داغ ترین ها :
مودم‌ های قابل حمل (مودم جیبی): بهترین انتخاب‌ها برای مسافرت و کار در حرکت

مودم‌ های قابل حمل (مودم جیبی): بهترین انتخاب‌ها برای مسافرت و کار در حرکت

برخلاف مودم‌های ثابت که برای همه ما نیاز است و هر خانه یا دفتر کاری یکی از آن‌ها را دارد، مودم‌ های قابل حمل برای موارد خاصی کاربرد دارد و بیشتر برای افرادی که در یک جای ثابت سکونت ندارند یا ماموریت‌های کاری آن‌ها زیاد است و مدام جابجا می‌شوند، کاربرد خواهد داشت. به همین دلیل عموم مردم آشنایی کمتری با مودم‌های همراه دارند و نسبت به مزایا و کارکردهای آن شناخت زیادی ندارند که در این نوشته تلاش می‌کنیم این روند را تغییر داده و اطلاعاتی جامع در مورد مودم‌های قابل حمل با شما در میان بگذاریم.

 

انواع مودم جیبی با بهترین قیمت؛ فقط در تکنولایف!

مودم قابل حمل چگونه کار می‌کند؟

مودم‌های قابل حمل یا جیبی دستگاه‌های کوچک و جمع و جوری هستند که امکان استفاده از اینترنت را از طریق شبکه‌های تلفن همراه مانند 3G، 4G و 5G فراهم می‌کند و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در هر مکانی که پوشش شبکه وجود دارد، به اینترنت دسترسی داشته باشند. در واقع این دستگاه‌‌ها عملکردی مانند هات اسپات گوشی دارند و با اینترنت سیم‌کارت کار می‌کنند؛ در نتیجه هر جایی که پوشش شبکه موبایل وجود نداشته باشد، توانایی ارائه خدمات را نخواهند داشت. از طرفی دیگر این مودم‌ها از باتری داخلی استفاده می‌کنند که بدون نیاز به برق مستقیم می‌توانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

مودم قابل حمل برای چه کسانی نیاز است؟

مودم قابل حمل برای چه کسانی نیاز است؟

مودم‌های قابل حمل برای افرادی که مدام جابجا می‌شوند یا کسانی امکان دسترسی به مودم adsl را ندارند، کاربردی خواهد بود. در مرحله اول می‌توان گفت این دستگاه‌ها برای رانندها مخصوصا رانند‌های تاکسی‌های اینترنتی بسیار کاربردی است تا بتوانند بدون استفاده مداوم از اینترنت گوشی، خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر آن برای مسافران، گردشگران و کسانی که زیاد جابجا می‌شوند، استفاده از مودم قابل حمل می‌تواند یک راه مطمئن برای دسترسی به اینترنت باشد. از طرفی دیگر در بسیاری از مناطق روستایی که امکان دسترسی به اینترنت adsl امکان پذیر نیست، استفاده از این مودم‌ها می‌تواند بسیار کارگشا باشد. برخی از افراد هم که گوشی آن‌ها رجیستر نشده است و امکان دسترسی به اینترنت گوشی را ندارند، با خرید مودم جیبی می‌توانند دسترسی کامل به اینترنت پایدار داشته باشند. در کل می‌توان گفت مودم قابل حمل برای همه کسانی که امکان استفاده از مودم‌ها خانگی را ندارند، کاربردی است و می‌تواند دسترسی به اینترنت مناسب را فراهم کند.

استفاده مودم قابل حمل چه مزیت‌هایی دارد؟

مزیت‌های استفاده از مودم قابل حمل

مودم‌های قابل حمل بهترین انتخاب برای مسافرت و کار در حرکت هستند و کمک می‌کنند که دسترسی مناسبی به اینترنت پایدار داشته باشید و با برخورداری از مزیت‌های زیر می‌توانند به انتخاب اصلی بسیاری از افراد تبدیل شوند:

1- پرتابل بودن

یکی از مزیت‌های اصلی مودم قابل حمل نسبت به انواع مودم دیگر، کوچک و قابل حمل بودن آن است. این دستگاه‌ها اندازه کوچکی داشته و بسیار سبک هستند، به گونه‌ای که به راحتی در کیف یا حتی جیب شما جا می‌شوند و می‌توانید آن را با خود به هر جایی ببرید. برای مثال اگر تور لیدر هستید و مدام در حال سفر از این شهر به آن شهر هستید، می‌توانید یکی از این مودم‌ها را همراه خود داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید مودم جیبی

 

2- قابل استفاده در بیشتر جاها

قابلیت پرتابل بودن این دستگاه‌ها کمک می‌کند که آن را با خود به هر جایی ببرید و در موقعیت‌هایی که دسترسی مناسب به شبکه تلفن همراه فراهم باشد، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که پوشش شبکه تلفن همراه نسبت به خدمات adsl بسیار گسترده‌تر است، استفاده از مودم‌های قابل حمل در برخی از موارد مانند روستاهای دورافتاده، گزینه بهتری است و پشتیبانی بهتری به همراه دارد.

