داغ ترین ها :
مقایسه گوگل پیکسل 8a با پیکسل 8، برادر دوقلو یا رقیب بی رحم؟

مقایسه گوگل پیکسل 8a با پیکسل 8، برادر دوقلو یا رقیب بی رحم؟

دو گوشی گوگل پیکسل ۸ و پیکسل ۸a طرفداران زیادی دارند و قطعا برای کسانی‌که قصد خرید داشته باشند، این سوال پیش می‌آید که سراغ کدام بروند؟ ۸ یا ۸a؟ در این مطلب، ما به طور کامل هر دو گوشی را مقایسه می‌کنیم.

گوگل پیکسل 8

google-pixel8

گوگل پیکسل 8a

google-pixel-8a

گوگل پیکسل 8

google-pixel8

امتیاز

8.6
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
8.8
باتری :
8.5
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
8.3
ارگونومی :
8.5
رابط کاربری :
8.8
عملکرد :
8.5
دوربین :
8.3

نقاط قوت

  • رزولوشن مناسب صفحه نمایش
  • صفحه نمایش با نور زیاد
  • دوربین با کیفیت و مجهز به حسگر تشخیص فوکوس خودکار
  • مجهز به گواهینامه IP68
  • باتری با سرعت شارژ و پایداری بالا
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس

نقاط ضعف

  • می‌توانست مانند سایر گوشی‌های پرچمدار به دوربین تله فوتو هم مجهز شود
  • می توانست باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد

گوگل پیکسل 8a

google-pixel-8a

امتیاز

8.4
طراحی :
8
صفحه نمایش :
8.8
باتری :
8.2
اسپیکر :
7.7
کیفیت ساخت :
8
ارگونومی :
8.5
رابط کاربری :
8.8
عملکرد :
8.5
دوربین :
8.3

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با رزولوشن مناسب
  • صفحه نمایش با روشنایی بالا
  • مجهز به گواهینامه IP67
  • دارای باتری با سرعت شارژ و پایداری مناسب
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • طراحی و ارگونومی مناسب استفاده طولانی مدت

نقاط ضعف

  • اسپیکر می‌توانست بهتر باشد
  • سرعت شارژ دستگاه و توان آداپتور کم است

کمپانی گوگل در مهر 2023 از گوشی پرچمدار و خوش چهره پیکسل 8 پرده برداری کرد و اردیبهشت 2024 تصمیم به رونمایی از گوگل پیکسل 8a گرفت. هر دو گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردارند و به ویژگی‌های جذابی مجهز شده‌اند که واقعا گذر کردن از آن‌ها ظلم به خودمان است، برای همین در این مطلب از تکنولایف قصد داریم تا به مقایسه گوگل پیکسل 8a با پیکسل 8 بپردازیم، پس شما هم تا پایان همراه ما باشید تا با هنر دست گوگل بیشتر از یک اسم آشنا شوید و اگر قصد خرید گوشی از این برند را دارید، برای انتخاب اطلاعات کافی را داشته باشید.

طراحی و کیفیت ساخت!

شاید در نگاه اول، مخصوصا از روی عکس به این نتیجه برسیم که گوگل هم قصد تغییر طراحی برنده‌اش را ندارد، اما با کمی دقت کاملا تفاوت‌های طراحی Pixel 8a و Pixel 8 می‌شوید. گوشی Pixel 8 در ابعاد 150.5 در 70.8 در 8.9 میلی‌متر طراحی شده در حالیکه گوگل گوشی پیکسل 8a را با ابعادی برابر با 152.1 در 72.7 در 8.9 میلی‌متر راهی بازار می‌کند که این تفاوت نشان دهنده قد بلندتر و لبه‌های ضخیم‌تر فرزند جدیدتر یعنی Pixel 8a است. پیکسل 8a حدودا 2 میلی‌متر کشیده‌تر و عریض‌تر است.

اگر لبه بالایی هر دو گوشی را با هم مقایسه کنید، قطعا متوجه انحنای بیشتر و گردتر بودن لبه گوگل پیکسل 8 ای نسبت به رقیب پرچمدارش می‌شوید. لبه‌های گوشی پرچمدار پیکسل 8 هم طراحی منحنی دارند و اصلا به این شکل نیست که لبه‌هایی به تیزی S24 Ultra داشته باشد، اما لبه‌ها به نسبت Pixel 8a خمیدگی کم‌تری دارند. احتمالا در نگاه اول ظرافت گوگل پیکسل 8 نگاه‌های بیشتری را به سمت خود جلب کند، اما این اصلا به این معنا نیست که پیکسل 8ای از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی ندارد.

