داغ ترین ها :
بررسی گلکسی S24 FE؛ عاشق این قاتل پرچمدار خواهید شد!

بررسی گلکسی S24 FE؛ عاشق این قاتل پرچمدار خواهید شد!

گلکسی s24 fe قدرتمندترین و بهترین قاتل پرچمداری است که کمپانی سامسونگ تا سال 2024 معرفی کرده و می‌تواند در فعالیت‌های مختلفی مانند تولید محتوا متنی و ویدیویی، بازی کردن، وبگردی و تماشا فیلم و سریال بهترین دستگاه هوشمند همراه باشد، به همین دلیل این گوشی هوشمند از ارزش خرید بالایی برخوردار است و پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان بررسی samsung s24 fe همراه ما باشید.

گوشی موبايل سامسونگ مدل Galaxy S24 FE

خرید گوشی موبايل سامسونگ مدل Galaxy S24 FE

امتیاز

8.4
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش روشن‌تر نسبت به قاتل پرچمدار نسل قبلی
  • هوش مصنوعی سوار شده روی گوشی
  • تراشه قدرتمند و مناسب برای بازی و اجرای انواع برنامه و اپلیکیشن
  • مجهز به سیستم خنک کننده و داغ نکردن هنگام بازی و کار کردن مداوم
  • 7 سال پشتیبانی امنیتی و نرم افزاری
  • مجهز به گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

نقاط ضعف

  • ظرفیت پایین باتری
  • احتیاج به شارژدهی بیشتر
  • عکس‌های ماکرو معمولی

فهرست مطالب

این قاتل نمی‌کشد؛ اما قدم‌های نفس‌گیری دارد. سامسونگ در روزهای ابتدایی پاییز 2024 از گوشی قاتل پرچمدار بی‌نظیر خود یعنی گلکسی S24 FE رونمایی کرد و در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا به بررسی samsung s24 fe بپردازیم، پس تا پایان حتما ما را همراهی کنید.

 

برای خرید گوشی s24 FE از تکنولایف، همین حالا اقدام کنید!

در جعبه گوشی چه دیده می‌شود؟

سیاست سامسونگ را که به یاد دارید؟ آداپتور شارژر را حذف کنیم و تمام! طبیعی‌ است که اولین بخش از بررسی گوشی s24 fe، آنباکس آن باشد. جعبه مشکی رنگ گوشی به سادگی هرچه تمام‌تر طراحی شده است و درون آن علاوه‌بر گوشی، یک دفترچه راهنما به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه، یک سوزن سیم کارت و کابل شارژ تایپ C دیده می‌شود.

خوش دست و براق، قرص و محکم: نتیجه بررسی طراحی گلکسی S24 FE

گوشی اس 24 اف ایی مانند قاتل پرچمدار سال 2023 و 2022 به طراحی برنده مجهز شده است، یعنی همان سه دوربین مجزا بدون هیچگونه ماژول روی پنل پشتی!

بررسی کامل گوشی اس ۲۴ اف ای

گوشی گلکسی اس 24 اف ای با ابعاد 162 در 77.3 در 8 میلی‌متر در دست ما قرار می‌گیرد. یعنی گوشی‌ای که در نظر داریم، به بلندای 16.2 سانتی‌متر در عرضی 7.73 سانتی‌متری با ضخامت لبه‌ای 8 میلی‌متری روبه‌روی شما بر صندلی حکمرانی می‌نشیند. این گوشی همه فن حریف و جذاب در مقایسه با برادر نسل قبلی‌اش یعنی Galaxy S23 FE قامتی کشیده‌تر (به بلندای 4 میلی‌متر) و هیکلی ورزیده‌تر با وزنی بیشتر دارد. گوشی S24 FE به معنای واقعی در مرحله طراحی می‌تواند نمره کامل بسیاری از بخش‌ها را بگیرد و شاگرد اول مدرسه میان رده‌ها و قاتل پرچمدارها در سال 2024 باشد، حتی با اینکه گوشی شیائومی 14T در حال حاضر در رقابتی تنگاتنگ با آن قرار دارد.

خرید گوشی s24 fe

اگر طرفدار دست گرفتن گوشی‌های سبک هستید، متاسفانه باید بگوییم که طبق محصولات 2 سال گذشته، انگار سامسونگ دیگر علاقه‌ای به تولید گوشی زیر 200 گرم ندارد و Galaxy S24 FE وزنی برابر با 213 گرم دارد. شاید از لحاظ اختلاف عددی، وزن این گوشی نسبت به s21 fe بیشتر باشد، اما وزن به طور کامل روی گوشی تقسیم شده است و دست گرفتن آن به هیچ عنوان حس و حال بد یا سنگینی ندارد. ارگونومی و طراحی لبه‌های گوشی آنقدری خوب است که می‌توانید با یک دست به کار کردن با آن بپردازید و همه این‌ها مزایای گوشی S24 FE به حساب می‌آید. دکمه‎‌ها نسبت به گلکسی S21 FE و گلکسی S23 FE نرم‌تر شده‌اند و استفاده از آن‌ها حس بهتر و روان‌تری را به انگشتان دست‌های شما می‌دهد. اسپیکرها دیگر مانند گوشی‌های قبلی به شکل شیارهای متوالی طراحی نشده‌اند و به شکل نقطه کوچک طراحی شده‌اند.

بهترین گوشی های قاتل پرچمدار سامسونگ

در بررسی گوشی سامسونگ s24 fe کاملا متوجه صفحه نمایش شفاف و خوش چهره خواهید شد که به انتخاب سامسونگ توسط لایه محافظ Gorilla Glass Victus+ پوشیده شده و به خوبی از آن در برابر خط و خش و ضربه‌ها محافظت می‌شود؛ البته توجه داشته باشید که ضربه هم در حد معقول باشد و گوشی را پرتاب نکنید، چون انتظار معجزه از سامسونگ داشتن هم منصفانه نیست.

