داغ ترین ها :
مقایسه پیکسل 9 با پیکسل 8؛ آپدیتی که کاربران منتظرش بودند!

مقایسه پیکسل 9 با پیکسل 8؛ آپدیتی که کاربران منتظرش بودند!

پیکسل ۹ با بهبودهایی فراوانی از راه رسیده تا نه‌تنها محصول کامل‌تری به نسبت پیکسل ۸ باشد، بلکه رقبای دیگر را نیز پشت سر بگذارد.

پیکسل 9

پیکسل 9

پیکسل 8

پیکسل 8

پیکسل 9

پیکسل 9

امتیاز

8.7
طراحی :
9
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
8.5
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9.5
عملکرد :
8
دوربین :
9.2

نقاط قوت

  • طراحی جدید و بروز و زیبا
  • روشنایی تحسین برانگیز صفحه نمایش و کیفیت بسیار خوب آن
  • شارژدهی خوب باتری
  • دوربین‌های بی‌رقیب به نسبت قیمت
  • آپدیت نرم افزاری ۷ ساله و قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی
  • حسگر اثر انگشت اولتراسونیک

نقاط ضعف

  • سخت افزار هنوز هم به نسبت رقبا ضعیف است
  • پرتره‌ها می‌توانستند بهتر باشند

پیکسل 8

پیکسل 8

امتیاز

8.5
طراحی :
8.2
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
8.2
کیفیت ساخت :
8.5
ارگونومی :
9.2
رابط کاربری :
9.5
عملکرد :
7.7
دوربین :
9

نقاط قوت

  • ارگونومی خوب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دوربین‌های بسیار خوب
  • اندروید خام جذاب و پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله

نقاط ضعف

  • سخت افزار می‌توانست بهتر باشد
  • شارژدهی متوسط است

شرکت گوگل امسال دو ماه زودتر از هرسال گوشی‌های پرچمدار جدید خود را به بازار معرفی و عرضه کرد، محصولاتی که به جرأت از هر زمان دیگری کامل‌تر و بی‌نقص‌تر شده‌اند و تهدیدی بسیار جدی برای نمایندگان اپل و سامسونگ به حساب می‌آیند. پیکسل ۹ نسخه پایه‌ای این خانواده است و در این مطلب قصد داریم به مقایسه آن با پیکسل ۸ بپردازیم.

در تصاویر این مطلب، پیکسل ۹ رنگ سبز و پیکسل ۸ رنگ رزگلد دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

گوگل پیکسل ۸ با شباهت نسبتا زیاد نسبت به نسل قبلی معرفی شد و سازنده آمریکایی ترجیح داده بود تا طراحی را دستخوش تغییر نکند. امسال اما داستان به طور کلی عوض شده و پیکسل ۹ ظاهری جدید و جذاب‌تر دارد و از هر زمان دیگری به آیفون شبیه‌تر شده است و در لحظه اول کاملا حس و حال پرچمداران اپل را به شما منتقل می‌کند.

قاب پشتی پیکسل ۹ برعکس نسل قبلی حالا کاملا تخت شده و حتی در کناره‌ها نیز هیچ انحنایی ندارد، اتفاقی که در پرچمداران سامسونگ و اپل دیده می‌شود. همچنین شکل ظاهری فریم دوربین‌ها نیز تغییر کرده و حالا دیگر این فریم تا لبه‌های کناری کشیده نمی‌شود و به نوعی شاهد متصل شدن فریم دوربین به فریم کناری نیستیم.

طراحی پیکسل ۸ و پیکسل ۹

اتفاق دیگری که باعث شده تا پیکسل ۹ را بسیار شبیه به ایفون ۱۵ در نظر بگیریم، تخت شدن فریم کناری است، در حالی که پیکسل ۹ فریمی انحنادار دارد و حس و حال متفاوتی را انتقال می‌دهد. فریم سمت راست دو گوشی میزبان دکمه‌های ولوم و پاور است و در بالا میکروفون دوم خودنمایی می‌کند. فریم سمت چپ پیکسل ۸ درگاه سیم کارت را شامل می‌شود و بخش پایینی هر دو گوشی شامل اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type-C و درگاه سیم کارت (برای پیکسل ۹) است.

