داغ ترین ها :
بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی | به‌راحتی آب خوردن آلمانی بیاموزید

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی | به‌راحتی آب خوردن آلمانی بیاموزید

زبان آلمانی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است که یادگیری آن می‌تواند با مشکلات زیادی روبرو باشد. برای نمونه یادگیری تلفظ کلمات در این زبان بسیار سخت و پیچیده است. به همین دلیل بسیاری از آموزشگاه‌ها مخصوصا در شهرهای کوچک‌تر این زبان را آموزش نمی‌دهند. اما دنیای تکنولوژی دنیای عبور از سختی‌ها است. در همین راستا تعداد زیادی اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند. هر کدام از این برنامه‌ها شیوه آموزشی مختص به خود را دارند و تلاش می‌کنند از جنبه‌های مختلف زبان آلمانی را آموزش دهند. توجه داشته باشید که انتخاب روش و اپلیکیشن درست می‌تواند مشکلات سر راه را کمتر کند. به همین دلیل در این نوشته تکنولایف نگاهی می‌اندازیم به بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی که می‌توانید روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. در کنار آن  نیز تلاش می‌کنیم بهترین منابع فارسی برای یادگیری این زبان را به شما معرفی کنیم.

1- DW Learn German: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی بر اساس چهارچوب CEFR

چطور آلمانی یاد بگیریم؟

چهارچوب CEFR یا Common European Framework of Reference for Languages یک استاندارد برای تعیین سطح زبان آموزان یک زبان است که توسط اتحادیه اروپا ایجاد شده است. بر اساس این چهارچوب افراد به شش سطح A1, A2, B1, B2, C1 و C2 تقسیم می‌شوند. در این سیستم افراد مبتدی A1 محسوب می‌شوند و افراد خیلی حرفه‌ای درجە C2 دریافت می‌کنند. آزمون گوته که معتبرترین آزمون زبان آلمانی است از این استاندارد برای تعیین سطح زبان آموزان استفاده می‌کند.
در همین راستا سایت دویچه وله اقدام به راه اندازی یک دوره آموزشی از صفر تا صد کرده است. علاوه بر موارد بالا دوره دویچه وله یک مزیت دیگر هم دارد و درس‌های آن به زبان فارسی ارائه شده است. این سایت بر اساس سطح هر فرد تمرینات و ویدیوهای تعاملی سرگرم کننده‌ای را در اختیار وی قرار خواهد داد که به تقویت مهارت‌های مکالمه و افزایش دامنه واژگان فرد کمک می‌کند. علاوه بر آن ارزیابی‌های دوره‌ای به فرد کمک می‌کند که سطح مهارتی خود را بهتر بشناسد و برای بهبود آن تلاش کند. این سایت همچنین دوره‌ها و مطالب تکمیلی بیشتری از جمله پادکست و فایل‌های PDF در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
بنابراین اگر به دنبال آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته و رایگان هستید که به زبان فارسی هم ارائه شده باشد، بهترین گزینه همین انتخاب است.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

2- دولینگو: بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان

duolingo-for-german

بدون شک می‌توان دولینگو را بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان‌های مختلف دانست. این اپلیکیشن در گوگل پلی بیش از 500 میلیون بار دانلود شده است که همین موضوع میزان محبوبیت آن را نشان می‌دهد. اپلیکیشن دولینگو در ابتدای ورود به برنامه تعدادی سوال از شما می‌پرسد و با توجه به نتیجه، درس‌های مورد نظر را به شما نشان خواهد داد. می‌توانید زمانی که هر روز برای تمرین در نظر گرفته‌اید تعیین کنید و بر اساس آن تمرینات به شما ارائه خواهد شد. برای نمونه می‌توانید روزانه 3 دقیقه زمان را به آن اختصاص دهید. این اپلیکیشن می‌تواند بهانه‌های افراد برای کمبود وقت را خنثی کند. درس‌های این برنامه بسیار ساده هستند و بیشتر در قالب عکس لغات را به فرد آموزش می‌دهد. در نظر داشته باشید که اپلیکیشن duolingo برخی درس‌های اولیه را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد و برای استفاده از همه امکانات آن باید نسخه پولی را فعال کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