پنل پشتی گوشی هم از جنس شیشه است و شفافیت و زیبایی خاصی را به گوشی می‌بخشد، البته که داستان جذب اثر انگشت همچنان به راه است که دیگر نمی‌توان به عنوان عیب در نظر گرفت، چرا که قاب و گلس برای همین مواقع اختراع شده است؛ وظیفه محافظت از پنل پشتی هم بر دوش گوریلا گلس ویکتوس پلاس است، بنابراین خیال شما می‌تواند بابت کیفیت ساخت گوشی حسابی جمع باشد. بحث وقتی به فریم دورتادور می‌رسد، قطعا یاد آلومینیوم و تیتانیوم برای شما زنده خواهد شد. سامسونگ برای گوشی گلکسی S24 اف ای مانند Galaxy S23 Ultra از فریم آلومینیومی استفاده کرده و همچنان فریم تیتانیوم گرید 2 را به صورت اختصاصی برای گلکسی S24 اولترا نگه داشته است. آلومینیوم به تنهایی مقاومت و زیبایی خوبی دارد و انتخاب مناسبی برای این گوشی بالارده به حساب می‌آید.

3 دوربین به شکل قطاری که مسیری عمودی را طی می‌کند، روی پنل پشتی قرار دارند و بیرون زدگی لبه‌‎های آن‌ها به هیچ عنوان ناامید کننده نیست و باعث لق زدن زیاد گوشی نمی‌شود، برای مثال هنگام بررسی گوشی redmi note 13 pro plus شیائومی متوجه لق زدن زیاد گوشی و تعادل نداشتن آن روی سطوح صاف شدیم که خوشبختانه خبری از این حالت در اس 24 اف ای نیست.

حال بهتر است که همراه ما دور تا دور گوشی چرخشی درست و حسابی داشته باشید؛ از لبه راستی که همواره برای سامسونگ مهم‌تر است، شروع می‌کنیم: لبه راستی گوشی S24 FE مهمان کلیدهای نرم Power و Volume است. روی لبه بالایی هم سنسور enc میکروفون (حذف صدای اطراف شما هنگام مکالمه و پخش صدایی شفاف برای مخاطب شما) و میکروفون دوم در کنار همدیگر قرار دارند. اسپیکر دوم هم دقیقا در نزدیکی لنز دوربین سلفی قرار دارد، در واقع در همان جایی که وقتی مکالمه برقرار می‌کنید، می‌توانید صدای مخاطب را بشنوید. در کنار میکروفون‌ها هم درگاه پذیرش SIM1&2 قرار دارد که برای قرار دادن سیم کارت‌ها باید از سوزن سیم کارت استفاده کرده و اسلات را باز کنید. روی لبه سمت چپی هیچ نداریم و با سرعت به سمت لبه پایینی می‌رویم. روی لبه پایینی هم کوچک‌ترین نقطه‌ای که قابل مشاهده است، حکم میکروفون اول را دارد که صدای شما را هنگام مکالمه از شما گرفته و به مخاطب می‌رساند؛ در کنار میکروفون هم اسپیکرهای استریو قرار دارند و در وسط آن‌ها درگاه USB Type C قرار دارد که برای شارژ کردن گوشی باید از آن استفاده کنید.

طوفان رنگ و رنگ که بر پا در دیده می‌کند!

یکی از بهترین مزایای گلکسی S24fe این است که در رنگ بندی جذابی راهی بازار می‌شود. شما می‌توانید این گوشی را با رنگ‌های سبز (پسته‌ای ملایم)، مشکی نوک مدادی، زرد لیمویی و آبی آسمانی خریداری کنید. این حجم از تنوع رنگ واقعا مصداق بارز جمله معروف اپیزود پاییز رادیو چهرآزی است که البته همواره در گوشی‌های سری s سامسونگ شاهد رنگ بازی با گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمدار هستیم.

 

بررسی نسل قبلی همین گوشی را از دست ندهید:
بررسی s23 fe

 

آب بازی و گرد و خاک تا چه حد؟ مطابق استاندارد پرچمدارها یا میان رده‌ها؟

دریافت گواهینامه IP توسط یک گوشی موبایل که اگر دقت کرده باشید همواره بعد از این 2 حرف لاتین 2 عدد قرار می‌گیرند، نشان دهنده میزان مقاومت بدنه آن در برابر نفوذ قطرات آب است. از آنجایی که سامسونگ همیشه در تلاش است تا قاتل پرچمدارهای با کیفیتی را راهی بازار کند Galaxy S24 FE را به همراه گواهینامه IP68 به دست شما می‌رساند تا بتوانید همانند گوشی‌های پرچمدار به استفاده از آن‌ها در طوفان خاک و بارش باران بپردازید. در حقیقت این گواهینامه به حدی دست شما را باز می‌گذارد که شما می‌توانید بعد از غرق شدن گوشی در سطل آب هم (توجه داشته باشید که در زمانی کم‌تر از 30 دقیقه) آن را بیرون آورده، خشک کرده و پس از خاموش و روشن کردن، به استفاده کردن ادامه دهید. این گوشی قاعدتا می‌تواند دوست خوبی برای شما در استخر باشد، اما به شرطی که نهایت در عمق 1.5 متر (باز هم زیر 30 دقیقه) بدون فشار مضاعف آب قرار بگیرد.