طراحی پیکسل 9

قاب پشتی هر دو گوشی از جنس شیشه است ولی پیکسل ۹ از گوریلا گلس ویکتوس ۲ به جای ویکتوس استفاده می‌کند و از طرفی هر دو دستگاه فریمی از جنس آلومینیوم دارند. کیفیت ساخت پیکسل ۸ و پیکسل ۹ واقعا خوب است ولی به شخصه حس و حال در دست گرفتن پیکسل ۹ را ترجیح می‌دهم، هرچند که شاید بتوان از نظر ارگونومی پیکسل ۸ را مقداری برتر دانست.

پیکسل ۸ وزنی معادل با ۱۸۷ گرم دارد که این عدد در نسل جدید به ۱۹۸ گرم رسیده است. از طرف دیگر البته ضخامت ۸٫۹ میلی‌متری نسل قبلی در نسل جدید به ۸٫۵ میلی‌متر کاهش داشته اما در عوض پیکسل ۹ مقدار کمی بزرگ‌تر شده و حدود ۱٫۵ میلی‌متر طول و عرض بیشتری دارد. این موارد در کنار خمیده بودن لبه‌های قاب پشتی پیکسل ۸ باعث می‌شود تا این گوشی بهتر در کف دست قرار بگیرد.

فریم کناری پیکسل ۸ و ۹

در مقایسه پیکسل ۹ با پیکسل ۸ نوبت به بخش روبرویی دو گوشی می‌رسد، جایی که ظاهر کاملا یکسانی را مشاهده می‌کنیم و نمایشگر هر دو گوشی تقریبا ۸۶ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده‌اند و در بالا میزبان دوربین سلفی درون یک ناچ حفره‌ای هستند. پیکسل ۸ در رنگ‌های مشکی، رزگلد، سبز کم رنگ و خاکستری تولید شده و پیکسل ۹ در رنگ‌های مشکی، کرمی، سبز و صورتی در دسترس قرار دارد.

قبل از به پایان بردن این بخش لازم است اشاره کنم که این دو پرچمدار از گواهی IP68 با امکان مقاومت ۳۰ دقیقه‌ای در عمق ۱٫۵ متری برخوردار هستند. به عنوان جمع بندی بخش طراحی تنها می‌توانم اشاره کنم که هر دو دستگاه بسیار خوش ساخت و باکیفیت هستند و از ارگونومی خوبی بهره می‌برند ولی از نظر زیبایی (حداقل از نظر من) پیکسل ۹ بهبود جذابی داشته و حالا بیشتر شبیه پرچمداران حال حاضر بازار مانند آیفون ۱۵ یا گلکسی S24 است.

 

مقایسه دو گوشی دیگر پیکسل را از دست ندهید:
مقایسه پیکسل 8 با پیکسل 8a

 

صفحه نمایش؛ نمایشگر یا خورشید؟

پیکسل ۹ دقیقا مانند نسل قبلی از صفحه نمایشی OLED با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار قرار می‌دهد و از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. دو تغییر کلی در این بخش رخ داده که پیکسل ۹ را نسبت به پیکسل ۸ کمی متمایز می‌کند. اول این که اندازه پنل از ۶٫۲ نسل قبلی به ۶٫۳ اینچ رسیده و پیکسل ۹ حالا کمی نمایشگر بزرگ‌تری دارد.

مقایسه پیکسل ۹ با پیکسل ۸ از نظر صفحه نمایش

تغییر دوم هم مربوط به روشنایی صفحه نمایش است، جایی که پیکسل ۹ حدود ۵۰ درصد روشنایی بیشتری دارد و در صورت نیاز می‌تواند روشنایی تحسین برانگیزی را ارائه کند. میزان روشنایی پیکسل ۸ در حالت دستی حدود ۱۰۰۰ نیت است که این عدد در حالت حداکثری به حدود ۱۴۵۰ نیت می‌رسد. پیکسل ۹ این دو عدد را به ترتیب به حدود ۱۲۵۰ و ۲۲۵۰ نیت افزایش داده است.

برای درک بهتر میزان روشنایی فوق العاده پیکسل ۹ تنها به ذکر این نکته اکتفا می‌کنم که حداکثر روشنایی ایفون ۱۵ پرو مکس برابر با حدود ۱۸۰۰ نیت است و پیکسل ۹ به نسبت این غول کوپرتینویی‌ها حدود ۲۵ درصد بهتر عمل می‌کند. این یعنی در سخت‌ترین شرایط ممکن و شدیدترین تابش‌های خورشید نیز شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین مشکلی محتوای نمایشگر پیکسل ۹ را مشاهده کنید.

