داغ ترین ها :
بازی کنید و به درآمد برسید! صفر تا صد آموزش کسب درآمد از بازی

بازی کنید و به درآمد برسید! صفر تا صد آموزش کسب درآمد از بازی

اگر گیمر هستید یا علاقه به بازی کردن دارید و دلتان می‌خواهد که به طور هدفمند از بازی کردن به آینده‌ای روشن و پر از پول برسید، خوشبختانه می‌توانید روی روش‌های مختلف کسب درآمد از بازی ایرانی و خارجی حساب باز کنید و در مسیر درستی قدم بردارید. در چند سال اخیر بازی‌های خارجی و ایرانی بسیاری به کاربران دائمی خود کمک کرده‌اند تا به سطح درآمد کافی و مناسبی برسند. اگر شما هم در مسیر پیدا کردن کسب درآمد از بازی به تومان و دلار هستید و می‌خواهید که طبق برنامه‌ای درست پیش بروید تا به بهترین نتیجه و جمع بندی برسید، پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

معرفی انواع روش های کسب درآمد از بازی به تومان و دلار

  • پخش زنده بازی به صورت استریم کردن
  • مسابقه‌ها و تورنمنت‌ها
  • فروش آیتم‌های بازی
  • بلاگری در زمینه بازی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • حمایت مالی سایر افراد از طریق پلتفرم‌های مخصوص درآمدزایی
  • استریم و درآمد دلاری و تومانی از پخش زنده بازی

اگر با مفهوم استریم آشنا نیستید، پس بهتر است تا در ابتدا با معنی لغت Stream و Streamer آشنا شوید. کلمه Stream به معنای پخش آنلاین است و استریمر هم به کسی گفته می‌شود که به صورت زنده (Live) به تولید محتوای ویدیویی مشغول است و در این مسیر به صورت پیوسته قدم بر‌می‌دارد. یک استریمر لزوما نباید گیمر باشد و تنها در حوزه گیمینگ به تولید محتوا مشغول باشد، بلکه می‌تواند محتوا در زمینه‌های مختلف دیگری هم تولید کرده و به صورت آنلاین با بقیه به اشتراک بگذارد.

 

 

استریمرها از طریق کدام پلتفرم اشتراک‌گذاری می‌کنند؟

کسب درآمد از بازی به تومان و دلار با استریم کردن

یوتیوب (youtube)، توییچ (twitch)، دیسکورد (discord)، سایت UStream و پلتفرم آپارات پلتفرم‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید به عنوان یک استریمر با سایر گیمرها و مخاطبین ارتباط گرفته و به پیشرفت برسید. با این پلتفرم‌ها می‌توانید محتواهای ویدیویی از قبل ضبط شده را به اشتراک گذاشته یا از روش استریم آنلاین استفاده کنید.

چگونه استریمر شویم؟ معرفی وسایل مورد نیاز استریم

برای استریم کردن در درجه اول به وسیله‌ای جهت اجرای بازی نیاز دارید تا در ادامه بتوانید روند بازی کردن را به اشتراک بگذارید. به طور قطع خرید تجهیزات گیمینگ اولین ایده‌ای است که در اوایل این مسیر به ذهن شما خطور می‌کند. برای استریمر شدن از همان روز اول نیازی به خرید دستگاه‌های چند صد میلیونی نیست و حتی بسیاری از استریمرها در قدم‌ها و ماه‌های اول کار خود با یک گوشی هوشمند که دوربین، رم و پرازنده‌های مرکزی و گرافیکی نسبتا مناسبی داشته است شروع کرده‌اند؛ بنابراین برای شروع کمال گرایی را کنار گذاشته و تا جایی که می‌توانید، بیشتر از خرید وسایل گران قیمت و فکر کردن به هزینه‌های بالا، به فکر ایده‌های جدید باشید.

