داغ ترین ها :
روش های افزایش سرعت دانلود ps5

روش های افزایش سرعت دانلود ps5

داشتن سرعت دانلود پایین در PS5 می‌تواند موضوع آزاردهنده‌ای باشد. اکثر بازی‌های در نظر گرفته شده برای این کنسول حجم بالایی دارد و داشتن سرعت پایین باعث می‌شود تا مدت زمان زیادی را در انتظار دانلود باشید. در بیشتر موارد دلیل کندی پی اس فایو می‌تواند سرعت پایین باشد؛ اما همیشه هم لزوما دلیل اصلی کندی نمی‌تواند سرعت اینترنت باشد و دلایل دیگری نیز بر این موضوع تاثیر مستقیم دارند. در این مقاله به بررسی تمامی این موارد خواهیم پرداخت و راه حل افزایش سرعت دانلود ps5 را نیز ارائه خواهیم کرد. در صورتی که شما نیز با این مشکل رو به رو هستید در ادامه همراه ما باشید.

راه‌های افزایش سرعت PS5

افزایش سرعت دانلود ps5

برای افزایش سرعت PS5 می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید بیشتر این موارد می‌توانند تاثیر مستقیمی روی این موضوع داشته باشند.

سیستم عامل دستگاه را به روز کنید

اولین موردی که بهتر است قبل از رفتن سراغ گزینه‌های دیگر نگاهی به آن داشته باشید سیستم عامل دستگاه است. در برخی موارد سیستم عامل قدیمی می‌تواند تاثیر مستقیمی روی سرعت دانلود و عملکرد کند باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا سراغ این موضوع بروید. در صورتی که نمی‌دانید که باید از چه روشی برای آپدیت کنسول استفاده کنید موارد زیر را دنبال کنید:

  1. به منوی تنظیمات (Settings) بروید و گزینه System را انتخاب کنید.
  2. در این بخش روی گزینه Software بزنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید.
  3. از بین گزینه‌های نمایش داده شده Update and Configure the System Software را انتخاب کرده و سپس روی Update Using the Internet بزنید.

 

قیمت پلی استیشن در مدل‌های مختلف، از جمله قیمت پی اس فایو اسلیم را می توانید در فروشگاه تکنولایف مشاهده کنید.

تنظیمات DNS را بررسی کنید

تنظیمات dns برای کنسول

در ادامه توضیح درباره افزایش سرعت دانلود ps5 نوبت به عاملی مهم و کلیدی می‌رسد. در اکثر مواقع دی ان اس یکی از مواردی است که روی سرعت دانلود کنسول تاثیر زیادی دارد. DNSهای قدیمی یا از کار افتاده سرعت را کند می‌کنند و جلوی دانلود سریع و پر سرعت را می‌گیرند. برای چک کردن دی ان اس یا تغییر آن مسیر زیر را طی کنید:

  1. ابتدا منوی تنظیمات (Settings) را باز کنید و از بین موارد موجود گزینه Network را انتخاب کنید.
  2. در این مرحله برای تغییر یا حذف DNS، روی گزینه Set Up Internet Connection بزنید.
  3. بعد از زدن روی گزینه بالا از منوی باز شده Advanced Settings را انتخاب کنید.
  4. در صفحه باز شده گزینه وارد کردن DNS در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید در این بخش آن را حذف کرده یا با موردی جدید جایگزین کنید.
  5. در این مرحله قبل از بستن یا رفتن به مرحله بعدی از بین گزینه‌ها روی Test Internet Connection بزنید تا مطمئن شوید که دی ان اس درست کار می‌کند و مانع دانلود نیست.

در صورت نیاز به dns برای افزایش سرعت دانلود ps5 سایت‌های زیادی وجود دارند که با یک جست و جوی ساده می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر هم در تنظیمات DNS مشکلی دارید، کافی است روی لینک کلیک کنید تا مشکلات خود را رفع کنید.