صفحه نمایش پیکسل 9

در مقایسه پیکسل ۸ و پیکسل ۹ از نظر کیفیت صفحه نمایش باید بگویم که تفاوت چندانی وجود ندارد و هر دو بسیار خوب عمل می‌کنند و محتوایی شفاف، شارپ، زنده و جذاب را پیش روی شما قرار می‌دهند. برتری پیکسل ۹ در این بخش، ۲۵ درصد روشنایی بیشتر در حالت دستی و حدود ۵۰ درصد روشنایی بیشتر در حالت خودکار است که پیشرفت بسیار جذابی به حساب می‌آید.

اسپیکر

پیکسل ۸ و پیکسل ۹ هر دو از اسپیکر اصلی در پایین و بلندگوی مکالمه در نقش اسپیکر دوم استفاده می‌کنند. از نظر کیفیت، وضعیت هر دو گوشی بسیار خوب است و شما صدایی شفاف، واضح و تفکیک شده را دریافت می‌کنید که از بیس خوبی نیز برخوردار است. از نظر بلندی صدا پیکسل ۸ بسیار شبیه به آیفون ۱۵ عمل می‌کند ولی بلندی صدای پیکسل ۹ کمی بهتر است و این گوشی نسبت به نسل قبلی حدود ۱۰ درصد پیشرفت را تجربه کرده است.

 

بهترین گوشی های پیکسل کدامند؟
گوشی های پیکسل

 

نرم افزار و قابلیت‌های هوش مصنوعی؛ گوگل همه را به آتش کشید!

در ابتدای مطلب اشاره کردم که سری پیکسل ۹ دو ماه زودتر از موعد هر سال معرفی شدند و این باعث شد تا با آخرین نسخه اندروید همراه نباشند. پیکسل ۹ با اندروید ۱۴ راهی بازار شده است، دقیقا همان نسخه‌ای که پیکسل ۸ نیز با آن معرفی شده و هر دو مدل به احتمال قوی در یک زمان اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند.

گوگل وعده داده که پیکسل ۸ و پیکسل ۹ قرار است تا ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت کنند و حتی به اندروید ۲۱ نیز مجهز شوند. تجربه اندروید خام به روی گوشی‌های پیکسل منحصر به فرد است و به روی هیچ گوشی دیگری نمی‌توانید تجربه یکسانی را به دست بیاورید.

اگر قصد دارید با قابلیت‌های هوش پیکسل‌های سری ۹ آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم مطلب مربوطه را در بلاگ تکنولایف مطالعه کنید. این قابلیت‌ها قطعا بخشی از دلیلی هستند که خرید سری پیکسل ۹ را کاملا منطقی جلوه می‌دهند.

عملکرد سخت افزاری؛ تقلای گوگل و تراشه اختصاصی آن!

گوگل برای اولین بار به روی پیکسل ۷ تصیم گرفت از تراشه‌های اختصاصی خود با نام تنسور استفاده کند. این تصمیم در ابتدا جذاب به نظر می‌رسید؛ چرا که اپل سال‌هاست تراشه‌های آیفون را خودش تولید می‌کند و سامسونگ نیز در این زمینه عملکرد نسبتا موفقی دارد ولی داستان برای گوگل کمی متفاوت پیش رفت و این چیپست در ابتدا نتوانست چندان عالی عمل کند.

این عملکرد ضعیف‌تر نسبت به رقبا ادامه پیدا کرد و حتی تراشه تنسور G3 موجود به روی پیکسل‌های سری ۸ نیز نتوانست به خوبی رقبای هم‌رده یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا A17 Pro اپل عمل کند. جالب است بدانید که تنسور G3 در عملکرد پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد ضعیف‌تر از رقبا عمل کرد و مورد انتقاد کاربران و طرفداران این برند قرار گرفت.

