خواهد شد، به همین علت بهتر است در صورتیکه در فکر تهیه ساندبار و اتصال آن به تلویزیون برای مشاهده انواع محتوا کوتاه و طولانی هستید، بهتر است پیش از نهایی کردن خرید حتما از توان خروجی اسپیکر خود تلویزیون مطلع باشید و در صورت کافی بودن از خرید آن صرف نظر کنید؛ مخصوصا در حالتی که اتاق خواب کوچکی در اختیار دارید. اگر هم از داشتن ساندبار و پارتی باکس لذت می‌برید و احساس می‌کنید که وجود آن در اتاق خواب به گیم و فعالیت‌های شما کمک می‌کند یا حداقل حس بهتری می‌دهد، پس تا جایی که امکان دارد، با دقت صدای تلویزیون را زیاد کرده و تلاش کنید با صدایی بالاتر از میزان استاندارد در زمان‌های متوالی به تماشا تلویزیون نپردازید.

قیمت بهترین تلویزیون برای اتاق خواب

عوامل مهمی روی قیمت تلویزیون تاثیر دارند که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید بهترین مدل ممکن را متناسب با بودجه خود خریداری کنید.

  1. ابعاد تلویزیون
  2. رزولوشن صفحه نمایش تلویزیون
  3. پنل به کار رفته در نمایشگر تلویزیون
  4. پشتیبانی تلویزیون از پورت‌های متنوع
  5. توان خروجی اسپیکرهای تلویزیون
  6. هوشمند بودن یا نبودن تلویزیون
  7. نرخ نوسازی تلویزیون
  8. میزان روشنایی تلویزیون
  9. پوشش روی صفحه نمایش مانند مات بودن یا نبودن آن
  10. انواع تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت مانیتور تلویزیون

چه کسانی علاقه به استفاده از تلویزیون در اتاق خواب دارند؟

استفاده از تلویزیون در اتاق خواب

افرادی که در اتاق خواب خود به کار مشغول هستند (مانند فریلنسرها) که البته از لحاظ روان شناسی این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌‎شود، زیرا وجود تلویزیون در اتاق خواب باعث کاهش خواب عمیق و افزایش استرس درونی می‌شود؛ مخصوصا در حالتی که تا پاسی از نصفه شب به استفاده مداوم از آن بپردازید و روز به روز میزان ساعت خواب و استراحت خود را کم کنید.
بعد از افراد مشغول به کار، گیمرها هم برای بازی کردن به مدت طولانی نیاز به تلویزیون و مانیتورهای بزرگ دارند و در پایان هم عده زیادی هستند که برای تماشا فیلم و سریال نیاز به تلویزیون در اتاق خواب دارند.

نکته: در صورتیکه تلویزیون را برای کودک خریداری می‌کنید، حتما فاصله نشستن او را تا تلویزیون و موارد دیگری مانند مدت زمان تماشا، نور محیط و بلندی صدای بلندگوها را در هر بار استفاده بررسی کنید تا سلامت سر، گردن، گوش و چشم‌های او تا حد امکان حفظ شود.

در نهایت، کدام تلویزیون برای اتاق خواب مناسب است؟

برای خرید تلویزیون و نصب آن در اتاق خواب به مدل‌هایی نیاز دارید که از لحاظ ابعاد با متراژ اتاق همخوانی داشته باشند و در کنار بهره‌مندی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارزش بخش به تلویزیون از قیمت مناسبی هم برخوردار باشند. اگر در فکر خرید تلویزیون برای اتاق خواب هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا تمامی نکات اشاره شده در این مقاله را جدی بگیرید و به این خرید به چشم خریدی مهم و تاثیرگذار روی آینده نگاه کنید؛ همچنین در صورتی که تجربه تهیه تلویزیون برای اتاق خواب بزرگ و کوچک را دارید، می‌توانید با نوشتن در بخش نظرات کاربران، آن را با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/tv-buying-guide-for-room/
ads
ads