3- امکان اتصال همزمان چند دستگاه

مودم‌های قابل حمل می‌توانند یک شبکه وایفای ایجاد کنند که اجازه اتصال چندین دستگاه به صورت همزمان را می‌دهد و نیازی نیست که هر نفر یک مودم همراه خود داشته باشد. این ویژگی مخصوصا در مسافرت‌های خانوادگی یا در مواقعی که به اینترنت برای چندین دستگاه مانند گوشی و لپ تاپ نیاز دارید، کاربردی است و باعث می‌شود اینترنت برای دستگاه‌های مختلف فراهم شود.

4- عدم نیاز به زیرساخت

برخلاف اینترنت ثابت، برای استفاده از مودم‌های همراه نیازی به خط تلفن ثابت یا کابل‌های اینترنتی نیست و تنها به کمک یک سیم‌کارت فعال می‌توانید از اینترنت پرسرعت بهره ببرید. در واقع برخی از مکان‌ها زیرساخت‌های مناسبی برای اینترنت ثابت ندارند و ایجاد چنین امکاناتی هم ممکن است چندین سال طول بکشد که علاوه بر هزینه زیاد می‌تواند تبعات دیگری هم به همراه داشته باشد. این در حالی است که مودم‌های قابل حمل چنین محدودیت‌هایی ندارند و برای راه اندازی آن‌ها به یک سیم‌کارت و بسته اینترنت فعال نیاز دارید.

5- برخورداری از باتری

برخورداری از باتری

برخورداری از باتری به مودم‌های جیبی کمک می‌کند که بتوانید آن‌ها را جابجا کنید؛ اما این تنها مزیت استفاده از باتری در چنین دستگاه‌هایی نیست. بلکه برخورداری از باتری می‌تواند در مواقع اضطراری مانند قطعی برق، دسترسی شما به اینترنت را فراهم کند تا بتوانید کماکان کارهای خود را انجام دهید. از طرفی دیگر استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند جایگزین هات اسپات گوشی شده و میزان فشار بر باتری گوشی را کاهش دهد که در بلندمدت عمر گوشی را افزایش خواهد داد. علاوه بر همه این موارد برخی از مودم‌ها از باتری‌های قوی استفاده می‌کنند که می‌توانید از آن به عنوان پاور بانک استفاده کرده و دستگاه‌های مختلف را شارژ کنید.

 

مطلبی کاربردی و ضروری:
تغییر رمز وای فای

 

6- امکان تغییر اپراتور

در مودم‌های ثابت تغییر ارائه دهنده خدمات اینترنت امکان پذیر است؛ اما با دنگ و فنگ‌های زیادی همراه است و فرایند آن طولانی و وقت‌گیر است. در حالیکه تغییر اپراتور در مودم‌های قابل حمل به اندازه عوض کردن سیم‌کارت زمان می‌برد. برای نمونه اگر در نقطه‌ای پوشش شبکه ایرانسل ضعیف است به راحتی می‌توانید سیم‌کارت خود را به همراه اول یا رایتل یا هر سیم‌کارت دیگری تعویض کنید و از اینترنت پرسرعت نهایت لذت را ببرید.

نکات مهم در انتخاب مودم‌های قابل حمل

راهنمای انتخاب مودم قابل حمل

خرید مودم قابل حمل مناسب می‌تواند برای بسیاری از افراد راهکار مناسبی باشد تا از شر هات اسپات کردن اینترنت گوشی خود خلاص شوند. این مودم‌ها با قابلیت‌های خود امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهند که باعث می‌شود انتخاب یک مودم مناسب کمی سخت شود. توصیه می‌شود در هنگام انتخاب این محصولات به نکات زیر دقت کافی داشته باشید:

1- پشتیبانی از فناوری‌های ارتباطی جدید

تکنولوژی‌های ارتباطی روز به روز پیشرفت می‌کنند و نیاز است که ما هم خودمان را متناسب با آن‌ها آپدیت کنیم. در این زمینه می‌توان گفت شبکه تلفن همراه 4G در اکثر نقاط کشور فعال است و شبکه 5G هم در حال فعال شدن است؛ بنابراین باید سعی کنیم مودم همراهی را انتخاب کنیم که از جدیدترین فناوری‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کنند. فناوری‌های جدیدتر به معنای سرعت اینترنت بیشتر و پایداری بهتر هستند که باعث می‌شود که به مراتب نسبت به نسل‌های قبلی بهتر باشند.

