داغ ترین ها :
راهنمای خرید مودم جیبی؛ چطور بهترین مودم را انتخاب کنید؟

راهنمای خرید مودم جیبی؛ چطور بهترین مودم را انتخاب کنید؟

شما با خرید مودم جیبی می‌توانید به بهترین به اینترنت پرسرعت در سفر یا در مکان‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. این دستگاه‌های کوچک و قابل حمل به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی و بدون نیاز به سیم، به اینترنت متصل شوید. مودم‌های جیبی به ویژه برای افرادی که به سفرهای کاری، کمپینگ یا حتی فعالیت‌های روزمره در بیرون از خانه مشغول هستند، بسیار مفید هستند. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید مودم جیبی جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات خرید مودم جیبی: مواردی که نیاز است هنگام خرید به آن‌ها توجه کنیم

مودم جیبی دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد در هر مکانی که دسترسی به شبکه موبایل دارید، به اینترنت متصل شوید. این مودم‌ها معمولاً کوچک، سبک و قابل حمل هستند و می‌توانند به طور بی‌سیم به چندین دستگاه مانند لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند متصل شوند. مودم‌های جیبی معمولاً با باتری کار می‌کنند و برای سفر، کمپینگ یا کار در مکان‌های مختلف بسیار مناسب‌اند.

مواردی که باید هنگام خرید مودم جیبی به آن‌ها توجه کنید:

1. نوع شبکه (نسل)
2. سرعت اینترنت
3. عمر باتری
4.تعداد دستگاه‌های متصل
5. ابعاد و وزن
6.قابلیت‌های اضافی
7. امنیت
8. قیمت و گارانتی
9. نظرات و بازخورد کاربران
10. برند

 

معرفی بهترین مودم های جیبی در این مطلب:
بهترین مودم جیبی

 

اهمیت نسل شبکه روی انتخاب بهترین مودم جیبی

یکی از نکاتی که هنگام خرید گوشی حتما با آشنا می‌شوید، دو عبارت 4G و 5G است که نشان دهنده نسلی از اینترنت است که گوشی موبایل از آن پشتیبانی می‌کند. زمانی که در فکر خرید مودم 3g – 4g – 5g هستید، باید به نسل شبکه توجه کنید؛ چرا که هر نسل از شبکه‌های موبایل شامل ویژگی‌ها و سرعت‌های متفاوتی می‌شود.

1. 2G (دومین نسل)

شاید اینترنت 2جی را به یاد داشته باشید، شاید هم نه! سرعت اینترنت در این نسل بسیار پایین است و معمولاً برای کاربردهای مدرن مانند مرور وب یا استریم مناسب نیست.

2. 3G (سومین نسل)

قاعدتا همانطور که از اسم این نوع شبکه پیداست، 3G قابلیت‌های بهتری را نسبت به 2G ارائه می‌دهد و سرعت دانلود تقریبا متوسطی هم در حدود بین 0.5 تا 2 مگابیت بر ثانیه دارد. در مجموع اینترنت تری‌جی هم نمی‌تواند در این دوران جوابگو نیازهای اینترنتی شما باشد.

3. 4G (چهارمین نسل)

قیمت مودم جیبی

شما با استفاده از 4G به طور قابل توجهی سرعت و کیفیت اتصال بهتری را تجربه می‌کنید. احتمالا با سرعت دانلود بین 5 تا 100 مگابیت بر ثانیه مواجه خواهید بود. شما با استفاده از این نسل می‌توانید فعالیت‌هایی مانند استریم ویدیو، بازی‌های آنلاین و استفاده از اپلیکیشن‌های سنگین را تجربه کنید. مطالعه راهنمای خرید مودم 4g می‌تواند به شما کمک کند تا موفق به خرید بهترین مودم جیبی
شوید.

 

تفاوت adsl و روتر به ساده‌ترین شکل:
مودم روتر چیست؟

 

4. شبکه 4.5G

شبکه 4.5G هم به عنوان LTE-Advanced شناخته می‌شود. این شبکه به عنوان یک ارتقاء برای فناوری 4G LTE به حساب می‌آید.

5. 5G (پنجمین نسل)

مدت خیلی زیادی نیست که شبکه 5G معرفی شده و همانطور که انتظار می‌رود، سرعت بالاتری از شبکه اینترنت فورجی و نسل‌های قبلی حتی 4.5G دارد. این نسل همچنین تأخیر بسیار کم و ظرفیت بیشتری برای اتصال به دستگاه‌های بیشتر را فراهم می‌کند. اگر به سرعت و کیفیت بالا در استفاده از اینترنت نیاز دارید، انتخاب مودمی با پشتیبانی از 5G می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سرعت اینترنت

سرعت انتقال داده و آپلود یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که در زمان خرید مودم باید به آن توجه کنید. هرچقدر سرعت اینترنت بالاتر باشد، شما می‌توانید فعالیت‌های بیشتری را در بستر آنلاین استفاده کنید.

