داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی S24 اولترا با آیفون 16 پرومکس | تاج و تخت از آن پادشاه کدام اقلیم می‌شود؟

مقایسه گلکسی S24 اولترا با آیفون 16 پرومکس | تاج و تخت از آن پادشاه کدام اقلیم می‌شود؟

در عصر تکنولوژی که جنگ میان اندروید و iOS هیچ گاه تمامی ندارد، چقدر خوب می‌شود تا با لیست جامعی از تمامی تفاوت‌ها و شباهت‌های بهترین گوشی معرفی شده اپل را در سال 2024 با کهکشانی به تخت نشسته سامسونگ یعنی گلکسی S24 اولترا را آشنا باشید. به همین علت ما در این مقاله تصمیم به مقایسه گوشی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ با آیفون 16 پرو مکس اپل گرفتیم تا شما با کوهی از اطلاعات به بازار جذاب خرید هر یک از این ۲ گوشی بشتابید.

آیفون ۱۶ پرومکس

گلکسی S24 Ultra

آیفون ۱۶ پرومکس

امتیاز

9.8
طراحی :
8.6
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
9.2
کیفیت ساخت :
9.6
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9.4

نقاط قوت

  • ضخامت کمتر لبه‌ها و ارگونومی بهتر نسبت به نسل قبل
  • کاهش حاشیه مشکی کنار صفحه نمایش نسبت به مدل‌های سال‌های پیشین
  • صفحه نمایش روشن‌تر
  • مجهز به بهترین تراشه در سال 2024 و برخورداری از هوش مصنوعی روی iOS 18
  • مجهز به دکمه جدید کپچر باتن جهت عکاسی
  • ارتقا توان شارژر سیمی

نقاط ضعف

  • خبری از رجیستری در ایران نیست
  • انتظار ظرفیت بیشتری برای باتری داشتیم

گلکسی S24 Ultra

امتیاز

9.8
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
9.8
باتری :
9.2
کیفیت ساخت :
9.2
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9.8

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با رزولوشن بالا
  • بهترین گوشی اندرویدی برای طراحی با قلم
  • تجهیز صفحه نمایش به بهترین میزان نور و روشنایی
  • پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله و هوش مصنوعی کاربردی
  • بهترین گوشی اندرویدی جهان از لحاظ دوام باتری
  • بهترین هوش مصنوعی برای ادیت عکس روی تراشه

نقاط ضعف

  • کیفیت زوم ۱۰۰ برابری به خوبی کیفیت زوم ۱۰۰ برابری گلکسی S23 اولترا نیست
  • انتظار توان بالاتر برای شارژر

در دنیایی که هر برند سازنده موبایل در تلاش است تا میخ خود را محکم‌تر بر زمین بکوبد و تاج و تخت پادشاهی را با قدرت بیشتری به فرزند جدید خود بسپارد، کمپانی کره‌ای سامسونگ و کارخانه آمریکایی اپل طبق برنامه هر ساله خود، از گوشی‌های پرچمدار 2024 رونمایی کردند تا ما بتوانیم در این مقاله از تکنولایف به مقایسه این 2 پرچمدار پر سر و صدا بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید تا در جریان تفاوت آیفون ۱۶ پرومکس با آیفون اس ۲۴ اولترا قرار بگیرید تا بتوانید در مراحل خرید گوشی به خوبی از پس انتخاب درست بربیایید؛ حتما تا پایان این مقایسه جنجالی همراه ما باشید.

استقبال هر دو برند از تیتانیوم در طراحی؛ لبه تیز یا لبه گرد؟

در اولین قدم از مقایسه گوشی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ با آیفون 16 پرو مکس اپل قصد داریم تا در مورد طراحی لبه‌ها صحبت کنیم. تا پیش از معرفی گوشی‌های سری آیفون 16، دقیقا در زمانی که تمامی منتقدین بر این اعتقاد بودند که چرا سامسونگ بهترین گوشی تاریخ اخیر خودش را با طراحی شبیه به نسل قبلی یعنی گلکسی S23 Ultra راهی بازار کرده است؛ اپل هم در مراسم رونمایی 9 سپتامبر خود از گوشی iPhone 16 ProMax که کاملا شبیه به آیفون 15 پرومکس است، پرده برداری کرد. در حقیقت این واقعیت غیرقابل انکاری است که هر دو برند علاقه‌ای به دست برداشتن از طراحی برنده ندارند و تصمیم دارند تا جایی که امکان دارد از آن برای طراحی گوشی‌های تاج‌دار خود استفاده کنند.