 

انواع گوشی 5g را می توانید از تکنولایف بخرید.

2- ظرفیت باتری

مودم‌های قابل حمل با استفاده از باتری و بدون نیاز به برق مستقیم کار می‌کنند؛ بنابراین هر چه باتری آن قوی‌تر باشد، شارژدهی بهتری خواهند داشت و مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در برخی از دستگاه‌ها امکان شارژ معکوس فراهم شده است تا بتوانید به کمک مودم، دستگاه‌های دیگر مانند گوشی خود را شارژ کنید. این ویژگی می‌تواند بسیار کمک کننده بوده و در وضعیت‌های اضطراری به کمک شما بیاید. توجه به این نکته هم ضروری است که برخی از مودم‌‌ها قابلیت اتصال مستقیم به برق بدون باتری را دارند. این ویژگی باعث می‌شود که در خانه یا محل کار بدون باتری از دستگاه استفاده کنید که به افزایش طول عمر باتری کمک خواهد کرد.

3- تعداد دستگاه‌های قابل اتصال

یکی از مزیت‌های مودم‌های قابل حمل این است که چندین نفر به طور همزمان می‌توانند به آن متصل شوند، بدون اینکه سرعت یا کیفیت اینترنت مختل شود. با این وجود حداکثر کاربر قابل پشتیبانی از یک دستگاه به دستگاه دیگری متفاوت است و هر فرد بسته به نیاز خود می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب کند. برای نمونه اگر راننده تاکسی اینترنتی هستید یک مودم با حداکثر 4 کاربر (کمترین میزان در بین مودم‌ها) برای شما کافی است. در حالیکه که یک تور لیدر که می‌خواهد اینترنت را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد ممکن است به یک دستگاه با قابلیت اتصال 32 نفر یا بیشتر نیاز داشته باشد.

4- پشتیبانی از باند‌های فرکانسی مختلف

مودم‌ها به صورت کلی از دو باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز استفاده پشتیبانی می‌کنند که باند 2.4 گیگاهرتز می‌تواند فاصله‌های بیشتری را تحت پوشش دهد؛ اما سرعت آن کمتر است. بالعکس باند 5 گیگاهرتز سرعت بیشتری را به همراه دارد و برد آن کمتر است. در هنگام انتخاب مودم قابل حمل باید به باند فرکانسی آن توجه داشته باشید و با توجه به نیاز خود نسبت به خرید یکی از گزینه‌ها اقدام کنید.

5- امنیت شبکه

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مودم قابل حمل باید به آن توجه کنید، قابلیت‌های امنیتی و رمزگذاری دستگاه است. بهترین مودم در این زمینه مودمی است که از امکانات امنیتی مانند رمزنگاری WPA2، فایروال داخلی و مدیریت دسترسی به شبکه برخوردار باشد. این ویژگی‌ها امکان دسترسی غیرمجاز به وای فای را به حداقل رسانده و امنیت داده‌های شما را افزایش می‌دهند.

6- استفاده از صفحه نمایش

همه مودم‌های قابل حمل از نشانگرهایی برای نشان دادن اطلاعات مختلف مانند وضعیت شبکه، قدرت سیگنال و وضعیت باتری استفاده می‌کنند. در برخی از مودم‌ها صفحه نمایش کوچکی وجود دارد که اطلاعاتی اضافی را به شما نشان خواهد داد تا بتوانید راحت‌تر مودم را مدیریت کنید. برای نمونه این نمایشگر می‌تواند پیام‌های شما را نشان دهد که برای آگاهی از حجم باقی مانده بسته اینترنت مناسب است.

سخن پایانی

مودم‌های قابل حمل راه حلی ایده‌آل برای دسترسی به اینترنت در هر زمان و مکان است که به کمک ویژگی‌های متنوع آن می‌توانید دسترسی به اینترنت را برای تعداد زیادی از افراد فراهم کنید. این مودم‌ها انتخاب مناسبی برای مسافران، راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی، تور لیدرهای، فریلنسرها و همه کسانی است که امکان دسترسی به اینترنت ثابت را ندارند. اگر به دنبال خرید مودم همراه هستید بهتر است قبل از هر چیزی نیازهای شخصی خود را تعیین کرده و سپس بر اساس آن بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. اگر در این زمینه سوالی هم دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات وارد کنید تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/buying-pocket-modem-for-traveling/
ads
ads