داغ ترین ها :
اخبار خانواده گلکسی S25؛ از شایعات تا واقعیات!

اخبار خانواده گلکسی S25؛ از شایعات تا واقعیات!

همانند هر سال، می‌دانیم که با شروع سال جدید میلادی، سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را رونمایی، و سپس روانه بازار می‌کند. تا زمان رونمایی از گوشی، اخبار زیادی از آن درز می‌کند که ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی آن را لو می‌دهد. ما نیز، در تکنولایف این اخبار را تمام و کمال پوشش می‌دهیم تا هر سوالی که درباره‌ی این گوشی دارید را پاسخ داده باشیم.

با مشاهده قیمت گوشی سامسونگ در فروشگاه تکنولایف، خرید خود از این برند را با بهترین قیمت انجام دهید.

آپدیت 9 تیر 1403

طراحی گلکسی s25 اولترا باز هم برای ما سورپرایز دارد!

سامسونگ طبق انتظارات، قرار است از طراحی مرسوم پرچمدارهای خود فاصله بگیرد. چند ساعت قبل، Ice Universe اعلام کرد که فرم مستطیلی گوشی عوض شده و با لبه‌هایی گردتر طرف هستیم. کمی بعد‌تر اعلام شد، لبه‌های پنل نیز کمی خمیده خواهند بود.

طراحی گوشی اس ۲۵ اولترا

گلکسی اس ۲۵ اولترا احتمالا ظاهری مانند s24 و s24 پلاس پیدا کند، البته با پنلی که خمیده شده است. لازم به ذکر است که S Pen همچنان همراه گوشی باقی می‌ماند؛ چرا که وجه تمایز آن به‌عنوان یک پرچمدار است و تاثیر چشمگیری بر فروش این گوشی دارد.

سامسونگ طراحی مستطیلی را برای گوشی‌های زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ نگه می‌دارد. این دو گوشی، در تاریخ ۱۰ جولای، برابر با ۲۰ تیر، رونمایی می‌شوند.

آپدیت 7 تیر 1403

شاید خانواده گلکسی S25 با چیپستی از مدیاتک پا به میدان بگذارد!

گلکسی S24 Ultra

عکس از گلکسی S24 Ultra است که احتمالا گلکسی s25 Ultra هم به همین طراحی و ابعاد مجهز خواهد شد!

اگر تا به حال حتی یک سال هم فرآیند معرفی و ورود گوشی‌های خانواده S یا همان پرچمدار Samsung را دنبال کرده باشید، پس به طور قطع می‌دانید که ماه اول یا دوم هر سال میلادی می‌توانید با کهکشانی‌های جدید آشنا شوید. حال داستان اینجاست که احتمال دارد تا خانواده گلکسی S25 با تراشه‌ای از کمپانی مدیاتک به دست شما برسد. البته در ارتباط با نوع تراشه به معنای واقعی هیچ قطعیتی وجود ندارد؛ چون که تا به امروز حداقل 3 بار درمورد نوع تراشه صحبت شده و هر بار هم نام یک نوع تراشه به میان آمده است. بنابراین اصلا باورنکردنی نیست که گوشی‌های سری S25 با 3 نوع تراشه اسنپدراگون، اگزینوس و مدیاتک به بازار معرفی شوند. البته ما همچنان امید داریم که توزیع خانواده S25 مانند خانواده S24 نباشد و کشورهای حوزه آسیا و خاورمیانه هم به تراشه اسنپدراگون در مدل گلکسی S25 معمولی و گلکسی S25+ دسترسی داشته باشند.

احتمال استفاده از چه تراشه‌هایی برای سری گلکسی S25 بیشتر است؟

با توجه به اینکه تا به حال از 3 کمپانی تولید تراشه برای گوشی‌های سری اس25 صحبت شده است (البته تراشه اگزینوس که تراشه اختصاصی خود سامسونگ است)؛ احتمال حضور تراشه‌های زیر در خانواده اس 25 سامسونگ از همه بیشتر است.

  • تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از کمپانی کوالکام
  • تراشه دایمنسیتی 9400 از کمپانی مدیاتک
  • تراشه اگزینوس 2500 از کمپانی سامسونگ

البته در حال حاضر هنوز هر 3 تراشه نام برده شده، به دنیای تکنولوژی معرفی نشده‌اند، اما با توجه به اینکه زمان معرفی هر کدام از تراشه‌ها طبق تقویم همیشگی کمپانی‌ها جلوتر از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ است، بنابراین انتظار حضور هر یک از تراشه‌ها در خانواده اس 25 اصلا انتظار بی‌جایی نیست.