وسایل مورد نیاز استریم کردن برای کسب درامد با بازی

اگر توانایی خرید مانیتور و دستگاه مناسب دارید، پس بهتر است تا به مواردی مانند ابعاد صفحه نمایش، نرخ نوسازی، رزولوشن و گستردگی زاویه دید مانیتور گیمینگ توجه کنید. در کنار موارد ذکر شده برای خرید مانیتور گیمینگ حتما به این نکته هم توجه کنید که شما بدون وبکم نمی‌توانید ارتباط تصویری با سایر گیمرها بگیرید، پس مانیتور یا لپ تاپی که تهیه می‌کنید، حتما باید از یک وبکم با حداقل رزولوشن 720p پشتیبانی کند.
بعد از وبکم و مانیتور باید به فکر یک اینترنت قوی باشید. در حقیقت تفاوتی نمی‌کند که برای استریم کردن در حد خرید گوشی گیمینگ بودجه دارید یا در فرآیند خرید کنسول بازی قدم برمی‌دارید، چرا که تحت هر شرایطی اینترنت قوی تعیین کننده بسیاری از چیزها برای شما خواهد بود.

اگر اینترنت قوی برای سیستم گیمینگ خود تهیه کردید، باید در قدم بعدی به فکر هدفون و هدست گیمینگ باشید. تفاوت هدست و هدفون گیمینگ در جایگاه میکروفون است. هدست‌ها دارای میکروفون‌های خارجی با قابلیت تغییر زاویه و حتی جدا کردن و وصل کردن هستند. هنگام استریم کردن باید کیفیت مناسبی از صدا و تصویر را به اشتراک بگذارید، بنابراین کیفیت میکروفون و اسپیکر هدفون مانند کیفیت پخش وبکم بسیار مهم است و نباید بی اهمیت دیده شود؛ بهتر است از هدفون‌ها و هدست‌های گیمینگی استفاده کنید که اسپیکرهای آن به درایورهایی با حداقل 10 میلی‌متر قطر مجهز شده باشند و میکروفون محصول هم دارای حساسیت بالایی بر حسب دسی بل باشد.

چگونه از طریق استریم کردن به درآمد برسیم؟

برای اینکه به درآمد برسید، باید ابتدا یک پایگاه ثابت برای خود درست کنید تا بتوانید به صورت مداوم با سایر گیمرها و افرادی که طرفدار محتوای شما هستند، در ارتباط باشید. اولین کاری که باید انجام دهید، ایجاد یک کانال یوتیوب و اکانت فعال در یوتیوب، دیسکورد و توییچ است. بعد از این موارد باید به فکر ساخت کانال تلگرام باشید.

طرفداران و مشاهده‌گرهای شما می‌توانند با سابسکرایب کردن و فعال کردن زنگ نوتیفیکیشن، به اکانت شما اعتبار بیشتری بدهند و در ادامه از طریق حمایت‌های مالی (donations) هم موفق به کسب درآمد با بازی شوید. شما می‌توانید در کنار بهره‌مندی از دونیت کردن دیگران از طریق تبلیغ کردند هم به درآمد برسید. در ادامه بینندگان هم می‌توانند از طریق پلتفرم‌هایی مانند Patreon از شما حمایت کنند. یکی از بهترین و پردرآمدترین راه‌ها هم دریافت اسپانسر برای هر اپیزود است.

در کنار ویدیوهای مربوط به گیم می‌توانید از طریق ساخت و به اشتراک گذاری ویدیوهای راهنمای خرید و انجام بازی، نقد و بررسی تخصصی، انواع محتوای طنز از بازی‌ها و انتشار آن‌ها در یوتیوب، آپارات و مابقی پلتفرم‌ها طرفدار و دنبال کننده پیدا کرده و به درآمد دلاری و تومانی برسید.

کسب درآمد از توییچ

برنامه Twich یکی از پر بازدیدترین برنامه‌های استریم کردن است که شما را می‌تواند به داشتن درآمد از استریم بازی نزدیک کند. اگر در توییچ به صورت مداوم فعالیت کنید و محتوا به اشتراک بگذارید، می‌توانید بعد از دریافت 50 دنبال کننده به اولین درآمد خود از توییچ برسید.

