داغ ترین ها :
روش تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی | مطمئن خرید کنید!

روش تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی | مطمئن خرید کنید!

با توجه به گران بودن لوازم جانبی اپل برخی افراد تمایل دارند تا به دنبال محصولی ارزان‌تر از برندهای متفرقه بروند. این کار انتخاب اشتباهی است و می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به گوشی شما وارد کند. همچنین برخی افراد اطلاعی از نحوه تشخیص کالای اصلی ندارند و ممکن است ناخواسته کالای تقلبی به دست آن‌ها برسد. در ادامه قصد داریم تا درباره نحوه تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی صحبت کنیم و همچنین توضیح مختصری درباره عواقب استفاده از کابل تقلبی بدهیم. در صورت علاقمندی به این موضوع و تمایل برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

 

انواع شارژر اصلی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت شارژر آیفون

روش‌های تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی

با توجه به اینکه مدل‌های تقلبی زیادی از شارژر آیفون در بازار وجود دارد تشخیص شارژر اصلی از تقلبی می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه برخی روش‌ها وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید شارژر اصلی از تقلبی را تشخیص دهید.

  1. نوشته‌های روی شارژر

معمولا نوشته‌های روی شارژر اصلی آیفون خوانا و کاملا یک دست هستند و هیچ به هم ریختگی یا غلط املایی روی آن‌ها وجود ندارد. هر گونه مشکل در تمیزی یا مرتب بودن نوشته‌های روی شارژر نشان از تقلبی بودن آن است.

  1. چک کردن سریال نامبر

یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون چک کردن سریال نامبر هک شده روی شارژر است. معمولا روی شارژرها یا جعبه آن‌ها سریال نامبر نوشته شده و به راحتی می‌توانید در سایت اپل اصالت شارژر را چک کنید. شارژرهای تقلبی این گزینه را ندارند و سریال نامبر معتبری برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

  1. پین‌های شارژر

کابل شارژ آیفون اصلی - تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی

یکی دیگر از مواردی که به شما این امکان را می‌دهد تا از اصالت شارژر خود مطمئن شوید توجه به پین‌های کلگی است. طراحی پین‌های کلگی باید صاف و یک دست باشد و ظریف در نظر گرفته شده باشد. شارژرهای تقلبی پین‌های نامنظم و بهم ریخته‌ای دارند و ترتیب آن‌ها نیز درست نیست. با توجه به همین موضوع قبل از خرید به نوع طراحی و تمیزی پین‌های دستگاه توجه کنید. این موضوع بسیار ساده است و همان ابتدا می‌تواند تعیین کننده اصلی یا تقلبی بودن شارژر باشد.

 

برای انتخاب بهترین کابل شارژ از مقاله زیر کمک بگیرید:
بهترین کابل شارژر

 

  1. گواهینامه استانداردها

اکثر شارژرهای اپل روی بدنه گواهی UL یا CE دارند که تضمین کننده رعایت استانداردها توسط اپل است. این گواهی معمولا روی شارژر حک می‌شود و در شارژرهای تقلبی وجود ندارد. البته تنها اکتفا به این گزینه کافی نیست و امکان دیدن استاندارد روی شارژر تقلبی نیز وجود دارد؛ بنابراین بعد از چک کردن این مورد سراغ گزینه‌های دیگر نیز بروید.

  1. دریافت هشدار 

با آپدیت جدید iOS و پیشرفت امنیت دستگاه،  هنگام اتصال برخی کابل‌های تقلبی و غیر اصل پیامی مبنی بر This cable or accessory is not certified and may not work reliably with this iPhone را دریافت خواهید کرد. این پیام به معنی این است که نمی‌توانید از شارژر تقلبی استفاده کنید و باید شارژر اصلی به دستگاه وصل کنید. خود گوشی کابل تقلبی را تشخیص می‌دهد و اجازه استفاده از آن را به شما نمی‌دهد.

  1. دمای بالا هنگام شارژ

تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی

در صورت استفاده از شارژر تقلبی هنگام شارژ دمای گوشی بالاتر می‌رود و دچار داغ شدن بیش از حد آن می‌شود. اگر هنگام شارژ گوشی شما به سرعت داغ می‌شود بهتر است اصالت شارژر را بررسی کرده و قبل از آسیب‌های غیر قابل جبران آن را تعویض کنید. در حالت عادی گوشی هنگام شارژ نباید دمای زیادی داشته باشد و باید در یک دمای متعادل و مناسب قرار داشته باشد.