 

اپلیکیشن کاربردی برای کودکان:
اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

3- Memrise: آموزش به کمک فلش کارت

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی-memrise

یادگیری زبان به اندازه کافی سخت است؛ حالا اگر بخواهیم زبان آلمانی صفر تا صد یاد بگیریم که این سختی چندین برابر خواهد شد. به همین دلیل Memrise تلاش می‌کند که این سختی را با اضافه کردن کمی طنز کمتر کند. شعار این اپلیکیشن این است «ما شما را وادار می‌کنیم که به زبان دیگری صحبت کنید». در اپلیکیشن Memrise ابتدا کلمات و عبارت‌های جدید را به شما آموزش می‌دهد و در مرحله بعد ویدیوهایی را نمایش می‌دهد که افراد آن کلمات را تلفظ کرده‌اند. البته برخی از کاربران این برنامه هم دوره‌های آموزشی دارند که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. استفاده از اپلیکیشن Memrise در ابتدا رایگان است و پس از چند درس باید برای هر دوره آموزشی هزینه آن را پرداخت کنید. این نرم افزار دارای یک چت بات است که می‌توانید با آن چت کنید و میزان مهارت خود را ارتقا دهید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

4- Drops

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی--drops

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی دیگری که معرفی می‌کنیم، Drops است. این برنامه یادگیری زبان آلمانی هم مانند اکثر اپلیکیشن‌های دیگر اپلیکیشنی است که برای آموزش چندین زبان مختلف کاربرد خواهد داشت. به همین دلیل اگر قبلا زبان دیگری را آموزش دیده‌اید ممکن است با این اپلیکیشن آشنا باشید. Drops برنامه‌ای ساده است و می‌توانید با روزی 5 دقیقه برنامه آموزشی خودتان را شروع کنید و عادت خود را در این زمینه بسازید. همچنین این برنامه بیش از 2000 کلمه آلمانی را شامل می‌شود که به کمک تصاویر و سایر تداعی‌های بصری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اپلیکیشن Drops نسخه رایگان دارد اما برای استفاده کامل از آن باید نسخه پولی را فعال کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

5- Rosetta Stone: آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی-Rosetta-Stone

اپلیکیشن Rosetta Stone به پشتوانه تجربه 30 ساله خود در زمینه آموزش مبتنی بر تحقیق آماده کمک به میلیون‌ها زبان آموز است. این اپلیکیشن یکی از جامع‌ترین ابزارهای آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته است که به صورت تکی یا با یک نفر پارتنر می‌توانید از آن استفاده کنید. سازندگان این برنامه معتقد هستند که بهترین راه برای یادگیری زبان این است که خود را در آن زبان غرق کنید. در نتیجه این برنامه از طریق سناریوهای روزانه، فعالیت‌های تعاملی و تلفظ‌هایی که افراد به زبان مادری خود بیان کرده‌اند به شما کمک می‌کند تا مسیر خود را سریع‌تر طی کنید. اگر از افرادی باشید که قبلا هم برای آموزش زبان آلمانی تلاش کرده باشید، ممکن است اسم سی‌دی‌های این مجموعه را شنیده باشید که اکنون به صورت اپلیکیشن در آمده است. این اپلیکیشن هم نسخه رایگان دارد که البته بسیار کارآمد نیست و برای یادگیری بهتر، لازم است که نسخه پولی را فعال کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

6- germanpod101: یادگیری زبان آلمانی به کمک پادکست

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی-germanpod101

برای افرادی که از سطح مبتدی فاصله گرفته‌اند و از جملات ساده این زبان سر در می‌آورند، بهترین گزینه germanpod101 است. این اپلیکیشن درس‌های صوتی و تصویری کوتاه برای یادگیری سریع و آسان را در اختیار شما قرار می‌دهد. معلمان این اپلیکیشن هنگام صحبت کردن سرعت کلمات پایینی دارند و هر کلمه و عبارت را به خوبی توضیح می‌دهند. از این طریق مطمئن می‌شوند که شما کلمات را به خوبی یاد گرفته‌اید. این برنامه همچنین دارای لیست کلمات، فلش کارت و نمایش اسلاید است تا به شما کمک کند پس از گوش دادن به دروس، کلمات را مرور کنید. استفاده از نسخه رایگان اپلیکیشن germanpod101 محدود است و برای دسترسی به همه امکانات آن باید نسخه پولی را فعال کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