لازمه داشتن درآمد با توییچ

برای اینکه با Twich به درآمد دلاری برسید، باید حداقل 500 دقیقه محتوا در ماه آپلود کنید تا برنامه توییچ شما را به عنوان استریمر با نظم و با برنامه شناسایی کند و به شما امتیاز مناسبی جهت شناخته‌تر شدن بدهد. همچنین توییچ روی کاربر و بیننده وفادار هم تاکید دارد و درصورتیکه تعدادی از بینندگان به صورت مداوم هر روز محتوای آپلود شده شما را مشاهده کند، به شما امتیاز بالاتری می‌دهد و در پایان این بخش از اعتباربخشی هم زمانی که به عنوان Twitch Partner شناخته شوید، مسیر کسب درآمد از Twich برای شما باز خواهد شد.

چگونه از پلتفرم هایی مانند یوتیوب و توییچ به درآمد دلاری برسیم؟

  • دونیت کردن برای توییچ و یوتیوب

حمایت مالی اطرافیان از استریمر اولین گزینه‌ای است که می‌تواند به کاربر توییچ و یوتیوب کمک اساسی کند. آیا تا به حال با مفهوم دانیت یا دونیت آشنا شده‌اید. در دونیت (Donate) شما توسط افرادی که محتوای شما را به صورت پیوسته دنبال می‌کنند و علاقه به ادامه دادن شما در این مسیر دارند، می‌توانید به درآمد دلاری یا تومانی برسید. در حقیقت دونیت فعالیتی کاملا انسان دوستانه و خیرخواهانه است که هیچگونه حداقل یا حداکثر عددی برای پرداخت ندارد. زمانیکه دیگران تصمیم به دونیت کردن برای شما می‌گیرند، به حساب مالی شما پول واریز می‌کنند تا شما از فعالیت کردن در فضای توییچ و یوتیوب به عنوان استریمر دلسرد نوشید و مسیر را تا انتها ادامه دهید.

  • استفاده از پول مخصوص توییچ یعنی بیت (Bits) 

زمانی که به سطح عضویت Twitch Affiliate برسید، می‌توانید از بیت که یک ارز مجازی درون برنامه توییچ است، استفاده کنید و به درآمد در دنیای واقعی برسید. تقریبا هر بیت 1 سنت آمریکا است.

  • استفاده از برنامه شریک مالی Twitch Partner Program

اگر برنامه توییچ شما را به عنوان Twitch Partner Program شناسایی کند، به شما اجازه می‌دهد تا نوع تبلیفات و حتی مدت زمان قرار داشتن آن را روی استریم خود تعیین کنید؛ همچنین در این مسیر به شما اجازه می‌دهد تا به برنامه و نرم افزارهای جدید دست پیدا کنید. در بهترین بخش از مزایای استریم با توییچ هم می‌توان به دریافت مزایای انحصاری از توییچ فقط برای حساب کاربری خود اشاره کرد.

شرکت در مسابقه و تورنمنت را جدی بگیریم!

شرکت در مسابقه و تورنمنت کسب درآمد از بازی به تومان واقعی

مگر می‌شود که گیمر حرفه‌ای باشید و در فکر کسب درآمد دلاری با بازی نباشید؟ یک سری از بازی‌های آنلاین در دنیای گیم هستند که طرفداران بیشتری نسبت به سایر بازی‌ها دارند و شما می‌توانید رقیب‌های بیشتری در طی این مسیر پیدا کنید؛ به همین دلیل با بازی کردن گیم‌هایی مانند فیفا، Dota 2 و CS می‌توانید موفق به کسب درآمد از بازی به تومان واقعی باشید.

برای شرکت در مسابقه و تورنمنت به چه وسایلی نیاز داریم؟

این مرحله کاملا به دستگاه گیمینگی که از آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر گیمر کنسول بازی سونی یعنی PS4 یا PS5 هستید (بازی با نسخه‌های جدید کنسول بازی سونی بهتر از نسخه قدیمی است)، پس با بازی کردن با حساب کاربری ثابتی که به مرور به اعتبار مناسب و بالایی دست پیدا کرده، شروع به مسابقه دادن با سایر گیمرها بپردازید. اگر گیمر کنسول بازی پلی استیشن یا دنیای ایکس باکس نیستید، پس می‌توانید سیستم گیمینگ یا گوشی گیمینگ داشته باشید که در هر شرایطی به اینترنت پرسرعت، صفحه نمایش مناسب و وبکم و هدفون مناسب نیاز دارید. در حقیقت برای برنده شدن در مسابقات و رقابت‌ها باید اینترنت قوی و پرسرعتی داشته باشید تا در اولین ثانیه متوجه تغییرات بازی شوید و بهترین تصمیم را بگیرید.