طراحی گوگل پیکسل 8

طراحی گوگل پیکسل 8، گوشی پرچمدار گوگل

وزن مدل پرچمدار 187 گرم و وزن Pixel 8a حدودا 1 گرم بیشتر است که این تفاوت وزن اصلا قابل اهمیت نیست. کمپانی گوگل صفحه نمایش هر دو گوشی را به لایه محافظی از نوع گوریلا گلس مجهز کرده که البته برای نمایشگر نسخه پرچمدار از Gorilla Glass Victus و برای پیکسل 8a از Gorilla Glass 3 استفاده کرده است که اگر بخواهیم ذره بین خود را از جیبمان دربیاوریم، باید بگوییم که میزان مقاومت گوریلا گلس ویکتوس از گوریلا گلس 3 کمی بیشتر است و کاملا قابل انتظار است که لایه محافظ گوشی پرچمدار پیکسل 8 بهتر از نسخه سری a باشد.

قاب دورتادور هر دو گوشی کاملا شبیه به هم از جنس آلومنیوم است، در حالیکه جنس پنل پشتی یکی از دلایل اختلاف قیمت این دو برادر دوقلو به حساب می‌آید. شرکت گوگل برای ساخت پنل پشتی Google Pixel 8a از پلاستیک مات استفاده کرده در صورتیکه در سناریو طراحی Google Pixel 8 خبری از پلاستیک نیست و پنل پشتی کاملا از جنس شیشه‌ای براق است و جالب‌تر اینجاست که گوگل برای محافظت از پشتی شیشه‌ای و براق Google Pixel 8 از لایه شیشه‌ای محافظ Gorilla Glass Victus استفاده کرده است، بنابراین از لحاظ کیفیت بدنه کاملا می‌توان گفت که به نسخه پرچمدار اهمیت بیشتری داده شده و پشت گوشی پیکسل 8 قاعدتا در برابر خط و خش و ضربه دارای مقاومت بیشتری است که این جمله تفاوت های پیکسل 8 با پیکسل 8a در بخش طراحی به حساب می‌آید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین گوشی گوگل

 

طراحی گوگل پیکسل 8a

طراحی گوگل پیکسل 8a

در ادامه مقایسه پیکسل 8 با پیکسل 8a قصد داریم تا توجه شما را به حاشیه‌های مشکی دور گوشی جلب کنیم. اگر به فاصله صفحه نمایش تا لبه هر دو گوشی توجه کنید، به راحتی می‌توانید بیشتر بودن حاشیه مشکی دورتادور گوشی پیکسل 8a را نسبت به پیکسل 8 مشاهده کنید. با توجه به اینکه حاشیه مشکی معمولا سلیقه هیچکس نیست، این حاشیه می‌تواند از دلایل برتری طراحی گوگل Pixel 8 نسبت به Pixel 8a به حساب بیاید.

دوربین سلفی روی صفحه نمایش هر دو فرزند برتر گوگل به صورت نقطه‌ای و تنها بدون هیچگونه ناچ قطره‌ای شکلی قرار گرفته و این از جمله شباهت های پیکسل 8 با پیکسل 8a به شمار می‌آید. حال که بحث دوربین شد، بهتر است تا به دوربین‌های پنل پشتی و ماژول مخصوصشان صحبت کنیم. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های گوشی‌های کمپانی گوگل با سایر برندها، آرایش پنل پشتی و نحوه قرارگیری دوربین‌های پشتی است. درست است که از روی عکس و رندرهای پخش شده یا در نگاه‌های گذری پنل پشتی هر دو گوشی تا حد زیادی شبیه به هم است، اما اصلا سانت به سانت شبیه هم نیستند و تفاوت‌های قابل بیانی باهمدیگر دارند. دوربین‌های پشتی Pixel 8 با فاصله‌ای مناسب درون یک لنز روی ماژول برجسته و براقی قرار دارند که این طراحی تقریبا در Pixel 8a هم دیده می‌شود، اما با این تفاوت که ماژول پنل پشتی گوگل Pixel 8 به صورت برجسته، بیرون‌تر از سطح بدنه قرار دارد، در صورتیکه در گوگل پیکسل 8a ماژول دوربین به صورت یک نوار رنگی است و همچنین فاصله لنز دوربین‌ها هم از هم کم‌تر است.

