داغ ترین ها :
بهترین بازی های تحت وب را بشناسید (معرفی 15+1 بازی جذاب)

بهترین بازی های تحت وب را بشناسید (معرفی 15+1 بازی جذاب)

بازی‌های تحت وب نوع جدیدی از بازی هستند که کم کم در حال گسترش و توسعه هستند. این بازی‌ها طرفداران خاص خود را دارند و از آنجایی که به سیستم قوی یا کامپیوتر گیمینگ نیاز ندارند برای همه افراد به شرط داشتن اینترنت، قابل دسترس هستند. به همین دلیل این نوع بازی‌ها هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. بازی های تحت وب با بهره‌گیری از قدرت اینترنت تجربه‌ای نوین را برای کاربران خود فراهم خواهند کرد. دیگر نیازی به صرف ساعت‌های طولانی برای نصب نرم افزارهای حجیم و پیچیده نیست، بلکه با یک اتصال اینترنتی پایدار می‌توان به دنیای هیجان انگیزی بازی‌ها وارد شد. در ادامه به بررسی 16  مورد از بهترین بازی‌های تحت وب خواهیم پرداخت.

چرا باید به بازی‌های تحت وب روی بیاوریم؟

بازی تحت وب مزیت‌های زیادی دارد که آن را از بازی‌های کلاسیک جدا می‌کند و به همه افراد با کمترین تجهیزات امکان دسترسی به بازی‌های مختلف را می‌دهند. از آنجایی که این بازی‌ها در مرورگر‌ها قابل انجام هستند، فقط با یک گوشی یا سیستم و از طریق اینترنت می‌توانید آن را انجام دهید. به این معنا که اولا محدودیتی در دسترسی وجود ندارد و دوما می‌توانید آن را روی دستگاه‌های مختلف اجرا کنید.

برای نمونه می‌توانید یک بازی را روی لپ تاپ شروع کرده و فردا ادامه آن را در گوشی خود دنبال کنید. البته برخی از این بازی‌ها از طریق یک افزونه اجرا می‌شوند و در نتیجه استفاده از آن‌ها در گوشی‌ موبایل امکان پذیر نیست. از طرفی دیگر این بازی‌های هزینه توسعه و اجرا کمتری دارند و قابلیت به روزرسانی مداوم را دارند که باعث می‌شود نسخه جدید بازی به محض انتشار در دسترس همه بازیکنان قرار بگیرد.

 

در صورت نیاز برای نصب بازی های جدید روی گوشی مقاله زیر را مطالعه کنید:
بهترین بازی جهان برای گوشی

 

معرفی بازی های برتر تحت وب

بازی‌های تحت وب معمولا برای افراد زیادی با گروه‌های سنی متفاوت و سلیقه‌های متنوع وجود دارد در نتیجه هر فردی با هر دانش و مهارتی می‌تواند بازی مورد علاقه خود را پیدا کند. در ادامه برای راحتی بیشتر و آشنایی با این بازی‌ها لیستی از بهترین بازی‌های تحت وب را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

1- Wordle: بازی با کلمات

wordle

Wordle یک بازی ساده مبتنی بر مرورگر است که امسال به صورت عمومی منتشر شده است. در این بازی باید کلمه مد نظر را طی چند مرحله حدس بزنید در هر حدس اگر حرف درست باشد و در جای درست قرار گرفته باشد، سبز می‌شود، اگر حرف درست باشد اما جای آن اشتباه باشد به رنگ نارنجی در می‌آید.

در صورتی که حرف وارد شده درست نباشد به رنگ خاکستری دیده می‌شود. این بازی روزانه فقط یک پازل را برای همه افراد منتشر خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان گفت بازی Wordle در عین سادگی، جذاب و هیجان انگیز است. اگر به بازی‌های حدس کلمات یا جدول‌ کلمات علاقه دارید توصیه می‌کنیم این بازی را حتما تست کنید. این بازی کاملا مبتنی بر مرورگر است و برای انوع مرورگرها از کروم و ماکروسافت اج گرفته تا سافاری و فایرفاکس قابل دسترسی است. بازی Wordle به صورت رایگان در دسترس است فقط به ثبت نام نیاز دارد.

1.1- نسخه فارسی wordle

وردل-فارسی

کلمه بازی نام نسخه فارسی بازی wordle است که بر طبق همان قوانین بالا ساخته شده است و برای استفاده از آن تنها به یک مرورگر و اینترنت نیاز دارید. البته نسخه‌های دیگری هم از آن وجود دارد که می‌توانید هر کدام را که مطابق سلیقه شما است مورد استفاده قرار دهید.