 

می‌توانید بهترین بازی های ps4  و همینطور بهترین بازی های ps5 را در بلاگ تکنولایف پیدا کنید.

سطح کسب درآمد از مسابقه دادن در بازی‌های آنلاین چقدر است؟

درآمد داشتن از ps5، ps4، ایکس باکس سری ایکس و سری وان، گوشی گیمینگ و سیستم گیمینگ می‌تواند عددهای مختلفی داشته باشد. شاید برایتان قابل باور نباشد، اما کسب درآمد دلاری با بازی سقفی ندارد و می‌تواند ده‌ها برابر قیمت ps5 و سیستم‌های اسمبل شده گیمینگ باشد. مبلغ جایزه و درآمد از بازی آنلاین می‌تواند بین 1 میلیون تومان تا 1 الی 10 میلیون دلار باشد، بنابراین در صورتیکه در ایران از لحاظ شرایط مالی و زمانی تحت فشار و مضیقه نیستید و می‌توانید برای رسیدن به هدف صبر کنید، ناامید نشوید و به حرفه‌ای شدن در مسیر گیم ادامه دهید، چرا که با قرار گرفتن در مسیر درست و آشنا شدن با افراد حرفه‌ای و موفق قطعا می‌توانید به درآمد خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

آیتم های بازی را بفروشید و موفق به کسب درآمد با بازی به تومان و دلار شوید!

خرید و فروش آیتم‌های بازی یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین کارهایی است که گیمرها انجام می‌دهند. شما می‌توانید از پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مرتبط با دنیای گیم، برای خرید ایتم‌های بازی یا حتی کل مجموعه یک بازی اقدام کنید. این خرید و فروش می‌تواند به صورت دلاری یا تومانی باشد. اگر شما فروشنده آیتم و بازی باشید، کاملا می‌توانید به درآمدی مناسب برسید.

قیمت آیتم‌های بازی

قیمت آیتم‌های بازی می‌تواند کاملا رنج قیمتی متفاوتی داشته باشد. این قیمت می‌تواند از چند صد هزار تومان شروع شود و به چند صد میلیون برسد. این قیمت کاملا بستگی به سطح بازی دارد. اگر هم مجبور به پرداخت دلاری باشید، باید از درگاه‌های واسط و مرتبط استفاده کنید.

نحوه فروش بازی ها

برای فروش بازی‌ها به سایر گیمرها باید حتما دارای پلتفرمی شناخته شده داشته باشید و امکان پرداخت را برای کاربران مهیا کنید.

بلاگری بازی؛ با ساخت وبلاگ به درآمد تومانی و دلاری برسید!

کسب درآمد از بازی به تومان اندروید با بلاگری

ساخت بلاگ و بلاگری کردن در دنیای گیم می‌تواند در کنار جذابیت بالایی که دارد، شما را به درآمد بالا برساند. اگر در حدی طرفدار بازی کردن هستید و زمان کافی دارید تا بتوانید آن را به شغل اول یا دوم خود تبدیل کنید، پس می‌توانید با تحلیل و نقد بازی‌ها به درآمدهای دلاری و تومانی برسید.

محتوای بلاگ بازی

قطعا شما هم مانند سایر گیمرها علاقه شدیدی به خواندن اخبار گیم و هرآنچه که به بازی‌های روز دنیا مربوط می‌شود دارید؛ بنابراین درصورتیکه خلاقیت بخش عظیمی از کاراکتر شما باشد و گیمری خلاق و با پشتکارید و در همین راستا تمامی اخبارهای بازی را دنبال کنید و اطلاعات عمومی و تخصصی بالایی داشته باشید، می‌توانید با ایجاد یک کانال و وبلاگ بازی این اخبار را برای سایر گیمرها به اشتراک بگذارید. همچنین در طی انجام یک بازی می‌توانید مرحله به مرحله به نقد و بررسی مشغول شوید و با اشتراک گذاری آن، مخاطبین را مثل خودتان به چالش‌های مختلف دعوت کنید.