در حقیقت هم این گمانه‌زنی‌ها همگی به این دلیل است که قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به زمانی که اسنپدراگون 8 نسل 3 قیمت گذاری شد، حدودا 60 الی 100 دلار بیشتر است و شاید سامسونگ برای کنترل قیمت گلکسی اس 25 ها می‌خواهد از تراشه اگزینوس هم استفاده کند. البته طبق اعتراف سامسونگ تراشه اگزینوس 2500 همچنان نیاز به بهبود 20 درصدی دارد و سامسونگ امید دارد که تا معرفی گلکسی 25 بتواند از پس این کار بربیاید.

نکته: در حال حاضر تراشه‌های موجود در لیست پایین، 9 تراشه برتر جهان هستند که در آن‌ها خبری از تراشه‌های احتمالی برای خانواده گلکسی S25 نیست! (هنوز معرفی نشده‌اند)

آپدیت 4 تیر 1403

احتمالا سامسونگ از تراشه اگزینوس در هیچ یک از مدل‌های S25 استفاده نخواهد کرد

طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده مشخص شده است که کوالکام احتمالا تنها تامین کننده تراشه‌ مورد استفاده در سری گلکسی اس 25 خواهد بود. این خبر به این معنا است که هر سه مدل گلکسی S25 از چیپست جدید کوالکام که اسنپدراگون 8 نسل 4 نام دارد استفاده خواهند کرد. در گوشی‌های جدید سامسونگ احتمالا خبری از تراشه اگزینوس نخواهد بود.

این خبر باعث رضایت بسیاری از کاربران شده است؛ چون بیشتر افراد از تصمیم سامسونگ برای برگرداندن اگزینوس به اس 24 راضی نبودند و تمایل داشتند تا همانند اس 23 همه مدل‌های اس 24 را نیز با تراشه اسنپدراگون دریافت کنند. با این حال شاید این امکان نیز وجود داشته باشد که سامسونگ در برخی از پرچمداران 2025 از اگزینوس 2500 استفاده کند.

سامسونگ در تلاش است تا بازدهی و کارایی Exynos 2500 را افزایش دهد

خرید گوشی سامسونگ s25

بر اساس گزارش منتشر شده از کره جنوبی دلیل اینکه تمامی مدل‌های اس 25 از اسنپدراگون استفاده خواهند کرد؛ بازدهی بسیار پایین Exynos 2500 است. با این حال، طبق گزارش‌ها سامسونگ توانسته است در روند کارکرد این تراشه بهبودهایی را ایجاد کند که به افزایش بازدهی تا 20 درصد کمک کرده است.

اگرچه این یک پیشرفت قابل توجه است؛ اما هنوز کافی نیست. طبق این گزارش‌ها بازده تراشه باید به 60 درصد برسد تا وارد تولید انبوه شود. برای اینکه سامسونگ بتواند از این تراشه در اس 25 استفاده کند باید تا سه ماه سوم سال جاری به این هدف دست پیدا کند.

جزئیات منتشر شده در مورد Exynos 2500 در حال حاضر محدود است. برخی از شایعات ادعا می‌کنند که از نظر قدرت این تراشه می‌تواند با اسنپدراگون 8 نسل 4 برابری کند. با این حال، بازده پایین همچنان خطر عدم موفقیت تولید انبوه را نشان می‌دهد.

 

آپدیت 31 خرداد 1403

فقط گلکسی S25 اولترا با دوربین بهتری به بازار خواهد آمد!

با اینکه بیشتر از 6 ماه تا معرفی خانواده گلکسی S25 باقی مانده است، اما طبق اخباری که از GalaxyClub منتشر می‌شود، گلکسی S25 Ultra به دوربین بهتری مجهز خواهد شد و این تغییر برای گلکسی s25 و S25+ وجود خارجی ندارد. آخرین گزارش منتشر شده از GalaxyClub ادعا می‌کند که مشخصات دوربین سه گانه گلکسی S25 و S25 Plus کاملا شبیه به گلکسی s24 و s24 plus خواهد بود. البته از سویی دیگر هم گلکسی کلاب می‌گوید که گلکسی S25 اولترا قرار است با دوربین 200 مگاپیکسلی بهتری روانه بازار شود. درمورد سایر دوربین‌ها هم احتمالا شاهد دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی و اولتراواید 50 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری خواهیم بود.

در ارتباط با سایر بخش‌ها فقط حدس و گمان‌هایی درمورد باتری گلکسی s25 ultra وجود دارد که انتظار می‌رود تا شاهد به کار رفتن باتری با ظرفیت بالاتری نسبت نسل قبل باشیم. در مجموع انتظار تغییر مثل همیشه از  گلکسی s25 اولترا بیشتر از مدل پایه و پلاس است.

