داغ ترین ها :
معرفی محبوب ترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت🧛‍♂️

معرفی محبوب ترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت🧛‍♂️

ژانر ترسناک یکی از محبوب‌ترین ژانر فیلم است و هر ساله، فیلم‌های زیادی در این ژانر ساخته می‌شود. با این حال، فیلم‌ های ترسناک بر اساس واقعیت حس و حال دیگری دارند و فیلمبازان بیشتر ترجیح می‌دهند سراغ فیلم‌هایی از این دسته بروند که داستانشان صحت داشته باشد.

در این مطلب با ما باشید؛ چرا که قرار است به معرفی فیلم ترسناک بر اساس واقعیت بپردازیم.

 

با خرید تلویزیون هوشمند، فیلم‌ها را با لذت بیشتری تماشا کنید.

فیلم ترسناک The Conjuring

فیلم سینمایی ترسناک کانجرینگ

  • سال انتشار:2013
  • نمره IMDb: نمره 7.5/10

کانجرینگ یا فیلم ترسناک احضار، یک فرنچایز ترسناک است که اولین قسمت آن سال ۲۰۱۳ آمد و آن قدر موفق واقع شد که سازندگان بی‌خیال نشدند و سراغ ساخت قسمت‌های دیگری از این مجموعه، و بعدا اسپین آف‌های مختلفی هم رفتند. یکی از دلایل به شدت پرطرفدار بودن این فیلم و موفقیت بالای آن، این است که این فیلم ترسناک بر اساس واقعیت ساخته شده و عکس‌های افراد اصلی که در آخر فیلم دیده می‌شود و صداهای مستند و واقعی که پخش می‌شود، هر طرفدار ژانر وحشتی را به خود جلب می‌کند.

داستان فیلم

خانواده‌ای پرجمعیت، به یک خانه‌ی بزرگ و زیبا اسباب کشی می‌کنند؛ اما آنطور که پیداست تنها ساکنین آن‌جا نیستند و پس از ورود، با اتفاقات هولناک زیادی روبرو می‌شوند.
اِد و لورین، زوجی که با ماوراء در ارتباط هستند، حال به کمک این خانواده بی‌پناه می‌آیند و می‌خواهند این خانه را از حضور نیروی تاریک و پلیدی که آن‌جا ساکن شده خلاص کنند.
عروسک آنابل، یکی از شخصیت‌های این فیلم است که پس از پخش فیلم، تصاویر زیادی از نسخه واقعی آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید و یکی از ترسناک‌ترین نمادهای فیلم ترسناک قلمداد می‌شود.

بعد از این فیلم، کانجرینگ ۲ و ۳، آنابل ۱ و ۲، و راهبه ۱ و ۲ نیز منتشر شدند.

فیلم سینمایی ترسناک The exorcism of Emily Rose

جن گیری امیلی رز

  • سال انتشار:2005
  • نمره IMDb: نمره 6.7/10

یکی از بهترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت، فیلم جن گیری امیلی رز است. این فیلم سینمایی سال ۲۰۰۵ ساخته شد و آن‌قدر عجیب بود که کسی نمی‌خواست باور کند این فیلم از روی یک ماجرای حقیقی ساخته شده.

داستان فیلم

بعد از مرگ زنی به نام امیلی، همه تقصیر این اتفاق را به گردن کشیشی می‌اندازند که قصد جن گیری او را داشت. زمانی که کشیش دستگیر می‌شود، اتفاقاتی را تعریف می‌کند که هیچ کس نمی‌خواهد باور کند!

با یک سرچ ساده در اینترنت، می‌توانید تصاویر واقعی از امیلی را نیز مشاهده کنید.

