داغ ترین ها :
مشخصات PS5 Pro سونی و تاریخ عرضه آن لو رفت!

مشخصات PS5 Pro سونی و تاریخ عرضه آن لو رفت!

اگرچه سونی هنوز وجود PS5 Pro را به طور رسمی تایید نکرده است؛ اما گزارش‌های فاش شده بیان می‌کند که دستگاه جدید سونی در راه است و اخیرا نیز هکرها توانسته‌اند با نفوذ به اطلاعات سونی مشخصات زیادی درباره کنسول جدید و تاریخ عرضه به دست آورند. در ادامه درباره این اطلاعات توضیحات بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تاریخ رونمایی از PS5 Pro

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که PS5 Pro می‌تواند تا پایان سال 2024 درست در زمان فصل تعطیلات عرضه شود. این بهترین زمان بندی است که سونی در نظر گرفته است؛ چون در فصل تعطیلات فروش کنسول بهتر است. جف گراب، یکی از کارشناسان مشهور، اشاره کرده است که PS5 Pro ممکن است حدود 600 دلار یا بیشتر قیمت داشته باشد که با ارتقاها و پیشرفت‌های مورد انتظار مطابقت دارد. اگر تاریخ تکرار شود مشابه راه اندازی PS4 Pro، به نظر می‌رسد اولین PS5 Pro در اواخر سال 2024 عرضه شود.

مشخصات PS5 Pro

مشخصات ps5 pro

در حالی که جزئیات رسمی هنوز در دست نیست؛ اما طبق برخی اخبار و شایعات مشخصات کلی از این محصول در دست سایرین قرار گرفته است. طبق این گزارش‌ها PS5 Pro می‌تواند دارای «حالت فرکانس بالای CPU» باشد که عملکرد CPU را تا 10 درصد افزایش می‌دهد و آن را به 3.85 گیگاهرتز می‌رساند.

انتظار می‌رود که پردازنده گرافیکی ارتقاء قابل توجهی دریافت کند که به طور بالقوه تا 45 درصد رندر سریع‌تری ارائه می‌دهد و در نتیجه این تغییرات به طور چشمگیری اثرات ردیابی پرتو بهبود می‌یابد. انتظار می‌رود PS5 Pro عملکرد قابل توجهی را نسبت به PS5 استاندارد ارائه دهد. بر اساس اطلاعات فاش شده، PS5 Pro می‌تواند بازی‌های موجود را با کیفیت بهتری پخش کند.

سونی همچنین از توسعه دهندگان می‌خواهد تا حالت‌های گرافیکی انحصاری را برای PS5 Pro ایجاد کنند. بازی‌هایی که برای PS5 Pro بهینه‌سازی شده‌اند ممکن است دارای برچسب ویژه «Enhanced» باشند که نشان‌دهنده بهبود وضوح، نرخ فریم یا ردیابی پرتو است. با این حال، شایان ذکر است که همه پیشرفت‌ها به طور خودکار یک بازی را برای این برچسب واجد شرایط نمی‌کنند، به خصوص اگر پیشرفت‌ها حداقل باشند.

وضوح فوق العاده PS5 Pro

یکی از هیجان انگیزترین شایعات پیرامون PS5 Pro، معرفی پلی استیشن Spectral Super Resolution (PSSR) است. این فناوری می‌تواند پاسخ سونی به DLSS انویدیا و FSR AMD باشد و ارتقاء گرافیکی پیشرفته و ضد aliasing را برای تثبیت نرخ فریم بدون به خطر انداختن کیفیت بصری ارائه دهد. در حالی که PS5 Pro ممکن است به هدف عالی 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه یا 8K با 60 فریم در ثانیه نرسد، PSSR می‌تواند تجربه بازی‌های چشمگیر 4K را با نرخ فریم قابل دستیابی‌تر فراهم کند. مشابه PS4 Pro، انتظار می‌رود PS5 Pro به طور کامل با تمام بازی های موجود PS5 سازگار باشد. با این حال، سخت افزار پیشرفته PS5 Pro می‌تواند عملکرد و کیفیت بصری بهتری را در این بازی‌ها به ویژه مواردی که برای کنسول جدید بهینه شده‌اند، فراهم کند.

کنسول جدید سونی چه شکلی خواهد بود؟

کنسول جدید سونی احتمال خیلی زیاد شباهت زیادی با نسل قبلی خود خواهد داشت و تغییر در طراحی این محصول تنها در باریک‌تر شدن آن اتفاق می‌افتد؛ همچنین یک منبع آگاه ادعا کرده که این برند قصد همکاری با آدیداس را دارد. اطلاعات مشخص شده هنوز قطعی نیست و باید تا تاریخ عرضه رسمی سونی صبر کرد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/ps5-pro-specs-and-release-date/
ads
ads