داغ ترین ها :
راهنمای تنظیم و نصب مودم Mesh: پوشش‌دهی بی‌نقص برای خانه‌های بزرگ

راهنمای تنظیم و نصب مودم Mesh: پوشش‌دهی بی‌نقص برای خانه‌های بزرگ

ضعیف بودن وای فای یا اینترنت در خانه، محل کار یا هر محیطی می‌تواند موضوع آزاردهنده‌ای باشد. استفاده از اینترنت و ضرورت استفاده از آن طی روز باعث می‌شود تا هر فردی با هر میزان مصرفی که دارد به اینترنت بدون قطعی و پرسرعت نیاز داشته باشد. بهترین انتخاب برای برطرف کردن این موضوع، خرید و کمک گرفتن از مش وای فای (Wi-Fi Mesh Networking) است. در صورتی که شما نیز با مشکل قطع و وصلی اینترنت رو به رو هستید و نیاز به اینترنتی پایدار و بدون قطعی دارید بد نیست آشنایی بیشتری با این فناوری و نصب مودم Mesh پیدا کنید. پس از مطالعه مقاله پیش رو می‌توانید اقدام به خرید و استفاده از وای فای مش کنید و دیگر نگرانی بابت قطعی و تاخیر نداشته باشید.

 

برای خرید مودم با بهترین قیمت، روی لینک کلیک کنید.

وای فای مش چیست؟

فناوری مش

در استفاده از اینترنت خانگی مودم شما را کمک می‌کند تا اینترنت را دریافت کنید؛ اما برخی نقاط دور و گوشه‌تر را ممکن است نتواند پوشش دهد. برای رفع این مشکل بهتر است از اتصال وای فای مش استفاده کنید. در وای فای مش چندین شبکه هم‌زمان باهم کار می‌کنند تا یک شبکه یکپارچه را تشکیل دهند. تمام اجزای این شبکه با استفاده از یک SSID و کلمه عبور واحد، قابل دسترسی خواهند بود. استفاده از چندین گره شبکه هم‌زمان باعث می‌شود تا هر نقطه‌ای از خانه توسط این محصول پوشش داده شود.

ویژگی‌های اصلی وای فای مش

وای فای مش نسبت به وای فای معمولی تفاوت‌های زیادی دارد و برخی ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای آن باعث می‌شود تا نسبت به وای فای معمولی برتری‌هایی داشته باشد که به طور کامل درباره این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها توضیحات بیشتری خواهیم داد.

پوشش دهی کل نقاط محیط

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کوتاهی کردیم یکی از برترین و بهترین مزایای اتصال مش پوشش دهی کل محیطی است که قصد استفاده از آن را دارید. برای استفاده از این اتصال تنها نیاز به یک پسورد و نام کاربری دارید.

 

یکی از مهمترین مطالبی که قبل خرید مودم باید بدانید:
تفاوت مودم و روتر

 

سرعت بالا و عملکرد سریع

روترهای مش با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که دارند از مسیریابی تطبیقی برای پیدا کردن بهترین مسیر برای دریافت سرعت و اتصال بهتر استفاده می‌کنند. با توجه به همین موضوع همواره بهترین سرعت را دریافت خواهید کرد.

اتصال پایدار

گره شبکه‌های مش به صورت هم‌زمان با یک دیگر کار می‌کنند و در نتیجه اتصال پایدار و مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهند. حتی در صورت وجود اختلال و کار نکردن هر یک از گره‌ها نیز سایر آن‌ها با قدرت و سرعت مناسب کار می‌کنند.

نصب راحت و سریع

نصب و راه اندازی شبکه وای فای مش بسیار راحت است و اصلا سختی خاصی ندارد. برای وصل کردن آن تنها کافی است تا روتر را روشن کنید و به ماهواره‌های مش متصل شوید؛ همچنین در برخی موارد از راه دور نیز می‌توانید تنظیمات مربوطه را اعمال کنید.