کسب درآمد از بازی به تومان و دلار چگونه با بلاگری و تولید محتوا امکان پذیر است؟

کسب درآمد از این مسیر آنقدری که فکر می‌کنید، کار سخت یا غیر ممکنی نیست. ساده‌ترین مثال این است که شما می‌توانید در سایت و کانال خود از طریق قبول تبلیغ در حوزه گیمینگ و حوزه‌های مرتبط به آن به درآمد دلاری و تومانی برسید. همچنین پلتفرم‌های مختلفی هم وجود دارند که تمایل به داشتن پشتیبانی یک بلاگر جهت تبلیغ خود را دارند، به همین دلیل با تبلیغ برای اسپانسر خود در وبلاگ می‌توانید به درآمد کافی و بالایی دست پیدا کنید.

ساده‌ترین مثال اینجاست که می‌توانید از اسپانسری یک شرکت فروشگاهی لوازم گیمینگ شروع کنید و در طی ضبط وبلاگ یا ویدیو به این که امکانات ساخت این ویدیو را آن شرکت خاص در اختیار شما قرار داده، اشاره کنید و با نام بردن اسم آن کمپانی به تبلیغ بپردازید و بینندگان ویدیو خود را به سمت اسپانسر سوق دهید تا این همکاری برای هر دو طرف سوددهی داشته باشد و بتواند در ادامه هم دوباره برای شما اتفاق بیافتد. در کنار این موضوع می‌توانید به فکر توسعه وبلاگ و ایجاد بخش فروشگاهی در همان دامنه سایت هم باشید. برای مثال بازی‌های مختلفی را برای کامپیوتر و کنسول بازی بفروشید.

کسب درآمد از بازی ایرانی و خارجی از طریق شبکه های اجتماعی

معروف شدن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تردز و فیس بوک هم از دیگر مواردی است که می‌تواند کمک بزرگی به شما جهت درآمدزایی باشد. اگر طبق الگوریتم پلتفرم‌های نام برده شده جلو روید و در آن فعالیت کنید، می‌توانید محتوای بازی، نقد و بررسی، فراخوان برای بازی کردن به صورت گروهی و از این دست ایده‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا در ادامه تعداد دنبال کننده‌های شما بیشتر شود و بتوانید از طریق دریافت تبلیغات و حمایت‌های مالی گروهی Donate به درآمد برسید.

بهترین راه حل برای کسب درآمد به تومان با بازی در شبکه های اجتماعی چیست؟

آموزش کسب درآمد از بازی در ایران با فضای مجازی و شبکه اجتماعی

فعالیت همزمان در پلتفرم‌های مختلف مانند وبلاگ و سایت، اینستاگرام، یوتیوب، توییچ و دیسکورد یکی از بهترین راه حل های ممکن برای افزایش دنبال کننده و رسیدن به درآمد است. شما براي فروش بازی به صورت آنلاین یا افلاین، برای اشتراک‌گذاری ویدیو و محتوای بازی و انواع فعالیت‌های پولساز در حوزه گیمینگ به شهرت و دنبال کننده و فالور نیاز دارید، بنابراین فعالیت مستمر و داشتن تقویم محتوایی شما را قدم به قدم به کسب درآمد از بازی به دلار و تومان نزدیک می‌کند.

معرفی اپلیکیشن های کسب درامد از بازی به تومان

بازی‌های بسیاری وجود دارند که امکان کسب درآمد از آن‌ها در این روزها فراهم است و به درآمد رسیدن از آن‌ها ربطی به سن و سال ندارد و تنها به مهارت برنده شدن در بازی ارتباط دارد. این مدل بازی‌ها معمولا به دلیل محبوبیت فراوانی که بین گیمرها دارند، به عنوان فرصت‌های مالی خوبی برای کاربرانشان محسوب می‌شوند. اگر قصد دارید تا در ادامه با تعدادی از بازی معروف و محبوب به درآمد دلاری و تومانی آشنا شوید، تا پایان این قسمت هم همراه این مقاله از تکنولایف باشید.