 

آپدیت 30 خرداد 1403

اسنپدراگون 8 نسل 4 قلب تپنده تمامی مدل‌های سری S25 خواهد بود!

در حقیقت اینکه سامسونگ برای خانواده پرچمدار 2025 از چه نوع تراشه‌ای استفاده می‌کند، دغدغه اصلی تمام افراد حوزه تکنولوژی است. قاعدتا اگر بخواهد طبق سال‌های گذشته رفتار کند، باید انتظار تراشه اگزینوس 2500 را  در کنار تراشه کوالکام داشته باشیم، اما انگار اینطور نخواهد بود و به این دلیل که Exynos 2500 نمی‌تواند بازده مورد انتظار سامسونگ را داشته باشد، از اسنپدراگون 8 نسل 4 برای تمام گوشی‌های سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد!

گلکسی S25 اولترا

اگر این اتفاق حقیقت داشته باشد، اتفاق خیلی عجیبی هم نخواهد بود، چون در رونمایی سال 2023 هم همین اتفاق افتاد و تمام خانواده گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 راهی بازار شدند و در آن سال هم خبری از تراشه اگزینوس نبود، البته که قبول داریم که در سال 2024 باز هم گوشی‌های S24 معمولی و S24 پلاس به نسبت منطقه‌‌ای که به فروش می‌رسند، با تراشه‌های اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 راهی بازار شدند.

آپدیت 8 خرداد 1403

کمپانی کره ای سامسونگ قرار است گلکسی S25 Ultra را با دوربین هایی آپدیت شده راهی بازار کند!

اصلی‌ترین خبری که این روزها در ارتباط با گلکسی S25 اولترا دهان به دهان می‌چرخد، این است که این پرچمدار کهکشانی قرار است با دوربین‌هایی ارتقا یافته و بهتر از گلکسی S24 اولترا وارد بازار شود. بیشتر شایعه‌ها و گمانه زنی‌ها درمورد دوربین اولتراواید و تله فوتو است. اینطور که به گوش می‌رسد، انگار گلکسی S25 ULTRA قرار است با 2 دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید و تله فوتو به دست کاربرانش برسد. اگر میزان وضوح دوربین‌ها درست باشد، این موضوع نشان دهنده پیشرفت خیلی بزرگی خواهد بود. اگر به یاد داشته باشید، دوربین اولتراواید گلکسی اس 24 اولترا تنها 12 مگاپیکسل و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل بود.

به گفته منبع اطلاعات ما یعنی Ice Universe، دوربین اصلی گلکسی اس 25 اولترا با همان کیفیت 200 مگاپیکسل به بازار می‌آید و احتمالا در بخش سلفی هم تغییری ایجاد نشود؛ اما دوربین پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر قطعا در لیست دوربین‌های پنل پشتی کهکشانی ارشد سال 2025 خواهد بود.

آپدیت ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلکسی S25 Ultra یک دوربین کمتر از نسل پیشین خود خواهد داشت

با این که تا زمان آمدن این گوشی خیلی مانده، اما یک شایعه درباره‌ی آن درز پیدا کرده است. طبق صحبت‌هایی در توییتر، گوشی S25 Ultra سامسونگ با سه دوربین در بخش پشتی می‌آید.

دوربینی که حذف شده، احتمالا لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم سه برابر باشد. همانطور که احتمالا انتظارش را داشتید، سامسونگ به‌جای دوربینی که حذف کرده، قابلیت زوم سه برابر را به دوربین اصلی داده است.

s25-ultra-leaked

بنابراین دوربین اصلی پردازش تصویر خیلی بهتری خواهد داشت. طبق شایعه‌ها، این دوربین اصلی، همان رزولوشن و اندازه سنسوری را دارد که samsung s24 ultra داشت؛ اما قابلیت کپچر نور آن بهتر خواهد شد. تا این لحظه خبری از تغییر و بهبود در وضعیت دوربین اولتراواید به چشم نمی‌خورد.

زوم پریسکوپ دوربین این گوشی در حال حاضر در حال تست بین دو فاصله کانونی است: اولی بین ۴ برابر و ۵ برابر، دومی بین ۶ برابر و ۷ برابر. سامسونگ هنوز تصمیم نگرفته که کدام را انتخاب کند؛ اما می‌دانیم که دو فاصله کانونی را در نظر دارد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/s25-ultra-news/
ads
ads