داغ ترین ها :
هوش مصنوعی گوگل در مقابل هوش مصنوعی سامسونگ! رقابت یا همکاری؟

هوش مصنوعی گوگل در مقابل هوش مصنوعی سامسونگ! رقابت یا همکاری؟

مراسم رونمایی سامسونگ از خانواده S24 در 27 دی 1402 هیچوقت فراموش نمی‌شود! سامسونگ اولین کمپانی سازنده موبایل در جهان است که در تاریخ 17 January علاوه‌بر خانواده جدید پرچمدارش به طور کامل از مجموعه هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی کرد. البته اگر در حال استفاده از گوشی‌های پرچمدار سال 2023 سامسونگ هم هستید، به احتمال فراوان تا به امروز نشانه‌هایی از حضور هوش مصنوعی را در گوشی خود احساس کرده‌اید، چرا که طبق قول و قراری که سامسونگ به کاربرانش داده، قرار است تا پایان سال 2025 این هوش مصنوعی در سایر گوشی‌های سال 2023، 2022 و 2021 دیده شود.

رونمایی از هوش مصنوعی گوگل

گوگل رسما اعلام کرد که به زودی از Google AI پرده برداری می‌کند و شما می‌توانید به مقایسه آن با گلکسی ai بپردازید. طبق تاریخ رونمایی از گوشی پرچمدار گوگل پیکسل 9 احتمال بالایی وجود دارد که گوگل بخواهد Google AI را در بطن گوشی پیکسل 9 قرار دهد و کاربرانش را با این کار شگفت‌زده کند.

رونمایی از هوش مصنوعی گوگل

البته گوشی‌های گوگل پیکسلی که در چند سال اخیر راهی بازار شده‌اند، با نشانه‌ها و قابلیت‌هایی ناشی از هوش مصنوعی به دست کاربرانشان رسیده‌اند، به همین علت گوگل پیکسل 9 اولین گوشی مجهز شده به هوش مصنوعی از گوگل نخواهد بود؛ اما با توجه به جامع بودن Google AI و این اخباری که از Google AI توسط Android Authority منتشر شده و به گوش می‌رسد، احتمالا باید منتظر گرد و خاک عظیمی از کمپانی گوگل در پیکسل 9 باشیم.

ویژگی های هوش مصنوعی گوگل، قابلیت های Google AI

ویژگی جذاب Circle to Search که در حال حاضر در گوشی‌های سری S24 قابل مشاهده و استفاده هستند، خیلی قبل‌تر از امسال در گوشی‌های گوگل قرار داشته است یا در حال حاضر کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل می‌توانند از قابلیت‌های Gemini استفاده کنند؛ اما قسمت جذاب موضوع اینجاست که در گوگل پیکسل 9 با 3 ویژگی جدید حاصل از هوش مصنوعی مواجه خواهیم بود.

این 3 ویژگی به نام‌های

  1. Add Me
  2. Pixel Screenshots
  3. Studio

قابل استفاده خواهند بود!

قابلیت Add Me چیست؟

در ارتباط با Add Me توضیحات زیادی در دست نداریم، اما می‌دانیم که این قابلیت برای عکس‌های گالری استفاده خواهد شد. به احتمال فراوان طبق آنچه در قسمت توضیحات Add Me نوشته شده است، می‌توانیم عکس تکی خود را بدون اینکه عکس اصلی بهم بریزد، به عکس دسته جمعی یک گروه اضافه کنیم.

قابلیت Pixel Screenshots چیست؟

قابلیت Pixel Screenshots به معنای واقعی در دسته ویژگی‌های جالب قرار دارد. در حقیقت این قابلیت شباهت زیادی به ویژگی Recall مایکروسافت دارد. شما می‌توانید اسکرین شات‌های ذخیره شده در گوشی شما را به این قابلیت بسپارید تا آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند و در پایان از تک تک آن‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار قرار دهد. برای مثال وقتی این ویژگی فعال است، گوشی Pixel متن و نشانی‌های وب مرتبط در اسکرین شات را ذخیره می‌کند و علاوه‌بر این، نام برنامه‌ها و تاریخی که اسکرین شات گرفته شده است را هم ذخیره می‌کند.

قابلیت Studio چیست؟

به نظر می‌رسد که ویژگی Studio در هوش مصنوعی گوگل یک برنامه همه‌کاره باشد. این برنامه از هوش مصنوعی برای تولید استیکرها، تصاویر، تصاویر پس‌زمینه و موارد دیگر بر اساس ورودی‌های متنی از کاربر استفاده می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/google-ai-coming-soon-compete-galaxy-ai/
ads
ads