داغ ترین ها :
مقایسه گوشی آیفون 16 پرو مکس اپل با پیکسل 9 پرو XL گوگل

مقایسه گوشی آیفون 16 پرو مکس اپل با پیکسل 9 پرو XL گوگل

مقایسه گوشی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال با آیفون 16 پرومکس مخصوص کسانی است که قصد خرید بهترین گوشی را در سال 2024 دارند؛ اما هنوز مطمئن نیستند که با کدام سیستم عامل راحت‌ترند و خرید کدام گوشی قرار است آن‌ها را خوشحال‌تر کند؛ بنابراین تا پایان این مقایسه در تکنولایف همراه ما باشید.

گوشی آیفون 16 پرومکس 2024

گوشی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

گوشی آیفون 16 پرومکس 2024

امتیاز

9.8
طراحی :
8.6
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
9.2
کیفیت ساخت :
9.6
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9.4
دوربین :
9.6

نقاط قوت

  • ضخامت کمتر لبه‌ها و ارگونومی بهتر نسبت به نسل قبل
  • کاهش حاشیه مشکی کنار صفحه نمایش نسبت به مدل‌های قبل
  • صفحه نمایش روشن‌تر
  • مجهز به بهترین تراشه در سال 2024 و برخورداری از هوش مصنوعی روی iOS 18
  • مجهز به دکمه جدید کپچر باتن جهت عکاسی
  • ارتقا توان شارژر سیمی

نقاط ضعف

  • ظرفیت باتری و توان پایین به‌عنوان گوشی پرچمدار
  • امکان هرگز رجیستر نشدن

گوشی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

امتیاز

9.6
طراحی :
8.9
صفحه نمایش :
9.7
باتری :
9.5
کیفیت ساخت :
9.2
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9.4
دوربین :
9.8

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • میزان روشنایی بالا برای صفحه نمایش
  • باتری باظرفیت بالاتر و دوام عالی
  • دریافت لقب گوشی با بهترین دوربین در جهان از لحظه اول معرفی
  • تراشه مجهز به هوش مصنوعی
  • 7 سال پشتیبانی سیستم عامل

نقاط ضعف

  • تراشه مناسب بازی کردن ندارد

تابستان 2024 یکی از داغ‌ترین تابستان‌های دنیای گوشی به حساب می‌آید که اصلی‌ترین دلیل آن معرفی و عرضه گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال با آیفون 16 پرومکس است. اگر شما هم علاقه به مقایسه گوشی پرچمدار گوگل با اپل را دارید، پس مقایسه گوشی آیفون 16 پرو مکس اپل با پیکسل 9 پرو XL گوگل به قلم من را در تکنولایف از دست ندهید.

 

انواع گوشی در برندها و مدل‌های مختلف را می توانید از تکنولایف بخرید.

مقایسه طراحی آیفون 16 پرومکس با هنر دست گوگل: کدام پرچمدار زیباتر است؟

یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در یک مقایسه جامع و کامل، مقایسه طراحی دو کمپانی است.

برای شروع بیان تفاوت آیفون 16 پرومکس با گوگل پیکسل 9 پرو xl می‌توانیم در ابتدا به ابعاد و وزن توجه کنیم. گوشی Google Pixel 9 Pro XL در ابعاد 162.8 در 76.6 در 8.5 میلی‌متر تولید شده و این در حالی است که آیفون 16 پرومکس هم ابعادی بسیار نزدیک به پرچمدار گوگل دارد. اندازه‌های 163 در 77.6 در 8.3 میلی‌متر گوشی آیفون 16 Pro Max حاکی از آن است که این 2 گوشی تفاوت قدی یا ضخامتی زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما با روی هم قرار دادن آن 2 یا در کنار هم قرار گرفتنشان می‌توان به شکل بهتری متوجه همان میزان از تفاوت ناچیز شد. در نهایت با نگاهی منصفانه می‌توان گفت که گوشی آیفون 16 پرومکس قد و قامتی کشیده‌تر از گوگل پیکسل 9 pro xl دارد و البته ضخامت باریک‌تر هم باعث خوش دست‌تر شدن آن می‌شود.