تراشه جدیدتر تنسور G4 که به روی پیکسل‌های سری ۹ دیده می‌شود نسبت به نسل قبلی ۱۰ درصد CPU بهتر و ۱۷ درصد GPU بهتری دارد اما آیا این پیشرفت در مقایسه با تراشه‌های پرچمداران حال حاضر کافی است؟ به طور قطع خیر! بگذارید موضوع را کمی بیشتر توضیح دهم.

عملکرد گیمینگ پیکسل 9

قدرت تراشه تنسور G4 گوگل که محصول سال ۲۰۲۴ است عملا با تراشه A14 اپل برابری می‌کند، تراشه‌ای که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده و به روی ایفون‌های سری ۱۲ دیده می‌شود و این در حالیست که به زودی ایفون‌های جدید با تراشه A18 از راه می‌رسند و اختلاف را مجدد بیشتر می‌کنند.

پیکسل ۹ یا حتی پیکسل ۸ عملکرد خوب و روانی دارند و به سرعت به دستورات مختلف پاسخ می‌دهند و سیستم عامل سبک و جذاب اندروید خام کمک می‌کند تا همه چیز به سرعت اجرا شود. از طرفی قطعا پیکسل ۹ و پیکسل ۸ اصلا نمی‌توانند با رقبای هم‌قیمت به رقابت بپردازند و به راحتی یک یا دو نسل عقب‌تر قرار می‌گیرند که این اتفاق خیلی خوبی نیست.

پیکسل ۹ در نسخه پایه‌ای همراه با ۱۲ گیگابایت رم در دسترس قرار گرفته که به نسبت ۸ گیگابایت پیکسل ۸ پیشرفت خوبی به حساب می‌آید. هر دو گوشی از حافظه UFS 3.1 استفاده می‌کنند در حالی که ترجیح می‌دادم حداقل در نسل جدید حافظه سریع‌تر UFS 4.0 مورد استفاده قرار بگیرد.

پس در جمع بندی مقایسه پیکسل ۹ و پیکسل ۸ در بخش سخت افزار باید بگویم که عملکرد نسل جدید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بهتر از قبل شده و به‌خصوص رم ۱۲ در مقایسه با رم ۸ می‌تواند بسیار موثر باشد، آن هم زمانی که هوش مصنوعی قرار است کاربرد فراوانی داشته باشد و رم زیادی را مورد استفاده قرار دهد. از سوی دیگر پیکسل ۹ و پیکسل ۸ در مقایسه با رقبا سخت افزار ضعیف‌تری دارند و اگر اولویت شما قدرت است پیشنهاد می‌کنیم به سراغ پیکسل‌ها بروید.

 

برای استعلام قیمت گوشی در مدل‌های مختلف روی لینک کلیک نمایید.

باتری و امنیت؛ همان چیزی که کاربران می‌خواهند!

پیکسل ۸ به یک باتری ۴۵۷۵ میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود و شارژدهی معقولی داشت ولی این بخش می‌توانست بهتر شود و خوشبختانه در پیکسل ۹ شاهد این بهبود هستیم و باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی این پرچمدار می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری دوام بیاورد.

طبق تست‌های انجام شده پیکسل ۸ با شارژ کامل می‌تواند تا ۲۲٫۵ ساعت مکالمه یا ۱۰ ساعت وبگردی یا ۱۴ ساعت پخش ویدئو و یا ۷ ساعت اجرای بازی‌ها را دوام بیاورد. در نسل جدید این اعداد به ترتیب به ۲۶٫۵، ۱۱٫۵، ۱۵٫۵ و ۸٫۵ تغییر کرده‌اند که این موضوع از شارژدهی بهتر پیکسل ۹ خبر می‌دهد.

مقایسه باتری پیکسل ۸ و پیکسل ۹

پیکسل ۹ در استفاده روزمره یک روز کامل را دوام می‌آورد و حتی اگر استفاده سنگینی نیز داشته باشید می‌توانید تا ساعت ۸ و ۹ شب به روی آن حساب باز کنید، در صورتی که پیکسل با این نوع استفاده شاید تا ساعت ۶ عصر دوام بیاورد. پس برنده از نظر شارژدهی قطعا پیکسل ۹ است.

هر دو گوشی از شارژ سریع ۲۷ پشتیبانی می‌کنند و در مدت ۳۰ دقیقه می‌توانند از شارژ ۰ به شارژ ۵۵ درصد برسند. شارژ کامل حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد که عملکرد متوسطی ارزیابی می‌شود و خیلی عالی نیست. در نظر داشته باشید که درون جعبه هیچ یک از این دو پرچمدار آداپتور یافت نمی‌شود.