گوشی سامسونگ اس 24 اولترا برخلاف کهکشانی برتر سال 2023 به فریمی آلومینیومی مجهز نشده و اتفاقا در ساخت قاب دور تا دور آن از تیتانیوم گرید 2 استفاده شده است؛ اما در مورد گوشی آیفون 16 پرومکس خبری از اختلاف جنس و حتی گرید تیتانیوم هم وجود ندارد و اختلافی بین گوشی آیفون 15 پرومکس با آیفون 16 پرومکس در نوع گرید تیتانیوم وجود ندارد؛ به همین دلیل واضحا می‌توان اعلام کرد که هر دو کمپانی از تیتانیوم برای ساخت فریم استفاده کرده‌اند و تفاوت آیفون ۱۶ پرومکس با آیفون اس ۲۴ اولترا در گرید تیتانیوم است. تیتانیوم گرید 5 نسبت به تیتانیوم گرید 2 در برابر خط و خش مقاوم‌تر است و به دلیل آلیاژ با وانادیوم استحکام بالاتری هم دارد؛ البته وزن بیشتری هم نسبت به نسخه گرید 2 روی دوش گوشی قرار می‌دهد.

گوشی آیفون 16 پرومکس

گوشی آیفون 16 پرومکس در ابعاد 163 در 77.6 در 8.3 میلی‌متر ساخته شده، در حالی که گوشی گلکسی اس 24 اولترا در ابعاد 162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر طراحی شده است که این موضوع نشان دهنده ابعاد تقریبا یکسان هر دو گوشی پرچمدار است؛ البته اپل لبه باریک‌تری برای گوشی آیفون 16 پرومکس قرار داده و در عوض سامسونگ هم قد و بالای رعنا تر و کشیده‌تری دارد و احتمالا برای افرادی که روی استفاده از گوشی‌های بزرگ حساس‌ترند، گوشی آیفون 16 پرومکس گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید. در ارتباط با حذف حداکثری حاشیه دور صفحه نمایش هم می‌توان صادقانه اعلام کرد که اپل با قرار دادن 91.4 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه، صرفه‌جویی بهتری در طراحی بدنه ایجاد کرده است و در مقایسه با نسبت صفحه نمایش به بدنه 88.5 درصدی گلکسی اس 24 اولترا کاملا عملکردی بهتر داشته است.

هر دو گوشی برای نشستن به تخت پادشاهی دارای وزن زیادی هستند و برای قدم گذاشتن در دنیای کاربران نیاز به افرادی دارند که مشکلی با در دست گرفتن وزن بالای 220 گرم را نداشته باشند. سامسونگ گوشی گلکسی اس 24 اولترا را با وزن 232 گرم و اپل گوشی iPhone 16 Pro Max را با وزن 227 گرم راهی بازار می‌کند. اگر علاقه به استفاده از گوشی با لبه تیز دارید، پس به طور قطع طراحی گلکسی s24 اولترا بیشتر به مذاق شما خوش خواهد آمد؛ اگر هم طرفدار لبه‌های گرد هستید؛ پس بیشتر از قبل به عکس‌ها و طراحی آیفون 16 پرومکس توجه کنید و بعد از در دست گرفتن آن با ذوق بیشتری به استفاده از گوشی بپردازید.

قاعدتا هر کمپانی موظف است برای محافظت از صفحه نمایش و پنل پشتی محصول خود از لایه محافظی استفاده کند تا به نمره بیشتری در ارتباط با کیفیت ساخت از دنیای تکنولوژی دریافت کند. در ارتباط با لایه محافظ هر دو گوشی باید مطابق همیشه روی ساخته‌ها و پرداخته‌های کمپانی کورنینگ (Corning) حساب باز کنیم.