7- Grammatisch: بهترین ابزار یادگیری گرامر زبان آلمانی

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی-Grammatisch

هر چقدر هم دایره واژگان بالایی داشته باشید، در نهایت نیاز است که بتوانید آن‌ها را در یک ساختار درست کنار هم بچینید تا یک جمله معنادار بسازید. گرامر زبان آلمانی هم یکی از سخت‌ترین گرامرها است. بنابراین شاید بهتر باشد برای یادگیری زبان آلمانی سراغ نرم افزای بروید که فقط روی همین حوزه تمرکز دارد. استفاده از اپلیکیشن Grammatisch بسیار ساده است و با پرکردن چند جای خالی به صورت روزانه می‌توانید دانش خود را در این زمینه بهبود بدهید. این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شود.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

8- Busuu: اپلیکیشن همه کاره

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی-busuu

اپلیکیشن خوب برای یادگیری زبان آلمانی بسیار زیاد است که یکی از بهترین گزینه‌های موجود Busuu است. این اپلیکیشن بر اساس چهارچوب CEFR فعالیت کرده و تا سطح B2 را پوشش می‌دهد. این نرم افزار مهارت‌های شنیدن، نوشتن، مکالمه و گرامر را به صورت همزمان توسعه داده و به افراد کمک می‌کنند به طور جامع یادگیری زبان آلمانی را دنبال کنند. این نرم افزار میزان یادگیری هر فرد را آنالیز کرده و متناسب با آن برنامه شخصی سازی شده‌ای را ارائه می‌دهد. اگر چه به کمک این نرم افزار صفر تا صد زبان آلمانی را یاد نمی‌گیرید اما می‌توانید صفر تا 70 آن را یاد بگیرید. البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن هم نسخه رایگان و پولی دارد.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

9- dict.cc: صفر تا صد لغات آلمانی

اپلیکیشن-dic

برای یادگیری هر زبانی به فرهنگ لغت جامعی نیاز دارید تا بتوانید معنی کلمات جدید را متوجه شوید. برای زبان آلمانی هم تعداد زیادی فرهنگ لغت منتشر شده است که یکی از بهترین‌ها dict.cc است. البته این فرهنگ لغت به صورت آلمانی به انگلیسی و بالعکس منتشر شده است و معانی کلمات به فارسی را شامل نمی‌شود. بنابراین برای افرادی مناسب است که آشنایی مناسبی با زبان انگلیسی داشته باشند. اگر نمی‌توانید از این ابراز استفاده کنید شاید بهتر باشد از goolge translate استفاده کنید. اپلیکیشن dict.cc نسخه رایگان و پولی دارد که همان نسخه رایگان کار شما را راه می‌اندازد و نیازی به خرید نسخه پولی نیست.

دانلود برنامه از گوگل پلی

دانلود برنامه از اپ استور

 

به‌راحتی ترجمه کنید!
بهترین مترجم آنلاین

 

10- Yalba German

یادگیری زبان المانی صفر تا صد

اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، می‌توانید برنامه یلبا را هم در نظر داشته باشید. در این اپلیکیشن به کمک ویدیوهای آموزشی و فیلم‌های ارائه شده می‌توانید هم مهارت شنیداری و هم صحبت کردن خود را تقویت و اصلاح کنید. تمرین‌های مختلفی در این برنامه ارائه شده و موضوعات مختلفی که دارد، به شما در  آموزش زبان آلمانی کمک شایانی می‌کند.

