داغ ترین ها :
همه چیز درباره تغییر تنظیمات اس ام اس گوشی سامسونگ

همه چیز درباره تغییر تنظیمات اس ام اس گوشی سامسونگ

این روزها افراد زیادی هستند که از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنند و با استفاده از گوشی‌های این برند روزهای خود را سر کرده و کارهای خود را جلو می‌برند. آسان‌ترین و ساده‌ترین کاری که هر کاربر گوشی سامسونگ می‌تواند از با آن انجام دهد، ارسال پیامک یا همان SMS است. اگر شما هم با مشکل درست نبودن تنظیمات اس ام اس گوشی سامسونگ مواجه هستید و هنگام ارسال پیامک به دیگران با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که سرعت کار شما را پایین می‌آورد و این کار ساده را به کاری فرسایشی و غیرممکن برای شما تبدیل می‌کند، پس بهتر است تا پایان این مقاله از تکنولایف همراه ما باشید تا بتوانید با تنظیمات پیامک گوشی سامسونگ آشنا شوید.

 

برای خرید گوشی با بهترین قیمت از تکنولایف روی لینک کلیک کنید.

مشکل تنظیمات ارسال پیامک گوشی سامسونگ چیست؟ چرا اس ام اس گوشی سامسونگ ارسال نمی شود؟

مشکل تنظیمات ارسال پیامک گوشی سامسونگ

اگر تلاش می‌کنید که با گوشی سامسونگ خود برای دیگران پیامک‌های مختلف ارسال کنید؛ اما به هر دلیلی نمی‌توانید، باید در ابتدا چند بخش از گوشی سامسونگ را بررسی کنید.

آنتن گوشی را بررسی کنید

اگر آنتن نداشته باشید، نه تنها گوشی سامسونگ بلکه با هیچ گوشی دیگری هم نمی‌توانید پیامک ارسال کنید. تفاوتی نمی‌کند که از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید یا همراه اول، رایتل یا شاتل؛ چرا که به دلیل نبود آنتن سیم کارت نمی‌تواند متن نوشته شده در قالب اس ام اس را از طریق گوشی ارسال کند. در حقیقت با مشاهده لیست قیمت گوشی امروز و مطالعه مشکلات و برخی از بررسی‌های آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که این مشکل کاملا همگانی است و ربطی به قیمت، مدل و برند گوشی ندارد.

اسلات سیم کارت را چک کنید

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث می‌شود تا نتوانید با سیم کارت هیچ کاری انجام دهید، درست قرار نگرفتن سیم کارت در بخش اسلات سیم کارت است. اگر سیم کارت به خوبی چفت نشود، نمی‌توانید اس ام اس گوشی سامسونگ را فعال کنید.

کش پیامک را پاک کنید

برنامه‌ای که به صورت دیفالت از آن برای ارسال اس ام اس استفاده می‌کنید، دارای حافظه کش است که در صورت پر شدن نیاز به پاک شدن دارد. گاهی با پاک کردن کش برنامه اس ام اس و بعد از آن ری استارت گوشی می‌توانید به راحتی مشکل ارسال پیامک را حل کنید.

گوشی از حالت پرواز خارج کنید

معمولا جدا از زمان‌هایی که در هواپیما قرار داریم، گاهی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که نمی‌خواهیم به تلفن‌ها پاسخ دهیم یا تمایلی به دریافت تماس و اس ام اس نداریم، بنابراین قرار دادن گوشی موبایل روی حالت هواپیما (آیکون هواپیما) اولین کاری است که به ذهنمان می‌رسد. فراموش نکنید که پس از اتمام کار باید گوشی را از این حالت خارج کنید تا بتوانید اس ام اس ارسال کرده و با دیگران تماس بگیرید. برای مثال با وجود قیمت s24 ultra و ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعش، همچنان به محض نشستن داخل هواپیما به شما پیشنهاد خواهد شد تا گوشی را روی حالت پرواز قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه:
تقویت صدای گوشی سامسونگ

 