طراحی آیفون 16 پرومکس 2024

آیفون 16 پرومکس با 227 گرم، وزنی بیشتر از گوشی پیکسل 9 پرو ایکس ال 221 گرمی دارد. در حقیقت هیچ کدام از پرچمدارها گوشی سبکی به حساب نمی‌آیند و اگر طرفدار استفاده از گوشی‌های زیر 200 گرم هستید که باید بگوییم اینجا خبری از دستگاه سبک نیست؛ اما به هر حال اختلاف 6 گرمی هم قابل تقدیر است و می‌توانید در این بخش روی خوش بیش‌تری به فرزند ارشد کمپانی گوگل نشان دهید.

اپل برای ساخت قاب آیفون 16 پرومکس از تیتانیوم گرید 5 استفاده کرده (دقیقا همان فریم آیفون 15 پرومکس بدون ذره‌ای تغییر)؛ در حالی که گوگل برای ساخت Google Pixel 9 Pro XL از قاب آلومینیومی استفاده کرده که این تفاوت نشان دهنده کیفیت ساخت بهتر گوشی اپل است. اگر مطالعه کرده باشید، قبل‌تر از این در مقایسه گلکسی S24 اولترا با آیفون 16 پرومکس هم در ارتباط با میزان مقاومت تیتانیوم صحبت کرده‌ایم. تیتانیوم گرید 5 مقاومت بالاتری نسبت به خط و خش در برابر آلومینیوم دارد و در حال حاضر بهترین جنس برای فریم گوشی به حساب می‌آید و این اصل به معنای واقعی نشان دهنده عملکرد بهتر اپل نسبت به گوگل است.

از آنجایی که همواره گوشی‌های آیفون، سامسونگ و گوگل به لایه محافظ جهت حفاظت از صفحه نمایش و پنل پشتی مجهز می‌شوند، پس قابل انتظار است که در این بخش هم چشم به اطلاعات اعلام شده از هر 2 کمپانی آمریکایی داشته باشیم.

اپل اعلام کرده که برای محافظت از صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی Pixel 9 Pro XL از Gorilla Glass Victus 2 استفاده کرده و از این سو هم اخبار به کار رفتن ساخته‌های کمپانی کورنینگ (Corning) روی آیفون 16 پرومکس به گوش می‌رسد؛ بنابراین هر 2 کمپانی سازنده آمریکایی در این بخش به خوبی عمل کرده‌اند؛ البته با توجه به اینکه در این میان حرف‌هایی هم در ارتباط با ترکیب سرامیک در لایه محافظ به گوش می‌رسد. در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که در این بخش بررسی تفاوت ایفون 16 promax و پیکسل 9 pro xl می‌توانیم نمره بالاتر را تقدیم محصول اپل کنیم.

طراحی گوشی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

در چرخش دورتادور گوشی‌هایی که ذره بین را روی آن‌ها قرار داده‌ایم، متوجه دکمه نوظهوری به نام کپچر باتن شدیم که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم. هنگامی که گوشی آیفون 16 پرومکس را در دست می‌گیرید، در قسمت بالایی لبه سمت راستی می‌توانید دکمه Power و کمی پایین‌تر از آن، دکمه Capture Button را لمس کنید. روی لبه پایینی همین گوشی اسپیکرها، میکروفون و درگاه شارژ تایپ سی از نوع 3.2 Gen 2 قرار دارد. (توجه داشته باشید که نوع درگاه USB Type-C با درگاه گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی سامسونگ و گوگل فرق می‌کند) با گذر کردن از لبه پایینی و دوختن نگاه روی لبه چپی با 3 دکمه و یک اسلات سیم کارت آشنا می‌شوید. بالاترین دکمه روی لبه چپی قابل شخصی سازی است و اکثرا به عنوان دکمه سایلنت مود از آن استفاده می‌کنند؛ درصورتیکه شما می‌توانید از آن برای روشن و خاموش کردن Flashlight و موارد دیگر استفاده کنید. برای قرار دادن سیم کارت هم روی گوشی (یک یا دوتا) باید از همین لبه استفاده کنید و چند سال گذشته هم که روی لبه بالایی خبری نیست.