صفحه نمایش: تعظیم قاتل پرچمدارها به S24FE؛ به روشنایی خورشید

اگر نقد و بررسی s24 fe را به قصد خرید گوشی با صفحه نمایشی رنگارنگ و خیره کننده مطالعه می‌کنید، باید بگوییم که هزاران آفرین، چرا که بررسی درستی را انتخاب کرده‌اید. نمایشگر این گوشی از لحاظ قد و اندازه کپی برابر اصل نمایشگر 6.7 اینچی Samsung Galaxy S24+ است؛ البته پرونده رزولوشن و رنگ پردازی که جداست. قاتل پرچمدار 2024 سامسونگ با پنلی از نوع داینامیک امولد 2ایکس (Dynamic AMOLED 2X) در بازار عرضه می‌شود. این پنل از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند، بنابراین با خیال راحت می‌توانید به تماشا انواع محتوا با کیفیت HDR10 بپردازید. رزولوشن Full HD Plus این گوشی نوظهور به حدی رضایت شما را جلب خواهد کرد که از تماشا کردن با نمایشگر آن به هیچ عنوان خسته نخواهید شد، بنابراین با خرید گوشی گلکسی s24 نسخه فن ادیشن می‌توانید به نمایشگری با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل (واحد بیان رزولوشن) مجهز شوید.

کمپانی Samsung ادعا می‌کند که این گوشی می‌تواند در نور مستقیم آفتاب تا 1900 نیت روشنایی را هم تحویل شما بدهد که این ویژگی نسبت به قاتل پرچمدار 2023 و 2024 پرشی بزرگ برای واحد ساخت نمایشگر این کمپانی به شمار می‌رود؛ البته اگر خط کش و ذره بین را به وسط میدان بیاورید، با عددی کم‌تر از 1900nits روبه‌رو خواهید شد که باز هم تفاوتی ندارد، چون به هر حال میزان روشنایی از بزرگ‌ترین مزایای خرید s24 fe به حساب می‌آید. البته تراکم پیکسلی و نرخ پشتیبانی از رنگ‌های متنوع یکی از نقاط قابل توجه و صد البته تعجب گوشی گلکسی اس 24 اف ای است که حرف زدن درمورد آن می‌تواند شما را هم در عالمی گنگ نگه دارد؛ در حقیقت زمانی که تعداد پیکسل‌های یک نمایشگر جهت تشکیل تصویر بیشتر باشد، تصویر با جزئیات بالاتری به نمایش گذاشته خواهد شد، حال سوال اینجاست که چرا با وجود کشیدگی صفحه نمایش s24 fe نسبت به s23 fe و s21 fe؛ تراکم پیکسلی قاتل پرچمدار جدیدتر کم‌تر از تراکم پیکسلی گوشی‌های 2022 و 2023 است؟؟؟؟

پشتیبانی از تعداد رنگ‌ها هم که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم، از دیگر سوال‌های بخش صفحه نمایش در بررسی تخصصی گلکسی S24 FE است؛ در حقیقت انتظار داشتیم تا نمایشگر گوشی samsung s24 fe مانند گوشی شیائومی از 68 میلیون رنگ پشتیبانی کند، اما به دلیل 8 بیتی بودن آن تنها از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند که اختلاف بالایی دارد و این برای ما رضایت بخش نیست.

نکته: درست است که انتظار داشتیم تا با نمایشگری 10 بیتی یا 12 بیتی روبه‌رو باشیم و این اتفاق نیوفتاد؛ اما هر چقدر هم 8 بیت با 10 بیت فاصله داشته باشد، باز هم برای استفاده نیمه حرفه‌ای تا حرفه‌ای مناسب است.

سوییچ نرخ نوسازی: غوغای 60 و 120 هرتز

در این بخش از بررسی گوشی s24 fe به شما قول می‌دهم که درصورت روشن کردن حالت Show refresh rate در صفحه Developer options از تغییر ثانیه به ثانیه رفرش ریت بین 60 هرتز و 120 هرتز سوپرایز خواهید شد. این تغییر نرخ نوسازی در صدم ثانیه نشان دهنده توان بالای نمایشگر برای تخمین و تعیین لحظه‌ای روان بودن نمایشگر است. این قابلیت برای نمایشگر گلکسی s24 fe است.

صفحه نمایش همیشه روشن؛ As always روشن

پشتیبانی از قابلیت always on display هم که مطابق انتظار در صفحه Lock screen and AOD گوشی موبایل Samsung Galaxy S24 FE وجود دارد. این قابلیت به شما امکان نمایش ساعت و تاریخ را حتی زمانی که از گوشی استفاده‌ای نمی‌کنید را هم می‌دهد. از بزرگ‌ترین مزیت‌های این ویژگی می‌توان به تغییر تنظیمات و حالت‌های نمایش آن اشاره کرد؛ برای مثال با ضربه زدن روی گزینه Always on display می‌توانید وارد صفحه جدید شوید و بعد از آن هم روی When to show ضربه بزنید تا بتوانید از میان حالت‌های مختلف نمایش مانند Auto، Always، As scheduled و For new notification یکی را برحسب نیاز انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که «قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن» باعث زودتر تمام شدن باتری در تمامی وسایل و حتی گجت‌هایی مانند ساعت هوشمند می‌شود، بنابراین درصورتیکه با کاهش باتری با سرعتی بالاتر از انتظار خود روبه‌رو شدید، می‌توانید نگاهی به خاموش کردن این حالت هم داشته باشید؛ اما در مجموع تهدیدی برای سلامت باتری به حساب نمی‌آید و به راحتی می‌توانید از این فیچر سامسونگ لذت ببرید.

نکته: برای راحت‌تر پیدا کردن قابلیت Always on display حتما نیازی نیست تا مرحله به مرحله در تنظیمات به دنبال آن باشید، تنها کافیست در سرچ بار Settings یا نوار سرچ صفحه Home عبارت «Always on display» را جست‌وجو کنید.

