داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی زد فولد ۶ با زد فولد ۵؛ سامسونگ در راه سعادت؟

مقایسه گلکسی زد فولد ۶ با زد فولد ۵؛ سامسونگ در راه سعادت؟

سری زد فولد گران‌ترین گوشی‌های شرکت سامسونگ هستند، اما آیا این محصولات واقعا ارزش خرید دارند؟ آیا گلکسی زد فولد ۶ که آخرین نماینده این خانواده است بهتر از نسل قبلی عمل می‌کند؟ در ادامه به همه این موارد خواهیم پرداخت.

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶

امتیاز

8.6
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
8
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.5
دوربین :
8.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و گواهی IP48
  • صفحه نمایش‌های روشن‌تر و پنل خارجی با نسبت معقول‌تر
  • قوی‌ترین تراشه دنیای اندروید
  • پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله
  • شارژدهی نسبت به قبل مقداری بهتر شده است
  • دوربین‌های مناسب

نقاط ضعف

  • سرعت شارژ پایین است
  • دوربین‌ها هنوز نسبت به دو سال قبل پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند

گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فولد ۵

امتیاز

8.3
طراحی :
8
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
7.5
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9
دوربین :
8.3

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و گواهی IPX8
  • کیفیت بالای صفحه نمایش
  • سخت افزار بسیار خوب
  • دوربین‌های رضایت بخش
  • رابط کاربری جذاب و هوش مصنوعی

نقاط ضعف

  • سرعت شارژ پایین
  • دوربین‌ها به نسبت قیمت می‌توانست بهتر باشد
  • نمایشگر خارجی بیش از حد کشیده است

چند روز قبل بود که شرکت سامسونگ به رسم هرسال از گوشی‌های تاشو جدید خود با نام گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ رونمایی کرد. گلکسی Z Fold 6 که نسخه گران‌تر به حساب می‌‌آید با بهبودهایی مواجه شده تا نه‌تنها بهتر از نسل قبلی باشد، بلکه بتواند با رقبایی از گوگل، آنر و سایر برندها به خوبی رقابت کند و کنترل بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار خود نگه دارد. در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی زد فولد ۶ با زد فولد ۵ خواهیم پرداخت تا مشخص شود کهکشانی جدید تا چه حد بهتر از قبل شده و آیا واقعا ارزش خرید دارد یا خیر.

طراحی و کیفیت ساخت؛ سبک‌تر و باریک‌تر!

شاید در نمای ظاهری تفاوت زیادی بین گلکسی زد فولد ۵ و ۶ دیده نشود ولی در عمل نسل جدید ارگونومی بهتری دارد و کمی هم تغییر طراحی را تجربه کرده است. کهکشانی جدید سامسونگ در کناره‌ها به طور کامل تخت شده تا حس و حالی شبیه به S24 اولترا را تداعی کند.

مانند نسل قبلی فریم کناری و لولا از جنس آلومینیوم است که به گفته سامسونگ حالا مقداری بهبود پیدا کرده و مقاومت بالاتری را ارائه می‌کند. این فریم در نسل جدید به طور کامل مات شده و اثر انگشت و کثیفی کمتری را به خود جذب می‌کند. قاب پشتی شیشه‌ای است و گوریلا گلس ویکتوس ۲ وظیفه مراقبت از آن را برعهده دارد. طراحی لنز دوربین‌ها هم شبیه به قبل است با این تفاوت که حلقه‌ها مقداری بزرگ‌تر شده‌اند و بیشتر جلب توجه می‌کنند.

گوشی Galaxy Z Fold 6 وزنی برابر با ۲۳۹ گرم دارد که این عدد در مقایسه با Z Fold 5 به اندازه ۱۴ گرم سبک‌تر شده و هنگام در دست گرفتن راحتی بیشتری دارد. بد نیست اشاره کنم که وزن گلکسی S24 اولترا نیز ۲۳۲ گرم بوده و تاشوی نسل جدید تنها ۷ گرم از بهترین گوشی سری S سنگین‌تر است.