 

بهترین انیمیشن های ترسناک را در لینک زیر بیابید:
کارتون ترسناک

 

فیلم Cold fish

فیلم ترسناک ماهی سرد براساس واقعیت

  • سال انتشار:2010
  • نمره IMDb: نمره 7.1/10

سینمای کره و ژاپن، معروف به این هستند که فیلم‌های ترسناک قدرتمندی می‌سازند. فیلم ماهی سرد محصول ژاپن نیز، یکی از همین فیلماست که از قضا براساس یک پرونده واقعی هم ساخته شده و واقعا هولناک است!

داستان فیلم

نوبویوکی مردی آرام و بی‌صداست که یک مغازه ماهی فروشی دارد. زندگی شخصی او، با چالش‌های زیادی روبرو است؛ چرا که دخترش میتسوکو، سرکش و ناسازگار بوده و با نامادری خود رابطه خوبی ندارد.

میتسوکو روزی به‌خاطر دزدی در یک فروشگاه گیر می‌افتد؛ اما پادرمیانی یک پیرمرد ماهی فروش، از به زندان افتادن او جلوگیری می‌کند. وقتی نوبویوکی با این مرد و همسرش بیشتر آشنا می‌شود، به حقایق هولناکی درباره او و شغلش پی می‌برد.

فیلم سینمایی ترسناک The hills have eyes

ترسناک ترین فیلم های جهان بر اساس واقعیت

  • سال انتشار:1977
  • نمره IMDb: نمره 6.3/10

یکی از ترسناک ترین فیلم های جهان بر اساس واقعیت، فیلم The hills have eyes است که یک نسخه آن سال ۱۹۷۷، و نسخه دیگر سال ۲۰۰۶ آمد. اگر می‌خواهید به مدت ۹۰ دقیقه بترسید و استرس را پابه‌پای شخصیت‌های داستان بکشید، این فیلم را از دست ندهید.

داستان فیلم

داستان این فیلم استرسی و پرترس، درباره خانواده‌ای است که برای سالگرد ازدواج خود، همراه فرزندانشان به یک سفر کویری می‌روند. پس از این‌که تصمیم به انتخاب راهی میان‌بر می‌گیرند، راه به جایی پیدا می‌کنند که بسیار هولناک است و انگار ساکنان آن منطقه، از تمدن به دور بوده‌اند.

این فیلم براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده و خوب است که اگر یک فیلم ترسناک می‌خواهید، به سراغش بروید.

 

فیلم سینمایی The Entity

The Entity

  • سال انتشار: ۱۹۸۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۱۰/۶.۷

این فیلم داستانی است از مواجهه با تاریکی‌های ناشناخته، مبارزه با نیروهای ماوراء طبیعی و قدرت اراده انسانی که هیچ چیزی نمی‌تواند آن را متوقف کند. یک تجربه ترسناک و در عین حال دراماتیک که ذهن و روح بینندگان را به چالش می‌کشد. داستان حول محور کارلا مور، یک مادر تنها و شجاع که در خانه‌ای به ظاهر آرام در کالیفرنیا زندگی می‌کند، می‌چرخد. اما این آرامش به سرعت به کابوسی بی‌پایان تبدیل می‌شود.

داستان فیلم

هر شب، زمانی که کارلا به رختخواب می‌رود موجودی نامرئی و شیطانی از اعماق تاریکی بیرون می‌آید و او را مورد حمله‌های وحشیانه قرار می‌دهد. در آغاز، کارلا با ترس و گیجی مواجه است و نمی‌تواند به کسی بگوید چه بر سرش آمده، زیرا فکر می‌کند دیگران ممکن است او را دیوانه بنامند. با شدت گرفتن حملات، کارلا به دنبال کمک پزشکی می‌رود اما پزشکان و روانشناسان از درک واقعی این پدیده ناتوان‌اند. تا اینکه بالاخره شخصی به نام دکتر هریسون، به کمک کارلا می‌آید.