روی لبه سمت راستی گوشی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال مانند گوشی‌های اندرویدی یک دکمه پاور و دکمه کشیده تغییر ولوم صدا قرار دارد. روی لبه پایینی مانند آیفون 16 پرومکس میکروفون، اسپیکر و درگاه تایپ سی تعبیه شده است. روی لبه سمت چپ هم قرار نیست دکمه یا درگاهی عاید شما شود؛ البته اگر خیلی ریزبین باشید، متوجه میکروفون خواهید شد.

نقش ماژول دوربین در طراحی: اصلا قابل مقایسه نیست!

اگر نگاهی گذرا هم به ماژول دوربین پشتی هر 2 گوشی داشته باشید؛ متوجه تفاوت زمین تا آسمان در طراحی ماژول دوربین آن‌ها خواهید شد. اپل با اینکه نسبت به  13 pro max و 14 پرومکس تلاش زیادی در مسیر ایجاد تفاوت در طراحی ماژول دوربین کرده است؛ اما باز هم کفه شباهت این ترازو سنگین‌تر است. در همین راستا گوگل برای طراحی ماژول دوربین گوشی Pixel 9 Pro XL از طراحی تقریبا مشابهی مانند نسل‌های گذشته یعنی Google Pixel 9 استفاده کرده؛ اما در مجموع تفاوت مد نظر گوگل بیشتر از اپل است.

در مورد مقایسه ماژول افقی-بیضی شکل Pixel 9 Pro XL با ماژول تقریبا مربعی آیفون 16 پرومکس تنها می‌توان به این اصل اشاره کرد که هر کدام طبق نقشه اولیه برندهای خودشان ساخته شده‌اند و اصلا قابل مقایسه نیستند. به طورکلی هم به هر دو گوشی می‌توان نمره مناسبی را در بخش طراحی داد، چرا که هرکدام از طرفداران خودشان را دارند.

 

اگر بلاگر هستید و گوشی جدید می‌خواهید، این مطلب برای شماست:
بهترین گوشی برای بلاگری

 

صفحه نمایش رنگین گوگل و اپل

مشخصات صفحه نمایش یکی از بزرگ‌ترین باگ‌ها و شاید بتوان گفت دلایل ناامیدی کاربران گوشی‌های اپل مخصوصا مدل‌های پایه (نرمال و پلاس) در سال‌های گذشته است. در سال جدید اپل با تولید آیفون 16 پرومکس توانست برای اولین بار وارد میدان رقابت بهترین صفحه نمایش‌ها شود؛ اما در ارتباط با فرزند pro xl گوگل باید گفت که این اولین باری نیست که روی گردن گوشی‌های گوگل مدال صفحه نمایش برتر قرار می‌گیرد. برای مثال نمره دهی در مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با اس ۲۴ اولترا برای بخش نمایشگر آسان‌ترین کار ممکن به حساب می‌آید چرا که نمایشگر s24 ultra برتری آشکاری نسبت به 15 پرومکس دارد اما در آیفون 16 پرومکس این تفاوت کاهش پیدا کرده و در واقع یک جورهایی اپل با قرار دادن صفحه نمایش بهتر برای iPhone 16 Pro Max آن را برای نبرد با گوشی‌های مدل بالایی مانند Pixel 9 Pro XL آماده کرده است.

صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس با ابعاد 6.9 اینچ تنها 1 اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر 6.8 اینچی گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال است، بنابراین روی کاغذ که تفاوت چندانی وجود ندارد؛ اما در ارتباط با وضوح و میزان کیفیت و سایر بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

صفحه نمایش گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

نمایشگر گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال رزولوشنی 1344 در 2992 پیکسل دارد و این وضوح برای نمایشگر آیفون 16 پرومکس برابر با 1320 در 2868 پیکسل است که در این بخش از پیدا کردن فرق ایفون 16 پرو مکس و پیکسل 9 پرو ایکس ال حتی روی کاغذ هم گوشی گوگل برنده است. در ارتباط با نرخ نوسازی هر دو گوشی نرخ نوسازی قابل تغییر تا 120 هرتز را دارند که طبق تست‌های انجام شده رنج داینامیکی رفرش ریت محصول گوگل بیشتر است. تراکم پیکسلی نمایشگر گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال برابر با 486 ppi است، درصورتیکه برای مدل 16 پرومکس با تراکم 460 پیکسل بر هر اینچ روبه‌رو هستید. وقتی تراکم پیکسلی بالاتر است یعنی در هر اینچ از نمایشگر تعداد بیشتری پیکسل برای نمایش تصاویر وجود دارد، بنابراین جزئیات تصویر بیشتر است، پس در این بخش هم بهتر است که نمره بهتر را به حاصل دست گوگل دهیم.