کره‌ای‌ها موفق شده‌اند تا ضخامت این کهکشانی را در حالت باز از ۶٫۱ به ۵٫۶ میلی‌متر و در حالا بسته از ۱۳٫۴ به ۱۲٫۱ میلی‌متر کاهش دهند تا در کل از نظر ارگونومی شاهد بهبود سامسونگ باشیم. بد نیست اشاره کنم که گوشی مانند پیکسل فولد گوگل وزنی ۲۸۳ گرمی دارد و ۴۴ گرم از گوشی تاشو جدید سامسونگ سنگین‌تر ارزیابی می‌شود.

متأسفانه باید بگویم خط میان نمایشگر در حالت باز همچنان مانند قبل حضور دارد و هنگام کار کردن با گوشی احساس می‌شود. در واقع یکی از بخش‌هایی که شرکت‌های سازنده در تولید مدل‌های تاشو باید آن را بهبود ببخشند همین خط وسط گوشی‌های تاشو است که باعث می‌شود از لذت کار کردن با گوشی و تماشای محتوا کاسته شود.

گلکسی Z Fold 5 از گواهی IPX8 پشتیبانی می‌کرد و این یعنی در برابر نفوذ آب تمیز تا عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم بود. در این نسل شاهد گواهی IP48 هستیم و این یعنی گلکسی زد فولد ۶ تا حد معقولی می‌تواند در برابر گرد و خاک نیز مقاومت کند. گلکسی زد فولد ۶ در رنگ‌های صورتی، سرمه‌ای و نقره‌ای در دسترس قرار دارد و زد فولد ۵ را نیز می‌توانید در رنگ‌بندی آبی، مشکی و کرمی خریداری کنید.

در نهایت بخش طراحی و کیفیت ساخت  را به این شکل جمع بندی می‌کنم. اگر سوال کنید که آیا گلکسی Z Fold 6 نسبت به نسل قبلی در زمینه طراحی بهتر شده یا خیر، پاسخ به این سوال مثبت خواهد بود، اما اگر بپرسید که این تغییرات تأثیرگذار و چمشگیر هستید یا خیر قطعا پاسخ منفی می‌شود.

 

برای خرید گوشی سری z سامسونگ، روی تکنولایف حساب باز کنید.

صفحه نمایش

اگر یک بار گوشی‌های تاشو سری زد فولد سامسونگ را از نزدیک دیده باشید یا با آن کار کرده باشید به خوبی می‌دانید که صفحه نمایش بیرونی این محصولات نسبت بسیار کشیده‌ای دارد و نسبت ۲۳٫۱ به ۹ آن باعث می‌شود محتوا به شکل عجیبی در آن به نمایش دربیاید و شما فضای کافی برای مطالعه و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشید.

کاربران از ابتدا به این موضوع اعتراض داشتند و بالاخره سامسونگ در گلکسی زد فولد ۶ تصمیم گرفته تا آن را مقداری بهبود ببخشد. به لطف این تغییر حالا نسبت به ۲۲٫۱ به ۹ رسیده و از کشیدگی پنل کاسته شده است. به‌علاوه که اندازه صفحه نمایش از ۶٫۲ به ۶٫۳ افزایش یافته تا عملا شما بتوانید از این کهکشانی در حالت بسته نیز مانند یک گوشی عادی بهره ببرید.

صفحه نمایش دوم مانند نسل قبلی از نوع سوپر امولد است و رزولوشن ۲۳۷۶ در ۹۶۸ را ارائه می‌کند تا در هر اینچ شاهد حضور ۴۱۰ پیکسل باشیم. این نمایشگر با گوریلا گلس ویکتوس ۲ پوشانده شده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی این صفحه نمایش در حالت حداکثری می‌تواند تا ۱۶۰۰ نیت افزایش پیدا کند.

نمایشگر داخلی اما به غیر از بحث روشنایی تقریبا هیچ تغییر دیگری نداشته و از اندازه ۷٫۶ اینچی از نوع سوپر امولد استفاده می‌کند. در هر اینچ از این پنل ۳۷۴ پیکسل قرار گرفته و شاهد نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ هستیم. این صفحه نمایش حدود ۹۱ درصد از فضا را به خود اختصاص داده و هیچ حفره یا ناچ ندارد. طبق ادعای کره‌ای‌ها حداکثر روشنایی بهبودی ۵۰ درصدی را تجربه کرده و از ۱۷۵۰ به ۲۶۰۰ نیت رسیده است.