تنظیمات گوشی سامسونگ برای ارسال پیامک طولانی

تنظیمات گوشی سامسونگ برای ارسال پیامک طولانی

مشکل ارسال نشدن پیامک‌های طولانی در گوشی سامسونگ یکی از رایج‌ترین مشکل‌های کاربران است که با استفاده از تنظیمات پیام گوشی سامسونگ می‌توانید آن را درست کنید. به طور قطع تا به امروز حتی یک بار هم که شده با ارور عدم ارسال پیامک به دلیل بیشتر بودن تعداد کاراکترها از 300 کاراکتر مواجه شده‌ و مجبور به تقسیم متن اس ام اس بین 2 یا چند اس ام اس شده‌اید، بنابراین مشکل تنظیمات گوشی سامسونگ برای ارسال پیامک طولانی مشکلی همه‌گانی است که برای رفع آن می‌توانید از چند روش استفاده کنید.

روش اول: حل مشکل تنظیم پیامک برای پیام های طولانی بدون نصب برنامه

  1. ابتدا وارد بخش تنطیمات یا همان Settings شوید
  2. به دنبال بخش Messages Settings این عبارت را درون سرچ باکس تنظیمات گوشی جست‌وجو کنید تا بتوانید به صفحه جدید دسترسی پیدا کنید.
  3. وارد More settings شوید.
  4. بخش Text Messages را انتخاب کنید.
  5. گزینه Input mode را انتخاب کنید.
  6. به احتمال فراوان گوشی روی حالت Automatic قرار دارد. حالت را تغییر دهید و روی GSM alphabet قرار دهید.

نکته: حتما بعد از تغییر حالت Automatic به GSM alphabet اس ام اس ارسال کنید و از مخاطب خود در مورد صحت و درستی متن اس ام اس سوال کنید. در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ (از سری A گرفته تا سری S) گاهی بعد از فعال شدن حالت جی اس ام الفابت اس ام اس‌ها به همان شکلی که هستند، ارسال نمی‌شود و ممکن است تکست به شکل کامل به دست مخاطب نرسد؛ بنابراین درصورتیکه در ارسال اس ام اس با مشکل مواجه شدید، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید.

روش دوم: نصب برنامه

یکی از راه حل‌هایی که به شما امکان فرستادن پیام طولانی بالای 3 مسیج یا همان 300 کاراکتر را می‌دهد، نصب برنامه و نرم افزارهای جانبی مخصوص سیستم عامل اندروید است.

  1. نصب نرم‌افزار Handcent از بازار، مایکت، گوگل پلی
  2. نصب برنامه BigSMS

نصب برنامه برای تغییر فونت پیامک گوشی سامسونگ

دانلود و نصب برنامه zFont 3 یکی از رایج‌ترین کارهایی است که به کاربران سامسونگ برای استفاده از فونت‌های دیگر پیشنهاد داده می‌شود. این برنامه را می‌توانید از طریق گوگل پلی دانلود کنید و بعد از طریق صفحه Home آن فونت‌های جدید دانلود کنید و در ادامه از طریق گزینه Pick File از فونت جدید نصب شده شروع به استفاده کنید.
در کنار برنامه زد فونت 3 هم می‌توانید از برنامه iFont استفاده کنید. نصب و استفاده از انواع فونت‌های قرار گرفته درون این نرم افزار اندرویدی کار بسیار آسانی است و نیازی به دست بردن در قسمتی از تنظیمات گوشی سامسونگ ندارد.

 

با خرید هندزفری سامسونگ موزیک را با بهترین کیفیت گوش دهید.

تغییر زبان تنظیمات sms گوشی سامسونگ

هنگام استفاده از گوشی سامسونگ حق انتخاب دارید که از Samsung Keyboard یا کیبورد گوگل استفاده کنید. خوشبختانه «سامسونگ کیبورد» به شما اجازه می‌دهد تا از بین زبان‌های مختلف، زبان‌های مد نظر را انتخاب کنید و از آن‌ها به صورت همزمان روی صفحه کلید گوشی استفاده کنید. در رابط کاربری قدیمی سامسونگ برای تعویض زبان پیامک گوشی سامسونگ باید از طریق مستطیل پایین قرار گرفته روی کیبورد استفاده می‌کردید؛ اما در حال حاضر با توجه به اینکه آپدیت One UI.5.0 برای تمامی گوشی‌ها اجرا شده است، دیگر برای تغییر نیاز به کشیدن انگشت روی باکس مستطیلی تعیین زبان روی کیبورد ندارید و باید از آیکون کره زمین کیبورد استفاده کنید.