روی لبه پایینی هر دو برادر خونی اسپیکرهای استریو و درگاه شارژ تایپ C، روی لبه سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم صدا، روی لبه سمت چپ اسلات سیم کارت و روی لبه بالایی هم میکروفون قرار دارد.

سطل رنگ گوگل پیکسل 8a و پیکسل 8

کمپانی پدر فرزند پرچمدار خودش را در 4 رنگ مختلف با اسامی خاص راهی بازار کرده که برای رنگ مشکی از اسم Obsidian استفاده کرده است. در کنار رنگ مشکی، گوشی پیکسل 8 به رنگ‌هایی به نام Hazel که رنگی فیلی و خاکستری است، رنگ گلبهی Rose و رنگ سبز پسته‌ای هم تولید شده است. این تنوع رنگ و همچنین استفاده از رنگ‌ها با تم‌های خاص و متفاوت به شهرت بیشتر این گوشی کمک کرده‌اند.

رنگ های پیکسل 8

Pixel 8

گوگل چند ماه بعد از رونمایی پیکسل 8، از رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و سبز گوشی Pixel 8a رونمایی کرد. در مجموع می‌توان گفت که هر دو گوشی طراحی و رنگ‌های زیبایی دارند.

رنگ های Pixel 8a

Pixel 8a

آیا در ضد آب بودن هم با هم رقابت دارند؟

جواب این سوال بله است. بله هر دو ورزشکار میدان گوشی‌های گوگل می‌توانند تا مدت محدودی در زیر آب به کارکرد خود ادامه دهند، اما تفاوت آن‌ها دقیقا در مدت زمانی که به قول معروف می‌توانند نفسشان را زیر آب حبس کنند، بستگی دارد. گوشی پرچمدار گوگل پیکسل هشت به دلیل دریافت گواهینامه IP68 می‌تواند در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاومت خوبی را از خود نشان دهد. در حقیقت گواهینامه IP68 بهترین گواهینامه مقاومت در برابر آبی است که یک گوشی می‌تواند به آن مجهز شده باشد. گوشی گوگل پیکسل 8 می‌تواند نهایت تا 30 دقیقه در زیر آب به عمق یک متر و 50 سانتی‌متر دوام بیاورد (البته توجه داشته باشید که با گوشی به درون استخر یا دریا شیرجه نزنید و ترجیحا با گوشی در آب‎‌هایی که املاح فراوان دارند، شنا نکنید)

از این طرف گوشی گوگل پیکسل 8a هم با داشتن گواهینامه IP67 در برابر آب و گرد و غبار مقاومت خوبی دارد، تنها با این تفاوت که باید بیشتر از مدل پرچمدار از این گوشی در آب محافظت کنید. این گوشی می‌تواند تا عمق 1 متر نهایت تا 30 دقیقه دوام بیاورد و آب را وارد دستگاه نکند.

در مجموع می‌توان گفت که هر دو گوشی در برابر آب مقاوم هستند و شما به راحتی می‌توانید صفحه نمایش آن‌ها را در روزهای بارانی و طوفانی لمس کنید و از کار کردن با آن‌ها لذت ببرید.

 

با این بودجه قصد خرید گوشی دارید؟
راهنمای خرید گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

 

صفحه نمایش، شفاف و روشن! لذت تماشا اینجاست!