هر دو گوشی از قلم پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از S-Pen دوست داشتنی سامسونگ برای طراحی و کار کردن با این گوشی استفاده کنید. کیفیت هر دو نمایشگر مانند یکدیگر و بسیار خوب است و به لطف اندازه بزرگ آن، تماشای محتوا بسیار جذاب می‌شود. همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردم، محل تا شدن صفحه نمایش همچنان به چشم می‌آید و دیده می‌شود.

پس به طور خلاصه باید بگویم که کیفیت صفحه‌ نمایش‌های گلکسی زد فولد ۶ نسبت به زد فولد ۵ بهتر نشده و تنها شاهد میزان روشنایی حداکثری بالاتری هستیم. همچنین پنل خارجی مقداری نسبت معقول‌تری دارد که می‌تواند تجربه خوشایندتری را ایجاد کند.

اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای دوگانه با امکان تولید صدای استریو استفاده می‌کنند، بلندگوهایی که یکی در بالا و دیگری در پایین قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا صدایی فراگیر را به گوش برسانند. از نظر بلندی صدا و البته کیفیت تا حد بسیار خوبی از هر دو کهکشانی راضی هستم، به‌خصوص نسل جدید که مقداری بهتر شده و صدای خروجی را با بیس و تفکیک عالی به گوش می‌رساند.

نرم افزار و رابط کاربری؛ مولتی تسکینگ به اوج می‌رسد!

گلکسی زد فولد ۵ از ابتدا با One UI 5.1 بر پایه اندروید ۱۳ عرضه شده و قرار است ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت کند. این کهکشانی در حال حاضر به جدیدترین نسخه یعنی One UI 6.1‌ بر پایه اندروید ۱۴ آپدیت شده است، دقیقا همان نسخه‌ای که از ابتدا به روی گلکسی زد فولد ۶ دیده می‌شود.

جالب است بدانید که Z Fold 6 قرار است تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری و امنیتی دریافت کند و این یعنی از نظر OS و رابط کاربری، نسل جدید ۴ سال بیشتر از زد فولد ۵ آپدیت می‌گیرد که یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. هر دو گوشی به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز هستند که قبل‌تر در تغییرات One UI 6.1 به آن پرداخته‌ایم.

رابط کاربری One UI و اندروید به روی گوشی تاشو مقداری با گوشی‌های معمول تفاوت دارد و قابلیت‌های متفاوت‌تر و کامل‌تری را در دسترس قرار می‌دهد. برای نمونه در حالت باز بودن گوشی شما به تسک بار دسترسی خواهید داشت، دقیقا مانند اتفاقی که در ویندوز یا مک یا تبلت‌ها شاهد آن هستیم. قابلیت‌های مولتی تسکینگ نیز در این دو مدل به اوج می‌رسد و شما می‌توانید ۴ برنامه را در کنار هم داشته باشید و تا ۴ برنامه را نیز به صورت شناور باز کنید تا تعداد کلی به عدد عالی ۸ برسد.

در گلکسی زد فولد ۶ و زد فولد ۵ به شما امکان داده می‌شود تا گوشی را در دو حالت باز و بسته به صورت تفکیک شده شخصی سازی کنید و آیکون‌ها و صفحات را به شکل متفاوتی در کنار هم قرار دهید. به واقع One UI 6.1‌ سامسونگ در کنار اندروید ۱۴ باعث شده تا تجربه‌ای عالی در گوشی‌های تاشو این شرکت کره‌ای به وجود بیاید.

عملکرد سخت افزاری؛ واقعا تفاوتی وجود دارد؟

گلکسی زد فولد ۵ از  اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند. این چیپست ۴ نانومتری دارای هشت هسته پردازنده مرکزی به صورت ۱ هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و ۳ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Adreno 740 را نیز شامل می‌شود.