2- Abobo’s Big Adventure

Abobo’s Big Adventure

Abobo’s Big Adventure یک بازی تحت وب انلاین است که یاد و خاطره بازی‌های Nintendo NES را برای بسیاری از ما زنده کرده است. در این بازی اکشن شما نقش Abobo از سری Super Dragon را دارید و باید با افراد شرور بازی مبارزه کرده و آن‌ها را شکست دهید. علاوه بر آن نسخه مک و ویندوز این بازی هم موجود است و به راحتی می‌توانید آن را دانلود کرده و بازی کنید. بازی Abobo’s Big Adventure به صورت رایگان منتشر شده  و برای استفاده در انواع مرورگرها مناسب است.

 

بهترین بازی های فکری را می‌توانید از مقاله زیر مشاهده کنید:
بازی فکری

 

3- Powerline

Powerline

Powerline یک بازی تحت وب مختص افراد عاشق بازی مار در گوشی‌های قدیمی نوکیا است. هدف این بازی این است که تا حد ممکن اندازه مار نئونی خود را بیشتر کنید. برای این کار باید از کلیدهای جهت بالا، پایین، چپ و راست استفاده کنید و اجازه ندهید که مار شما با دیواره‌های بازی یا خودتان یا مارهای دیگر برخورد کند. بلعیدن بقایای بقیه مارها باعث افزایش طول مار شما خواهد شد. بازی گرافیک بسیار ساده و در عین حال جذابی دارد که می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

4- Tetris

نسخه-تحت-وب-بازی-tetris

Tetris جزو بازی‌های نوستالژی است که هر کدام از ما حداقل یکبار آن را تست کرده‌ایم. این بازی بسیار ساده است و برای انجام دادن آن باید بلوک‌ها را طوری روی هم بچینید که ردیف‌ها به صورت کامل پر شوند. هر ردیفی که تکمیل شود، از بین می‌رود و دوباره می‌توانید آن را پر کنید. برای چپ و راست بردن بلوک‌ها از دکمه‌های چپ و راست استفاده کنید؛ همچنین به کمک دکمه بال می‌توانید جهت بلوک‌ها را عوض کنید و با استفاده از دکمه پایین، بلوک‌ها را با سرعت بیشتر به پایین بکشید.

5- krunker

krunker

Krunker یک بازی سبک تیراندازی است که در آن باید افراد دیگر را پیدا کرده و آن‌ها را بکشید. این بازی را می‌توان جزو بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر دسته بندی کرد که بسیار ساده و روان می‌توانید آن را به صورت آنلاین اجرا کنید. بازی بسیار سبک و روان بوده و گیم پلی‌های متنوع آن به مرور برای شما باز خواهد شد. هر چند گرافیک این بازی اصلا با بازی‌هایی مانند PUBG و call of duty قابل مقایسه نیست؛ اما می‌تواند اوقات سرگرم کننده‌ای را برای شما فراهم کند.

6- minecraft

mincraft

ماینکرفت جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های دنیا است که حالا می‌توانید نسخه تحت وب آن را بازی کنید. این نسخه توسط سایت ماینکرفت معرفی شده است و کاملا معتبر است. در بازی ماینکرفت می‌توانید در دنیای بی انتها به کاوش و جستجو بپردازید و دنیای جدیدی را برای خودتان خلق کنید. در این بازی امکان بازی کردن به صورت تکی یا با 9 نفر دیگر را دارید؛ بنابراین اگر سیستم قوی در دسترس شما نیست و دوست دارید ماینکرفت بازی کنید، گزینه‌ای بهتر از نسخه تحت وب آن پیدا نخواهید کرد.

7- fallen london

Fallen-London

Fallen London یک بازی ماجراجویی و نقش آفرینی مبتنی بر متن است که شما را به اعماق تاریک‌ترین اسرار یک شهر ویکتوریایی می‌برد. این بازی با گرافیک مینیمال خود، روی روایت داستانی غنی و انتخاب‌های پیچیده تمرکز دارد. شما در نقش یک شهروند معمولی قرار می‌گیرید که به دلایل نامعلومی به این شهر اسرارآمیز تبعید شده‌اید. بازی Fallen London دنیایی پر از راز و رمز است. از خیابان‌های بارانی و مه آلود تا محله‌های مخفی و پرخطر، هر گوشه از این شهر داستانی برای گفتن دارد. شما می‌توانید با شخصیت‌های مختلفی آشنا شوید، در گروه‌های مخفی عضویت پیدا کنید و در ماجراهای خطرناک شرکت کنید. در این شهر هر انتخاب شما می‌تواند بر سرنوشت شما تاثیر بگذارد. به همین منظور باید شخصیت خود را رشد دهید به صورتی که می‌توانید آن را به یک دانشمند دیوانه، یک کشیش مرموز یا یک دزد دریایی ماهر تبدیل کنید. به این ترتیب پایان‌های متعددی می‌توان برای این بازی متصور بود که هر کدام از آن‌ها یک دنیای جداگانه دارند. این بازی را می‌توان یک بازی استراتژیک هم به حساب آورد.

