داغ ترین ها :
آموزش ساده کانال یابی تلویزیون سامسونگ

آموزش ساده کانال یابی تلویزیون سامسونگ

کانال یابی تلویزیون سامسونگ در شرایطی که به تازگی تلویزیون خریده‌اید یا تنظیمات آن به هم خورده است و دسترسی به کانال‌ها را از دست داده‌اید، بسیار کاربردی خواهد بود. این فرایند به شما کمک می‌کند که دوباره بتوانید از مزیت‌های این جعبه شگفت‌انگیز نهایت لذت را ببرید و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن پر کنید. تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ فرایند پیچیده‌ و سختی ندارد، فقط کافی است کمی از تکنولوژی سر در بیاورید تا خودتان بتوانید این فرایند را مدیریت کنید. در ادامه آموزش ساده کانال یابی تلویزیون سامسونگ را در اختیار شما قرار خواهیم داد و سعی می‌کنیم همه سوال‌های شما را در این زمینه پاسخ دهیم.

اهمیت تنظیم صحیح کانال‌ها

اهمیت کانال یابی صحیح

تنظیم صحیح و دقیق کانال‌های تلویزیون سامسونگ اگر چه فرایند ساده‌ای است؛ اما تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر و تجربه تماشای شما دارد. با تنظیم صحیح کانال‌ها می‌توانید بالاترین کیفیت تصویر و صدا را دریافت کنید و از تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خودتان،‌ نهایت لذت را ببرید. در نظر داشت باشید که تنظیم صحیح کانال‌ها به شما کمک خواهد کرد که از تمامی ویژگی‌های تلویزیون به صورت کامل برخوردار شوید. برای نمونه برخی از شبکه‌های تلویزیونی به تازگی کیفیت محتواهای خود را به HD یا Full HD تغییر داده‌اند و تلویزیون شما هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. در این حالت لازم است مجددا فرایند کانال یابی تلویزیون سامسونگ را انجام دهید تا بتوانید این کانال‌ها را دریافت کرده و از محتوای آن‌ها استفاده کنید. این ویژگی در تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی سامسونگ دیده می‌شود و نوع پنل عموما تاثیری در نحوه دریافت محتواها ندارد. در نظر داشته باشید که تنظیم درست کانال‌ها باعث افزایش کیفیت صدا هم خواهد شد و دیگر نیازی نخواهد بود قیمت اسپیکر بلوتوثی کوچک و بزرگ را برای اتصال به تلویزیون بررسی کنید.

پیش نیازهای تنظیم کانال های تلویزیون سامسونگ

پیش نیازهای کانال یابی تلویزیون سامسونگ

انواع تلویزیون‌ها تقریبا پیش نیازهای یکسانی برای تنیطم کانال دارند و از این نظر تلویزیون سونی با تلویزیون سامسونگ یا ال جی تفاوت زیادی ندارند. در این مرحله قبل از هر چیزی به یک آنتن هوایی نیاز دارید که نقش گیرنده را برای شما ایفا کند تا سیگنال‌های شبکه‌های مختلف را دریافت کنید. سپس نیاز است ورودی دستگاه را روی آنتن تنظیم کنید که برای این کار روی ریموت‌های قدیمی باید دکمه input را فشار داده و سپس ورودی آنتن را انتخاب کنید. در ریموت‌های جدید هم کافی است دکمه Home را فشار دهید و از بخش تنظیمات، نوع ورودی دستگاه را روی آنتن تنظیم کنید.

نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ

کانال یابی تلویزیون سامسونگ به دو روش خودکار و دستی امکان پذیر است که هر کدام از این روش‌ها بسته به شرایط مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به تفکیک هر دو روش را برای شما شرح خواهیم داد:

1- کانال یابی خودکار تلویزیون سامسونگ

کانال یابی خودکار تلویزیون سامسونگ

کانال یابی خودکار تلویزیون سامسونگ بسیار ساده است و به اطلاعات خاصی نیاز ندارد. از طرفی دیگر با توجه به اینکه در این حالت تلویزیون مجبور می‌شود که تمامی فرکانس‌ها و محدوده‌ها را به صورت خودکار جستجو کند، زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است تکمیل شدن آن چند دقیقه طول بکشد. برای کانال یابی خودکار تلویزیون سامسونگ نیاز است که مراحل زیر را طی کنید:

  • دکمه Home را روی ریموت تلویزیون پیدا کرده و آن را فشار دهید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود؛
  • در صفحه باز شده یکی از دکمه‌های راست یا چپ را فشار دهید تا به تنظیمات بیشتر دسترسی پیدا کنید و سپس گزینه تنظیمات یا setting را باز کنید؛
  • در این مرحله دنبال بخشی به عنوان همه تنظیمات یا All Setting بگردید و آن را انتخاب کنید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود؛
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود باید گزینه در حال پخش یا Broadcasting را انتخاب کنید و در صفحه جدیدی که باز می‌شود گزینه موج یابی خودکار یا Auto Tuning را انتخاب کنید؛
  • در صفحه جدید بخش آنتن یا aerial را روی گزینه هوایی یا air تنظیم کنید و بخش نوع کانال یا Channel Type را روی دیجیتال و آنالوگ تنظیم کنید و گزینه اسکن یا Scan را بزنید تا فرایند جستجو شروع شود.

در نهایت لازم است منتظر بمانید تا فرایند کانال یابی تکمیل شود و تمامی کانال‌های موجود در دسترس شما قرار بگیرند. پس از اتمام فرایند می‌توانید از تماشای برنامه محبوبتان در تلویزیون ۶۵ اینچ یا هر سایز دیگری که دارید، نهایت لذت را ببرید.

 

 

2- کانال یابی دستی تلویزیون سامسونگ

کانال یابی دستی تلویزیون سامسونگ

کانال یابی دستی فرایندی بسیار سریع‌تر است و به یک سری اطلاعات برای شروع آن نیاز داریم. در ابتدا نیاز است که فرکانس منطقه خود را پیدا کنید. برای این کار هم می‌توانید از طریق گوگل به جستجو بپردازید یا با صدا و سیمای مرکز استان خود تماس بگیرید که اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند. برای کانال یابی دستی تلویزیون سامسونگ لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • دکمه Home روی ریموت تلویزیون را فشار دهید تا به صفحه تنظیمات وارد شوید؛
  • دکمه چپ یا راست را فشار دهید تا وارد بخش تنظیمات بیشتر دسترسی پیدا کنید و سپس گزینه تنظیمات یا setting را انتخاب کنید؛
  • بخش همه تنظیمات یا All Setting را پیدا کرده و آن را باز کنید؛
  • در صفحه جدیدی که باز شده است گزینه در حال پخش یا Broadcasting را انتخاب کنید و سپس تنظیمات کارشناس یا Expert Settings را انتخاب کنید؛
  • دوباره یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد که باید گزینه اسکن دستی یا Manual Scan را انتخاب کنید؛
  • سپس باید از بین گزینه‌های کانال یابی دیجیتال یا کانال یابی آنالوگ یکی را انتخاب کنید (اگر زبان تلویزیون شما انگلیسی است باید بین گزینه‌های Digital Tuning و Analog Tuning یکی را انتخاب کنید)؛
  • با انتخاب گزینه جدید یا New مجددا یک صفحه برای شما باز خواهد شد که می‌توانید اطلاعات کانال یابی دستی را وارد کنید
  • در این بخش با تغییر کانال، فرکانس آن هم تغییر پیدا می‌کند و نیاز است که بسته به منطقه جغرافیایی خود فرکانس مناسب را انتخاب کرده و روی گزینه جستجو یا Search کلیک کنید.