از نظر امنیت در مقایسه پیکسل ۸ با پیکسل ۹ پیشرفت خوبی را شاهد هستیم و نسل جدید حالا از حسگر زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره می‌برد، حسگری که برای پیکسل ۸ از نوع زیر نمایشگر اپتیکال است. حسگر اولتراسونیک دقت و سرعت بالاتری دارد و در شرایطی که دست کمی خیس باشد نیز بهتر می‌تواند عمل کند و باعث می‌شود پیکسل ۹ از این نظر گوشی بهتری نسبت به برادر خود باشد.

 

با مشاهده قیمت پاوربانک در سایت تکنولایف، می‌توانید خریدی مناسب برای خود رقم بزنید.

دوربین؛ پادشاه وارد می‌شود!

شرکت گوگل نیز دقیقا مانند اپل ترجیح داده که در نسخه پایه از پرچمداران خود تنها از دو لنز واید و اولتراواید استفاده کند و لنز تله فوتو را برای نسخه‌های ‘’پرو’’ نگه دارد. پیکسل ۸ و ۹ هر دو از دو دوربین برخوردار هستند که در ادامه به هر کدام می‌پردازیم و در نهایت برنده را اعلام می‌کنیم.

مقایسه پیکسل ۸ و پیکسل ۹

دوربین اصلی

هر دو گوشی دارای دوربین اصلی با سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی هستند. این سنسور با اندازه ۱٫۱.۳۱ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۲ میکرون‌متری در پس لنزی ۲۵ میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های هر دو گوشی به صورت پیش فرض ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند و دلیل این اتفاق به ترکیب پیکسل‌ها برای جذب نور بهتر برمی‌گردد.

با وجود یکسان بودن دوربین اصلی به لطف تراشه بهتر و البته بهینه سازی‌های انجام شده پیکسل ۹ عکس‌های بهتری نسبت به نسل قبلی به ثبت می‌رساند و می‌تواند حتی از ایفون ۱۵ اپل نیز بهتر عمل کند. این پرچمدار عکس‌هایی بسیار عالی با جزئیات بالا، بدون نویز، با کنتراست عالی و دقت رنگ بالا به ثبت می‌رساند و نسبت به پیکسل ۸ تصاویر بهتری را تحویل می‌دهد.

جالب است بدانید که نمره پیکسل ۸ در بخش عکاسی سایت مشهور Dxomark برابر با ۱۵۲ است در حالی که پیکسل ۹ موفق شده به نمره تحسین برانگیز ۱۶۱ دست پیدا کند. نمره آیفون ۱۵ اپل در این بخش ۱۴۷ و گلکسی S24 برابر با ۱۳۴ است و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که پیکسل ۹ تا چه حد می‌تواند عالی عمل کند.

در شب کیفیت عکس‌های پیکسل ۹ و ۸ افت می‌کند و به‌خصوص جزئیات ثبت شده در سایه‌ها دیگر عالی به نظر نمی‌رسد ولی هنوز خوب و رضایت بخش است و نمی‌توان خیلی ایراد جدی به آن وارد کرد. جذب نور تصاویر شب در پیکسل ۹ مقداری بهتر از پیکسل ۸ است و دقیق ارزیابی می‌شود و دقت رنگ خوبی را نیز شاهد هستیم.

یک ایرادی که در تصاویر شب می‌توان به پیکسل ۹ و ۸ وارد کرد به فرآیند حذف نویز برمی‌گردد، جایی که بخش از جزئیات نیز از بین می‌رود و قسمت‌هایی از عکس حالت نرم یا همان Soft به خود می‌گیرند. در نهایت عملکرد دو گوشی را در شب خوب در نظر می‌گیریم و نه عالی.

در آخر اگر برای شما دوربین اصلی اهمیت دارد قطعا پیکسل ۹ می‌تواند انتخاب مناسب‌تری نسبت به پیکسل ۸ و حتی نسبت به دیگر رقبا مثل ایفون ۱۵ و گلکسی s24 و شیائومی ۱۴ باشد.