در سوی دیگر شاهد جدیدترین چیپست شرکت کوالکام به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با لیتوگرافی ۴ نانومتری هستیم. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و به شکل ۴ کلاستری توسعه یافته است. هسته اصلی و پرقدرت Cortex-X4 با حداکثر فرکانس ۳٫۳۹ گیگاهرتز است و سه کلاستر بعدی به ترتیب سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳٫۳۱، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۹ و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز هستند.

پردازش‌های گرافیکی در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بر عهده Adreno 750 است که جایگزین Adreno 740 نسل قبلی شده و طبق گفته کره‌ای‌ها بهبودی ۳۰ درصدی را نوید می‌دهد. تراشه جدید شرکت کوالکام از نظر قابلیت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی نیز بهتر شده و از این نظر نیز نسبت به نسل قبلی برتری دارد.

در تست Antutu 10 تراشه جدیدتر موفق شده تا ۳۰ درصد نمره بهتری را به دست بیاورد. در تست GeekBench 6 و بخش پردازش‌های تک و چند هسته‌ای نیز برتری ۱۰ و ۳۸ درصدی با تراشه جدیدتر است. در بنچمارک مشهور 3Dmark که توان پردازنده گرافیکی را ارزیابی می‌کند هم برتری ۳۳ درصدی با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

در زمینه اجرای بازی‌ها نیز با دو تراشه بسیار خوب مواجه هستیم. در واقعا شکی در این نیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت بالاتری دارد ولی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز تقریبا از پس هر بازی در بالاترین کیفیت برمی‌آید. این دو کهکشانی در نسخه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی از نوع UFS 4.0 به همراه ۱۲ گیگابایت رم در دسترس قرار دارند و هیچ کدام از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

در استفاده روزمره تفاوت سرعتی بین گلکسی زد فولد ۶ و زد فولد ۵ احساس نخواهید کرد و هر دو در سریع‌ترین حالت به دستورات شما پاسخ می‌دهند. به نوعی می‌توان گفت که قدرت بالاتر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تنها در پردازش‌های بسیار سنگین و اجرای جدیدترین بازی‌های روز مشخص می‌شود.

باتری؛ بهبود نقطه ضعف؟

گلکسی زد فولد ۵ از باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و سامسونگ در نسل جدید همین ظرفیت باتری را حفظ کرده و نخواسته یا نتوانسته که ظرفیت باتری بالاتری را در دل این گوشی تاشو جدید قرار دهد. با این وجود سامسونگ ادعا کرده که به دلیل پردازنده و نرم افزار بهینه‌تر این کهکشانی می‌تواند شارژدهی بهتری را در اختیار قرار دهد.

در تست‌های انجام شده گلکسی زد فولد ۵ موفق شده بود با یک بار شارژ تا ۳۷ ساعت مکالمه 3G یا تا ۱۰ ساعت وبگردی یا تا ۱۴٫۵ ساعت پخش ویدئو و یا تا ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه اجرای بازی‌ها را دوام بیاورد. از معرفی گلکسی فولد ۶ اما تنها چند روز می‌گذرد و هنوز به شکل دقیق تست‌های باتری به روی آن انجام نشده است ولی طبق دیتاهای ابتدایی ظاهرا حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد دوام بالاتری را شاهد خواهیم بود (قطعی نیست).

متاسفانه در زمینه فناوری شارژ سریع دقیقا مانند نسل قبل شاهد شارژ سریع ۲۵ واتی هستیم، فناوری که برای چنین گوشی با این برچسب قیمتی کمی عجیب به نظر می‌رسد و حداقل انتظار داشتیم مانند گلکسی S24 اولترا یا حتی S23 اولترا، شاهد شارژ سریع ۴۵ واتی باشیم. برای فول شارژ کردن این دو کهکشانی شما به زمانی در حدود ۱٫۵ ساعت نیاز خواهید داشت.

