داغ ترین ها :
نقد و بررسی گوشی جدید پوکو؛ POCO F6 Pro

نقد و بررسی گوشی جدید پوکو؛ POCO F6 Pro

Poco F6 Pro ترکیبی عالی از قدرت، کیفیت صفحه‌نمایش عالی و فضای ذخیره‌سازی زیاد است که در یک بدنه شیشه‌ای و فلزی با کیفیت بسته‌بندی شده است. این محصول شباهت زیادی به K70 دارد و با بررسی گوشی Poco F6 Pro همراه ما باشید.

خرید گوشی پوکو f6 pro

گوشی موبایل پوکو F6 Pro ظرفیت 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت

خرید گوشی موبایل پوکو F6 Pro ظرفیت 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش اولد
  • سرعت شارژ بالا
  • تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2

نقاط ضعف

  • کیفیت معمولی دوربین اصلی
  • نداشتن مقاومت در برابر آب

محصولات برند پوکو بهترین گزینه برای قرار دادن مشخصات سخت افزاری قدرتمند در بدنه‌ای مقرون به صرفه هستند؛ اما امروز محصولی از این برند در اختیار ما قرار گرفته که از این قاعده خارج است و چندان گوشی ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود! این موبایل مشخصاتی بسیار شبیه به یک گوشی پرچمدار دارد و قابلیت‌های متنوع زیادی برای آن در نظر گرفته شده است. با توجه به موارد گفته شده باید ببینیم آیا این گوشی ارزش خرید دارد و انقدر خوب طراحی شده تا بتواند با گوشی‌های پرچمدار هم رده رقابت کند یا نه؟!

برای فهمیدن این موضوع در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی گوشی Poco F6 Pro بپردازیم؛ همچنین در صورت نیاز به خرید گوشی می‌توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

 

پس از مطالعه این بررسی، برای خرید این گوشی روی لینک کلیک نمایید: گوشی پوکو F6 Pro

جعبه گشایی پوکو f6 پرو

F6 Pro را در یک جعبه مقوایی نسبتا بزرگ دریافت می‌کنید. جعبه رنگ مشکی دارد و طبق سنت این برند حروف زرد رنگ نیز روی آن حک شده است؛ همچنین داخل جعبه Poco F6 Pro هر آنچه نیاز دارید قرار گرفته است. هنگامی که جعبه را باز می‌کنید داخل آن دفترچه راهنما، قاب TPU مشکی نسبتا ضخیم و غیر شفاف و شارژر 120 وات قرار دارد. امروزه با توجه به نبود شارژر در گوشی‌های بالارده و گران‌تر، داشتن شارژر در گوشی شیائومی مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

طراحی؛ دو قلوی همسانِ گوشی K70!

پوکو F6 پرو با صفحه‌نمایشی تخت، کناره‌های صاف و گوشه‌هایی خمیده شباهت بسیار زیادی به پرچمداران سامسونگ و آیفون دارد. این طراحی باعث شده تا در دست گرفتن گوشی راحت‌تر باشد. پوکو F6 Pro طراحی جدید و متفاوتی ندارد و دقیقا مشابه گوشی K70 است و تقریبا ری برند محسوب می‌شود؛ بنابراین قبل‌تر هم این طراحی و ظاهر را دیده‌اید.

این محصول ابعادی برابر با 160.9 در 75 در 8.2 میلی‌متر به همراه وزن 209 گرم دارد. با در دست گرفتن آن متوجه می‌شویم که نسبتا بزرگ به نظر می‌رسد و ممکن است برای دست‌ها کوچک کار کردن با یک دست راحت نباشد؛ با این حال گوشی برخلاف وزن 209 گرمی سنگین نیست و احساس اذیت و سنگینی ایجاد نخواهد داد. قسمت پشتی گوشی از جنس شیشه‌ است؛ اما پوکو اعلام نکرده که از چه نوع شیشه‌ای استفاده کرده است؛ همچنین الگوی جذاب و خاصی برای طراحی آن در نظر گرفته است. پوکو سعی کرده تا در طراحی پشتی این گوشی نوعی حالت سنگ مرمر را تداعی کند و نسبتا موفق نیز عمل کرده است. پنل پشتی اصلا لک و اثر انگشت به خود جذب نمی‌کند که این قابلیت برای آن مزیت بزرگی محسوب می‌شود. گوشی F6 Pro را می‌توانید در رنگ‌های مشکی و سفید خریداری کنید. محصولی که در اختیار ما قرار دارد مشکی رنگ است و بسیار جذاب و زیبا طراحی شده است. در پشت گوشی جزیره مستطیلی عریض دوربین قرار گرفته که زیبا و متناسب طراحی شده و به نظر من دستگاه را متفاوت و خاص کرده است.