بیشترین میزان شباهت میان این دو برادر خونی در مقایسه پیکسل 8a و پیکسل 8 همین صفحه نمایش است. شاید از لحاظ ریاضی، اعدادی مانند ابعاد صفحه نمایش کمی با هم متفاوت باشند؛ اما از لحاظ کیفیت و وضوح پخش پا به پای همدیگه پیش می‌روند و کاربرانشان را راضی نگه می‌دارند. در بخش طراحی گفتیم که گوشی پیکسل 8a حدودا 2 میلی‌متر کشیده‌تر و عریض‌تر از گوشی پیکسل 8 پرچمدار است، اما درمورد ابعاد صفحه نمایش باید بگوییم که نمایشگر پیکسل 8a حدودا 6.1 اینچ است، در صورتیکه این ابعاد برای نمایشگر پیکسل 8 به 6.2 اینچ می‌رسد و این تضاد اعداد کاملا به دلیل بیشتر شدن فاصله صفحه نمایش تا لبه‌های گوشی مدل a با استفاده از حاشیه مشکی رنگ است؛ اما اگر حقیقت را بخواهید این کاهش یا افزایش 1 اینچ هیچ تاثیر خاصی روی کیفیت محتوا و نمایش آن ندارد و همچنان معتقد هستیم که هر دو صفحه نمایش دوقلوهای همسان کمپانی گوگل به حساب می‌آیند.

صفحه نمایش گوگل پیکسل 8

صفحه نمایش گوگل پیکسل 8

هر دو گوشی به نمایشگرهایی مجهز شده‌اند که در لایه زیرین آن‌ها پنلی از نوع OLED قرار دارد و هر دو دارای رزولوشن 1080p و حداکثر نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی دارند. هر دو نمایشگر در ارتباط با نرخ نوسازی می‌توانند مطابق با اپلیکیشن در حال اجرا، نرخ نوسازی را تغییر دهند و با رفتار تطبیقی خود به حفظ سلامت گوشی کمک کنند، برای مثال در حالتی که از گوشی استفاده‌ای نمی‌کنید، رفرش ریت را به 60 هرتز تغییر دهند. تراکم پیکسلی Google Pixel 8a برابر با 430ppi و تراکم پیکسلی Google Pixel 8 برابر با 428 پیکسل است که این تفاوت به دلیل تفاوت اندازه صفحه نمایش‌ها و تغییر نکردن رزولوشن است. شما نمی‌توانید تاثیر این 2 پیکسل را هنگام کار متوجه شوید و تاج برتری روی سر Google Pixel 8a قرار دهید، بنابراین بهتر است که آن‌ها را یکی دانسته و از پیدا کردن تفاوت صرف نظر کنید.

صفحه نمایش گوگل پیکسل 8a

صفحه نمایش گوگل پیکسل 8a

هر دو گوشی از محتوای HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کنند، اما در این میان خبری از Dolby Vision نیست. درمورد روشنایی گوشی باید بگوییم که گوگل ادعا کرده که حداقل میزان نور صفحه نمایش Pixel 8 و پیکسل 8a چیزی برابر با 1400 نیت است و در حال حداکثری که همان نور مستقیم خورشید می‌شود، تا 2000 نیت هم افزایش پیدا می‌کند. البته بررسی‌های تخصصی نشان داده است که میزان روشنایی صفحه نمایش یک گوشی همیشه کم‌تر از ادعای کمپانی سازنده است، برای همین ما هم انتظار داریم که که میزان روشنایی نمایشگر در بازه 1400 نیت تا 2000 باشد و به صورت منطقی هم این حرف کاملا درست است، چرا که ما همواره در حال تماشای محتوای HDR یا استفاده از گوشی در نور مستقیم آفتاب نیستیم، بنابراین روشنایی نمایشگر همواره رو 2000 نیت نیست.

برتری جزئی اما عجیب!

در واقع اینکه در یک بررسی یک گوشی نسبت به گوشی مقابلش در بخش‌هایی برتری داشته باشد، اصلا عجیب نیست، اما عجیب اینجاست که طبق بررسی‌های انجام شده در مقایسه پیکسل 8 و پیکسل 8a مشخص شده که حداقل روشنایی نمایشگر گوشی 8a حدودا 1508nits است، در حالیکه صفحه نمایش نسخه پرچمدار 1446nits دارد. البته اگر بخواهید واقع بین باشید، در حقیقت برتری ناچیزی است و در روند استفاده تاثیر به خصوصی ندارد و می‌توان ادعا کرد که گوگل برای هر دو گوشی به صورت یکسان عمل کرده است.

نرم افزار، آیا تا به حال مزه اندروید خام را چشیده‌اید!