امنیت

طراحی خاص گوشی‌های تاشو باعث می‌شود تا قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر به کاری بسیار دشوار تبدیل شود و به همین جهت شرکت‌های سازنده ترجیح می‌دهند تا آن را با دکمه پاور ادغام کرده و به روی لبه سمت راست قرار دهند. حسگر اثر انگشت گلکسی زد فولد ۶ و زد فولد ۵ عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد و می‌تواند روشی امن و بدون خطا برای ورود به گوشی به حساب بیاید.

دوربین؛ کره‌ای‌ها قصد تغییر ندارند!

بخش دوربین در گوشی‌های تاشو جزو تمرکز‌های کلیدی سامسونگ نیست و به همین جهت هم از نظر مشخصات فنی هیچ بهبودی را شاهد نیستم. البته باید دید در عمل گلکسی زد فولد ۶ و زد فولد ۵ چه تصاویری به ثبت می‌رسانند که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۶ و البته زد فولد ۵ دارای سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung GN3 با اندازه ۱٫۱.۵۷ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۰ میکرون‌متری است. این سنسور در پس لنزی ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و این لنز از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

شاید جالب باشد بدانید که دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۴ هم همین مشخصات را دارد. همچنین گوشی‌هایی مثل گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و حتی گلکسی S23 FE دارای سنسور مشابهی هستند. پس اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما هزینه بالایی را برای این دو گوشی پرداخت خواهید کرد و در نهایت کیفیت عکس شما در حد و اندازه گلکسی S23 FE با قیمتی به مراتب کمتر خواهد بود.

پس اگر برای شما بخش دوربین اولویت بالایی دارد شاید انتخاب گلکسی S24 اولترا یا حتی گلکسی S23 اولترا بسیار معقول‌تر به نظر برسد، اما اگر قرار است بین Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Fold 5 به سراغ یکی از آن‌ها بروید، در ادامه بیشتر در مورد کیفیت عکاسی آن‌ها صحبت می‌کنیم.

در نگاه اول دو گوشی با دوربین اصلی دقیقا مشابه یکدیگر عمل می‌کنند اما اگر کمی عمیق‌تر شویم می‌بینیم که زد فولد ۶ به لطف تراشه بهتر و جدیدتر، پردازش تصویر بهتری انجام داده و عکس طبیعی‌تری را به ثبت رسانده است. از نظر شارپنس نیز تصاویر گلکسی زد فولد ۶ بالانس بهتری دارد و عکس را از حالت طبیعی خارج نمی‌کند. البته در نهایت عملکرد بسیار نزدیک است و قرار نیست تفاوت زیادی را مشاهده کنید.

در عکاسی شب داستان کمی تغییر کرده و برتری زد فولد ۶ نسبت به زد فولد ۵ مشهودتر می‌شود. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، پردازش تصویر نسل جدید طبیعی‌تر است، در حالی که زد فولد ۵ عکس را کمی زردتر ثبت می‌کند. همچنین سطح جزئیات نیز در نسل جدید بهتر ارزیابی می‌شود و شما عکس بهتری در شب تحویل می‌گیرید.

پس در نهایت می‌توانم بگویم که دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۶ با وجود ثابت ماندن مشخصات فنی، عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند ولی این برتری به حدی نیست که بتواند کاربر را به خرید نسل جدید ترغیب کند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دارای دوربین فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و مشخصات یکسان هستند. کیفیت تصاویر ثبت شده به قدری شبیه است که به سختی می‌توان آن‌ها را از هم متمایز کرد.

تله فوتو

هر دو دستگاه از دوربین‌های تله فوتو با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی و امکان زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برند. از نظر سطح جزئیات دقیقا دو گوشی را یکسان ارزیابی می‌کنیم اما از نظر شارپنس و دقت رنگ، گلکسی زد فولد ۶ بهتر از نسل قبل عمل می‌کند و سوژه‌ها را طبیعی‌تر به ثبت می‌رساند.

سلفی

با وجود یکسان بودن سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی بین دو مدل، اما گلکسی زد فولد ۶ موفق می‌شود تا تصاویری با جزئیات و شارپنس بهتر به ثبت برساند. البته ناگفته نماند که هر دو گوشی در حالت باز نیز یک دوربین سلفی با سنسور ۴ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر دارند.