او تلاش می‌کند با استفاده از تجربیاتش راهی برای مقابله با آن موجود بیابد اما این موجود از هر ترفند و تکنیکی فرار می‌کند و حملاتش به صورت فزاینده‌ای خشن و وحشتناک‌تر می‌شود. فیلم با صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آور خود، ترس و وحشتی واقعی را به تصویر می‌کشد که مخاطب را درگیر می‌کند و در لبه صندلی می‌نشاند.

داستان واقعی این فیلم، مربوط به ادعاهای کارلا موریس (که نامش در فیلم به کارلا مور تغییر یافته) است. او در اوایل دهه ۱۹۷۰ در کالیفرنیا ادعا کرد که توسط یک موجود نامرئی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. داستان او به دلیل جنبه‌های غیرعادی و پیچیدگی‌هایش به سوژه‌ای برای ساخت این فیلم تبدیل شد.

فیلم ترسناک Open water

فیلم سینمایی ترسناک چی ببینیم؟

  • سال انتشار:2003
  • نمره IMDb: نمره 5.8/10

فیلم آب های آزاد در سال ۲۰۰۳ ساخته شد و یک فیلم پرهیجان و دلهره آور است. ما نیز آن را در لیست فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت خود جای داده‌ایم.

داستان فیلم

زوجی برای تعطیلات به کاراییب می‌روند و تصمیم می‌گیرند یک روز از تعطیلات خود را به غواصی بگذرانند؛ اما وقتی اشتباها از قایق خود جا می‌مانند، در میان اقیانوس، آن هم درست جایی که محل گشت و گذار کوسه‌هاست گرفتار می‌شوند و تقلا برای زنده ماندن آغاز می‌شود.

این فیلم هولناک براساس تجربه واقعی توماس و ایلین، زوج آمریکایی ساخته شده است. داستان این دو نفر، یکی از ترسناک‌ترین ماجراهای دنیا به حساب می‌آید.

 

طرفدار زامبی‌ها هستید؟ ما بهترین‌های این ژانر را در مطلب زیر معرفی کرده‌ایم:
فیلم زامبی

 

فیلم سینمایی Winchester

فیلم سینمایی وینچستر بر اساس واقعیت ساخته شد

  • سال انتشار:2018
  • نمره IMDb: نمره 5.4

وینچستر سال ۲۰۱۸ آمد و به خاطر این که از روی ماجرایی واقعی اقتباس شده بود، توجه‌ها را به خود جلب کرد. این فیلم در یک عمارت جدید فیلمبرداری شد؛ اما مجبور شدند تغییرات زیادی در آن ایجاد کنند که شبیه عمارت وینچستر واقعی شود.

داستان فیلم

فیلم وینچستر درباره بیوه‌ی مردی اسلحه ساز است. آقای وینچستر اسلحه هایی می‌ساخت که در جنگ جهانی اول استفاده شد. پس از مرگ او، همسرش سارا وینچستر که قبل از داغ شوهر داغ فرزند خود را نیز کشیده بود، دچار مشکلات روحی زیادی شد و احساس کرد که توسط ارواح کسانی که با اسلحه‌های شوهرش کشته شده‌اند، تسخیر شده است. این مسئله، موجب پدیدار شدن اتفاقات دلهره‌آور زیادی در بطن فیلم شد.

در فیلم، از اسلحه‌ی واقعی آقای وینچستر استفاده شده است. عمارت وینچستر نیز در حال حاضر یکی از جاذبه‌های توریستی است که هر ساله افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

 

فیلم ترسناک Veronica

veronica

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز آی ام دی بی: ۱۰/۶.۲

ورونیکا فیلمی وحشت‌انگیز و دلخراش است که شما را به دنیای تاریک و وحشت‌آور تسخیر شده می‌برد. این فیلم ترسناک اسپانیایی بر اساس یک پرونده واقعی در سال ۱۹۹۱ ساخته شده که در آن دختری به نام استرلا کارانکا پس از استفاده از تخته اویجا دچار مشکلات فراطبیعی شده و به طرز مشکوکی جان خود را از دست می‌دهد.