گستردگی دنیای تنظیمات در نقد و بررسی s24 fe

در این قسمت از بررسی گوشی سامسونگ s24 fe قصد داریم تا شما را در آیکون تنظیمات بچرخانیم و گوشی را به شکل بهتر و کامل‌تری نمایش دهیم:

اولین قدم این است که بعد از باز کردن Settings روی Sign in to your Galaxy ضربه بزنید و با یکی از اکانت‌های گوگل یا شماره گوشی خود وارد شوید.

  1. قسمت Connections دقیقا همان بخشی است از با وارد شدن به صفحه‌اش می‌توانید گوشی را به Wi-Fi و Bluetooth وصل کنید. البته گلکسی s24fe مانند قاتل پرچمدارهای نسل‌های گذشته از NFC هم پشتیبانی می‌کند، اما چون در ایران خبری از به کار گرفته شدن NFC نیست، بنابراین عملا کاربردی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که در همین صفحه قسمت SIM manager هم وجود دارد و شما از این بخش می‌توانید روشن و خاموش بودن هر دو سیم کارت 1 و 2 را بررسی کرده و مواردی مانند تنظیم استفاده از اینترنت کدام خط را هم انتخاب کنید.
  2. بخش Connected devices هم به شما اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌هایی مانند Quick Share، Auto switch Buds، Link to windows، Samsung DeX، Galaxy Wearable و Smart View استفاده کنید.
  3. جذاب‌ترین بخش هم Galaxy AI است که به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند سوار شده است.
  4. قابلیت Sounds and Vibration و Notification هم قابلیت‌های بسیار کاربردی هستند که با باز کردن صفحه آن‌ها می‌توانید گوشی را نزدیک‌تر به آن‌چه می‌خواهید شبیه کنید.
  5. در میان تمام قابلیت‌ها و بخش‌ها، یکی از اساسی‌ترین آن‌ها بخش دیسپلی (Display) است. در این بخش می‌توانید mode گوشی را بین Light و Dark تغییر دهید.
  6. با روشن کردن حالت Adaptive Brightness از تعیین نور گوشی لذت خواهید برد، چرا که انتخاب نمایشگر گوشی می‌تواند در بسیاری از مواقع از میزان نوری که ما با انگشت خود روی نمایشگر قرار می‌دهیم، بهتر و عمیق‌تر باشد.
  7. قسمت Motion smoothness را هم می‌توانید روی یکی از 2 حالت Adaptive و Standard قرار دهید. اگر روی Adaptive باشد و بعد از آن هم Show refresh rate را روشن کنید، می‌توانید تغییر رفرش ریت بین 60 تا 120 هرتز را مشاهده کنید؛ همچنین در صورتی که روی حالت استاندارد قرار دهید، می‌توانید گوشی را با نرخ نوسازی همواره 60 هرتز در اختیار داشته باشید که باز هم در این شرایط کاملا گوشی روان و مناسبی را در اختیار خواهید داشت.
  8. اگر هم عینک بلوکات ندارید و چشم‌های شما نیاز به فرار کردن از نور آبی گوشی دارند، می‌توانید حالت Eye comfort sheild را در صفحه Display روشن کنید.
  9. تغییر Screen mode هم از حالت Vivid روی Natural هم به خواسته شما امکان پذیر است. در ادامه هم می‌توانید اسلایدر قابل تکان دادن White balance را روی Warm (سمت راست) یا روی Cold (سمت چپ) قرار دهید؛ اگر هم روی Advanced settings ضربه بزنید، وارد صفحه جدیدی می‌شوید.
    برای تعیین زمان روشن ماندن نمایشگر هم باید از بخش Screen timeout اقدام کنید.
  10. اگر هم علاقه دارید تا به اپلیکیشن‌ها زودتر از زمان سرچ کردن در گوشی دسترسی پیدا کنید، باید حالت Edge panels را روشن کنید تا بعد از آن با سوایپ کردن انگشت از سمت راست نمایشگر به سمت چپ روی صفحه اپلیکیشن‌ها فرود بیایید.
  1. تغییر سایز هوم اسکرین، تغییر تم، روشن کردن لوکیشن و تغییراتی در صفحه Advanced features هم از دیگر تغییرات تکمیلی این صفحه به شمار می‌رود که می‌توانید آن‌ها را مطابق با سلیقه خود تا جایی که امکان دارد، تغییر دهید.

گلکسی AI: زیباترین بستر رنگین نرم افزار و رابط کاربری

شرکت کره‌ای سامسونگ گوشی S24FE را اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 راهی بازار می‌کند و شما می‌توانید از گلکسی ای‌آی سوار شده روی بستر گوشی به راحتی لذت ببرید. شما می‌توانید تا سال 2025 از ویژگی‌های هوش مصنوعی به شکل رایگان استفاده کنید و از خرید گوشی نهایت رضایت را داشته باشید. رابط کاربری One UI 6.1 یکی از روان‌ترین رابط‌های کاربری‌ای است که تا به حال با آن کار کرده‌اید و شما بعد از این نسخه باز هم با آپدیت‌های بهتری حتما روبه‌رو خواهید شد.

تمامی ویژگی‌های هوش مصنوعی که پیش‌تر از معرفی S24FE در مورد آن روی گوشی‌های پرچمدار سری S24 شنیده بودید، به صورت پایه روی این گوشی هوشمند سوار شده است. برای مثال می‌توانید از قابلیت‌های Circle to search، ترجمه آنلاین و سایر بخش‌ها می‌توانید به راحتی استفاده کنید.

اولین پشتیبانی نرم افزاری بالای 4 سال برای یک قاتل پرچمدار، عجب پروازی!