گوشی آیفون 16 پرومکس به لایه محافظ کورنینگ گوریلا گلسی مجهز شده با گذاشتن ذره بین روی آن متوجه دخالت و ترکیب لایه‌ای از سرامیک (Ceramic Shield glass) هم می‌شویم؛ که این ترکیب از جمله پرش‌های مهم و رو به بالای کمپانی اپل برای محافظت از صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی پرومکس جدید 2024 شمرده می‌شود. در ارتباط با لایه محافظ گوشی Galaxy S24 Ultra هم می‌توانیم به Corning Gorilla Armor اشاره کنیم که درصد و میزان مقاومت آن نسبت به Gorilla Glass Victus 2 کاملا بیشتر است. لازم به ذکر است که کمپانی کره‌ای سامسونگ از گوریلا گلس ویکتوس 2 در گوشی گلکسی اس 23 اولترا استفاده کرده است. در مجموع می‌توان گفت که تفاوت چندانی بین لایه محافظ گلکسی اس 24 اولترا با آیفون 16 پرومکس وجود ندارد؛ چرا که هر دو لایه محافظ نزدیک به 30 درصد نسبت به لایه محافظ گوشی نسل قبلی خود (آیفون 15 پرومکس و گلکسی اس 23 اولترا) بهبود پیدا کرده‌اند و از جمله اتفاق‌های مثبت برای هر دو گوشی به حساب می‌آیند.

گوشی s24 ultra

روی لبه سمت راستی گلکسی s24 ultra samsung دکمه‌های Power (روشن و خاموش) و Volume (کم و زیاد کردن صدا) قرار دارد؛ در حالیکه روی لبه سمت راستی آیفون 16 پرومکس دکمه پاور در قسمت میانی گوشی و دکمه جدیدی به نام Capture Button در قسمت پایینی همین لبه قرار دارد. دکمه کپچر باتن طراحی جدید اپل برای گوشی‌های سری آیفون 16 خودش است که به منظور راحت‌تر کردن مراحل عکاسی آن را قرار داده است. این دکمه به شکل اختصاصی برای تنظیم دوربین هنگام عکاسی و فیلم برداری روی گوشی قرار داده شده است؛ در حالیکه سامسونگ در طراحی لبه‌های کهکشانی برتر 2024 نسبت به کهکشانی برتر 2023 تغییر خاصی ایجاد نکرده است. در ارتباط با لبه سمت چپ فرزند سامسونگ واضحا می‌توان مشاهده کرد که خبری از اسلات رم و سیم کارت یا دکمه دیگری نیست؛ اما روی لبه سمت چپ گوشی آیفون 16 پرومکس کاملا شبیه به نسل‌های قبلی مانند گوشی آیفون ۱۳ دو دکمه جداگانه کم و زیاد کردن صدا و دکمه کوچک سایلنت مود قرار دارد؛ همچنین اسلات سیم کارت هم روی همین لبه قرار دارد. حال دیگر زمان آن رسیده تا نگاهی اساسی به لبه پایینی هر دو گوشی داشته باشیم. قاعدتا اصلی‌ترین بخش لبه پایینی هر دو گوشی، طراحی پورت شارژ تایپ سی برای پادشاه هر دو اقلیم است که باز هم با وجود USB type C بودن، نمی‌توانید از کابل usb c به usb c گوشی گلکسی اس 24 اولترا برای شارژ کردن آیفون 16 پرومکس استفاده کنید و البته بلعکس! سامسونگ روی لبه پایینی برترین کهکشانی 2024 خود جایگاه قلم S، اسلات سیم کارت به همراه اسپیکر و میکروفون قرار داده است؛ این در حالی است که روی لبه پایینی گوشی آیفون 16 پرومکس در کنار درگاه شارژ تنها اسپیکرهای دوگانه و میکروفون قرار دارند و خبری از پشتیبانی از قلم نیست!

مجهز بودن گلکسی اس 24 اولترا به قلم و امکانات‌هایی که در اختیار کاربران خود می‌گذارد، باعث می‌شود تا این گوشی در بخش کاربری، یک سر و گردن نسبت به گوشی آیفون 16 پرومکس گزینه مناسب‌تر و هیجان انگیزتری به حساب بیاید.

 

با خرید ساعت هوشمند سامسونگ یا ساعت اپل واچ از تکنولایف، استایل خود را کامل کنید.

کدام گوشی خوش دست تر است؟ آیفون 16 پرومکس در مقابل گلکسی S24 Ultra

هر دو گوشی، گوشی‌های بزرگی در صنعت موبایل به حساب می‌آیند و اگر طرفدار گوشی‌های ریز نقشی مانند مدل مینی، pro یا SE در سری آیفون یا گوشی‌های مدل پایه در سری سامسونگ مانند گلکسی s24 کامپکت هستید؛ پس به طور قطع طراحی هیچ کدام از این پادشاهان نظر شما را به سمت خود جلب نخواهد کرد؛ همچنین در صورتیکه انگشت‌های باریک و کوچکی دارید و این نکته هم برای شما اهمیت دارد که حتما ارتفاع و عرض گوشی مناسب انگشتان شما باشد و بتوانید یک دستی به کار کردن با گوشی با تسلط بالا ادامه دهید؛ قطع به یقین هر دو گوشی پرچمدار نمی‌توانند دقیقا همان مدلی باشند که شما مد نظر دارید.