داستان فیلم

ورونیکا (با بازی ساندرا اسکاسنا) که پس از مرگ پدرش، در حال بزرگ کردن سه خواهر و برادر کوچک‌تر از خود است، یک روز در مدرسه به همراه دوستانش تصمیم می‌گیرند با استفاده از یک تخته اویجا (Ouija) در زمان خورشیدگرفتگی با ارواح تماس بگیرند. هدف ورونیکا برقراری ارتباط با روح پدرش است اما به جای پدرش، او ناخواسته یک نیروی شیطانی را احضار می‌کند.

پس از این جلسه، اتفاقات عجیب و ترسناکی در زندگی ورونیکا رخ می‌دهد. او شروع به تجربه رؤیاها و کابوس‌های وحشتناکی می‌کند و خانه‌شان به نظر می‌رسد که تسخیر شده است. ورونیکا متوجه می‌شود که روح شیطانی که احضار کرده، قصد آسیب رساندن به او و خانواده‌اش را دارد و تلاش می‌کند راهی برای متوقف کردن این نیروی شیطانی پیدا کند.

این فیلم آکنده از تعلیق و فضایی ترسناک است که توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ژانر وحشت را به خود جلب کند.

سینمایی ترسناک The Amityville horror

فیلم ترسناک داستان واقعی

  • سال انتشار:2005
  • نمره IMDb: نمره 5.9/10

فیلم وحشت در آمیتی ویل داستانی بسیار هولناک دارد که سال‌ها پیش در این منطقه رخ داد و تصاویر زیادی از آن در اینترنت منتشر شده است. این ماجرا اقتباس‌های زیادی هم داشت که معروف‌ترین آن‌ها در سال ۲۰۰۵ ساخته شد.

داستان فیلم

زوج جوانی به همراه سه فرزند خود به خانه‌ای بزرگ و زیبا نقل مکان می‌کنند. در خانه‌ی آن‌ها، یک سال قبل از آمدنشان یک قتل دسته جمعی رخ داده و به همین خاطر، جای مخوفی محسوب می‌شود. با این حال، آن‌ها سعی می‌کنند به این مسائل توجهی نکنند و از خانه خود لذت ببرند. با این حال پس از مدتی رفتار جورج، مرد خانواده عوض می‌شود و چلسی، دخترشان نیز شروع به دیدن آدم‌هایی می‌کند که وجود ندارند.

این فیلم سینمایی یکی از بهترین فیلم های ژانر وحشت است و از آن‌جا که از روی واقعیت ساخته شده، کنجکاوی زیادی را جلب کرده است.

 

بهترین‌های پرطرفدارترین ژانر فیلم را از دست ندهید!
فیلم معمایی

 

فیلم ترسناک The exorcist

فیلم ترسناک جن گیر

  • سال انتشار:1973
  • نمره IMDb: نمره 8.1/10

جن گیر، سال ۱۹۷۳ ساخته شد و تا به امروز، خیلی‌ها آن را ترسناک‌ترین فیلم ساخته بشر می‌دانند. چیزی که آن را ترسناک‌تر می‌کند، این است که اقتباسی از یک داستان واقعی‌ست و ماجرای آن در حقیقت اتفاق افتاده است. گریم‌های فیلم و صحنه‌های جن گیری به حدی ترسناک است که برای روحیه‌های حساس و کودکان به هیچ عنوان مناسب نیست.

داستان فیلم

یک هنرپیشه، متوجه تغییراتی در خلق‌وخوی دختر ۱۲ ساله خود می‌شود. این مسئله موجب می‌شود که او دست به دامان کشیش‌ها و کلیسا شود تا بتواند دختر خود را نجات دهد.

فیلم جن گیر، اولین فیلم ترسناک است که برای بهترین فیلم سال، کاندیدای دریافت اسکار شد. فیلمنامه‌نویس آن نیز جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی را مال خود کرد.