بازی Fortnite، محبوب ترین گیم درآمدزا

بازی فورتنایت برای کسب درآمد

این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال است که مسابقه‌های بزرگی با جوایز نقدی نسبتا خوبی را برگزار می‌کند. استریم کردن این بازی و تولید محتوای ویدیویی با بازی فورتنایت یکی از معمول‌ترین کارهای گیمرها است.

بازی League of Legends یا همان بازی(LoL)

بازی برای کسب درامد بازی League of Legends

استریم کردن بازی League of Legends، کار بسیار رایجی است که طرفداران مختص به خود را دارد. شما می‌توانید از این بازی برای کسب درآمد دلاری استفاده کنید.

بازی Dota 2

درامد دلاری و تومانی با Dota 2

یکی دیگر از بازی‌های MOBA که تورنمنت‌های بسیار بزرگی دارد، بازی Dota 2 است که مسابقات بین‌المللی این بازی (The International) دارای بزرگ‌ترین جوایز نقدی در بین تمام بازی‌های ویدیویی است.

بازی (CS)، بازی با اسم کامل Counter-Strike: Global Offensive

درامد از بازی Counter-Strike

در این بازی شوتر تاکتیکی می‌توانید آیتم‌های نادر و اسکین‌ها را خرید و فروش کنید؛ همچنین تورنمنت‌های بزرگی با جوایز نقدی زیاد در این بازی برگزار می‌شود که قابل توجه و اهمیت است.

گیم PlayerUnknown’s Battlegrounds، بازی (PUBG)

بازی بتل پابجی برای درامد تومانی

پابجی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال است که گیمرهای آن می‌توانند آن را در گوشی موبایل، کنسول بازی و سیستم گیمینگ به راحتی به اتمام برسانند و از طریق مسابقه با سایر گیمرها به درآمد برسند.

بازی World of Warcraft، گیم با اسم مخفف WoW

درامد دلاری با بازی World of Warcraft

از طریق خرید و فروش آیتم‌های مختلف در بازی و شرکت در مسابقات می‌توانید به درآمد برسید.

بازی Minecraft

بازی ماینکرفت بازی درامدزا دلاری

اگرچه این بازی بیشتر به عنوان یک بازی خلاقانه و آموزشی شناخته می‌شود، اما بسیاری از بازیکنان از طریق ساخت سرورهای خصوصی، استریم کردن، و فروش محتواهای سفارشی درآمد کسب می‌کنند.

بازی EVE Online

بازی EVE Online

در این بازی بازیکنان می‌توانند از طریق تجارت، استخراج منابع، و انجام مأموریت‌ها درآمد کسب کنند.

بازی Call of Duty: Warzone

 Call of Duty: Warzone بازی برای کسب درامد تومان

یکی از پرطرفدارترین بازی‌های بتل رویال، بازی کال آو دیوتی است که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن مانند استریم کردن، مسابقه دادن، فروش آیتم و حمایت‌های مالی بقیه دارد.

جمع بندی

در دنیای بازی می‍‌توانید با حرفه‌ای شدن به گیمری با اراده تبدیل شوید که درآمد دلاری و تومانی برای آن کار آسانی باشد. اگر معروف شوید و در حوزه گیم به اسم و رسم خوبی دست پیدا کنید، می‌توانید با قبول تبلیغات و انجام فعالیت‌هایی مرتبط با دنیای گیم به درآمدهای خوبی برسید. درصورتیکه گیمر حرفه‌ای بودن هدف شماست، کسب درآمد از بازی به تومان و دلار نباید برای شما آرزو دست نیافتنی‌ای باشد. خوشبختانه این کار وابسته به پلتفرم خاصی نیست و با گوشی، کنسول، لپ تاپ و هر روش دیگری، با حرفه‌ای شدن می‌توانید به درآمد برسید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/earn-money-through-gamestream/
ads
ads