نقد و بررسی کامل پوکو اف۶ پرو

فریم محصول از آلومینیوم ساخته شده و با قسمت پشتی آن همخوانی دارد؛ یعنی روکشی مات دارد و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. روی سمت راست فریم دکمه تنظیم صدا و پاور قرار دارند و هر دوی این دکمه‌ها عملکرد سریع و بازخورد لمسی خوبی را ارائه می‌کنند. در قسمتی پایینی دستگاه USB Type-C، اسلات سیمکارت، اسپیکر و میکروفون قرار دارد. در قسمت بالایی آن نیز یک بلستر IR وجود دارد تا گوشی بتواند به عنوان یک کنترل از راه دور برای تلویزیون عمل کند.

پنل جلویی صفحه‌نمایش نیز بسیار ساده در نظر گرفته شده و مورد خاصی برای صحبت ندارد. صفحه‌نمایش بزرگ 6.67 اینچی امولد آن تنها یک دوربین سلفی کوچک را روی خود جا داده است. حاشیه‌های نمایشگر هم بسیار کم هستند. حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته که دقت و سرعت زیادی نیز دارد. بد نیست بدانید که پوکو اعلام کرده هر نوع محافظ صفحه‌نمایش ضخیم می‌تواند کمی روی عملکرد حسگر تاثیرگذار باشد. یکی از مواردی که در این دستگاه تعجب آور بود، نداشتن مقاومت در برابر نفوذ آب است. پوکو برای این محصول محافظتی در نظر نگرفته و تنها استاندارد IP54 دارد. این استاندارد تنها در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت دارد و جلوگیری از نفوذ آب نمی‌کند.

صفحه‌نمایش؛ هنرنمایی درخشان شیائومی

بررسی کامل گوشی پوکو اف ۶ پرو

یکی از ویژگی‌های برجسته و قابل توجهی که در بررسی گوشی Poco F6 Pro نوبت آن رسیده صفحه‌نمایش است. هنگامی که گوشی را دست می‌گیرید صفحه‌نمایش با کیفیت 6.67 اینچی AMOLED با حاشیه‌های باریک و کیفیت تصویر بالا توجهتان را به خود جلب می‌کند. وضوح تصویر این صفحه‌نمایش 3200 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و تراکم پیکسلی 526 پیکسل در هر اینچ نیز دارد. این اعداد و ارقام برای صفحه‌نمایش محصولی میان رده مزیت و نقطه قوت بزرگی به شمار می‌رود. صفحه‌نمایش F6 Pro برای تماشای محتوا و جزئیات بهترین انتخاب محسوب می‌شود؛ همچنین قابلیت‌های متنوعی مانند پشتیبانی از HDR10+، دالبی ویژن و پشتیبانی از 68 میلیارد رنگ به مزایای این صفحه‌نمایش اضافه می‌کند. میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای این صفحه‌نمایش 700 نیت در حالت حداقل و 1200 نیت در حالت حداکثری است. Poco F6 Pro همچنین ویژگی‌ Wet Touch را ارائه می‌کند که این قابلیت به نمایشگر اجازه می‌دهد در هنگام خیس بودن نیز قابل استفاده باشد.

از دیگر قابلیت‌های صفحه‌نمایش که در بررسی گوشی Poco F6 Pro شیائومی به آن پرداخته‌ایم نرخ تازه‌سازی آن است. این گوشی دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است؛ همچنین از سه حالت نرخ به روز رسانی 60، 90 و 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. برای شخصی سازی بیشتر نرخ تازه‌سازی داخل تنظیمات گوشی دو حالت پیش فرض (Default) و حالت سفارشی (Custom) قرار گرفته است. حالت پیش فرض دستگاه را با توجه به استفاده از گوشی روی نرخ تازه‌سازی مناسب قرار می‌دهد؛ چون همه برنامه‌ها نیاز به نرخ تازه سازی 120 هرتزی ندارند و این کار تنها مصرف باتری را افزایش می‌دهد. حالت‌ دیگر نیز به شما این امکان را می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی دستگاه را ثابت نگهدارید و در تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها از یک نرخ تازه‌سازی مشخص استفاده کنید.