جدیدترین گوشی قاتل پرچمدار

پشتیبانی 7 ساله از سیستم عامل و سیستم امنیتی دقیقا از همان دسته اخباری است که ارزش فریاد زدن و پرداختن را دارد. چه چیزی می‌تواند برای یک گوشی با تراشه و توان مناسب و عملکرد نسبتا بالا بهتر از این باشد که تا 7 سال هم از پشتیبانی نرم افزاری برخوردار شود؟ از گلکسی S24 FE کاملا شبیه خانواده پرچمدارش (یعنی گوشی‌های سری S24) تا 7 سال پشتیبانی خواهد شد که این میزان پشتیبانی حتی از گوشی های آیفون 16 هم در سال جاری بیشتر خواهد بود، بنابراین قابلیتی کاملا با ارزش به حساب می‌آید.

 

خرید گوشی گیمینگ در انواع مدل‌ها و با بهترین قیمت در تکنولایف!

سخت افزار: پایداری CPU و خنک کننده یکه تاز!

حال می‌رسیم به سخت‌ترین و نفس‌گیرترین فصل از کتاب بررسی s24 fe، ما در این بخش متوجه می‌شویم که گوشی S24 اف ای به تراشه‌ای 10 هسته‌ای به نام Exynos 2400e با معماری 4 نانومتری مجهز شده است، این درحالی است که s23 fe و s21 fe به تراشه‌هایی 8 هسته‌ای مجهز شده بودند. این تراشه در Ranking List جهانی چیپست‌ها با افتخار روی پله 9م ایستاده است و می‌تواند انواع بازی، برنامه‌های سنگین و اپلیکیشن‌های مختلف را برای شما به راحتی بدون داغ کردن اجرا کند، البته توجه داشته باشید که تراشه‌های Snapdragon 8 نسل 3، Dimensity 9300 Plus، Apple A18 و A18 Pro از قدرت پردازشی بالاتری نسبت به اگزینوس 2400 ای برخوردارند، بنابراین قدرت galaxy s24 fe باز هم به خوبی سری آیفون 16 و پرچمدارهای سری S24 نیست، اما شباهت بالایی با S24 نسخه پایه با تراشه Exynos 2400 دارد.

تراشه اگزینوس 2400e دارای پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای است که به صورت 4 کلاستری توسعه یافته و هسته اصلی با فرکانس 3.1 گیگاهرتزی را شامل می‌شود. 3 کلاستر بعدی به‌ترتیب 2 هسته با فرکانس 2.9، 3 هسته با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.95 گیگاهرتز هستند.

در کنار پردازنده مرکزی این گوشی یک پردازنده گرافیکی Xclipse 940 کاملا شبیه گوشی پرچمدار S24 نرمال است و از این بابت خیال شما بابت قدرت گیمینگ و پردازش انواع برنامه‌ها راحت خواهد شد.

سیستم خنک کننده s24 fe به این صورت است که لوله خنک کننده‌ای از روی تراشه رد شده و در بخش زیرین باتری هم محفظه بخار آرام گرفته است تا گوشی در شرایط مختلف داغ نکند. حتی هنگام اجرای تست‌های گیک بنچ 6 و PC Mark هم خبری از داغ کردن نبود که این ویژگی نسبت به s23 fe می‌تواند یکی از بهترین بهبودهایی باشد که سامسونگ آن را به مرحله اجرا رسانده است.

در طی تست پایداری باتری، cpu و gpu هم با پایداری مناسبی برای cpu روبه‌رو هستید، اما قسمت gpu و باتری هم اونطور که سامسونگ ادعا می‌کرد، نبود و می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها باشد.

تست گیمینگ: نماد قدرت و سرعت با این قیمت

قدرت گیمینگ این گوشی به اندازه‌ای خوب است که شما را از فکر خرید گوشی‌های گیمینگ سری پوکو و هر آنچه که در بازار به فروش می‌رسد، در این بازه قیمتی کاملا دور می‌کند. گلکسی s24 fe به معنای واقعی از ارزش خرید خوبی برخوردار است و گروه بسیاری از کاربران را با سطح توقع‌های متفاوت می‌تواند تا حد قابل قبولی از خرید راضی نگه دارد. هنگام بازی با این گوشی، پنل پشتی داغ نمی‌شود (توجه داشته باشید که گوشی درون شارژ نباشد) و شما شاهد پایداری بهتری از باتری هستید. برای مثال شما می‌توانید بازی پابجی را با Average FPS برابر با 85.703 و رفرش ریت 60 تا 90 هرتز به اتمام برسانید.

اسپیکر: عجب صدایی! اسپیکر خانگی 6.7 اینچی را در جیب خود قرار دهید

کمپانی معروف سامسونگ در این قسمت از نقد و بررسی گلکسی اس ۲۴ اف ای هم به شما ثابت می‌کند که خرید S24 FE می‌تواند بهترین خریدی باشد که در این بازه قیمتی می‌توانید انجام دهید. اسپیکرهای این گوشی با کیفیت بسیار بالایی موزیک را به گوش شما می‌رسانند. سطح کیفیت پخش اسپیکرهای این گوشی به اندازه‌ای است که می‌تواند به عنوان اسپیکری کوچک برای خانه، محل کار و فضاهای بسته به کار بیاید.