با طی کردن مراحل بالا پس از چند ثانیه، کانال یابی دستی تلویزیون‌های سامسونگ به اتمام می‌رسد و به راحتی می‌توانید از محتوای تصویری آن لذت ببرید.

نکته: چنانچه نتوانستید فرکانس فرستنده‌های منطقه مسکونی خود را پیدا کنید، جای نگرانی نیست و زمانی که کانال یا فرکانس را انتخاب می‌کنید کافی است به میزان سیگنال آن در پایین صفحه تلویزیون نگاه کنید و قوی‌ترین سیگنال ممکن را انتخاب کنید. البته ممکن است چندین فرکانس با سیگنال مناسب را پیدا کنید که می‌توانید آن‌ها را به ترتیب انتخاب کنید.

نحوه کانال یابی تلویزیون قدیمی سامسونگ

کانال یابی تلویزیون قدیمی سامسونگ تا حد زیادی شبیه فرایندی است که در بالا به آن اشاره شده و تنها تفاوت آن در نام گزینه‌ها خواهد بود. برای نمونه ممكن است گزینه Broadcasting در برخی از تلویزیون‌ها با نام Channel نشان داده شود یا به جای Auto Tuning با گزینه Auto Program روبرو باشیم. با این توضیحات می‌توان گفت که روند کانال یابی در مدل‌های مختلف از یک روند یکسان پیروی می‌کند.

تنظیم ترتیب کانال تلویزیون سامسونگ

تنظیم شماره کانال در تلویزیون‌های سامسونگ

تنظیم ترتیب کانال تلویزیون سامسونگ در مدل‌هایی که ریموت هوشمند دارند بسیار ساده است. این ریموت‌ها یک دکمه دارند که حالت برآمده از تلویزیون را دارد و با فشار دادن آن به سمت بالا یا پایین می‌توانید شبکه‌ها را عوض کنید. حال اگر این دکمه را به صورت مستقیم به سمت داخل فشار دهید، به صفحه لیست کانال‌ها هدایت خواهید شد. در این مرحله با دو بار فشار دادن دکمه چپ یا راست به بخش فیلتر کانال‌ها وارد می‌شوید که در پایین آن گزینه ویرایش کانال دیده می‌شود. پس از انتخاب ویرایش کانال در سمت چپ تصویر سه گزینه برای شما فعال خواهد شد که شامل تغییر شماره، حذف و قفل شود، است. برای تنظیم ترتیب کانال تلویزیون کافی است یکی از شبکه‌ها را انتخاب کرده و سپس گزینه تغییر شماره را انتخاب کنید. حال با وارد کردن شماره جدید کانال می‌توانید جایگاه آن را تغییر دهید. در این بخش امکان حذف کردن کانال‌ها و حتی قفل کردن آن‌ها هم وجود دارد تا کنترل کاملی روی تنظیمات این بخش داشته باشید. قابلیت تنظیم کانال‌ها در در همه تلویزیون‌ها وجود دارد و این امکان را به شما می‌دهد که مطابق خواسته‌ خود کانال‌ها را چینش کنید.

سخن پایانی

کانال‌های تلویزیونی در دو نسخه آنالوگ و دیجیتال عرضه می‌شود که انواع تلویزیون‌ها از بهترین تلویزیون ایرانی گرفته تا بهترین محصولات خارجی همگی در تلاش هستند تا این کانال‌ها را با بهترین کیفیت ممکن در اختیار کاربران خود قرار دهند. برای دستیابی به این امکانات نیاز است که کانال یابی انجام دهید و از آنجایی که کانال یابی تلویزیون سامسونگ فرایندی ساده دارد، به راحتی می‌توانید از کیفیت این شبکه‌ها لذت ببرید. امیداواریم این نوشته برای شما مفید بوده و بتوانید کانال‌های تلویزیون سامسونگ خود را به درستی تنظیم کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/finding-tv-channels-on-samsung-tv/
ads
ads