تاثیر عمر باتری در مودم جیبی خوب

تفاوتی نمی‌کند که در فکر خرید مودم جیبی ایرانسل هستید یا همراه اول، مبین نت یا رایتل و شاتل؛ چرا که لازم دارید تا در مرحله اول بررسی مشخصات مودم 4g و 5g حتما به بخش باتری محصول توجه کنید. قطعا هدف شما از خرید مودم جیبی این است که در هر لحظه و هر مکانی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید، به همین علت ابتدایی مسئله این است که مودم در درجه اول بتواند مدت زمانی که شما نیاز دارید، روشن باقی بماند تا گوشی، لپ تاپ و گجت‌های شما را متصل به اینترنت نگه دارد.

برای مثال اگر قصد دارید مودم جیبی را در سفرهای طولانی، کمپینگ یا مکان‌های دورافتاده استفاده کنید، باید حتما از مودم جیبی استفاده کنید که عمر باتری بالایی دارد و کشش روشن باقی ماندن برای حداقل چندین ساعت را دارد. برای مثال معمولا مودمی که ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی دارد، می‌تواند تا 12 ساعت به طور مداوم روشن باقی بماند و برای شارژ صفر تا صد هم به 1 ساعت زمان نیاز دارد.

 

پیشنهاد مطالعه:
تغییر رمز وای فای

 

تعداد دستگاه‌های متصل

انتخاب مودم - چطور بهترین مودم جیبی را انتخاب کنیم

حتما پیش از خرید مودم جیبی این بخش را در بین اطلاعات محصول بررسی کنید که مودم جیبی مد نظر شما در آن واحد می‌تواند به چند محصول وصل شود و برای چه تعداد از دستگاه‌ها اینترنت را مهیا سازد. برای مثال یکی از بهترین انتخاب‌های شما در میان مودم‌های جیبی می‌تواند مودم 4G/LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M باشد که از 8 کاربر پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه به باتری قوی‌ای هم مجهز شده است. در نظر داشته باشید که قدرت باتری تاثیر زیادی روی تعداد دستگاه‌های متصل دارد و هرچقدر دستگاه‌های وصل شده در آن واحد بیشتر باشد، قاعدتا شارژ باتری زودتر تمام خواهد شد. پس یکی از بهترین نتیجه گیری‌ها هنگام خرید مودم جیبی 5g و 4g این است که مولفه‌ای با عنوان «حداکثر کاربر قابل پشتیبانی» را حتما بررسی کنید.

اهمیت ابعاد و وزن در راهنمای خرید مودم جیبی

  • وزن سبک: مودم‌های جیبی معمولاً برای استفاده در سفر و مکان‌های مختلف طراحی شده‌اند. اگر وزن دستگاه کم باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را در جیب یا کیف خود حمل کنید. مودم‌های سنگین‌تر ممکن است کارایی کمتری در حمل و نقل داشته باشند. ابعاد کوچک ابعاد کوچک به شما این امکان را می‌دهد که مودم را در مکان‌های محدود قرار دهید و به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
  • استفاده در سفر: در سفرهای طولانی، استفاده از دستگاه‌هایی با ابعاد و وزن کمتر به شما کمک می‌کند تا فضای کمتری اشغال کنید و راحت‌تر در داخل خودرو یا کیف سفر حمل کنید.
  • استفاده روزمره: اگر قصد دارید مودم را به‌طور روزمره در کافه‌ها یا محیط‌های کاری استفاده کنید، ابعاد کوچک و وزن کم به شما این امکان را می‌دهد که بدون مشکل آن را به همراه داشته باشید.

قابلیت‌های اضافی مودم جیبی

بهترین مودم همراه کدام است؟

شاید برای شما هم مهم باشد که هنگام خرید مودم جیبی مناسب با قابلیت‌هایی مانند صفحه نمایش مواجه شوید. از دیگر قابلیت‌های اضافی مودم جیبی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه، پورت USB و پشتیبانی از VPN اشاره کرد.

امنیت در خرید مودم جیبی

هنگام خرید مودم باید به پروتکل‌های امنیتی که مودم از آن پشتیبانی می‌کند، اهمیت دهید. برای مثال پروتکل‌های WPA2 و WPA3 برای رمزگذاری داده‌ها و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه طراحی شده‌اند؛ همچنین پروتکل WEP هم به عنوان پروتکلی قدیمی‌تر و ضعیف‌تر است همچنان وجود دارد که افراد کم‌تری به سراغ آن می‌روند. در ادامه لازم به ذکر است که ایجاد رمز عبور یا تغییر رمز عبور برای مودم جیبی هم می‌تواند اتفاق مثبتی برای شما در طول مسیر خرید مودم جیبی باشد.

چگونه بهترین مودم جیبی را خریداری کنم؟

زمانی که قصد خرید مودم جیبی را دارید، باید به مشخصات آن توجه کنید. یعنی به تعداد کاربر قابل پشتیبانی، امنیت، سرعت اینترنت و نسل شبکه اینترنتی توجه کنید تا بتوانید بهترین خرید را برای خود رقم بزنید. اگر شما هم تجربه‌ای در خرید مودم جیبی دارید یا اگر این راهنمای خرید مودم جیبی به شما توانست کمک کند ، حتما با نوشتن در قسمت نظرات کاربران برای ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/buying-pocket-modem-guide/
ads
ads