قابلیت Always-On display هم که ویژگی مشترک نمایشگر هر دو گوشی است، بنابراین در این قسمت بحثی باقی نمی‌ماند؛ اما در ارتباط با نسبت صفحه نمایش به بدنه گوگل به معنای واقعی بهتر عمل کرده و با قرار دادن نسبت 91.4 درصد تیر خلاص را به پیکسل 9 پرو ایکس ال با نسبت 88.0 درصد زده است.

پنل به کاررفته در آیفون 16 پرومکس از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است که پنل مشهور و همیشگی کمپانی اپل شناخته شده است، از طرفی دیگر پنل قرار داده شده در قلب نمایشگر گوشی پیکسل 9 پرو XL از نوع LTPO OLED است که از لحاظ توانایی نمایش یکسان دیده می‌شوند و برتری خاصی نسبت به هم ندارند.

صفحه نمایش آیفون 16 پرومکس

شاید اپل برای نمایشگر آیفون 16 پرومکس رنج روشنایی 1000 تا 2000 نیتی را اعلام کرده باشد و این عدد در مقایسه با اعداد اعلام شده برای گلکسی S24 اولترا و فرزندهای متنوع گوگل پیکسل عددی بسیار کم باشد؛ اما اپل همیشه معتقد است که وابسته به اعداد نباشید و خروجی کار را نگاه کنید، خروجی کار نشان دهنده این است که نمایشگر آیفون 16 پرومکس لیاقت دریافت بهترین عملکرد را در نور مستقیم و کور کننده خورشید را دارد و همپای صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال می‌تواند به حیات خود ادامه دهد؛ البته اگر ذره بین را کمی بیشتر نگه دارید احتمالا با اختلاف کوچکی به نمایشگر گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال نمره بالاتری بدهید.

 

چطور آیفون انتخاب کنیم؟
راهنمای خرید آیفون

 

سیستم عامل و نرم افزار: خام یا پخته؟ Rare or Well done؟

شما طرفدار کدام سیستم عامل هستید؟ دوست دارید در دنیای اندروید خام گوگل باشید یا غرق در روزگار پخته iOS؟

این طور که به نظر می‌رسد، جنگ تن به تن اندروید با iOS مانند آنچه در مقایسه گلکسی S24 اولترا با آیفون 16 پرومکس پرداختیم، هیچگاه تمام نخواهد شد. گوشی گوگل پیکسلی که مد نظر دارید، با اندروید 14 و رابط کاربری مختص خودش راهی بازار می‌شود و تا 7 سال هم از اندروید پشتیبانی خواهد کرد، پس با خرید گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال تا اندروید 21 را هم در کنار ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی گوگل تجربه خواهید کرد و چه از این بهتر؟ نه؟

سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

گوگل برای گوشی‌های خودش از نسخه خام اندروید استفاده می‌کند و رابط کاربری متفاوتی با سایر گوشی‌های اندرویدی دارد (حالا نه در حدی که بعد از کار با گوشی‌های این کمپانی دیگر نتوانید با سایر اندرویدی‌ها کار کنید، اما کمی تفاوت را احساس خواهید کرد) بنابراین گوشی‌های گوگل طرفداران مختص به خود را دارد.

تمامی مدل‌های سری آیفون 16 پرومکس هم با سیستم عامل iOS 18 راهی بازار می‌شوند. طبق ادعای اپل این نسخه از آی او اس بهترین ارتقایی است که تا به امروز روی گوشی‌های اپل قرار گرفته است. اپل تلاش کرده تا با استفاده از هوش مصنوعی تغییرات مثبت و تکان دهنده‌ای را روی گوشی آیفون 16 پرومکس ایجاد کند که طبق نظر بسیاری از منتقدان تعدادی از این تغییرات مانند تغییر جای آیکون‌ها روی صفحه نمایش پیش از امسال هم روی گوشی‌های اندرویدی وجود داشته اما در مجموع تلاش اپل قابل ستایش است و با وجود اختلاف قیمتی که بین قیمت آیفون ۱۳ با آیفون ۱۶ وجود دارد. البته گوشی آیفون ۱۶ پرومکس گوشی با ارزشی برای خرید به حساب می‌آید.