فیلم‌برداری

گلکسی زد فولد ۵ و زد فولد ۶ هر دو می‌توانند در نهایت رزولوشن 8K 30fps و یا 4K 60fps به ضبط ویدئو بپردازند. کیفیت این فیلم‌ها تقریبا در دو گوشی یکسان است ولی نسل جدید به دلیل تراشه بهتر و پردازش دقیق‌تر، کمی جزئیات بیشتر و شارپنس طبیعی‌تری را به ثبت می‌رساند.

جمع بندی

تغییرات گلکسی زد فولد ۵ نسبت به زد فولد ۴ به قدری کم بود که کاربران عملا از این گوشی ناامید شدند. در نسل جدید تغییرات بیشتر شده و در حقیقت بهبودهای خوبی را شاهد هستیم ولی نمی‌توان ادعا کرد که Galaxy Z Fold 6 حالا حس و حال خیلی متفاوت‌تری نسبت به قبل دارد و حس یک گوشی بی‌نقص را به شما ارائه می‌کند.

گلکسی زد فولد ۶ نسبت به زد فولد ۵ وزن و ضخامت کمتری دارد و طراحی آن نیز مقداری جدیدتر شده است. صفحه نمایش این کهکشانی روشن‌تر از قبل شده و پنل بیرونی نیز حالا نسبت مناسب‌تری برای استفاده روزمره دارد. به این موارد سخت افزار قوی‌تر، پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر و دوربین‌ها و شارژدهی مقداری بهتر را هم بیفزایید.

اگر موارد گفته شده برای شما بسیار مهم است بدون شک زد فولد ۶ را می‌توان دستگاه بهتری نسبت به زد فولد ۵ در نظر گرفت، اما اگر صرفا تجربه‌ای جذاب از یک گوشی تاشو می‌خواهید، گلکسی زد فولد ۵ همچنان ارزش خرید بالایی دارد. تصمیم نهایی مانند همیشه با شما خواهد بود.

سوالات متداول

صفحه نمایش زد فولد ۶ نسبت به زد فولد ۵ بهتر شده؟ نمایشگر داخلی از نظر میزان روشنایی بهبود داشته و نمایشگر خارجی نیز افزایش اندازه از ۶٫۲ به ۶٫۳ را تجربه کرده است. به‌علاوه نسبت پنل خارجی در نسل جدید از ۲۳٫۱:۹ به ۲۲٫۱:۹ تغییر کرده تا بهتر بتوان با این صفحه نمایش کار کرد.

گلکسی زد فولد ۶ از نظر دوربین چقدر بهتر از زد فولد ۵ است؟ این گوشی از مشخصات یکسانی بهره می‌برد ولی به لطف تراشه‌ای که دارد پردازش‌ تصاویر را مقداری طبیعی‌تر انجام می‌دهد تا خروجی در حد ۵ الی ۱۰ درصد بهتر شود. البته در کل اگر دوربین برای شما مهم است باید به سراغ گلگسی s23 اولترا یا s24 اولترا بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. Amir

    با سلام و درود بنده سوالی داشتم اگر ولتاژ آداپتور پایین تر از ولتاژ گوشی باشه باتری گوشی خراب میشه؟ به گوشی آسیب میرسه؟ به باتریش آسیب می رسه؟ برای مثال ولتاژ samsung a15 بیست و پنج واته اگر آن گوشی را با کلگی پنج وات یا پانزده وات شارژ کنه باتریش خراب میشه ؟ مشکلی برای گوشی پیش میاد؟ یا به طور مثال samsung s24ultra که ولتاژش 45 واته اگر با کلگی پنج وات، پانزده وات، بیست و پنج وات، شارژ بشه باتریش خراب میشه؟ به گوشی آسیب می رسه؟ به باتریش آسیب می رسه؟ با تشکر. بابت طولانی بودن سوال عذر می خواهم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amir

      سلام هیچ مشکلی نداره فقط زمان شارژ شدن طولانی‌تر میشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/z-fold-6-vs-z-fold-5/
ads
ads