تفاوت اساسی بین حالت‌های پیش فرض و حالت Custom این است که حالت دوم تنظیمات بسیار خوبی را برای هر برنامه ارائه می‌کند و می‌توانید تعیین کنید که کدام برنامه‌ها باید از نرخ تازه‌سازی بالا استفاده کنند و کدام نه.

از تنظیمات دیگری که با ورود به بخش Display & Brightness دریافت خواهید کرد می‌توان به موارد حالت دارک مود، تنظیمات میزان روشنایی صفحه‌نمایش، حالت استفاده زیر نور خورشید، تنظیمات رنگی، فعال کردن قابلیت Reading Mode، فونت، تنظیم کیفیت صفحه نمایش بین دو حالت FHD+ و WQHD+ و تنظیمات فونت اشاره کرد.

 

با خرید ساعت شیائومی و هندزفری شیائومی، استایل خود را با محصولات درجه یک این برند کامل کنید.

باتری و سرعت شارژ

بررسی گوشی pocp f6 pro

انرژی مورد نیاز Poco F6 Pro را باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. این باتری برای گوشی مناسب است و می‌تواند مدت زمان قابل توجهی شما در وبگردی و سایر امور همراهی کند. این گوشی از شارژ 120 واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا دارد که این شارژر می‌تواند گوشی شما را از 0 تا 100 در 19 دقیقه شارژ کند؛ اما طبق تست‌هایی که انجام دادیم برای شارژ کردن این گوشی نیاز به 27 دقیقه زمان دارید و عدد گفته شده توسط شیائومی تبلیغاتی است.

درست مانند سایر گوشی‌های شیائومی با قابلیت شارژ 120 واتی، این گوشی نیز دارای حالت Boost Charge است. قبل از شارژ کردن می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات این قابلیت را فعال کنید و توجه داشته باشید که این قابلیت زمانی شروع به کار می‌کند که صفحه‌نمایش خاموش باشد و دلیل این کار نیز پیشگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه است. در طی این فرایند شارژ سریع گوشی داغ نمی‌کند؛ اما مقدار قابل توجهی گرم می‌شود. در بخش تنظیمات باتری نیز چهار گزینه Performance Mode، Balanced، Battery Saver و Ultra Battery Saver قرار گرفته که هر کدام مصرف باتری متفاوت و عملکرد باتری متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

در ماه گذشته کدام گوشی های شیائومی پرفروش بودند؟
پرفروش ترین گوشی شیائومی

 

نرم افزار

پوکو F6 Pro اندروید 14 به همراه رابط کاربری HyperOS را اجرا می‌کند. شیائومی بیان ادعا کرده که این گوشی تا 3 سال آپدیت‌های نرم افزاری و چندین سال متوالی نیز آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

سیستم‌عامل جدید بسیار شبیه به MIUI قدیمی است؛ اما پیشرفت‌های زیادی دارد. یکی از تغییرات اساسی آن نحوه مدیریت و زمان‌بندی منابع سخت‌افزاری است که منجر به تاخیر کمتر و جابه‌جایی سریع‌تر بین وظایف می‌شود. HyperOS بر مبنای طراحی زنده با پالت‌های رنگی و شاد همراه با فونت‌های بهینه سازی شده جدید طراحی شده است. این رابط کاربری انیمیشن‌های جدید در اطراف نوار وضعیت را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال هنگام شارژ، یک پاپ آپ ظریف ظاهر می‌شود که درصد باتری و همچنین میزان شارژ را نشان می‌دهد. در این بین وضعیت باتری هدفون بی سیم شما نیز به طور خلاصه در نوار وضعیت ظاهر می‌شود. در کنار موارد گفته شده گزینه‌های شخصی سازی زیادی نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. با استفاده از این رابط کاربری می‌توانید در گوشی پوکو وارد برنامه Theme شوید و گوشی را مطابق با سلیقه و علاقه‌تان شخصی سازی کنید؛ همچنین سبک‌های جدید صفحه قفل نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد یک تصویر را انتخاب کرده و روی آن افکت‌های مختلف اعمال کنید.