 دانلود برنامه از اپ استور

برنامه آموزش زبان آلمانی به فارسی

همه موارد بالا ابرازها و اپلیکیشن‌های مناسبی هستند که در بسیاری از موارد بدون آشنایی به زبان دیگری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای نمونه آموزش کلمات آن‌ها عموما به کمک تصاویر است و نیازی نیست که معنی آن را در زبان دیگری بلد باشید. اما برای آموزش زبان آلمانی مبتدی عموما بهتر است که با ابزارهای فارسی کار خود را شروع کنید. این کار اولا شما را از سردرگمی محفوظ می‌دارد و ثانیا به حفظ اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد. در ادامه 2 اپلکیشن برتر آموزش زبان آلمانی به فارسی را با هم بررسی خواهیم کرد:

1- چرب زبان

اپلیکیشن-آموزش-زبان-آلمانی-چرب-زبان

چرب زبان یک پلتفرم ایرانی برای آموزش زبان‌های خارجی است که چندین زبان از جمله انگلیسی، آلمانی، هندی، کره‌ای، روسی، اسپانیایی و چینی را آموزش می‌دهد. این نرم افزار مکالمات و گرامر را به شیوه زبان مادری به زبان آموزان آموزش خواهد داد. علاوه بر آن هزاران لغت و اصطلاحات بسیاری مهم و کاربردی را به صورت تمرینات روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد. اپلیکیشن چرب زبان تلاش می‌کند که آموزش‌های خود را به صورت جامع در اختیار کاربران قرار دهد. استفاده از درس اول این اپلیکیشن رایگان است و برای دسترسی به بقیه درس‌ها باید پکیج پولی آن را فعال کنید.

آموزش نصب پلیکیشن چرب زبان

2- بیاموز

بیاموز - اپ یادگیری زبان المانی

بیاموز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی به زبان فارسی است که مانند چرب زبان چندین زبان دیگر را هم پوشش داده است. این اپلیکیشن چندین بخش مختلف را در خود جای داده است. در بخش واژه آموزی می‌توانید واژه‌های آلمانی بر اساس سطح دانش خود را یاد بگیرید. همچنین جعبه لاینتر آن به شما کمک می‌کند که کلمات را بهتر به خاطر بسپارید. در بخش خواندن و شنیدن می‌توانید مکالمات، داستان و متن، کتاب‌های درسی یا موسیقی و ترانه‌های آلمانی را بررسی کنید. همچنین در بخش گرامر اپلیکیشن بیاموز اطلاعات کاملی از گرامر سطح مبتدی تا پیشرفته گنجانده شده است. استفاده از این اپلیکیشن هم در درس اول هر بخش رایگان است اما دسترسی به بخش‌های دیگر نیاز به فعال کردن نسخه پولی دارد.

دانلود برنامه از گوگل پلی

هوش مصنوعی: یادگیری هوشمندانه زبان آلمانی

هوش مصنوعی یکی از موضوعات ترند این روزها است و شرکت‌ها به لطف این تکنولوژی رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند. در زمینه آموزش زبان آلمانی هم می‌توان به این ابزارها تکیه کرد و در زمینه‌های مختلفی از آن استفاده کرده برای نمونه می‌تواند در ترجمه عبارات و کلمات به ما کمک کند یا گرامر جملات را برای ما اصلاح کرده و نقش‌های درست را بیان کند. هوش مصنوعی هم مانند اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی می‌تواند آموزش‌های مختلفی را در بخش‌های متفاوت برای ما فراهم کند. چت جی پی تی، جمنایِ گوگل و کوپایلتِ مایکروسافت شناخته شده‌ترین چت بات‌های هوش مصنوعی هستند که علاوه بر نسخه موبایل می‌توانید از طریق مرورگر و کامپیوتر هم از آن‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

آموزش زبان یک فرایند زمانبر است و علاوه بر ابزار مناسب به تداوم و استمرار نیاز دارد؛ حال فرض کنید که می‌خواهید اقدام به یادگیری آلمانی آنلاین کنید. هر کدام از اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا می‌توانند بخشی از سوال «چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم؟» را پاسخ بدهند؛ اما لازم است علاوه بر ابزار تداوم هم داشته باشیم. از طرفی دیگر تعداد این اپلیکیشن‌های بی‌نهایت است و اگر بخواهیم می‌توانیم تعداد بیشتری را معرفی کنیم، اما تعدد گزینه‌های در برخی از موارد باعث سردرگمی بیشتر خواهد شد. ما در این مطلب، تعدادی از بهترین‌ها را معرفی کردیم تا بتوانید به‌راحتی اقدام به یادگیری آلمانی آنلاین و بدون نیاز به رفتن به کلاس حضوری کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/german-learning-apps/
ads
ads