داغ ترین ها :
گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ معرفی شدند؛ گام‌های کوچک به سمت کمال!

گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ معرفی شدند؛ گام‌های کوچک به سمت کمال!

سامسونگ در مراسم Unpacked خود از نسل جدید گوشی‌های تاشو با نام‌های گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی کرد، محصولاتی که به شکل انقلابی تغییراتی نداشته‌اند ولی با بهبودهای جزئی می‌توانند نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کنند. در ادامه با این دو کهکشانی و تغییرات آن‌ها نسبت به قبل بیشتر آشنا خواهیم شد.

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶ را می‌توان بهترین و گران‌ترین گوشی تاشو شرکت سامسونگ در نظر گرفت که با بهبودهای خوبی راهی بازار شده است.

طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه اول به این محصول قطعا متوجه خواهید شد که کناره‌های گوشی نسبت به قبل تخت‌تر شده تا این کهکشانی حس و حال مدرن‌تری به خود بگیرد. در واقع طراحی گلکسی زد فولد ۶ به شکل جذابی متقارن شده و از نگاه کردن به آن بیش از پیش لذت خواهید برد.

این کهکشانی ۲۳۹ گرم وزن دارد و در مقایسه با نسل قبلی ۱۴ گرم سبک‌تر شده است. ابعاد این گوشی در حالت بسته ۶۸٫۱ در ۱۵۳٫۵ در ۱۲٫۱ میلی‌متر و در حالت باز برابر با ۱۳۲٫۶ در ۱۵۳٫۵ در ۵٫۶ میلی‌متر است و این یعنی در مقایسه با زد فولد ۵ به اندازه ۱٫۴ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۲٫۷ میلی‌متر عریض‌تر و ۰٫۵ میلی‌متر باریک‌تر شده است.

سازنده کره‌ای طی مراسم اعلام کرد که این محصول سبک‌ترین و باریک‌ترین عضو از این خانواده تا زمان حال است که این موضوع باعث می‌شود به شکل راحت‌تری بتوانید با زد فولد ۶ کار کنید. این گوشی از گواهی IP48 پشتیبانی می‌کند که تفاوتی در عمل با IPX8 قبل ندارد و تنها به شکل واضحی میزان مقاومت در برابر گرد و خاک را خاطر نشان می‌کند.

گلکسی زد فولد ۶ مانند قبل از فریم و لولاهای آلومینیومی استفاده می‌کند که البته به گفته سامسونگ نسبت به قبل مقاوم‌تر شده و می‌تواند فشار بیشتری را دوام بیاورد. این گوشی در سه رنگ سرمه‌ای، صورتی و نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد.

صفحه نمایش

یکی از ایرادت گلکسی زد فولد ۵ و البته نسل‌های قبل به نسبت ۲۳٫۱ به ۹ صفحه نمایش خارجی آن‌ها برمیگشت و این موضوع باعث می‌شود تا گوشی در حالت بسته بیش از حد کشیده باشد و حس یک گوشی نرمال را به شما منتقل نکند. خوشبختانه در زد فولد ۶ سازنده کره‌ای این نسبت را به ۲۲٫۱ به ۹ تغییر داده و همچنین اندازه نیز از ۶٫۲ به ۶٫۳ رسیده است.

این تغییرات قطعا باعث می‌شود تجربه استفاده از پنل خارجی بسیار بهتر از قبل شود. رزولوشن این نمایشگر برابر با ۲۳۷۶ در ۹۶۸ است. این پنل سوپر امولد با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا آن را عالی ارزیابی کنیم.

صفحه نمایش داخلی نیز تا حد زیادی شبیه به قبل است با این تفاوت که رزولوشن مقداری کمی تغییر کرده و از ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ به ۱۸۵۶ در ۲۱۶۰ رسیده است که البته به هیچ عنوان دیده نمی‌شود و تاثیری هم ایجاد نمی‌کند. پیشرفت جذاب گلکسی زد فولد ۶ را نسبت به زد فولد ۵ می‌توانیم حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی آن در نظر بگیریم که حدود ۵۰ درصد بیشتر از قبل شده و حالا در محیط باز خوانایی بالاتری دارد.

باتری

کره‌ای‌ها گلکسی زد فولد ۶ را با ظرفیت باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت دقیقا مانند نسل قبلی روانه بازار کرده‌اند اما طبق گفته‌های این شرکت زد فولد ۶ می‌تواند تا ۱ ساعت بیشتر پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد و شارژدهی بهینه‌تری را شاهد هستیم. این محصول از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و متاسفته هیچ پیشرفتی نسبت به قبل نداشته است.