8- coma

browser-game-coma

Coma یکی از بازی های تحت وب جدید است که توانسته توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. Coma یک بازی ماجراجویی روان‌شناختی است که شما را به دنیای تاریک و وهم‌آلود یک کابوس طولانی می‌برد. این بازی با گرافیک سورئال و موسیقی وهم‌آور خود تجربه‌ای فراموش نشدنی و پر از هیجان را برای شما رقم می‌زند. دراین بازی شما نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنید که پس از یک حادثه عجیب در یک خواب عمیق فرو رفته است. شما در این خواب دنیایی مبهم و پر از رمز و راز را کشف می‌کنید که در آن واقعیت و رویا در هم آمیخته‌اند. شما باید با استفاده از هوش و ذکاوت خود راهی برای فرار از این کابوس پیدا کنید. در بازی Coma با حل پازل‌های چالش برانگیز می‌توانید سطح خود را ارتقا داده و به پیشرفت خود ادامه دهید.

9- Game of Thrones: Winter Is Coming

نسخه-تحت-وب-بازی-گیم-آف-ترونز

برای طرفداران سریال Game of Thrones اینکه بتوانند همان حال و هوا را در بازی های تحت وب تجربه کنند بیشتر از اینکه واقعیت باشد، مانند یک خواب است. در این بازی شما ریاست یکی از خاندان‌های مشهور را برعهده خواهید داشت و با استخدام شخصیت‌های مختلف کتاب و سریال باید در جنگ‌های ویران کننده، پیروز شوید. هدف ایجاد ثبات و نظم در قلمرو وستروس است. در این مسیر باید ارتشی قوی جمع آوری کرده و آن‌ها را آموزش دهید. برای به دست آوردن زمین‌های بیشتر و گسترش قلمرو خود باید با سایر خاندان‌ها به جنگ بروید و بر‌ آن‌ها پیروز شوید. بازی Game of Thrones: Winter Is Coming کیفیت و گرافیک بالایی دارد و نمی‌توانید آن را در بازی‌های کم حجم برای کامپیوتر قرار دهید.

10- football team game: شناخته شده‌ترین بازی تحت وب فوتبال

football team game

فوتبال یک بازی سنگین است که برای اجرای درست آن به سخت افزارهای بسیار قوی نیاز پیدا خواهیم کرد. به همین دلیل بازی‌ تحت وب فوتبال با کیفیت بالا کم است و آن‌هایی هم که وجود دارند، اگرچه ممکن است سرگرم کننده باشند، اما گرافیک جذابی ندارند. در نتیجه سازندگان football team game سراغ مربیگری رفته‌اند تا با شبیه سازی این کار تجربه متفاوتی در اختیار کاربران خود قرار دهند. در این بازی می‌توانید بازیکن بخرید یا بفروشید، تیم بسازید و هر آنچه که یک مربی برای موفقیت نیاز دارد، شما هم نیاز دارید.

11- hifc: بازی فوتبال ایرانی تحت وب

بازی-فوتبال-تحت-وب-ایرانی

Hifc یک بازی تحت وب ایرانی برای فوتبال است که تقریبا مشابه مدل قبلی است، با این تفاوت که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در این بازی می‌توانید تیم خود را تمرین داده و آن را برای مسابقات مختلف مانند جام حذفی، لیگ برتر و بازی‌های دوستانه آماده کنید. علاوه بر آن کنترل کاملی روی باشگاه خود دارید و می‌توانید اعضای کادر فنی، تیم درمان و حتی ورزشگاه خود را ارتقا دهید. در واقع hifc یک بازی است که باید به طور مداوم با آن درگیر باشید و همیشه مراقب تیم خود باشید.

12- madalinstuntcars2

madalinstuntcars2

نمی‌توان لیستی از بازی‌ها را برشمرد و نامی از بازی‌های ماشین به میان نیاورد. Madalin Stunt Cars 2 یک بازی ماشین سواری با آزادی عمل بسیار بالا است که در آن می‌توانید با انوع ماشین‌ها در محیط‌های مختلف حرکات نمایشی انجام دهید. این بازی آزادی عمل بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند طبق میل خودشان در محیط گشت و گذار کنند. کیفیت و گرافیک بازی Madalin Stunt Cars 2 در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌توانید ساعت‌ها خود را با آن سرگرم کنید.