در مجموع برای پایان دادن به این بخش از پیدا کردن فرق آیفون 16 promax و S24 Ultra در طراحی بهتر است به این نکته اشاره کنیم که هر دو گوشی، گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند که در طراحی لبه و قرارگیری جای دکمه‌ها با یک دیگر تفاوت دارند؛ اما به صورت کلی در لیست گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا قرار دارند که سازنده آن‌ها از حداکثر توان خود برای قرار دادن صفحه نمایش در آن‌ها استفاده کرده است.

نحوه قرارگیری دوربین روی پنل پشتی: مهم‌ترین زیرشاخه قابل بررسی در بخش طراحی

دوربین‌های گوشی اس 24 اولترا روی پنل پشتی آن به شکل تک به تک و به دور از هرگونه ماژول مخصوصی به صورت عمودی از بالا تا پایین قرار می‌گیرند، در صورتی که این طراحی برای پنل پشتی آیفون 16 پرومکس شبیه آیفون 15 پرومکس است و هر 3 دوربین درون ماژولی مربعی با گوشه‌هایی گرد جای می‌گیرند. استقبال و پسندیدن هر کدام از طراحی‌ها کاملا بسته به سلیقه شما دارد و در این بخش برتری‌ای برای هیچ کدام از گوشی‌ها قرار ندارد.

دکمه کپچر باتن یا قلم S Pen سامسونگ؟

اگر ویدیوهای تبلیغاتی اپل برای استفاده از دکمه کپچر باتن آیفون 16 پرومکس را دیده‌اید و احساس می‌کنید که عکاسی و فیلم برداری با گوشی آیفون 16 پرومکس 10 پله از گلکسی اس 12 اولترا بالاتر است؛ بهتر است بگوییم که پس شما ویدیوهای عکاسی و فیلم برداری با قلم S مخصوص گوشی گلکسی اس 24 اولترا را ندیده‌اید. شما می‌توانید گوشی اس 24 سامسونگ را در جای مشخصی قرار داده و از گوشی تا حد مطلوبی فاصله بگیرید، سپس با تکان دادن قلم گوشی شروع به زوم کردن و عکاسی کنید.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرومکس با آیفون اس ۲۴ اولترا

اگر بخواهیم این بخش از مقایسه آیفون ۱۶ پرومکس با s24 اولترا را تنها در یک جمله کوتاه خلاصه کنیم، می‌توانیم به این جمله بسنده کنیم که : چه عجب! بالاخره یک صفحه نمایش با ارزش بالا روی گوشی‌های ساخت اپل مشاهده کردیم. اپل در ساخت صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس به معنای واقعی تغییر اساسی نسبت به آیفون 15 پرومکس و آیفون 14 پرومکس و آیفون 13 پرومکس ایجاد کرده است و می‌تواند برای اولین بار در سال جدید تا پیش از معرفی گوشی S25 در فوریه ،2025 حرفی برای گفتن در صنعت رقابت صفحه نمایش داشته باشد؛ چرا که در مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با اس ۲۴ اولترا سال گذشته (1402) در همان ابتدا به وضوح می‌توانید برتری همه جانبه صفحه نمایش فرزند ارشد سامسونگ را نسبت به مدل 15 پرومکس مشاهده کنید.

گوشی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ به صفحه نمایشی 6.8 اینچی مجهز شده و از لحاظ چشمی و ظاهری هم کاملا بزرگ‌تر از صفحه نمایش آیفون 16 PROMAX به نظر می‌آید؛ اما روی کاغذ داستان برعکس این است و صفحه نمایش نسخه پرومکس اپل در سال 2024 حدود 1 اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر کهکشانی اولترا 2024 است. حقیقت اینجاست که کمپانی سامسونگ توانست در روزهای ابتدایی معرفی گوشی گلکسی S24 Ultra به مدال کمپانی سازنده بهترین صفحه نمایش گوشی دست پیدا کند. نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا با مجهز شدن به پنل با کیفیت Dynamic LTPO AMOLED 2X می‌تواند انواع محتوا را با رزولوشن 1440 در 3120 پیکسل در اختیار شما قرار دهد تا به معنای واقعی از کار کردن با گوشی نهایت لذت را ببرید. از این سو، اپل برای گوشی آیفون 16 پرومکس هم از پنل مخصوص خودش یعنی LTPO Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند تا صفحه نمایشی بهتر از نسل‌های قبلی را پیش روی شما قرار دهد و بتواند در بخش نمایشگر هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