اتصال با سیم را امتحان کنید

اتصال سیمی ps5 - افزایش سرعت دانلود ps5

اتصال سیمی همیشه می‌تواند روی افزایش سرعت دانلود در ps5 موثر باشد. در هر صورت برای بازی‌های آنلاین و داشتن سرعت دانلود بهتر اتصال سیمی گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. اتصال سیمی تداخل ندارد و در مجموع عملکرد بهتری را ارائه می‌کند و به راحتی و با سرعت بالا می‌توانید نصب بازی روی ps5  انجام دهید. برای تنظیم اتصال سیمی باید مراحل ساده‌ای را طی کنید.

  1. در منوی تنظیمات گزینه Network را انتخاب کنید.
  2. در بخش Network نیز باید وارد تنظیمات شوید.
  3. در این بخش وضعیت اتصال را بررسی کنید و در صورتی که از اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنید وارد مراحل زیر شوید.
  4. گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب کرده و سپس Set Up Wired Lan را بزنید.
  5. بعد از انتخاب و وارد کردن مشخصات شبکه گزینه Use a LAN Cable را انتخاب کنید.
  6. در این بخش شبکه مورد نظرتان را بسازید و سپس روی Done بزنید و از اتصال سیمی استفاده کنید.

حالت رست مود را فعال کنید

فعال کردن حالت رست مود

یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت دانلود ps5 فعال کردن حالت Rest Mode است. فعال کردن این گزینه برای شما این قابلیت را فراهم می‌کند تا کنسول را در حالت استراحت قرار دهید تا بازی‌ها را سریع‌تر دانلود کند. گذاشتن  پی اس فور یا PS5 روی این حالت باعث می‌شود تا اینترنت تماما صرف دانلود همان برنامه خاص شود. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که امکان دارد این حالت باعث قطع شدن اینترنت شود. با کمک مراحل زیر مطمئن شوید که کنسول در حالت رست مود نیز اینترنت خواهد داشت:

  1. روی کنترلر دکمه PS5 را فشار دهید تا وارد تنظیمات مربوطه شوید.
  2. در این بخش بعد از زدن روی گزینه تنظیمات، گزینه System را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعدی روی Power saving بزنید و Features Available in Rest Mode را انتخاب کنید.
  4. با ورود به تنظیمات Features Available in Rest Mode باید گزینه Stay Connected to the Internet را فعال کنید.

برنامه‌های در حال اجرا را ببندید

در صورتی که چندین برنامه متنوع باز باشند، پهنای باند اینترنت بین آن‌ها تقسیم خواهد شد و همین موضوع روی سرعت و عملکرد اینترنت تاثیر می‌گذارد. در هر صورت برای داشتن عملکرد بهینه و بهتر برنامه‌های اضافی را ببندید و سعی کنید حتی اگر دستگاه‌های متصل دیگری نیز به وای فای دارید اتصال و دانلود آن‌ها را مدیریت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بازی ps5

 

جمع‌بندی

موارد بالا نکاتی هستند که می‌توانید برای داشتن سرعت دانلود بهتر آن‌ها چک کنید و انجام دهید؛ اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرعت اینترنت تنها به کنسول و تنظیمات اینترنتی آن بستگی ندارد و ممکن است حتی مشکل از اینترنت خریداری شده باشد؛ بنابراین بهتر است از اینترنت پر سرعت به همراه روتر مناسب برای افزایش سرعت دانلود ps5 کمک بگیرید.

سوالات متداول

چگونه سرعت دانلود ps5 را بالا ببریم؟

برای بالا بردن سرعت ps5 می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا را ببندید، اتصال با سیم و به روز رسانی سیستم عامل دستگاه را امتحان کنید.

با حالت رست مود نیز می‌توان بازی و برنامه دانلود کرد؟

بله با فعال کردن حالت رست مود می‌توانید حتی سرعت دانلود کنسول را نیز افزایش دهید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/increase-ps5-download-speed/
ads
ads