اگر تا به حال از گوشی‌های گوگل استفاده نکرده باشید، احتمالا از اینکه درمورد رابط کاربری یا همان UI گوشی‌های گوگل پیکسل حرفی به میان نمی‌آید، تعجب می‌کنید. گوشی‌های گوگل تنها با نسخه اندروید به روز شده و در واقع با اصطلاح اندروید خام راهی بازار می‌شوند و کار کردن با آن‌ها نه تنها سخت یا حتی خسته کننده نیست، بلکه خیلی هم جالب است.
هر دو گوشی پیکسل هشت و پیکسل هشت ای با Android 14 راهی بازار می‌شوند و به دلیل داشتن هوش مصنوعی مخصوصا در بخش گالری، دوربین و ادیت عکس، گوشی‌های پرطرفداری از گوگل به حساب می‌آیند. همچنین گوگل هم وعده داده که تا 7 سال از لحاظ نرم افزاری از هر دو گوشی پشتیبانی می‌کند، بنابراین از لحاظ کاربری و استفاده از گوشی، هردو آن‌ها انتخاب‌های برتر دنیای اندروید در بازه قیمتی خودشان به حساب می‌آیند.

سخت افزار، این داستان: برادرهای خونی، قلب های یکسان

از آنجایی که پردازنده مرکزی یا همان چیپستی که بخشی از آن است، حکم قلب تپنده گوشی را دارد، باید بگوییم که گوگل برای هر دو برادرخونی از قلبی به نام Google Tensor G3 با آرایش 4 نانومتری استفاده کرده که مجموعا 9 هسته در تراشه نام برده شده وجود دارد. هرچقدر تعداد هسته و فرکانس یا همان نرخ کلاک یک تراشه بالاتر باشد، تراشه از سرعت پردازش بهتری برخوردار است. پردازنده مرکزی گوگل تنسور جی3 که پردازنده مرکزی 3 کلاستری به حساب می‌آید، دارای 1 هسته Cortex-X3 با سرعت 3 گیگاهرتز، 4 هسته Cortex-A715 با سرعت 2.45 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A510 با سرعت 2.15 گیگاهرتز است. روی این تراشه یک پردازنده مرکزی از نوع Immortalis-G715s MC10 هم قرار دارد که مشخص کننده توان گرافیکی هر دو گوشی است و تا جایی که در تست و بررسی‌ها مشخص شده، هر دو گوشی در این زمینه هم پایه گوشی‌های پرچمدار عمل می‌کنند. بخش عظیمی از عملکرد فوق‌العاده هر دو گوشی به دلیل هوش مصنوعی سوار شده روی چیپست است، بنابراین در این بخش از مقایسه گوگل پیکسل 8 با پیکسل 8a می‌توانیم جمع بندی کنیم که هر دو گوشی به یک میزان از توانایی نرم افزاری و سخت افزاری بهره می‌برند.

تراشه Google Tensor G3

تراشه Google Tensor G3

ثبت لحظه ها و آوازه شهرت دوربین های گوگل پیکسل!

قطعا در سال‌های اخیر آوازه کیفیت دوربین گوگل پیکسل به گوش شما هم رسیده است. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت های پیکسل 8a با پیکسل 8 در رزولوشن دوربین اصلی است. اگر روی کاغذ مشخصات هر دو گوشی تمرکز کنید، قطعا در نگاه اول تفاوت دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی گوشی موبایل پیکسل 8a با دوربین 50 مگاپیکسلی گوشی پیکسل 8 به چشم شما خواهد آمد و این تفاوت شما را شگفت زده خواهد کرد، چرا که دوربین اصلی گوشی پرچمدار دارای رزولوشن پایین‌تری است، اما حقیقت اینجاست که باید کیفیت عکس‌های گرفته شده روی کفه ترازو قرارگیرند و با یکدیگر مقایسه شوند.

دوربین اصلی

دوربین اصلی پیکسل 8 شاید رزولوشن کم‌تری از پیکسل 8a داشته باشد، اما به هوش مصنوعی پردازشگر تصویر بهتری روی تراشه‌اش نسبت به 8a مجهز شده است، اما در مجموع میزان شارپنس، کنتراست و وضوح عکس‌های گرفته شده از دوربین هر دو گوشی تقریبا برابر و غیرقابل تمایز است.