صفحه نمایش آیفون اس ۲۴ اولترا

رزولوشن نمایشگر آیفون 16 پرومکس برابر با 1320 در 2868 پیکسل است که می‌توان گفت با اینکه رزولوشنی مناسب به حساب می‌آید؛ اما همچنان جای پیشرفت دارد و راه‌ها دارد تا به نمایشگر قدرتمند و افسانه‌ای گلکسی اس 24 اولترا برسد؛ حتی تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا هم از تراکم پیکسلی نمایشگر آیفون 16 pro max بیشتر است و بعد از یک بار کار کردن با هر دو گوشی دیگر نیازی به حفظ کردن اعداد ریاضی اعلام شده نیست؛ چرا که تفاوت 505 ppi با 460 ppi در همان نگاه اول هم کاملا قابل لمس است. البته در این بخش بی انصافی است تا از بهبود صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس نسبت به پرومکس‌های نسل قبلی بدون هیچ حرفی گذر کنیم؛ چرا که با توجه به تغییر کمی که در قیمت ایفون ۱۳ پرومکس نسبت به آیفون 16 پرومکس هنگام عرضه جهانی وجود دارد؛ اما اپل ارتقا با ارزشی را در بخش نمایشگر ایجاد کرده است که از جمله مزایای مدل پرومکس 2024 نسبت به سال‌های پیشین حتی آیفون 15 پرومکس سال 2023 به حساب می‌آید.

میزان روشنایی صفحه نمایش یکی دیگر از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که در بررسی تفاوت گوشی آیفون 16 pro max با گوشی s24 اولترا سامسونگ نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد. کمپانی سامسونگ اعلام می‌کند که کاربران گوشی galaxy samsung s24 ultra می‌توانند از حداقل نور 1200 نیت و از حداکثر میزان 2600 نیتی لذت ببرند؛ اما در حقیقت طبق تست‌های انجام شده، نهایت میزان روشنایی عددی نزدیک به 2000 نیت بوده که این میزان نور با اسناد و کاغذ بازی‌های سامسونگ تفاوت دارد؛ اما به طور مجموع این میزان نور دقیقا به این معنی است که برای شما تفاوتی نمی‌کند که در ساعت 12 ظهر و دقیقا در زیر نور مستقیم آفتاب مشغول به کار هستید یا در تاریکی 2 شب به سر می‌برید؛ چرا که با قرار دادن صفحه نمایش روی حالت اتوماتیک (یعنی واگذار کردن تشخیص میزان نور نمایشگر با خود گوشی) یا حتی انتخاب به صورت دستی، به راحتی می‌توانید با گوشی کار کنید و حتی یک درصد هم با مشکلی شبیه واضح نبودن نمایشگر مواجه نشوید.

از طرفی دیگر طبق تست‌های جامعی که درمورد میزان نور صفحه نمایش آیفون 15 پرومکس صورت گرفته است، صفحه نمایش گوشی iPhone 15 ProMax از روشنایی بیشتری نسبت به گوشی گلکسی اس 24 اولترا برخوردار است (با اینکه روی کاغذ عدد اعلام شده توسط سامسونگ بیشتر است) و این قاعده می‌تواند نشان دهنده میزان روشنایی یکسان یا بیشتر نمایشگر آیفون 16 پرومکس در برابر گلکسی s24 ultra خواهد بود. در همین راستا نهایت تلاشی اپل برای ایجاد نور برای صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس اعلام کرده، عددی در حد 2000 نیت است؛ بنابراین اگر عاشق کار کردن با گوشی هستید یا گوشی دست راست شما در کار به حساب می‌آید یا چشم‌هایی حساس دارید و ترجیح می‌دهید تا جایی که امکان دارد از صفحه نمایش گوشی برای مشاهده هر گونه محتوایی استفاده کنید و بین گلکسی s24 ultra با آیفون 16 پرومکس گیر کرده‌‎اید؛ حقیقتا تافوت چندانی میان صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا با نمایشگر آیفون 16 پرومکس نیست و هر کدام از صفحه نمایش‌ها را انتخاب کنید، برد جانانه‌ای را به نفع خود رقم زده‌اید.