شارژر مناسب برای آیفون چه ویژگی‌هایی دارد؟

در صورتی که نیاز به خرید شارژر برای آیفون دارید مدل‌های زیادی در بازار وجود دارد که اصلی هستند و کیفیت خوبی نیز دارند. نکاتی که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و قبل از خرید در نظر داشته باشید را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. تمامی این موارد در خرید شارژر مناسب تاثیر گذار هستند و در نظر گرفتن آن‌ها شما را در خرید بهترین گزینه مورد نیازتان کمک می‌کند.

  1. داشتن استانداردهای متنوع شارژ

دو استاندارد Power Delivery و Qualcomm QuickCharge از مواردی هستند که هر شارژر معمولی و مناسبی باید داشته باشند. قبل از خرید به مشخصات محصول توجه کرده و اطمینان حاصل کنید که فناوری‌های ذکر شده را داشته باشد.

  1. داشتن محافظت‌های گوناگون

محافظت در برابر اتصال کوتاه، محافظت در برابر دمای زیاد و محافظت در برابر ولتاژ بالا همگی از مواردی هستند که برای یک کابل شارژ مزیت محسوب می‌شوند. تمامی این محافظت‌ها می‌توانند از آسیب رسیدن به دستگاه و داغ شدن آیفون جلوگیری کنند.

  1. حداکثر توان شارژ

بهتر است برای هر گوشی و محصول شارژری با همان توان و قابلیت‌ها تهیه کنید. برای مثال آیفون 8 به بالا توان شارژ 20 واتی دارند و نیازی نیست تا شارژر 40 واتی تهیه کنید. چون از 40 وات پشتیبانی ندارد و با همان سرعت 20 وات شارژ می‌شود. بهتر است قبل از خرید شارژر به توان شارژ گوشی توجه کنید و هزینه اضافی نپردازید.

  1. طول کابل

از دیگر موارد با اهمیتی که در تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی شاید نادیده گرفته شود طول کابل است. برای راحتی استفاده هنگام شارژ گوشی بهتر است کابل شارژی تهیه کنید که طول مناسبی نیز داشته باشد. داشتن طول کابل مناسب عملکرد راحت‌تری هنگام استفاده به شما می‌دهد و محدود به پریز برق و کابل کوتاه نخواهید شد.

 

 

چرا نباید از کابل تقلبی برای iPhone خود استفاده کنید؟

تشخیص شارژر تقلبی آیفون

دلایل زیاد و مهمی وجود دارد که باعث می‌شود تا از کابل تقلبی برای آیفون استفاده نکنید برخی از مهمترین دلایل را در ادامه مقاله می‌توانید مشاهده کنید.

  1. آتش سوزی

کابل‌های غیر اصلی می‌توانند باعث آتش سوزی شوند و آسیب‌های جبران ناپذیری را به بار آورند. کابل تقلبی می‌تواند حرارت دستگاه را بالا ببرد و همین موضوع می‌تواند منجر به آتش گرفتن گوشی شود. برای جلوگیری از چنین مواردی بهتر است از کابل شارژر آیفون اصلی استفاده کنید.

  1. خرابی باتری و دستگاه

از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود تا از کابل تقلبی استفاده نکنید آسیب جدی به باتری و دستگاه است؛ همچنین با توجه به گران بودن گوشی‌های آیفون خرابی آن می‌تواند هزینه زیادی برایتان داشته باشد. کابل شارژ غیر اصلی آیفون می‌تواند درصد سلامت باتری را به شدت پایین بیاورد و در طولانی مدت به سایر قطعات دستگاه نیز آسیب برساند.

  1. خطر برق گرفتگی

شارژرهای غیر اصلی معمولا کنترل ولتاژ مناسبی ندارند و می‌توانند باعث ایجاد جریان برق روی گوشی یا حتی خود سیم شارژر شوند. این موضوع در برخی موارد می‌تواند خطر آفرین باشد و باعث برق گرفتگی شود.

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید داشتن شارژ مناسب برای آیفون آن را در برابر خرابی و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. حتی در صورتی که هزینه خرید شارژر اورجینال اپل را ندارید موردی را تهیه کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد. درباره تمامی این استانداردها و موارد در مقاله به صورت کامل توضیح دادیم و با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام درباره تشخیص کابل اصلی آیفون از تقلبی از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-spot-if-your-iphone-charger-is-fake/
ads
ads