آی او اس 18 سیستم عامل آیفون 16 پرومکس

یکی از بزرگ‌ترین باگ‌های مراسم معرفی و خبرگذاری اپل، صحبت نکردن در مورد پشتیبانی سیستم عامل است. هنوز اشاره دقیقی به تعداد سال‌های پشتیبانی از نسخه iOS و دریافت آپدیت نشده؛ اما حدس و گمان‌ها حول محور 6 سال می‌گذرد.

سخت افزار: گوگل تنسور خوب است؛ اما آ18 پرو فوق‌العاده است!

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در مطلب جامع فرق آیفون 16 Pro Max با گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال، بخش پرداختن به قدرت تراشه است. اپل مطابق برنامه همیشگی خود از بهترین تراشه ممکن برای گوشی‌های مدل Pro و ProMax استفاده می‌کند و برای آیفون 16 پرومکس هم چیپست جدید A18 Pro به عنوان موتوری پرتوان قرار داده است تا چرخ‌های این گوشی با بالاترین سرعت اجرا و پردازش انواع برنامه بچرخند. اپل از این تراشه 3 نانومتری در مراسم رونمایی معروف سپتامبر 2024 پرده برداری کرد و توانست نام آن را در لیست بهترین تراشه گوشی هوشمند قرار دهد. شما با خرید گوشی iPhone 16 Pro Max به گوشی توانمندی در اجرای انواع اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌ها دست پیدا می‌کنید که سرعت لود بالایی دارد و علاوه‌بر کارهای روزمره به شما اجازه می‌دهد تا ساعت‌ها به بازی کردن و ادیت و ویرایش عکس و فیلم مشغول شوید.

گوگل هم کاملا شبیه به اپل علاقه وافری به استفاده از تراشه‌های خودساخته دارد و در ساخت گوشی Pixel 9 Pro XL از تراشه Google Tensor G4 با معماری 4 نانومتری استفاده می‌کند تا سطح خوبی از قدرت را به بهترین گوشی 2024 خودش ارائه دهد.

تراشه Google Tensor G4

در این بخش از مقایسه گوشی پیکسل 9 پرو XL گوگل با آیفون 16 پرومکس اپل، نمره بهتر قدرت و سرعت مخصوصا در زمینه گیمینگ با اختلاف به تراشه A18 Pro تعلق می‌گیرد. این گوشی از گوگل هم برای بازی کردن، نصب برنامه‌های سنگین و کار کردن با اپلیکیشن‌های تخصصی گوشی بسیار مقاوم و سطح بالایی محسوب می‌شود؛ اما از آنجایی که قدرت تراشه A18 Pro از اسنپدراگون 8 نسل 3 هم بهتر است، بنابراین فعلا ایفون 16 پرومکس در قسمت سخت افزار در جایگاه بالاتری نسبت به پرچمدارهای سامسونگ و گوگل قرار دارد.

انتخاب بهترین دوربین شاید سخت باشد؛ اما 4 بر 2 به نفع گوگل!

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی و سلفی گوشی آیفون ۱۶ پرومکس نشان می‌دهد که اپل برای ساخت این دوربین از نهایت توان خود استفاده کرده و خوشبختانه نتیجه کار هم بسیار مثبت است؛ اما در واقع سال‌های بسیاری است که لقب بهترین دوربین گوشی ازآن گوشی‌های گوگل است و این عنوان باعث می‌شود تا کار مقایسه سخت‌تر از همیشه شود. گوشی Google Pixel 9 Pro XL در سایت تخصصی بررسی کیفیت دوربین یعنی دگزومارک به رتبه دومین گوشی برتر جهان دست پیدا کرده و همین سایت گوشی آیفون 16 پرومکس را در رتبه چهارم قرار داده است. قدرت حسگر لرزشگیر و عمق سنج دوربین اصلی گوشی Google Pixel 9 Pro XL به شکل کاملا واضحی از مدل اپل بهتر است، بنابراین ویدیوهای ضبط شده واضح‌تر و روان‌تری را در گالری این گوشی در شرایط کاملا یکسان مشاهده خواهید کرد.