سیستم عامل و نرم افزار

شیرین بودن یا تلخ بودن این قسمت از مقایسه s24 ultra با آیفون 16 Promax کاملا بستگی به شما دارد. عده‌ای از منتقدین به قول معروف سرهایشان درد می‌کند تا همواره به مقایسه و بررسی آی او اس در مقابل اندروید بپردازند و عده‌ای دیگر هم از آن طرف معتقد هستند که هر دو سیستم عامل مزایا و معایب خودشان را دارند و اصلا به دلیل بستر متفاوتی که دارند قابل مقایسه نیستند؛ بنابراین نباید روی این بخش زمان زیادی را صرف کرد.

برای دربر داشتن یک نقد و مقایسه منصفانه قصد داریم تا بخشی از هر دو سیستم عامل را اینجا به روی صفحه بیاوریم و در نهایت انتخاب هر یک از آن 2 را پای خودتان قرار دهیم؛ در اولین بخش از بررسی سیستم عامل و نرم افزار در تفاوت آیفون ۱۶ پرومکس با آیفون اس ۲۴ اولترا قصد داریم تا به نکات کاغذی اعلام شده توسط هر دو برند اشاره کنیم:

کمپانی کره‌ای معروف داستان ما بهترین کهکشانی تولید کرده تا سال 2024 خودش را به همراه سیستم عامل اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1.1 (جدیدترین نسخه سیستم عامل و رابط کاربری) راهی بازار کرده است و دقیقا به همین نسبت اپل هم بهترین گوشی آیفون چند نسل اخیر خود را به همراه iOS 18 به دست کاربرانش می‌رساند که در واقع برتری‌ای در این قسمت دیده نمی‌شود.

در واقع iOS سیستم عاملی Closed source و اندروید Open source است؛ بنابراین نحوه نصب و قرار گیری اپلیکیشن‌های مختلف روی آن‌ها نسبت به همدیگر کاملا متفاوت است. صادقانه بخواهیم بگوییم سخت‌گیری‌های اپل در این بخش بسیار بیشتر از اندروید است و امکان نصب برنامه‌های ویروسی روی گوشی‌های ساخت اپل مانند آیفون 16 پرومکس در مقابل گلکسی s24 اولترا کم‌تر از حدی است که بخواهیم به آن اشاره کنیم؛ اما این جمله به این معنا نیست که سامسونگ برای نصب هرگونه اپلیکیشنی هیچ فیلتری نداشته باشد و گوشی‌های خود را به دامان دریا بسپارد؛ بلکه تنها به این معنی است که امکان ویروسی شدن گوشی‌های اپل به دلیل منبع بسته بودن سیستم عامل کم‌تر از گوشی‌های اندرویدی منبع باز است.

جایزه سلیقه‌ای‌ترین بخش از بررسی و بیان تفاوت گوشی آیفون 16 pro max با گوشی s24 اولترا سامسونگ هم می‌رسد که مقایسه رابط کاربری وان یو آی با پوسته ایجاد شده برای گوشی‌های اپل! واقعیت اینجاست که یادگیری رابط کاربری وان یو آی مطابق نظر بسیاری از افراد، راحت‌تر از رابط کاربری آی او اس است و کار کردن با گوشی‌های اندرویدی مخصوصا سری اس سامسونگ برای افراد صفر کیلومتر هم راحت‌تر از iOS است ؛ اما نکته دیگری که در این میان جلب توجه می‌کند، این است که کاربران گوشی آیفون X (و نسل‌های قدیمی‌تر) زودتر از کاربران Android می‌توانند با گشت و گذار در گوشی آیفون 16 پرومکس (گوشی‌های نسل جدید به همراه iOS جدید) به تنظیمات و قسمت‌های مد نظر خود دست پیدا کنند و این تحلیل به این معنی است که آیفون در بخش راحت سازی رابط کاربری نسبت به نسل‌های قبلی بهتر از One U.I عمل کرده و کاربران خود را در جنگل تغییرات رابط کاربری بدون هیچ تابلو و نشانه‌ای رها نکرده است.

