داغ ترین ها :
آموزش ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ!

آموزش ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ!

ورود به بخش منو مخفی تلویزیون سامسونگ، دسترسی به دنیایی از امکانات و تنظیمات را برای شما امکان‌پذیر می‌کند که به کمک آن‌ها می‌توانید حداکثر پتانسیل تلویزیون را فعال کنید. در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به تصویر، صدا، شبکه، سیستم و حتی برخی از تنظیمات بازی‌ها را تغییر داده و تلویزیون خود را به صورت کامل شخصی سازی کنید. البته دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سامسونگ بیشتر مانند شمشیر دو لبه است و برای کسی که شناخت کافی روی آن ندارد می‌تواند باعث به هم ریختن تنظیمات شود. برای مثال ممکن است فرد تنظیمات تلویزیون را به گونه‌ای تغییر دهد که باعث سر و ته شدن تصویر شود یا کنترل تلویزیون را به کلی از کار بیندازد. به همین دلیل باید با احتیاط کامل این کار را انجام دهید و یا کار را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپرید.

 

برای مشاهده قیمت تلویزیون، روی لینک کلیک کنید.

منظور از منو مخفی چیست؟

ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منو مخفی یک بخش پنهان در تنظیمات تلویزیون‌های جدید است که اجازه می‌دهد به تنظیمات پیشرفته و ویژگی‌های خاصی که در منوی اصلی قابل مشاهده نیستند، دسترسی پیدا کنید. از طرفی دیگر اطلاعات و ویژگی‌های تلویزیون مانند مدل تلویزیون، تاریخ ساخت آن، کشور تولید کننده‌ و غیره را در اختیار شما قرار خواهد داد. این منو را در بسیاری دیگر از تجهیزات الکتریکی جدید مانند کامپیوتر و گوشی هم می‌بینیم که مانند یک جعبه ابزار عمل کرده و اجازه دسترسی به تنظیمات پیشرفته‌تر را برای ما فراهم خواهد کرد. این قابلیت تحت تاثیر قیمت تلویزیون یا اندازه آن نیست و از تلویزیون 43 اینچ گرفته تا محصولات 65 اینچ و بالاتر همگی به قابلیت منو مخفی مجهز شده‌اند.

ورود به منو مخفی چه کاربردی دارد؟

منو مخفی تلویزیون سامسونگ چطور کار میکند

ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری می‌تواند اطلاعات خاصی را در اختیار ما قرار دهد و بخش‌هایی از تنظیمات را برای ما باز کند که در تنظیمات اصلی قابل دسترسی نیستند. مهم‌ترین کاربردهای منو مخفی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

1- اطمینان از اصل بودن کالا

اگر به دنبال خرید یک محصول اصل هستید و شناختی از نحوه تشخیص اصالت کالا ندارید، هیچ نگران نباشید. چرا که با ورود به بخش منو مخفی تلویزیون سامسونگ می‌توانید اصالت آن را تشخیص دهید. اکثر محصولات تقلبی این بخش را ندارند و نمی‌توانید برخی از تنظیمات تلویزیون را تغییر دهید. با بررسی شماره سریال درج شده در بخش منو مخفی و تطابق آن با سریال روی تلویزیون و کارتن آن می‌توانید از اصالت کالا مطمئن شوید.

2- بررسی نو یا دست دوم بودن تلویزیون

در بخش منوی مخفی تلویزیون سامسونگ با قابلیتی روبرو هستیم که میزان ساعت‌هایی که تلویزیون روشن بوده‌ است، نمایش داده می‌شود. با بررسی این بخش می‌توانید بفهمید که آیا تلویزیون شما قبلا مورد استفاده قرار گرفته است یا در حال خرید یک محصول نو هستید.

3- تغییر منطقه و زبان

اگر منطقه جغرافیایی تلویزیون خود را به درستی تنظیم نکرده باشید، امکان دریافت شبکه‌های ایرانی را نخواهید داشت و نمی‌توانید از تلویزیون خود استفاده کنید که در نتیجه آن ممکن است به سمت خرید اندروید باکس کشیده شوید. در حالی که با منوی مخفی تلویزیون سامسونگ به راحتی می‌توانید منطقه جغرافیایی خود را تغییر داده و از شبکه‌های ایرانی لذت ببرید. از طرفی دیگر اکثر ما دوست داریم که زبان تلویزیون سامسونگ را به فارسی تغییر دهیم تا راحت‌تر بتوانیم از آن استفاده کنیم. برای تغییر زبان هم می‌توانید از بخش منو مخفی اقدام کنید.