دوربین: گردن برافراشته s24 fe و اعتماد به نفس بالا! باکیفیت‌تر از نسل قبلی

در این بخش از بررسی galaxy s24 fe می‌توان گفت که شما تا دوربینی تقریبا مشابه گلکسی s24 معمولی روبه‌ور هستید. کاملا مشخص است که سامسونگ تمام تلاشش را برای قرار دادن بهترین دوربین در این بازه قیمتی قرار داده است. در حقیقت در بین قاتل پرچمدارهای معرفی شده، این گوشی به بهترین دوربین مجهز شده است.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی s24 fe دارای سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. این لنز از نوع عریض است و با کمک سنسورهای dual pixel PDAF و OIS به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی با وضوح و شارپنس بالا به ثبت برسانید. هنگام عکاسی با s24 fe عکس‌ها به حالت دیفالت روی رزولوشن 12 مگاپیکسل هستند و شما باید برای تعویض آن روی 12 ضربه بزنید تا به 50 تغییر کند. حسگرهای لرزشگیر و تشخیص فوکوس خودکار دوال پیکسل هنگام عکاسی و فیلم برداری وظیفه حذف حداکثری نویز و لرزش دست شما را برای روان‌تر کردن جریان ویدیو و تشخیص فاصله سوژه تا عکس را دارند.

دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی S24 FE

کیفیت دوربین 50 مگاپیکسلی کیفیتی کاملا راضی کننده و قابل اهمیت است. شما می‌توانید روی عگس‌ها زوم کرده و با جزئیات خوبی از تصویر روبه‌رو شوید. عکس‌های گرفته شده در موزه از پشت شیشه است و  سوژه‌ها در فاصله‌های نسبتا زیادی از گوشی قرار دارند، بنابراین با توجه به این اصل، کیفیت عکس‌های سنسور 50 مگاپیکسلی کاملا قابل اتکا هستند. شما می‌توانید از گوشی اس 24 اف ای برای تولید محتوا در فضای مجازی استفاده کنید.

دوربین 12 مگاپیکسلی

اگر توجه داشته باشید، رزولوشن و پردازش رنگ در عکس‌های 12 مگاپیکسلی هم کاملا مناسب و کافی هستند، در واقع شاید در علم ریاضی عدد 50 با 12 فاصله زیادی داشته باشد، اما در دوربین‌ها و سنسورهای تشکیل دهنده آن‌ها این قاعده به این صورت حساب نمی‌شود. با کمی دقت و زوم روی عکس‌ها کاملا متوجه مناسب بودن کیفیت دوربین 12 برای عکاسی خواهید شد. همچنین دقت داشته باشبد که برای داشتن عکس با زوم بیشتر هنگام در دست داشتن گوشی، حتما باید روی کیفیت 12 مگاپیکسل قرار دهید تا امکان زوم برای شما فعال شود، در غیر این صورت روی حالت 50 مگاپیکسلی، قابلیتی از زوم وجود ندارد و هیچ فاصله‌ای از عکس را نمی‌توانید ذره‌ای کم یا زیاد کنید.

دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو این گوشی عکس‌ها را با عمق 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 به ثبت می‌رساند، بنابراین شما می‌توانید تصاویر خوبی را در زوم‌ها و در حالت پرتره به شکل مختلف بگیرید. حسگرهای PDF و OIS را هم می‌توان از دیگر دلایل قدرت زوم و کیفیت عکس‌های گرفته شده با این لنز دانست؛ همچنین شما می‌توانید با استفاده از زوم اپتیکال 3 برابری، عکس‌های بسیار با کیفیتی را در گالری ذخیره کنید.

دوربین پرتره: جدا کردن سوژه از محیط؛ مقایسه حالت اولیه با پرتره جهت نمایش قدرت مات کنندگی

اگر دقت کنید، در عکس‌هایی که سوژه مد نظر شما کمی از سایر المان‌های فضا جلوتر است، فضای پشتی تا حد خیلی خوبی مات (Blur) می‌شود.

در موقعیت‌هایی که سوژه مد نظر در وسط قرار می‌گیرد، قدرت مات شدن انگار برای سمت راست اعمال می‌شود. مانند نمونه طراحی درب ورودی با کنده کاری سنتی یا عکس دارای 2 مجسمه در کنار هم.

دوربین سلفی: عادی و پرتره

با اینکه کیفیت عددی دوربین سلفی 10 مگاپیکسل است و احتمالا شما گوشی‌های دیگری را با سلفی 13 و حتی 32 مگاپیکسل هم دیده‌اید، اما دوربین بخشی از گوشی است که طبق ریاضی جلو نیمی‌رود و پخش پردازش رنگ و رزولوشن آن جدا از گشودگی دیافراگم تا حد زیادی به قدرت تراشه و هوش مصنوعی سوار شده روی آن بستگی دارد تا بتواند عکس نهایی را با ادیت زیبایی بیشتری تحویل شما دهد، به همین دلیل دوربین سلفی گلکسی s24 fe می‌تواند به رقابت با دوربین سلفی گوشی‌های پرچمدار زیادی از جمله سری s24 و s23 بنشیند.

عکاسی با آینه

همیشه کیفیت عکسی که در آینه ثبت می‌شود با کیفیت دوربین سلفی یا دوربین اصلی متفاوت است، به همین دلیل اینکه یک گوشی قاتل پرچمدار بتواند عکس‌هایی را در قاب آینه و شیشه به حدی شفاف ثبت کند که جزئیات صورت و سوژه‌های مد نظر شما تا حد امکان تغییر نکند، نشان دهنده کیفیت مناسب دوربین و قدرت هوش مصنوعی تراشه است که می‌تواند در مرحله اول نور را به خوبی از محیط جذب کند و در مرحله بعدی رنگ‌های جذب شده را تفکیک کرده و تصویر را با دقت تشکیل دهد.

در تصویر بالا شاهد عکاسی با دوربین در آینه هستید که در مرحله بعدی از حالت پرتره استفاده شده و دوربین توانسته به خوبی فضای پشت را مات کند.