در ارتباط با اجرای برنامه‌ها و انواع اپلیکیشن‌ها هم روی هر دو سیستم عامل می‌توانیم به این اصل اشاره کنیم که کاربرانی که مجبور به استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده IP نیستند و لوکیشن آن‌ها به صورتی است که بدون نیاز به نصب آن دسته از اپلیکیشن‌ها می‌توانند به راحتی برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، تیک تاک، توییتر، فیس بوک و غیره را روی گوشی خود اجرا می‌کنند؛ اعتقاد دارند که برنامه‌های نام برده شده و برنامه‌هایی در موقعیت مشابه آن‌ها اکثرا روی دستگاه‌های آی او اسی با سرعتی بالاتر اجرا می‌شوند؛ البته می‌توانید اصلا به این مقایسه اهمیت ندهید؛ چرا که تفاوت اجرا در حد میلی ثانیه است و به هیچ عنوان نقطه برتری برای اپل یا نقطه ضعف برای گوشی سامسونگ به حساب نمی‌آید.

android 14 s24 ultra

برای پایان دادن به این بخش می‌توانیم به طور واضح بیان کنیم که برتری آی او اس نسبت به اندروید و برعکس کاملا بستگی به سلیقه و رضایت ذهن شما از رابط کاربری آن‌ها دارد و در واقع با خرید هر دو گوشی به طور کامل برد مطلق را احساس خواهید کرد!

 

سیستم عامل جدید اپل را به طور کامل بشناسید:
تغییرات و مشخصات iOS 18

 

پشتیبانی نرم افزاری: سامسونگ تخت پادشاهی را به اپل نخواهد داد!

گوشی‌های سری اس 24 سامسونگ تا 7 سال از پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی برخوردار خواهند شد و تا اندروید 21 را تجربه خواهند کرد که حقیقتا این تمام ماجرا است؛ چرا که حتی گوشی‌های سری آیفون 16 اپل باز هم با پشتیبانی 7 ساله راهی بازار نمی‌شوند و در بهترین حالت ممکن اپل 5 سال پشتیبانی را به 6 سال ارتقا دهد.

سخت افزار: مقایسه قدرت، شهامت و تمام توان سامسونگ و اپل!

گوشی گلکسی S24 اولترا با در زمان ورود خود با بهترین تراشه ممکن در دنیای تکنولوژی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 پا به میدان رقابت گذاشت و خوشبختانه اپل هم برای زیباتر کردن این جنگ تن به تن در بخش سخت افزار از بهترین خودش مایه گذاشته است. اپل در مراسم معرفی 9 سپتامبر از 2 تراشه برای گوشی‌های سری آیفون 16 خود رونمایی کرد و در رونمایی اعلام کرد که از تراشه 3 نانومتری Apple A18 را برای گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس و از تراشه Apple A18 Pro با معماری 3 نانومتر را برای تکمیل بخش سخت افزار گوشی‌های آیفون پرو و آیفون 16 پرومکس استفاده کرده است.

با توجه به نتایج AnTuTu می‌توان به این صورت نتیجه گرفت که تراشه گلکسی اس 24 اولترا در بخش هوش مصنوعی، محاسبه و اجرای نرم افزارهای حسابرسی (غیر گرافیکی) که نیاز کم‌تری به GPU دارند، تراشه بهتری نسبت به Apple A18 Pro محسوب می‌شود؛ اما طبق مقایسه نرخ clock و اصلی‌ترین نقطه قوت تراشه آیفون 16 پرومکس که فرکانس بالاتر GPU آن است؛ در مجموع تراشه جدید اپل تراشه بهتر و توانمندتری برای اجرای بازی و نرم افزارهای سنگین‌تر است؛ چرا که تراشه‌ای که بتواند بازی کنسولی را روی گوشی اجرا کند؛ دیگر چه بهتر از این خواهد بود؟

 

با آیفون خود بهترین بازی ها را اجرا کنید:
بهترین بازی های آیفون

 

هوش مصنوعی گلکسی AI هیچ گاه از نفس نمی‌افتد؛ اما اپل هم وارد دنیای هوش مصنوعی می‌شود!

اولین سری از گوشی‌های سامسونگ که در سال 2024 به هوش مصنوعی مجهز شدند، گوشی‌های سری S24 بودند که کمپانی سازنده در مجهز شدن آن‌ها (گوشی S24 پایه، گوشی S24 Plus و گوشی S24 Ultra) به هوش مصنوعی هیچ تفاوتی قائل نشده بود. حال خبر جدید این است که گوشی‌های سری ایفون 16 به هوش مصنوعی مخصوص اپل مجهز شده‌اند. اپل به قصد اینکه 4 گوشی سری آیفون 16 بتوانند در مقابل گوشی‌های کمپانی گوگل و سامسونگ قد علم کنند و حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشند، از تفکر استفاده از هوش مصنوعی پیروی کرده است. منصفانه‌ترین نقد ممکن برای بیان تفاوت هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا با آیفون 16 پرومکس این است که سامسونگ ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تری را قرار داده است و حقیقتا حتی در بخش مارکتینگ و اعلام هوش مصنوعی تا پیش از رونمایی هم سامسونگ کمپانی موفق‌تری نسبت به اپل بوده است؛ اما به طور کل هوش مصنوعی واقع شده باعث شده تا هر دو گوشی به گوشی‌های جذاب‌ترس نسبت به نسل قبل تبدیل شوند.