حال قصد داریم تا کمی ذره بین را روی اعداد ادعا شده از گوگل ببریم؛ دوربین اصلی Pixel 8a دارای سنسور کوچک‌تری (1/1.73 اینچ در مقابل 1/1.31 اینچ) است، اما با این حال وضوح بالاتری دارد (64 مگاپیکسل در مقابل 50 مگاپیکسل)؛ بنابراین عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند. این قاعده برای پیکسل 8 به این صورت است که دوربین 50 مگاپیکسلی آن می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت 12.5MP را به ثبت برساند.

pixel 8

pixel 8

هر دو گوشی در روز روشن با دوربین اصلی خود تصاویر خوبی را به ثبت می‌رسانند. اگر بخواهیم نگاه جزئی‌تری داشته باشیم، باید بگوییم که در عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی هر دو گوشی، کنتراست بالایی برای رنگ سفید و مشکی وجود دارد که باعث جلب اعتماد ما می‌شود. همچنین رنگ‌ها زنده‌تر هستند و این کنتراست بالا و محدوده داینامیکی خوب کمک زیادی می‌کند تا شما بتوانید عکس‌هایی با رنگ‌های طبیعی‌تر داشته باشید. برای جمع‌بندی این بخش قصد داریم اشاره کنیم که شاید روی کاغذ اینطور نباشد، اما، عکس‌های پیکسل 8 کمی واضح‌تر از پیکسل 8a هستند.

pixel 8a

pixel 8a

دوربین پرتره

با هر دو گوشی تصاویر پرتره با کیفیتی به ثبت می‌رسد که در صورت خبر ندادن به شما، نمی‌توانید تشخیص دهید که کدام عکس از دل لنزهای کدام گوشی بیرون آمده است؛ همچنین در ارتباط با نویز در بک گراند تصویرهایی که سوژه از آن‌ها به‌گونه‌ای جدا شده است هم باید اشاره کنیم که نسبت به سایر عکس‌های پرتره از دوربین‌های دیگر تقریبا می‌توان گفت که اصلا تصاویر ثبت شده با این 2 گوشی اصلا نویزی ندارند.

دوربین اولتراواید، بهترین تلاش گوگل برای گوشی پیکسل 8a

گوشی پیکسل 8a به دوربین اولتراوایدی با رزولوشن 12 مگاپیکسل مجهز شده و این رزولوشن برای دوربین اولتراواید 8a برابر با 13 مگاپیکسل است.

pixel 8 ultrawide

pixel 8 ultrawide

آزاردهنده‌تر از همه این است که گوشی مدل «a» روی دوربین فوق عریض یا همان اولترا وایدش حسگر فوکوس خودکار ندارد. نبود حسگر فوکوس خودکار به معناست که دیگر هیچ تصویر نزدیکی به نام حالت «ماکرو» وجود ندارد. همچنین در دوربین اصلی هم لیزری برای کمک به AF ​​وجود ندارد، درصورتیکه پیکسل 8 کاملا به این قابلیت مجهز شده است.

pixel 8a ultrawide

pixel 8a ultrawide

دوربین سلفی

این تفاوت‌ها در دوربین سلفی هم ادامه دارد. گوشی پیکسل 8a دارای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اولتراواید و پیکسل 8 به دوربین 10.5 مگاپیکسلی اولتراواید مجهز شده است و در میان این مدل‌ها باید بدانیم که تنها گوشی 8 پرو است که روی دوربین سلفی خود به حسگر فوکوس خودکار مجهز شده است.

selfie pixel 8

selfie pixel 8

کیفیت عکس‌های سلفی بسیار راضی کننده است، اما هر دو آن‌ها به پای دوربین سلفی مدل پرو نمی‌رسند، بنابراین هر ضعف و کم و کاستی‌ای هم اگر باشد، برای هر دو رقیب یکسان است.

selfie pixel 8a

selfie pixel 8a

اسپیکر و صدای زیر و بم!

گوگل برای هر دو گوشی اسپیکرهای استریو قرار داده و تلاش کرده تا لذت شنیدن با اسپیکرهای گوشی از بسیاری از اسپیکرهای دیگر برای شما بیشتر باشد، اما تفاوت اساسی اسپیکرهای این 2 گوشی در بخش صداهای زیر و بم است. در صداهای خیلی بم یا خیلی زیر، این اسپیکر 8a است که کمی به لرزش می‌افتد. این تفاوت در موزیک با بیس قوی و صدای بلند هم تکرار می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که گوشی 8 به نسبت گوشی 8a حدودا 5 الی 10 درصد به اسپیکر بهتری مجهز شده است.