تست زوم در آینه

اولتراواید: زوم 0.6x

دوربین اولترا واید

دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی این گوشی هم از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد و می‌توان گفت که به نسبت S23 FE و S21 FE عکس‌های بسیار بهتری را به ثبت می‌رساند؛ اما در مقایسه با 2 لنز دیگر تله فوتو و عریض هم کیفیت تقریبا پایین‌تری دارد که کاملا طبیعی است. شاید اگر روی تصاویر با زوم 0.6 دقت کنید، رنگ و لعاب عکس‌ها کمی آبرنگی و نقاشی‌طور باشند؛ ولی جالب است بدانید که همین عکس‌ها هم از کیفیت و مرزبندی رنگی خوبی برخوردارند و وایت بالانس بالا و مناسبی دارند و حتی با توجه به اینکه در مقایسه با زوم اپتیکال 3 برابری سنسوری کم‌رنگ‌تر به حساب می‌آید، اما باز هم لنز کاربردی و با کیفیتی به شمار می‌رود.

تست زوم دوربین گلکسی s24 اف ای: 0.6ایکس، 1ایکس، 2ایکس، 3ایکس، 10 ایکس، 20 ایکس، 30 ایکس

در این بخش می‌توانید روی هر عکس کلیک کرده و کیفیت کامل دوربین را در جذب نور و ثبت جزئیات با یک دیگر مقایسه کنید و در مجموع متوجه قدرت لنز و دخالت تراشه روی کیفیت نهایی عکس‌ها شوید.

دوربین ماکرو

هر کمپانی برای تعیین دوربین ماکرو از سیاست مختص خود استفاده می‌کند، اما در گوشی‌های سامسونگ، دوربین ماکرو به عنوان لنزی جداگانه در گوشی‌های اقتصادی و شاید میان رده قرار می‌گیرد، در صورتی که برای گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمدار از لنز اولتراواید استفاده می‌کند. اگر دوربین اولتراواید به حسگر AF مجهز شده باشد، می‌توانید در فواصل خیلی نزدیک موفق به گرفتن عکس‌های ماکرو با کیفیتی شوید، اما با توجه به اینکه دوربین فوق عریض گلکسی S24 FE به این حسگر مجهز نشده، بنابراین روی عکس‌های خیلی خوب با جزئیات بالا برای حالت ماکرو حساب نکنید. در حقیقت هنگام نزدیک شدن به سوژه تا زوم 3 ایکس می‌توانید عکس با جزئیاتی را به ثبت برسانید و در صورت افزایش زوم روی 10X، 20X یا 30X عملا هیچ تصویر واضحی نخواهید داشت و دوربین به طور کلی شما را ناامید خواهد کرد.

عکاسی در شب با دوربین اصلی و سلفی: روشن بودن Nigh mode یا flash

در این قسمت ابتدا قصد داریم تا چشم شما را با کیفیت دوربین در شب و نبود نور محیطی آشنا کنیم. یکی از اصلی‌ترین نکات در عکاسی با دوربین گوشی‌های موبایل این است که دیافراگمی که می‌تواند باز شود و سنسوری که در لحظه نور را اکسپوژر (جذب نور) می‌کند، معمولا در شب عملکرد سخت‌تری نسبت به نور روز دارند، به همین دلیل عکس شب بسیاری از گوشی‌های موبایل به کیفیت عکس روز نیست و این اتفاق کاملا طبیعی است، بنابراین به غیر از گوشی‌های پرچمدار، نمی‌توان انتظار کیفیت خیلی بالایی از عکس‌های شب گوشی‌های دیگر گرفت.

نکته جالب اینجاست که عکس شب s24 fe یک سر و گردن از عکس شب گوشی‌های میان رده بالاتر است و حق مطلب را می‌تواند تا حدودی به زیبایی سری s24 بیان کند. شما می‌توانید روی عکس‌ها کلیک کرده و هر کدام را با ابعاد بزرگ‌تری در این مقاله مشاهده کنید.

 

نقد و بررسی جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ را از دست ندهید!
گلکسی واچ اولترا

 

دوربین اصلی s24 fe در شب

دوربین اصلی با نایت مود

قدتر نایت مود گلکسی s24 fe به پای s24 معمولی و s24 پلاس نمی‌رسد (و صد البته که چشم بسته هم می‌توان گفت که به s24 Ultra و S23 Ultra می‌بازد)، اما برای عکاسی در شب می‌توانید روی این دوربین حساب باز کنید؛ حتی اگر بلاگر هستید و نیاز به تولید محتوای مداوم دارید، باز هم این دوربین کار شما را به خوبی راه خواهد انداخت.

دوربین اصلی با روشن کردن فلش

مقایسه نایت مود با فلش و حالت معمولی

در مقایسه حالت night با flash پر واضح است که در نایت مود، هوش مصنوتعی تراشه تلاش می‌کند تا رنگ طبیعی هر سوژه را به همان کیفیت و میزان در تصویر به ثبت برساند، اما در حالت فلش تنها تصویر روشن می‌شود و نور مانند مهتابی به المان‌های داخل عکس تابیده می‌شود، بنابراین تضمینی بابت واقعی بودن رنگ‌ها وجود ندارد و عکس‌ها رنگ‌های ملایم‌تری را به خود می‌گیرند.

عملکرد دوربین سلفی اس۲۴ اف ای در شب

عملکرد دوربین سلفی در شب گلکسی s24 fe در حالت استفاده از Night mode عملکردی کاملا قابل قبول به حساب می‌آید و ارزش خرید گوشی را بالاتر می‌برد. درصورتیکه از نایت مود هم استفاده نکنید، روشن کردن فلش هم می‌تواند تا بخش زیادی کار عکاسی را برای شما هموار کند. اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر داشته باشید، به طور کامل متوجه حقیقی‌تربودن رنگ‌ها در حالت نایت مود خواهید شد. نه اینکه در حالش فلش رنگ‌ها زمین تا آسمان با رنگ اصلی چهره و اجزای آن متفاوت باشند، اما رنگ‌های گرم کمی به زردی می‌زنند که این اتفاق با توجه به تابش یک دسته پرتو سفید به صورت مستقیم به صورت و پخش آن روی صورت جهت رنگ بخشیدن به فضا، طبیعی‌ترین اتفاق ممکن در دنیای دوربین و فلش است.