در مجموع می‌توان به این صورت جمع بندی کرد که شما برای ایجاد تنظیمات پیامک در گوشی سامسونگ از 2 راه باید عمل کنید:

  1. وارد برنامه تنظیمات روی صفحه منو شوید.
  2. روی آیکون تنظیمات کیبورد ضربه بزنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید.

تنظیمات اس ام اس گوشی دو سیم کارت سامسونگ

استفاده از گوشی دو سیم کارته یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین کارهایی است که در سال‌های اخیر به تعداد زیاد تکرار شده است. اگر شما هم گوشی سامسونگ با جایگاه پذیرش 2 سیم کارت دارید و می‌خواهید که تنظیمات پیامک گوشی را درست کنید تا هنگام اس ام اس دادن به راحتی انتخاب کنید که از کدام سیم کارت قصد استفاده دارید، باید از طریق مراحل زیر عمل کنید.

تنظیمات پیامک گوشی دو سیم کارت سامسونگ

  1. حتما چک کنید که هر دو سیم کارت به درستی درون اسلات قرار گرفته باشند.
  2. عبارت SIM Manager را در برنامه تنظیمات را همان سرچ بار صفحه منو گوشی وارد کنید تا وارد صفحه شوید.
  3. انتخاب کنید که کدام شماره سیم 1 یا سیم 2 باشد.
  4. در بخش پایین‌تر همان صفحه با عنوان Preferred SIMs انتخاب کنید که کدام سیم کارت شماره 1 و کدام از آن‌ها شماره 2 باشد.
  5. در همین بخش می‌توانید انتخاب کنید که برای استفاده از اینترنت گوشی، به صورت دیفالت از کدام سیم کارت استفاده شود.
  6. اگر برای ارتباط با یک سری از مخاطبین می‌خواهید از سیم کارت 1 یا برای ارتباط با تعداد دیگری از مخاطبین از سیم کارت 2 استفاده کنید؛ می‌توانید پیش از ارسال پیام روی نام مخاطب ضربه بزنید و انتخاب کنید که متن پیامک را با کدام سیم کارت ارسال کنید.

جمع بندی نهایی

اگر کاربر گوشی سامسونگ باشید، احتمال زیادی وجود دارد که برای انجام کارهایی مانند تعویض فونت اس ام اس گوشی سامسونگ یا نحوه آموزش ارسال اس ام اس طولانی در گوشی سامسونگ دست به جست‌وجو در سرچ بار گوگل شده باشید. در این مقاله از تکنولایف تلاش کردیم تا به آسان‌ترین قلم و ساده‌ترین کلمات به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید کار کردن با گوشی سامسونگ را برای خود راحت‌تر از گذشته کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از گوشی سامسونگ دارید یا قصد دارید تا برای تغییر تنظیمات پیامک گوشی سامسونگ اقداماتی را انجام دهید، می‌توانید از این بلاگ کمک گرفته و در پایان ما را با نتیجه عملکرد خود از طریق نوشتن در بخش نظرات کاربران، آشنا کنید.

پرسش‌های متداول

چطوری فونت گوشی سامسونگ را عوض کنم؟

شما می‌توانید از طریق نرم افزار تنظیمات و بعد هم انتخاب بخش Display برای تغییر فونت گوشی سامسونگ اقدام کنید.

بهترین حل مشکل پیام چند رسانه ای در سامسونگ چیست؟

برای تبدیل اس ام اس به ام ام اس باید از طریق تنظیمات پیامک سامسونگ استفاده کنید. ابتدا وارد بخش Messages Settings شوید و بعد از آن وارد More settings شوید؛ در ادامه گزینه Input mode را انتخاب کنید تا حالت Automatic را به حالت GSM alphabet تغییر دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/sms-setting-on-samsung-phone/
ads
ads