دوربین فوق عریض

پیکسل ۸ از دوربین فوق عریض با سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد، بخشی که در پیکسل ۹ با پیشرفتی بسیار جذاب همراه شده و حالا شاهد سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی هستیم که می‌تواند تصاویری با جزئیات بالاتر و کنتراست بهتر به ثبت برساند. دوربین فوق عریض پیکسل ۸ از فوکوس خودکار و دوربین فوق عریض پیکسل ۹ از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۸ عکس‌های فوق عریض خوبی به ثبت می‌رساند، تصاویری که قطعا از دوربین فوق عریض ایفون ۱۵ و گلکسی s24 بهتر هستند. از طرفی پیکسل ۹ این عملکرد را بهبود بخشیده تا بدون شک نماینده جدید گوگل پادشاه این بخش باشد. تصاویر فوق عریض پیکسل ۹ به‌خصوص در مرکز تصویر جزئیات بسیار بالایی دارند و تا حد زیادی نزدیک به دوربین اصلی هستند (منظور از نظر رنگ و شکل کلی تصویر).

رنج دینامیکی عکس‌های فوق عریض وسیع است و جذب نور، شارپنس و البته وایت بالانس دقیقی را شاهد هستیم. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود پیکسل ۹ از نسل قبلی و رقبای دیگر جلوتر قرار بگیرد، اما آیا این محصول می‌تواند در شب نیز به عملکرد خوب خود ادامه دهد؟

بله قطعا می‌تواند! عکس‌های فوق عریض پیکسل ۹ در شب همچنان جذاب هستند و زمانی که ذات این دوربین را در نظر بگیریم دیگر هیچ حرفی باقی نمی‌ماند. تصاویر شارپ هستند و جزئیات کافی را در اختیار قرار می‌دهند، به‌علاوه که نویز کم و دقت رنگ مناسبی را نیز شاهد هستیم.

 

مطلبی برای عکاسی حرفه‌ای‌تر!
ترفندهای عکاسی با گوشی

 

تصاویر نمای نزدیک

دوربین فوق عریض هر دو گوشی به لطف برخورداری از فوکوس خودکار می‌تواند در نقش دوربین ماکرو نیز ظاهر شود و تصاویر نمای نزدیک به ثبت برساند. عکس‌های ماکرو پیکسل ۸ به نسبت واقعا کیفیت خوبی دارند و پیکسل ۹ به سبب داشتن دوربین فوق بهتر، عکس‌های نمای نزدیک باکیفیت‌تری نیز به ثبت می‌رساند.

تصاویر (به‌خصوص در پیکسل ۹) جزئیات عالی و دقت رنگ بالایی دارند. حتما پیشنهاد می‌کنیم از گزینه ماکرو در منوی دوربین استفاده کنید و در بخش فوق عریض اقدام به ثبت تصاویر ماکرو نکنید؛ چرا که نتیجه در حالتی که گزینه ماکرو را انتخاب کنید دقیق‌تر از آب درمی‌آید و فوکوس بهتری نیز دارد.

دوربین سلفی

هر دو گوشی دارای دوربین سلفی فوق عریض با سنسور ۱۰٫۵ مگاپیکسلی هستند و پیکسل ۹ به نسبت نسل قبلی هیچ تغییری نداشته است، که البته این اتفاق اصلا بد نیست و کیفیت خوب سلفی‌ها عدم آپدیت شدن این بخش را به طور کامل توجیه می‌کند. شما می‌توانید در دو حالت زوم ۰٫۷ و البته ۱ به ثبت سلفی بپردازید.

حالت ۰٫۷ فضای بیشتری را به ثبت می‌رساند و کیفیت بسیار خوبی نیز دارد و جزئیات صورت به خوبی ثبت می‌شود و دقت رنگ بالایی را نیز شاهد هستیم. در حالت زوم ۱ مقدار کمی نویز بیشتر می‌شود ولی هنوز هم کیفیت را خوب ارزیابی می‌کنیم و شما می‌توانید سلفی‌های جذابی به ثبت برسانید، مخصوصا اگر نور محیط مناسب باشد.