4- تنظیمات دقیق تصویر و صدا

به کمک منو مخفی می‌توانید بخش زیادی از تنظیمات تصویر و صدا را تغییر دهید. بخش‌هایی مانند کنتراست، روشنایی، رنگ، صدای فراگیر، بالانس صدا و بسیاری دیگر از این تنظیمات را تغییر داده تا تصویر و صدایی مطابق سلیقه خودتان ایجاد کنید.

5- عیب یابی و تعمیر تلویزیون

در برخی از موارد ممکن است مشکلاتی را در تلویزیون سامسونگ خود تجربه کنید که با تنظیمات عادی قابل حل نباشند یا نیاز به تعمیر تلویزیون داشته باشید. وارد شدن به بخش منوی مخفی تلویزیون سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا به تنظیمات عمیق‌تر سیستم دسترسی پیدا کرده و مشکلات را رفع کنید. در نظر داشته باشید که این بخش بیشتر برای تعمیرکاران کاربرد دارد و در صورتی که شناخت درستی از آن ندارید، بهتر است از دستکاری کردن آن خودداری کنید.

 

مطلبی کاربردی و پراستفاده:
اتصال گوشی به تلویزیون

 

6- تغییر حالت به مغازه یا هتل

تلویزیون‌های سامسونگ حالت‌های مختلفی مانند حالت هتل و مغازه را پشتیبانی می‌کنند که برای استفاده در موارد خاص طراحی شده‌اند. برای نمونه حالت هتل دسترسی کاربران عادی به برخی از تنظیمات منوی اصلی را محدود خواهد کرد در حالی که حالت مغازه برای استفاده در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها طراحی شده است و تصاویر بسیار پررنگ و جذابی را نمایش می‌دهد. به کمک منوی مخفی تلویزیون سامسونگ می‌توانید این حالت‌ها را تغییر داده و متناسب با نیاز خود آن را شخصی سازی کنید.

آموزش ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ

قبل از شروع آموزش توصیه می‌کنیم در صورتی که شناخت کافی از این بخش ندارید، از ورود به آن خودداری کنید و تغییر تنظیمات را به یک فرد متخصص بسپارید؛ اما اگر شناخت کافی دارید می‌توانید پس از توجه به دو نکته زیر کار خود را پیش ببرید:
نکته 1: بسیاری از کنترل‌های جدید تعداد محدودی دکمه دارند و به کمک آن‌ها امکان ورود به منوی مخفی تلویزیون سامسونگ را ندارید و نیاز است که یک کنترل مادر که عکس آن را در زیر مشاهده می‌کنید تهیه نمایید. البته ممکن است کنترل دقیقا شبیه این مدل نباشد؛ اما باید دکمه‌ها را به صورت کامل داشته باشد.

استفاده از ریموت تلویزیون سامسونگ
نکته 2: برای انجام مراحل زیر ابتدا نیاز است که تلویزیون خود را خاموش کرده و سپس با فشار دادن دکمه‌ها منتظر بمانید تا تلویزیون روشن شود؛ همچنین هر مدلی ممکن است یکی از این روش‌ها را پشتیبانی کند و باید به ترتیب آن‌ها را تست کنید تا روش مد نظر را پیدا کنید.
روش اول: دکمه‌های info و setting و Mute و Power را به ترتیب فشار دهید و منتظر بمانید تا تلویزیون روشن شده و منوی مخفی نمایش داده شود.
روش دوم: دکمه‌ی Mute را فشار داده و سپس دکمه‌های 1 و 8 و 2 را به ترتیب فشار داده و سپس دکمه Power را چندین بار فشار دهید.
روش سوم: دکمه‌های display و P.STD و Mute و Power را به ترتیب فشار دهید.
روش چهارم: دکمه‌های display و MENU و Mute و Power را به ترتیب فشار دهید.
روش پنجم: دکمه‌های Sleep و P.STD و Mute و Power را به ترتیب فشار دهید.
روش ششم: در این روش ابتدا باید تلویزیون را روشن کنید و سپس دکمه‌های Mute و 1 و 1 و 9 را به ترتیب فشار دهید تا بتوانید به منو مخفی تلویزیون سامسونگ دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

منوی مخفی تلویزیون سامسونگ یک قابلیت جذاب است که به کمک آن می‌توان بسیاری از قابلیت‌های تلویزیون را شخصی سازی کرد و در عین حال ممکن است باعث به هم ریختن برخی از تنظیمات شود به گونه‌ای که نیاز باشد دنبال بهترین تلویزیون تا 20 میلیون بگردید. برای جلوگیری از چنین حالتی بهتر است از دستکاری خودسرانه این تنظمیات خودداری کرده و در صورت نیاز به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-enter-hidden-menu-on-samsung-tv/
ads
ads