 

فیلم سینمایی ترسناک The Passession

The Passession

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۱۰/۵.۹

ماجرای واقعی جعبه دیبوک در ابتدای سال ۲۰۰۰ رخ می‌دهد. یک زن مسن یهودی و از بازماندگان هولوکاست تصمیم می‌گیرد جعبه را در یک حراجی آنلاین به فروش برساند. او به خریدار تذکر می‌دهد که این جعبه تسخیر شده و این آغاز واقعی ماجرا است.

داستان فیلم

داستان این فیلم ترسناک ماوراء طبیعی حول محور یک خانوادهٔ جداشده می‌چرخد. وقتی امیلی (با بازی ناتاشا کالیس)، دختر کوچک خانواده در یک فروشگاه دست دوم فروشی جعبهٔ چوبی را می‌خرد، زندگی خانواده به طور ناگهانی تغییر می‌کند. امیلی به سرعت دچار تغییر رفتارهای عجیبی می‌شود و چیزهای ترسناکی شروع به رخ دادن می‌کنند. پدرش کلاید (با بازی جفری دین مورگان) به تدریج متوجه می‌شود که جعبه، خانهٔ یک روح شیطانی است و باید هرچه زودتر راهی برای نجات دخترش پیدا کند. با گذر زمان و شدت گرفتن اتفاقات ترسناک، کلاید تصمیم می‌گیرد از متخصصان کمک بگیرد تا بتواند روح شیطانی را از دخترش بیرون کند.

در طول فیلم، صحنه‌های ترسناک و هیجان‌انگیز با سرعتی غیرقابل پیش‌بینی و تنش‌زا اتفاق می‌افتند. موجود شیطانی با قدرت‌های ترسناک خود به خانواده حمله می‌کند و هرگونه تلاش برای نجات کلا به نظر می‌رسد بی‌فایده است. این فیلم به خاطر ایجاد تنش و استفاده از اِلمان‌های ترسناک در ژانر وحشت مورد توجه قرار گرفته است و برای افرادی که به دیدن فیلم سینمایی جن‌زده بر اساس واقعیت علاقه دارند، گزینه جذابی خواهد بود.

فیلم Wolf creek

فیلم ترسناک

  • سال انتشار:2005
  • نمره IMDb: نمره 6.2/10

فیلم ولف کریک دیگر فیلمی است که خوب است به سراغش بروید. این فیلم سینمایی ماجرای هولناکی را روایت می‌کند.

داستان فیلم

سه مسافر کوله به دوش، در حال سفر در استرالیا هستند. آن‌ها بعد از مدتی خود را در گودال بزرگی به نام ولف کریک پیدا می‌کنند. در حالی که درمانده شده‌اند و نمی‌دانند چکار کنند، با مردی به نام میک آشنا می‌شوند که پیشنهاد می‌کند آن‌ها را تا جایی برساند؛ اما دقیقا در همین جاست که داستان اصلی شروع می‌شود و زندگی آن‌ها، به یک کابوس وحشتناک مبدل می‌شود.

فیلم The haunting in Connecticut

معرفی فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت در تکنولایف

  • سال انتشار:2009
  • نمره IMDb: نمره 5.8/10

این فیلم نیز، همانند اکثر فیلم‌های این ژانر در مورد تسخیر است و داستانی واقعی را روایت می‌کند.

داستان فیلم: خانواده کمپبل، به‌خاطر سلامت پسر خود به خانه‌ای زیبا در کنتیکت نقل مکان می‌کنند. کمی که می‌گذرد، آن‌ها متوجه می‌شوند که خانه‌شان چندان هم دوست داشتنی و رویایی نیست؛ چرا که در آن تنها نیستند. علت این است که ساکنین قدیمی آن خانه، درگاهی برای ورود نیروهای ماورایی و شیاطین باز کرده‌اند…

 

با خرید لپ تاپ از تکنولایف، فیلم‌ها را به‌راحتی تماشا کنید.