با کشیدن دست از بالای صفحه سمت راست به پایین گزینه‌های وای فای، تنظیم روشنایی صفحه، ولوم گوشی، حالت هواپیما، بلوتوث، حالت ذخیره انرژی و بسیاری دسترسی‌های دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهد. در صورتی که نیاز دارید تا به اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید باید دستتان را از سمت چپ صفحه به پایین بکشید.

سخت افزار؛ قدیمی اما قدرتمند

این گوشی پوکو F6 Pro تراشه برتر سال گذشته یعنی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 را استفاده می‌کند. اگرچه ممکن است جدیدترین و بهترین نباشد؛ اما استفاده از تراشه پرچمدار سال گذشته یک راه بسیار خوب برای ارائه عملکرد و ویژگی‌های بالا و در کنار صرفه جویی در هزینه است. این پردازنده متشکل شده از یک هسته Cortex-X3 با سرعت 3.2 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A715 با سرعت 2.8 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A510 با سرعت 2.0 گیگاهرتز. در کنار این تراشه پردازشگر گرافیکی Adreno 740 قرار دارد. همانطور که انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد خوبی را دارد و از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به راحتی بر می‌آید. عملکرد قدرتمند این تراشه را می‌توانید با مشاهده بنچ مارک‌ها مشاهده کنید. تست‌ها به دست آمده قدرت بالای تراشه را نشان می‌دهند.

با استفاده از تست 3D mark هم گرافیک محصول را تست کردیم و نتیجه همانطور که انتظار می‌رفت Maxed Out شد. این نتیجه به معنی کیفیت بالای پردازنده در اجرای بازی‌های سنگین و سایر برنامه‌ها است.

بررسی سخت افزاری poco f6 pro

Poco X6 Pro با گوشی که تراشه Dimensity 8300 Ultra دارد از نظر عملکردی نزدیک می‌شود؛ اما یکسان نیستند. این محصول را می‌توانید با حافظه 256، 512 و 1 ترابایت همراه با رم 12 و 16 گیگابایت خریداری کنید. توجه داشته باشید که پوکو از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و متناسب با نیاز حافظه مورد نظرتان را هنگام خرید انتخاب کنید.

دوربین

خرید گوشی پوکو اف ۶ پرو از تکنولایف

دوربین‌های پوکو F6 پرو بخش بعدی هستند که در بررسی این گوشی نوبت آن رسیده است. پنل پشتی گوشی میزبان دوربین سه‌گانه است که متشکل شده از لنز اصلی 50 مگاپیکسلی واید، لنز 80 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو.

 

 

دوربین اصلی

Poco F6 Pro با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خود عکس های خوبی در شرایط نوری مناسب می‌گیرد. جزئیات تصاویر مناسب هستند و محدوده دینامیکی نیز مناسب است. طبق تصاویر و تست‌هایی که با دوربین اصلی طی روز انجام دادیم متاسفانه کیفیت دوربین اصلی پوکو ایکس 6 پرو معمولی است و انعکاس نور خورشید نیز در آن دیده می‌شود. رنگ‌های سوژه‌ها نزدیک به واقعیت نیستند و کمی کدر به نظر می‌رسند. در کل دوربین اصلی گوشی نتوانست نظرمان را جلب کند و می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

کیفیت عکسبرداری در حالت پرتره نیز مناسب نیست و دوربین به خوبی نمی‌تواند سوژه را از پس زمینه جدا کند. در ادامه برای دیدن کیفیت تصاویر ثبت شده توسط گوشی می‌توانید عکس‌هایی که با این محصول گرفته‌ایم را مشاهده کنید.

زوم 2x

زوم دو برابری گوشی نیز کیفیت مناسب و مطلوبی دارد و با توجه به اینکه روی سوژه زوم می‌کند؛ اما از کیفیت آن کم نمی‌شود و سوژه‌ها با همان کیفیت دوربین اصلی قابل ثبت کردن هستند.

دوربین اولترا واید

دوربین اولترا واید این محصول نیز لنز 8 مگاپیکسلی دارد. کیفیت دوربین اولترا واید نیز در حد قابل قبول است؛ اما شاهکار و حرفه‌ای نیست. محدوده دینامیکی تصاویر مناسب هستند و رنگ‌ها می‌توانستند به واقعیت نزدیک‌تر باشند! با توجه به فوکوس ثابتی که برای دوربین در نظر گرفته شده شما نمی‌توانید تصاویر شارپ و مناسبی از سوژه‌های نزدیک ثبت کنید.