آموزش نصب و راه اندازی وای فای مش

نصب مودم Mesh

حال که با وای فای مش و ویژگی‌های آن به صورت کلی آشنا شدید نوبت به آن رسیده تا نحوه نصب مودم Mesh آن را نیز یاد بگیرید. برای نصب و راه اندازی مودم و اینترنت مش ابتدا باید برنامه مخصوص به آن را نصب و دانلود کنید.

  • ابتدا قبل از هر کاری یک حساب کاربری در برنامه ایجاد کنید فقط توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور اهمیت زیادی دارد و آن را فراموش نکنید.
  • بعد از اینکه حساب کاربری ایجاد کردید برای ثبت و دریافت آی پی معتبر یکبار مودم را روشن و خاموش کنید.
  • بعد از روشن و خاموش کردن مودم مجدد وارد برنامه شوید تا مراحل مورد نیاز برای راه اندازی و Nodeهای ماهواره‌ای را آغاز کنید.

قبل از نصب و راه اندازی به این نکته دقت کنید که بهترین محل قرار گیری را باید انتخاب کنید تا بهترین آنتن دهی و سرویس را دریافت کنید. مهمترین المانی که باید آن را در نظر بگیرید مش است که باید در نزدیک‌ترین حالت به مودم قرار گیرد و با سیم به مودم وصل شود؛ همچنین  Node ها نیز باید دور از کابینت و کمد باشند و در نزدیک‌ترین حالت به پریز قرار داشته باشند.

  • در این مرحله گزینه جست و جوی Node را پیدا کنید و تا لیستی کامل از نودهایی که IP را دریافت کرده‌اند مشاهده کنید؛ همچنین قبل از شروع نصب نیز باید نام مناسبی برای وای فای انتخاب کنید.

در این بخش نیز دانستن این نکته خالی از لطف نیست که در صورت داشتن سیستمی که توانایی جداسازی سیگنال‌های 2.4 و 5 گیگاهرتزی را داشته باشد می‌توانید برای هر کدام از این اتصالات نام جداگانه‌ای انتخاب کنید.

  • پس از گذراندن مراحل بالا نوبت آن رسیده تا محل قرارگیری Node ها را مشخص کنید. سطح پوشش هر نود با دیگری متفاوت است؛ بنابراین بهتر است تا بین روتر و مکانی که کمترین میزان آنتن دهی را دارد یک نود قرار دهید. نودها باید با یک دیگر حداکثر فاصله 9 متر داشته باشند و بیشتر از آن فایده‌ای نخواهد داشت.
  • بهترین محلی که می‌توانید نودها را قرار دهید در بالاترین نقاط محیطی است که قصد نصب آن را دارید. برای مثال اگر قصد نصب نود در خانه را دارید آن را در بالای کابینت‌ها یا کمدها قرار دهید؛ همچنین به صورت لحظه‌ای می‌توانید از طریق گوشی سیگنال و اتصال نودها را بررسی کنید. برای اتصال بهتر و قوی‌تر دستگاه‌هایی مانند تلویزیون یا کامپیوتر بهتر است نزدیک آن‌ها نیز نودی نصب کنید تا بتوانید اتصال سیمی داشته باشید. اتصال سیمی از طریق LAN با Node ها سرعت و قدرت بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بعد از این می‌توانید به مودم وصل شده و از آن استفاده کنید. با طی کردن موارد فوق به راحتی می‌توانید نصب مودم Mesh را انجام دهید و از اتصالی پر قدرت و پر سرعت بهره‌مند شوید. همچنین اگر قصد تغییر رمز وای فای را دارید، در این مطلب به شما به طور کامل توضیح داده‌ایم.

جمع‌بندی

آگاهی از نحوه نصب مودم Mesh به شما کمک می‌کند تا تاخیر، قطعی و کندی کمتری را هنگام اتصال و استفاده حس کنید؛ بنابراین در صورت نیاز به اینترنتی بهتر و بدون قطعی می‌توانید از فناوری مش استفاده کنید. تمامی اطلاعاتی را که درباره Mesh نیاز دارید می‌توانید از طریق مطالعه مقاله به دست آورید؛ همچنین نحوه استفاده و اتصال آن را نیز به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/mesh-wi-fi/
ads
ads