 

 

13- وایت شو: بازی تحت وب مافیا

browser-game-mafia

وایت شو یک برنامه تحت وب ایرانی است که به کمک آن می‌توانید مافیا بازی کنید. در این بازی به صورت صوتی و تصویری می‌توانید مشارکت داشته باشید. پس از ساختن اکانت و ورود به بخش اصلی می‌توانید برای رزرو بازی اقدام کنید و در صورتی که قرار باشد بازی اجرا شود، شما هم به آن اضافه خواهید شد. بازی وایت شو هم مانند بازی دور تحت وب امکان برگزاری بازی به صورت خانوادگی و آفلاین را هم فراهم کرده است تا کاربران بتوانند در محیطی فیزیکی هم این بازی را انجام دهند. این بازی قابلیت اضافه کردن چندین نقش متفاوت را دارد و به راحتی برای تعداد زیادی افراد پاسخگو خواهد بود.

14- Townscaper

بازی-تحت-وب-آنلاین-Townscaper

Townscaper یک بازی ساده بدون قوانین دست و پا گیر و حتی امکانات خاص است. در این بازی شما قرار است وسط دریا ساختمان‌ها و پل‌های مختلف در رنگ‌های متفاوت بسازید. هدف بازی بیشتر برای گذراندن اوقات فراغت و آرام شدن فرد است. این بازی تحت وب برای کامپیوتر و گوشی در دسترس است و بدون نیاز به تجهیزات خاصی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

از سرگرمی‌تان به درآمد برسید:
کسب درآمد از بازی به تومان

 

15- Winter Rush

browser-game4

برای طرفداران بازی‌های زمستانی، Winter Rush یک بازی بسیار ساده و جذاب است که می‌توانید مهارت‌های اسکی خود را در آن به نمایش بگذارید. گیم پلی این بازی بسیار ساده و روان است و خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. در واقع یادگیری این بازی کمتر از 30 ثانیه نیاز دارد. برای شروع حرکت و سرعت گرفتن کافی است دکمه shift را نگه دارید. برای متوقف کردن اسکی باز هم از دکمه ctrl را فشار دهید. به کمک دکمه‌های A و D هم می‌توانید اسکی باز را به جلو و عقب خم کنید. این بازی ممکن است برای بعضی از افراد کمی هم نوستالژیک باشد.

سری به فروشگاه بازی‌های تحت وب بزنید

بهترین سایت برای بازی تحت وب

اگر موارد بالا نتوانسته نیازهای شما را برطرف کند و به بازی‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید سری به فروشگاه‌های بازی‌های تحت وب بزنید. در این فروشگاه‌ها انواع بازی تحت وب برای کامپیوتر و موبایل را می‌توانید پیدا کنید. این فروشگاه‌ها عموما بازی‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به جای دریافت پول به آن‌ها تبلیغات نشان می‌دهند؛ بنابراین اگر به دنبال بازی‌هایی مانند بازی دور تحت وب هستید بهتر است سری به این فروشگاه‌ها بزنید. فروشگاه‌های زیر بازی‌های مناسبی را به کاربران ارائه خواهند داد:
Crazygames: فروشگاه crazygames مجموعه‌ای متنوع از باز‌های تحت وب را دارد که می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف به دنبال بازی مورد علاقه خودتان بگردید. از بازی های تحت وب استراتژیک گرفته تا بازی‌های ساده مانند دوز و منچ را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید.
Gameup: فروشگاه gameup یک مارکت ایرانی برای بازی‌ های تحت وب است که مجموعه‌ای مناسب از بازی‌های باکیفیت را در خود جای داده است. این فروشگاه قابلیتی دارد که می‌توانید بازی‌های قدیمی، برخی از بازی‌های اندرویدی و ویندوزی را در آن بازی کنید؛ همچنین دسته بندی‌های متنوع آن به شما کمک می‌کند که ساده‌تر بازی‌های مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.

سخن پایانی

بازی های تحت وب اگر چه از مدت‌ها قبل وجود داشته‌اند اما برای بسیاری از ما ناشناخته باقی مانده بودند. در این نوشته تکنولایف تلاش کردیم که تا حد ممکن شما را با بازی‌های تحت وب جدید و متنوعی آشنا کنیم تا بتوانید اوقات فراغت خودتان را با آن‌ها پر کنید. در نظر داشته باشید که این بازی‌ها نمی‌توانند جایگزین بازی‌های کنسولی یا نصبی شوند؛ اما به نسبت کیفیت و محتوای خوبی ارائه می‌کنند و می‌توانند سرگرم کننده باشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-web-broswer-games/
ads
ads