دوربین ماکرو

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کوتاهی کردیم دوربین ماکرو این محصول 2 مگاپیکسلی است. این دوربین خیلی نتوانست نظر ما را به خود جلب کند. برای ثبت تصاویر با استفاده از این دوربین خیلی نمی‌توانید روی سوژه زوم کنید و تنها می‌توانید تا فاصله‌ای در همان اندازه زوم دو برابری روی سوژه زوم کنید و تصاویر ماکرو بگیرید. کیفیت تصاویر و رنگ‌های آن نیز قابل قبول هستند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی سلفی نیز کیفیت قابل قبولی دارد؛ اما هنوز هم جای کار دارد و می‌توانست بهتر از این باشد. رنگ‌ها در حالت کلی ملایم هستند و رنگ پوست چهره نیز تا حد ممکن نزدیک به واقعیت ثبت می‌شود. در حالت پرتره نیز سوژه از پس زمینه جدا می‌شود؛ اما باز هم دقت بالایی ندارد.

عکاسی در شب

برخلاف تصور تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی در نور کم خیلی خوب هستند و کیفیت مناسبی دارند. در برخی عکس‌ها نیز به صورت خودکار حالت شب فعال می‌شود و نیازی به فعال کردن آن به صورت جداگانه ندارید. تصاویر متعادل هستند و سایه‌ها نیز به خوبی ثبت می‌شود. نویز تصاویر به خوبی رعایت شده و رنگ‌ها نیز اشباع شده نیستند. این مشخصات درباره زوم دو برابری نیز صدق می‌کند و کیفیت عکس‌ها در زوم 2 برابری در شب نیز افت ندارد و مناسب است.

تصاویر اولترا واید در شب

عکس‌های اولترا واید در شب نیز مناسب هستند و از نظر نوردهی و دامنه داینامیکی نسبتا خوب به نظر می‌رسند؛ اما برخی از تصاویر رنگ‌ها کمی بیش از حد گرم و اشباع شده هستند.

کیفیت فیلمبرداری

F6 Pro دارای طیف گسترده‌ای از حالت‌های ضبط ویدیو برای دوربین اصلی است. یک حالت 8K وجود دارد که با سرعت 24 فریم در ثانیه کار می‌کند در حالی که 4K را می‌توانید در حالت‌های 24 فریم در ثانیه، 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه داشته باشید. هنگام فیلمبرداری نیز حالت لرزشگیر الکترونیکی همیشه روشن است و حرکات شما ثبت نمی‌شود. کیفیت 4K فیلمبرداری کاملا مناسب و با کیفیت است؛ اما حالت 8K آن مناسب نیست و بهتر است به همان حالت 4K اکتفا کنید. نمایش رنگ در ویدئوها خوب هستند و در مجموع کیفیت فیلمبرداری مناسبی را دریافت خواهید کرد. با این حال اگر قصد فیلمبرداری به طور حرفه‌ای دارید، خرید دوربین فیلمبرداری بسیار منطقی‌تر از استفاده از دوربین گوشی است.

آیا گوشی Poco F6 Pro ارزش خرید دارد؟

در بخش سخت افزاری محصول وجود تراشه Snapdragon 8 Gen 3 مزیت محسوب می‌شود. هرچند این تراشه برای سال قبل است؛ اما همچنان از قدرت و کیفیت بالایی برخوردار است. در صورتی که علاقه به گوشی برای بازی کردن بدون کم آوردن و کندی دارید این محصول برایتان ارزش خرید دارد. در بخش دوربین این محصول عملکرد مناسبی ندارد و تصاویر ثبت شده توسط آن معمولی هستند؛ بنابراین در صورتی که علاقه به عکاسی حرفه‌ای دارید بهتر است سراغ مدل‌های دیگری بروید.

سوالات متداول

آیا گوشی Poco F6 Pro ضد آب است؟

متاسفانه برای این محصول استاندارد ضد آبی در نظر گرفته نشده است و تنها استاندارد IP54 دارد که می‌تواند از آن در برابر گرد و غبار محافظت کند.

با گوشی Poco F6 Pro می‌توان بازی کرد؟

بله با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به راحتی می‌توانید انواع بازی را روی این گوشی بدون لگ و کندی اجرا کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/poco-f6-pro-review/
ads
ads