داغ ترین ها :
آموزش و نکات مهم اتصال دو مانیتور به یک کیس

آموزش و نکات مهم اتصال دو مانیتور به یک کیس

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که برای داشتن دید بیشتر نیاز به صفحه نمایش بزرگ‌تری دارید؟ یا سابقه همکاری با افرادی را داشته‌اید که در مقابل چشم‌های شما با 2 مانیتور مشغول به کار باشند؟ اگر شما هم در این جور مواقع به دنبال جوابی برای سوال نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس هستید، پس تا پایان این مقاله از تکنولایف همراه ما باشید تا با بهترین روش اتصال دو مانیتور به هم آشنا شوید.

آیا کامپیوتر توانایی پشتیبانی از اتصال دو مانیتور به هم را دارد؟

برای اینکه مراحل اتصال دو مانیتور به کامپیوتر به خوبی طی شود، ابتدا باید مطمئن باشید که سیستم شما توانایی و کشش پشتیبانی از این فعالیت را دارد یا خیر. متاسفانه یا خوشبختانه تمامی کامپیوترها از قابلیت اتصال 2 مانیتور به یک کیس پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین حتی درصورتیکه در مراحل اولیه جمع کردن سیستم مانند خرید کیس هستید، بهتر است به این نکته حتما توجه کنید. برای اینکه متوجه شوید که به چه صورت می‌توانید متوجه سازگاری کیس فعلی با اتصال 2 مانیتور شوید، باید یک سری از موارد را بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اتصال دو مانیتور به کیس

بررسی بخش سخت افزار کامپیوتر

اولین بخشی که در این فرآیند باید بررسی کنید، قسمت سخت افزاری کامپیوتر است. هنگامی که قصد اسمبل کردن و خرید کامپیوتر را دارید، باید در جریان باشید که کوچک‌ترین تصویری که روی صفحه نمایش کامپیوتر می‌بینید، حاصل پردازش کارت گرافیک است. امکان ندارد که کامپیوتری بدون کارت گرافیک بتواند به عملکرد خود ادامه دهد. کارت گرافیک هم از اجزای مختلفی تشکیل می‎شود که بخشی از آن پورت‌های آن است.

پورت VGA، پورت DVI، پورت HDMI، پورت DisplayPort، پورت Thunderbolt و درگاه USB-C از جمله پورت‌های کارت گرافیک است که برای اتصال مانیتورها به سیستم از آن‌ها استفاده می‌شود. در حقیقت برای اتصال مانیتورها به کامپیوتر باید از پورت‌های HDMI، VGA و DisplayPort مجهز شده باشد.

پورت های کارت گرافیک برای اتصال دو مانیتور به هم

بعد از کارت گرافیک باید میزان رم کامپیوتر را چک کنید. کامپیوترهایی که رم کم‌تر از 8 داشته باشند، نمی‌توانند پاسخگو انتقال داده به پردازنده مرکزی برای 2 مانیتور را داشته باشند، بنابراین به میزان رم کامپیوتر به اندازه پورت‌های کارت گرافیک توجه کنید. قیمت رم کامپیوتر هم مانند قیمت cpu متغییر است و هرکس می‌تواند متناسب با بودجه‌اش، خرید کند.

بررسی بخش نرم افزاری کامپیوتر

اهمیت بخش سخت افزاری و بررسی آن به حدی اهمیت دارد که نیازی به چک کردن قسمتی در بخش نرم افزار نیست، زیرا زمانی که کارت گرافیک از اتصال دو مانیتور به کیس پشتیبانی کند، دیگر کار تمام است؛ اما در صورت لزوم یا نیاز می‌توانید از یک سری نرم افزار نصبی هم استفاده کنید. البته هنگام خرید مانیتور به مواردی مانند حداکثر رزولوشن بر حسب پیکسل و حداکثر نرخ نوسازی بر حسب هرتز توجه کنید.

مجموع روش های اتصال دو مانیتور بهم برای یک کیس کامپیوتر

برای اتصال دو مانیتور به یکدیگر با کیس می‌توان از طریق روش‌های زیر اقدام کرد.