پرتره

هر دو گوشی می‌توانند در دو حالت زوم ۱٫۵ و ۲ پرتره به ثبت برسانند. کیفیت پرتره‌ها در حالت کلی خوب است ولی عالی نیست و این اتفاق دلایل مختلفی دارد. اول این که به شکل عجیبی سطح جزئیات پرتره‌ها با زوم ۲ کمتر از تصاویر عادی با زوم ۲ برابری است و این اتفاق خیلی معقول به نظر نمی‌رسد. در واقع گویی حالت پرتره سطح نویز را افزایش می‌دهد.

در سوی دیگر از نظر برش سوژه از پس‌زمینه نیز عملکرد بی‌نقصی را شاهد نیستیم و بدون شک آیفون ۱۵ از این نظر بسیار بهتر عمل می‌کند. به‌شخصه اعتقاد دارم که ضعف تراشه باعث این اتفاق و نویز موجود در پرتره‌ها می‌شود و شاید در آینده با آپدیت نرم افزاری و بهینه‌تر شدن پردازش پرتره‌ها، عکس‌های بهتری را شاهد باشیم.

فیلم‌برداری

پیکسل ۸ و پیکسل ۹ هر دو می‌توانند ویدئوهایی تا نهایت 4K 60fps با سه دوربین خود به ثبت برسانند. کیفیت ویدئوهای ضبط شده با این دو گوشی قطعا از رقبایی مثل S24 سامسونگ بسیار بهتر است ولی حریف ایفون ۱۵ و دیگر اعضای این خانواده نمی‌شود. ویدئوها در پیکسل ۸ کیفیت بسیار خوبی دارند ولی پیکسل ۹ کمی نویز بیشتری را ضبط می‌کند که دلیل آن اصلا مشخص نیست و اتفاقی عجیب به نظر می‌رسد.

در کل عملکرد این دو مدل در بخش فیلم‌برداری به نسبت بازه قیمتی بسیار خوب ارزیابی می‌شود ولی در بین پیکسل ۸ و ۹ برنده‌ای دیده نمی‌شود و هر دو شبیه به هم عمل می‌کنند.

جمع بندی؛ پیکسل ۹ بخریم یا پیکسل ۸؟

پیکسل ۹ به طور حتم گوشی بهتری به نسبت پیکسل ۸ شده و پیشرفت‌های رخ داده باعث می‌شوند تا به شما خرید نسل جدید را پیشنهاد کنم. پیکسل ۹ طراحی بهتر و جدیدتری دارد و نمایشگری بسیار روشن‌تر را در دسترس قرار می‌دهد.

پیکسل 8 بخریم؟

این پرچمدار سخت افزار بهتر و رم بیشتری دارد و از قابلیت‌های هوش مصنوعی به طور کامل پشتیبانی می‌کند، در صورتی که برخی از این ویژگی‌ها برای پیکسل ۸ عرضه نخواهند شد (به دلیل رم ۸ گیگابایتی).

پیکسل ۹ بخریم؟

شما همچنین به روی پیکسل ۹ دوربین‌های بهتر، حسگر اثر انگشت سریع‌تر و شارژدهی باتری طولانی‌تری را نیز دریافت می‌کنید و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند تا پیکسل ۹ ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

سوالات متداول

پیکسل ۹ چقدر قوی‌تر پیکسل ۸ است؟ پیکسل ۹ در بخش CPU و GPU بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بهتر از نسل قبلی شده ولی هنوز اختلاف زیادی با تراشه‌های اپل، کوالکام و حتی سامسونگ دارد و در بین رقبا تقریبا ضعیف‌ترین گوشی است.

شارژدهی پیکسل ۸ بهتره یا پیسکل ۹؟ پیکسل ۹ شارژدهی بهتری دارد و به لطف تراشه بهینه‌تر و البته مقداری ظرفیت باتری بالاتر می‌تواند مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.

صفحه نمایش پیکسل ۹ نسبت به پیکسل ۸ بهتر شده؟ از نظر کیفیت خیر ولی از نظر روشنایی پیشرفتی ۵۰ درصدی و بسیار عالی را شاهد هستیم.

دوربین‌های پیکسل ۹ تا چه حد بهتر شده‌اند؟ دوربین‌های پیکسل ۹ و به‌خصوص دوربین فوق عریض پیشرفت جذابی نسبت به نسل قبل داشته‌اند و حالا تصاویر بهتری ثبت می‌رسانند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/pixel-8-vs-pixel-9/
ads
ads