سخت افزار و نرم افزار

طبق انتظار گلکسی زد فولد ۶ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند و بهترین عملکرد را دارد. این تراشه با ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم همراهی می‌شود تا بهترین تجربه ممکن را به دست بیاورید. ناگفته نماند که سیستم خنک کننده این گوشی ۱٫۶ برابر نسبت به قبل بهتر شده و قطعا در پایداری بالاتری موثرتر عمل می‌کند.

این کهکشانی با One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴ در دسترس قرار می‌گیرد و تا ۷ سال نیز آپدیت نرم افزاری و امنیتی دریافت خواهد کرد. در نظر داشته باشید که گلکسی زد فولد ۶ از هوش مصنوعی نیز برخوردار است.

دوربین

در بخش دوربین شاهد تفاوتی نسبت به قبل نیستیم و تنها شاید پردازش بهتر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باعث شود کیفیت تصاویر و ویدئوها مقداری بهبود پیدا کند. دوربین اصلی دارای سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر است و دوربین فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی نیز در حالت بسته ۱۰ مگاپیکسلی و در حالت باز سنسوری ۴ مگاپیکسلی دارد.

گلکسی زد فلیپ ۶

گلکسی زد فلیپ ۶ گزینه‌ای خوش قیمت‌تر از گوشی‌های تاشو سامسونگ است که شاید حتی ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

طراحی و کیفیت ساخت

شرکت سامسونگ هنر خود در مهندسی را در زد فلیپ ۶ به رخ کشیده است؛ چرا که این گوشی وزن مشابهی نسبت به نسل قبلی دارد و حتی از ابعاد تقریبا برابری هم استفاده می‌کند ولی ظرفیت باتری از ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت به ۴۰۰۰ رسیده و ظرفیت بالاتر در بدنه‌ای مشابه جای گرفته است. از نظر طراحی مانند گلکسی زد فولد ۶ این مدل نیز تخت‌تر شده و لبه‌های کشیده‌تری دارد و همچنین حالا به شکل رسمی به‌جای گواهی IPX8 از گواهی IP48 بهره می‌برد. زد فلیپ ۶ هم نسبت به قبل از لولای قوی‌تری بهره می‌برد و در چهار رنگ نقره‌ای، آبی، زرد و سبز در دسترس قرار می‌گیرد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش بیرونی دقیقا مشابه گلکسی زد فلیپ ۵ دارای اندازه‌ای ۳٫۴ اینچی از نوع سوپر امولد است و از رزولوشن ۷۴۸ در ۷۲۰ بهره می‌برد و نرخ نوسازی برابر با ۶۰ هرتز دارد. به لطف هوش مصنوعی این نمایشگر دوم کاربردی‌تر خواهد شد و برای نمونه جواب‌های سریعی که به شما پیشنهاد می‌شود بر اساس آخرین مکالمه شما با هر فرد تغییر خواهد کرد.

به غیر از نمایشگر بیرونی، نمایشگر درونی نیز تغییری نداشته و از همون مشخصات سال قبل استفاده می‌کند و این یعنی شاهد پنلی ۶٫۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ خواهیم بود و نرخ نوسازی نیز به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. کره‌ای‌ها در معارفه این گوشی هیچ تمرکزی به روی روشنایی صفحه نمایش این محصول نداشتند و شاید حداکثر روشنایی هم نسبت به قبل تغییری نداشته است.

سخت افزار و نرم افزار

مشخصات سخت افزار این گوشی مانند برادر بزرگ‌تر بوده و در این نسل حافظه رم نیز از ۸ گیگابایت به ۱۲ رسیده است. برای اولین بار در این سری حالا از خنک کننده نیز استفاده شده تا دمای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهتر کنترل شود. این کهکشانی هم از جدیدترین نسخه نرم افزاری استفاده می‌کند و تا ۷ سال نیز آپدیت می‌گیرد.

دوربین

خوشبختانه دوربین اصلی زد فلیپ ۶ بهبود خوبی را تجربه کرده و حالا به‌جای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS و البته فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی استفاده می‌کند. به لطف این دوربین کهکشانی جدید قطعا عکس و فیلم بسیار بهتری به ثبت می‌رساند و خود را بیشتر از قبل به نمایندگان سری S می‌رساند. دوربین فوق عریض و سلفی البته دقیقا مانند قبل هستند و سنسورهایی ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی دارند.

جمع بندی

گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ را نمی‌توان گوشی‌های تاشوی بی‌نقصی دانست و حتی نمی‌توان ادعا کرد که به نسبت قبلی خیلی بهتر شده‌اند اما بدون شک سازنده کره‌ای در تلاش است تا با بهبودهای جزئی این دو نسل را هر سال از قبل کامل‌تر کند و به وضوح شاهد همین اتفاق هستیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. حمید

    سلام کی موجود میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید

      سلام به زودی موجود میشه قطعا
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/galaxy-z-fold-6-and-z-flip-6/
ads
ads