  • استفاده از کابل HDMI
  • اتصال با کابل VGA
  • استفاده از رابط DVI
  • با کمک رابط DisplayPort
  • استفاده از نرم افزار Display Fusion

اتصال همزمان دو یا چند مانیتور به کامپیوتر از طریق کابل HDMI

استفاده از رابط چند رسانه‌ای انتقال صدا کار سختی نیست، و تنها کافی است یک سر کابل را به کامپیوتر و سر دیگر آن را به مانیتورها وصل کنید تا به این ترتیب سیستم ها به هم وصل شوند.

استفاده از دو مانیتور با کابل VGA

کابل VGA رابط دیگری است که می‌توانید از آن برای استفاده همزمان از چند مانیتور روی کامپیوتر استفاده کنید. کار کردن با این نوع کانکتور هم بسیار راحت است و برای کار با آن باید مطمئن باشید که سیستم ها به درگاه VGA مجهز هستند. در صورتی که ورودی VGA روی سیستم ها باشد می‌توانید از این کابل برای اتصال همزمان چند مانیتور به کامپیوتر استفاده کنید البته این هم بدانید که حداکثر وضوح تصویری که با استفاده از این کابل به مانیتور انتقال پیدا می‌کند، کابل 2560 در 1600 پیکسل است.

استفاده از رابط DVI برای اتصال دو مانیتور

استفاده از رابط‌های بصری دیجیتالی DVI یکی از گزینه‌هایی است که برای استفاده همزمان از چند مانیتور روی کامپیوتر به کار می‌رود. این رابط هم می‌تواند مانیتورها را به یک سیستم متصل کند تا محتوای مد نظر روی مانیتورها نمایش داده شوند. البته علاوه بر مانیتور می‌توانید دستگاه‌های دیگری از جمله ویدئو پروژکتور را از همین طریق متصل کنید.

اهمیت رابط Display Port برای استفاده هم زمان از دو مانیتور

رابط DisplayPort، رابط بعدی است که برای استفاده همزمان از چند مانیتور روی کامپیوتر از آن استفاده می‌شود. این رابط هم می‌تواند با اتصال همزمان چند مانیتور به کیس به صورت کامل محتوا را به شما نمایش دهد. کیفیت و استانداردهای صدا و تصویر در استفاده از این نوع رابط بسیار بیشتر و بالاتر است، همچنین با استفاده از این رابط بصری تا حداکثر 4 مانیتور هم می‌توانید به یک سیستم متصل کنید.

معمولا محتوا در این حالت با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و با نرخ نوسازی 60 هرتز نمایش داده می‌شوند. از این رابط برای کامپیوترهای آل این وان هم می‌توانید استفاده کنید، چرا که این دسته از کامپیوترها از درگاه Display Port پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از چند مانیتور با نرم افزار Display Fusion

اتصال چند مانیتور با نرم افزار Display Fusion

علاوه بر اتصال همزمان چند مانیتور به کامپیوتر از طریق کابل‌های رابط، از نرم افزار Display Fusion هم می‌توانید استفاده کنید. در ادامه با استفاده از گزینه Multiple displays هم مانیتورها شناسایی می‌شوند؛ به این ترتیب با انتخاب گزینه apply اتصال مانیتورها به سیستم انجام شده و تصاویر در مانیتورها نمایش داده می‌شوند.

مزایای وصل کردن دو مانیتور به یک کیس

  • افزایش فضای دید
  • افزایش تمرکز در کار
  • مدیریت بهتر چندین کار در یک زمان

مشاغل نیازمند دو مانیتور وصل شده به کیس

  1. گیمر
  2. استریمر
  3. ویدیو ادیتور
  4. گرافیست
  5. تدوینگر سینما
  6. تریدر
  7. کارشناس اتاق کنترل
  8. برنامه نویس
  9. مکس و مستر موزیک
  10. متخصص محتوا، متخصص سئو، پرفرمونس مارکتر، مدیر دیجیتال مارکتینگ

جمع بندی نهایی

برای اینکه دو مانیتور به یک کیس متصل شوند، هیچ نیازی به انجام کار سخت یا غیر منتظره‌ای نیست. ابتدا پورت‌های قرار گرفته روی کیس را چک کنید تا در ادامه بتوانید بهترین کابل را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای داشتن بهترین انتخاب باید به میزان رم و کارت گرافیک هم اهمیت دهید.

پرسش‌های متداول

آسون ترین راه برای وصل کردن دو مانیتور به یک کیس چیه؟

استفاده از کابل HDMI آسان‌ترین راه برای وصل کردن دو مانیتور به یک کیس است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/connecting-two-monitors-to-case/
ads
ads