باتری! طلایه دار میدان!

از گذشته تا به امروز همواره گوگل قصد داشته تا با تولید انواع گوشی‌های پیکسل، برند پرچمدار میدان شارژدهی باشد و حقیقتا هم درست است. بخش عظیمی از نگه داری شارژ توسط هر باتری به چیپست هر گوشی بستگی دارد که برای پیکسل 8a و پیکسل 8 از یک تراشه استفاده شده است. برای وبگردی، بازی، مشاهده فیلم و سریال و کار با اپلیکیشن‌های مختلف با هر دو گوشی شما می‌توانید روی هر دو گوشی از حداقل 14 ساعت تا 22 ساعت حساب باز کنید. منطقی است که حداقل کارکرد هر گوشی در زمان گیم و روشن بودن اینترنت گوشی باشد، اما بالاترین هم برای استفاده معمولی است که بازه 20 تا 22 ساعت بازه زمانی فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید.

گوشی Google Pixel 8 به باتری لیتیوم یونی به ظرفیت 4575 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده و برای شارژ شدن هم نیاز به شارژر سیمی 27 واتی خودش دارد، این در حالی است که گوشی Google Pixel 8a به باتری لیتیوم پلیمری 4492 میلی‌آمپر ساعتی‌ای مجهز شده است که برای شارژ به آداپتور شارژ 18 واتی نیاز دارد که واضحا برنده میدان سرعت شارژ گوشی پرچمدار این کمپانی است. در ارتباط با قابلیت شارژ وایرلس هم باید اشاره کنیم که گوشی Google Pixel 8 از شارژ وایرلس یا همان بدون سیم 18 واتی پشتیبانی می‌کند، درصورتیکه این عدد برای پیکسل 8a به 7.5 وات کاهش پیدا می‌کند. در پایان هم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در مواقع حساس برای شارژ کردن باتری گجت و گوشی‌های دیگر، فقط می‌توانید از شارژ بی سیم معکوس Google Pixel 8 استفاده کنید، چرا که در پیکسل 8a خبری از این اتفاق نیست.

کدام گوشی گوگل پیکسل ارزش خرید بالاتری دارد؟

به جرات می‌توان گفت که هر دو گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردارند، چرا که در بسیاری از بخش‌ها هماهنگی یکسانی دارند، اما حقیقت اینجاست که شما با خرید پیکسل 8a به جز در زمینه اسپیکر، باتری و سرعت شارژ می‌توانید به گوشی‌ای دسترسی پیدا کنید که تقریبا اطلاعات کاملا یکسانی با گوشی پرچمدار گوگل دارد. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین هر دو گوشی تقریبا یکسان است و در بخش صفحه نمایش هم که بالاترین میزان شباهت را مشاهده می‌کنیم. در مجموع می‌توان گفت اگر محدودیتی در بودجه ندارید و دوست دارید تا همیشه از بهترین‌ها استفاده کنید، پس گوشی پیکسل 8 گزینه بسیار خوبی برای شما به حساب می‌آید، در غیر این صورت می‌توانید از تفاوت‌های جزئی آن‌ها در هر بخش صرف نظر کنید و برای خرید شبیه‌ترین رقیب پیکسل هشت یعنی گوشی پیکسل 8a اقدام کنید.

پرسش‌های متداول

کدام گوشی ارزان تر است؟ پیکسل 8 یا پیکسل 8a؟

درست است که گوشی پیکسل 8a شباهت بسیار بالایی به گوشی پیکسل 8 دارد، اما قیمت پیکسل 8 به دلیل پرچمدار بودنش بهتر است.

دوربین پیکسل 8 بهتر است یا دوربین پیکسل 8a؟

با توجه به حسگرها و سنسورهایی که کمپانی سازنده در دوربین اصلی و اولتراواید هر دو گوشی قرار داده، عکس‌های پیکسل 8 کمی طبیعی‌تر از پیکسل 8a است که البته این تفاوت آنقدر جزئی است که اصلا در نگاه اول قابل مشاهده نیست و در مجموع می‌توان گفت که هر دو گوشی عکس‌های با کیفیتی را به ثبت می‌رسانند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/google-pixel-8-vs-pixel-8a/
ads
ads