باتری: شارژر 45 وات اپل یا پایداری بیشتر گوگل؟

اپل برای اولین بار در طی سال‌های گذشته از شارژر 20 واتی دست کشید و از شارژر 45 وات برای گوشی‌های سری آیفون 16 در رویداد سپتامبر 2024 صحبت کرد. باتری 4685 میلی‌آمپر ساعتی گوشی آیفون 16 پرومکس را می‌توانید با شارژر سیمی 45 واتی شارژ کنید و با استفاده از MagSafe هم از شارژ 25 وات بهره ببرید. در ارتباط با پایداری و بازدهی باتری آیفون پرومکس‌های سال‌های گذشته نمی‌توان به اندازه گوشی‌های دیگر تعریف کرد، چرا که باتری همواره یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های گوشی‌های اپل به شمار می‌رود؛ اما آیفون ۱۶ پرومکس در مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس از پایداری باتری بهتری برخوردار است و می‌تواند تجربه 18 ساعت بازدهی مداوم را به شما هدیه دهد.

باتری 5060 میلی‌آمپر ساعتی گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو ایکس ال توسط شارژر سیمی 37 واتی در مدت 30 دقیقه از شارژ 0 به شارژ 70 درصد می‌رسد که مدت زمان بسیار پایینی در مقایسه با انواع گوشی شیائومی به شمار نمی‌رود، اما نسبت به آیفون ۱۶ پرومکس برتری کاملا خوبی به حساب می‌آید. گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو XL کاملا شبیه به گوشی‌های نسل قبلی برند خود مانند گوگل پیکسل ۷ و ۸ می‌تواند تا 22 ساعت استفاده سنگین را پوشش دهد و یک روز کامل همراه شما باشد.

در این بخش شاید با توجه به عددهای اعلام شده شارژر بهتری برای محصول اپل وجود داشته باشد؛ اما فرزند اپل در سرعت شارژ و پایداری باتری گزینه بهتر و قوی‌تری است.

 

قیمت پاوربانک را در تکنولایف مشاهده کرده و اقدام به خرید گزینه مورد نظر کنید.

پرچمدار اندرویدی یا آی او اسی؟ کدام انتخاب شماست؟

در این قسمت از تفاوت ایفون 16 promax و پیکسل 9 pro xl می‌توان این جمله را به عنوان بهترین تیتر استفاده کرد: (به پایان رسید این دفتر، حکایت همچنان باقی است!)
قطع به یقین که تا به اینجای مقاله تا حد زیادی برای خرید گوشی مد نظر به تصمیم محکمی رسیده‌اید. اگر در شرف خرید گوشی جدید هستید و همچنان نمی‌دانید که از بین این ۲ پرچمدار پر مدعا کدام را انتخاب کنید و سیستم عامل برای شما تفاوتی ندارد، بهتر است بدانید که خرید هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارد.

اگر آیفون‌های سری ۱۶ مانند آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ رجیستر نشوند، پس با مشکلات آنتن نداشتن دست و پنجه نرم خواهید کرد. اگر طرفدار اندروید هستید و گوشی گوگل به چشم‌های شما زیباتر می‌آید، باید با کم‌یاب بودن گوشی پیکسل 9 pro xl و لوازم جانبی گوشی کنار بیایید؛ اما به صورت کلی اگر تنها در فکر فیلم برداری و عکاسی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال است. البته اگر آیفون ۱۶ پرومکس را هم خریداری کنید، باز هم برد قشنگی را برای خود رقم زده‌اید. مهم‌ترین نکته اینجاست که کمپانی گوگل به طور کلی علاقه خاصی به تولید گوشی گیمینگ و مناسب بازی ندارد، بنابراین درصورتیکه گیمر موبایل هستید، حتما به خرید گوشی اپل فکر کنید، در اختصاص به بازدهی باتری هم که باز گوگل برنده این میدان است.

در مجموع خریدار هر کدام از این ۲ گوشی که باشید، سود خوبی خواهید کرد، پس نگران نباشید و مراحل خرید را کامل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. نازنین

    خیلی عالی بود

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/iphone-16-promax-vs-google-pixel-9-pro-xl/
ads
ads