برای مثال در عکس با فلش رنگ مو حقیقت بیشتری نسبت به حالت نایت دارد، اما برای رنگ پوست زردی زیادی قابل مشاهده است؛ همچنین نکته دیگری که تفاوت بارز میان فلش و نایت مود را روی میز مشاهده قرار می‌دهد، این است که هنگام استفاده از نایت مود، تمامی المان‌ها و سوژه‌های پس زمینه هم رنگ می‌گیرند، درصورتیکه برای فلش این اتفاق تنها برای سوژه روبه‌رو دوربین سلفی رخ می‌دهد و فضای پشتی به تاریکی اولیه خود باقی می‌ماند.

قابلیت پانوراما

عکاسی با حالت پانوراما، قابلیت جدیدی نیست که به تازگی وارد S24 FE شده باشد، اما کیفیت و جزئیات در حالت پانوراما گلکسی اس 24 اف ای بیشتر از نسخه‌های قبلی است و می‌تواند نویز ناشی از لرزش و جابه‌جایی دست شما را بیشتر از قبل بگیرد.

حالت Portrait video از بخش More

اگر قصد فیلم برداری دارید، اما می‌خواهید تنها یک سوژه خاص یا حتی فقط چهره خودتان به صورت واضح داخل ویدیو مشخص باشد و مابقی اجزا به شکل مات شده (Blur) باشد، می‌توانید از قسمت More دوربین بخش Portrait video را انتخاب کرده و فیلمی به حالت پرتره تهیه کنید. اگر از دوربین پشتی استفاده کنید، می‌توانید تا 3x زوم کنید، اما برای دوربین سلفی طبق انتظار خبری از زوم نیست. البته قدرت blur مطابق نقد و بررسی ما بهتر از قدرت مات کنندگی برای دوربین پشتی است.

باتری: انتظار بیشتری از سامسونگ داشتیم؛ می‌توانست بهتر از این‌ها باشد!

باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی گوشی Galaxy S24 FE دقیقا همان بخش از گوشی است که در نهایت ما را به سوال همیشگی «چرا بهتر از این نشد» می‌رساند. در حقیقت بیشتر شدن ظرفیت باتری گوشی‌های سامسونگ دقیقا همان درخواستی است که سال‌های سال کاربران آن مطرح می‌کنند، اما اینطور که به نظر می‌آید، هنوز گوشی‌های قاتل پرچمدار مانند s24 معمولی و s24 پلاس به باتری‌های قوی‌تری نسبت به گوشی‌های هم رده خود در برندهای دیگر مجهز نشده‌اند. حال که ایراد وارده را مطرح کردیم، بهتر است از مزایای آن هم صحبت کنیم. باتری این گوشی با شارژر سیمی 25 واتی شارژ خواهد شد و از شارژ بی سیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند، همچنین می‌توانید آن را به عنوان پاوربانک هم برای شارژ کردن سایر گوشی‌ها و گجت‌ها استفاده کنید.

برای شارژ کردن گوشی باید از کابل 2 سر تایپ C موجود در جعبه و یک آداپتور 25 واتی مخصوص سامسونگ استفاده کنید تا بتوانید ظرف 30 دقیقه شارژ 0 گوشی را به 50 درصد برساند؛ برای شارژ 50 درصد تا 100 درصد هم نیاز به 40 الی 50 دقیقه زمان نیاز دارید.

اسکرین شاتی که مشاهده می‌کنید برای شارژ شدن گوشی از 43 درصد تا 100 درصد است که طبق تایم بندی گوشی حدود 55 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ گوشی کامل شود، بنابراین طبق تجربه‌های قبلی با شارژر 25 واتی می‌توان تخمین زد که حدود 70 تا 75 دقیقه طول می‌کشد تا گوشی از شارژ 0 درصد به 100 درصد برسد.

نکته: این کاملا طبیعی است که تمامی گوشی‌های موبایل (از هر برندی) برای شارژ کردن گوشی در بازه 50 درصد تا 100 درصد، نیاز بیشتری به زمان نسبت به شارژ 0 تا 50 درصد داشته باشند، بنابراین در این بخش نقطه ضعفی برای S24 FE وجود ندارد و نمی‌توان خرده گرفت.

ارزش خرید: مهم‌ترین بخش از بررسی galaxy s24: آیا می‌تواند جانشین پادشاهان 2024 باشد؟

مهم‌ترین بخش از بررسی گوشی سامسونگ s24 fe این است که بررسی کنیم آیا این گوشی از ارزش خرید خوبی برخوردار است یا به نسبت قیمتش گزینه مناسبی برای در دست گرفتن نیست؟ شاید باورتان نشود، اما در طی این بررسی به ما اثبات شد که گلکسی S24 FE سامسونگ به نسبت S24 پایه و Google Pixel 8 گوشی کاملا شایسته‌تری برای قرار گرفتن در سبد خرید است و اگر مبحث باتری، میزان روشنایی نمایشگر و کمی هم دوربین نبود، این گوشی می‌توانست به راحتی جایگزین گوشی S24+ با تراشه اگزینوس 2400 باشد؛ به همین دلیل برد کامل با کسی است که در میان گوشی‌های نام برده شده، تصمیم به خرید S24 FE را بگیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/the-review-of-galaxy-s24-fe-samsung/
ads
ads