لیست هوش مصنوعی‌های گوشی‌های سری آیفون 16

  • توانایی شناسایی و جستجو اشیا اطراف دوربین گوشی
  • قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل، اعلانات و پیام‌ها
  • خلق ایموجی جدید و مد نظر شما با نوشتن کلماتی که در ذهن دارید

لیست هوش مصنوعی‌های گوشی‌های سری S24

هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا

  • ترجمه در لحظه و آنلاین به صورت لایو در تماس‌های صوتی (Live Translate)
  • مترجم پیام‌های متنی (Interpreter)
  • دستیار نوشتاری در چت (Chat Assist)
  • برنامه Android Auto
  • قابلیت Note Assist فعال در سامسونگ نوت
  • فناوری Transcript Assist
  • ویژگی Circle to Search

دوربین: برد صد در صد سامسونگ روی کاغذ!

نام گوشی دوربین اصلی دوربین فوق عریض دوربین تله فوتو دوربین پریسکوپ تله فوتو دوربین سلفی
گلکسی S24 اولترا ۲۰۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F/3.4 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2
آیفون ۱۶ پرو مکس ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 ندارد ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.8 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9

باتری و شارژدهی: بالاخره اپل یک تغییر مثبتی کرد!

اپل برای تمامی گوشی‌های سری آیفون 16 خود از شارژر سیمی 45 واتی ارائه می‌دهد که این ویژگی در چند سال اخیر به عنوان بزرگ‌ترین تغییر اپل در بخش باتری به حساب می‌آید؛ چرا که تا سال‌های قبل همیشه شارژرهای سیمی توانی 20 واتی داشتند. از این سو سامسونگ هم برای گلکسی S24 اولترا هم شارژر سیمی 45 واتی قرار داده است. در ارتباط با نگهداری شارژ سامسونگ همواره یک سر و گردن بهتر از اپل عمل می‌کند؛ اما درمورد پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ معکوس تفاوتی میان 2 گوشی پرچمدار آیفون 16 پرومکس با گلکسی اس 24 اولترا وجود ندارد.

به پایان رسید این دفتر: کهکشان کره‌ای‌ها یا آیفون آمریکایی‌ها؟

اگر تا به پیش از این مقاله دغدغه پیدا کردن تفاوت‌ها و فرق آیفون 16 promax و S24 Ultra بوده‌اید؛ پس حال که به اینجای مقاله رسیده‌اید، بخش زیادی از سوال‌های شما به پاسخ‌های تخصصی رسیده است. اگر بحث سیستم عامل و رابط کاربری برای شما تمام شده است و کار کردن با هیچ کدام از آن‌ها برای شما دشوار نیست، با توجه به اختلاف قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra 512 با قیمت آیفون 16 پرومکس بهتر است به فکر خرید گوشی رجیستر شده باشید؛ اما در صورتی که گیمینگ برای شما اهمیت بالاتری دارد؛ پس به دلیل تراشه بهتر آیفون 16 پرومکس پیشنهاد می‌کنیم تا برای خرید آن اقدام کنید. اگر قصد تولید محتوا و بلاگری را دارید، به معنای واقعی تفاوتی میان آیفون 16 پرومکس و اس 24 اولترا وجود ندارد و نیازی نیست تا وسواس به خرج دهید. در مجموع هر کدام را که خریداری کنید؛ کاملا برد کرده‌اید و در این میان بازنده‌ای وجود نخواهد داشت! البته فراموش نکنید که صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا به معنای واقعی گزینه بهتری نسبت به نسخه آیفون است، بنابراین برای کارهایی مانند ادیت تصویر، مشاهده فیلم و سریال و نگارش متن درون گوشی و استفاده از برنامه‌هایی مانند Note و docs و word باید به فکر خرید مدل اندرویدی این مقایسه باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/s24ultra-vs-iphone16promax/
ads
ads