فیلم سینمایی The Texas chain saw massacre

قتل در تگزاس با اره برقی

  • سال انتشار:1974
  • نمره IMDb: نمره 7.4/10

فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس، همانطور که از نامش برمی‌آید، فیلمی به غایت ترسناک، خون‌بار و دلهره آور است. بخش بدتر ماجرا این است که این اثر سینمایی اقتباسی از یک ماجراست که واقعا اتفاق افتاده است!

داستان فیلم

این فیلم سینمایی اقتباس از واقعیت، از جایی شروع می‌شود که پنج نوجوان، بعد از سر زدن به قبر پدربزرگشان، از کنار یک سلاخ خانه می‌گذرند. آن‌ها پس از کمی خوش گذرانی، به خانواده‌ای برمی‌خورند که کم کم تبدیل به کابوس آن‌ها می‌شوند …

فیلم Snowtown

Snowtown

  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۱۰/۶.۶

این فیلم که به نام Snowtown Murders هم شناخته می‌شود در دسته فیلم‌های ترسناکی که بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند، قرار می‌گیرد. فیلمی که تماشاگر را به تاریک‌ترین زوایای وجود بشر نزدیک‌ می‌کند.  وقایع آن در حومه آدلاید استرالیا در اواخر دهه ۱۹۹۰ اتفاق می‌افتد و داستان آن به زندگی خانوادگی پسر جوانی به نام جیمی می‌پردازد.

داستان فیلم

پس از مرگ غیرمنتظره پدر، جیمی و مادرش برای زندگی به خانه‌ای در شهر اسنوتاون رفته و با جان بروسک و گروهش آشنا می‌شوند. بروسک، که به نظر فردی دل‌سوز و حمایتی می‌آید، به تدریج به جیمی و خانواده‌اش نزدیک می‌شود اما این نزدیکی سرانجامی خطرناک به دنبال دارد‌.

فیلم به خاطر نمایش بی‌رحمانه و واقعی از خشونت و جنایت‌ و تاثیرات روانی و اجتماعی این جنایات بر روی جیمی و خانواده‌اش، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم سراسر تشویش با موسیقی متن تأثیرگذارش به طور حتم، چیزی نیست که در یک شب خسته‌کننده به عنوان سرگرمی تماشا کنید اما اگر تمایل دارید بطور مستقیم به ژرفای روان انسان نگاه کنید، پنجره مناسبی برای شما است.

فیلم وحشتناک Deliver us from Evil

برترین فیلم های ترسناک براساس واقعیت

  • سال انتشار:2014
  • نمره IMDb: نمره 6.2/10

در لیست فیلم های ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شده اند، به این فیلم می‌رسیم که در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. این ماجرا، ترکیبی از ژانر پلیسی و ترسناک را ساخته که نظر مخاطب را نیز جلب می‌کند.

داستان فیلم

زمانی‌که افسرپلیس، رالف سارچی در پیدا کردن مضنونین یک سری قتل درمانده می‌شود، سراغ کشیشی می‌رود و سعی می‌کند با او، موضوعی را از بعد دیگری بررسی کند. آن‌ها در یک سری از ماجراهای ماورایی گیر می‌افتند.

این فیلم، از روی کتابی ساخته شده که خود رالف سارچی آن‌ها را نوشته است.

جمع بندی

در این مطلب، نگاهی انداختیم به بهترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند. ممکن است برخی از این فیلم‌ها، اقتباسی متفاوت و با تغییرات از ماجرای واقعیست؛ اما خیلی از آن‌ها نیز تا حد خیلی زیادی به ماجرای اصلی وفادار بوده است. چنانچه فیلمی ترسناک می‌شناسید که از روی ماجرایی واقعی اقتباس شده اما در این لیست نیست، با ما در میان بگذارید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/horror-movies-based-on-true-story/
ads
ads