داغ ترین ها :
بهترین مودم همراه در بازار ایران کدام است؟

بهترین مودم همراه در بازار ایران کدام است؟

در دنیای امروز تصور زندگی بدون اینترنت هم سخت شده و به همین جهت هم مودم‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و تقریبا در تمام خانه‌ها یکی از آن‌ها یافت می‌شود. مودم همراه یکی از انواع مودم است که از سیم کارت پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید آن را به راحتی همراه خود داشته باشید. در ادامه مطلب با تکنولایف همراه باشید تا به بهترین مودم همراه در بازه‌های قیمتی مختلف بپردازیم.

مودم همراه چیست؟

مودم همراه چیست؟

مودم همراه یک دستگاه کوچک و قابل حمل است که به شما امکان می‌دهد تا از طریق شبکه‌های تلفن همراه (مانند 3G، 4G و 5G) به اینترنت متصل شوید. این دستگاه‌ها معمولاً اینترنت را از سیم کارت دریافت کرده و سپس آن را از طریق وای فای در دسترس گوشی، لپ تاپ و سایر محصولات قرار می‌دهند.

انواع مودم همراه کدامند؟

بهترین مودم های همراه عموما در سه دسته زیر قرار می‌گیرند.

مودم‌های USB

این مودم‌ها بیشتر برای کامپیوتر و لپ تاپ‌ها ساخته شده‌اند و شما به راحتی از طریق پورت USB می‌توانید این نوع مودم را به سیستم خود متصل کنید و از اینترنت همراه بهره ببرید. به نوعی می‌توان گفت این نوع مودم باعث می‌شود لپ تاپ شما به شبکه اینترنت همراه متصل شود، گویی که لپ تاپی سیم کارت خور خریداری کرده‌اید.

 

یکبار برای همیشه:
فرق مودم و روتر

 

مودم‌های همراه

اگر به دنبال بهترین مودم جیبی هستید به احتمال بسیار زیاد باید در همین دسته آن را پیدا کنید. این محصولات از سیم کارت پشتیبانی کرده و از طریق وای فای اینترنت را در دسترس سایر محصولات قرار می‌دهند. مودم‌های همراه سیم کارت خور دارای باتری هستید و بسته به مدل می‌توانند تا چندین ساعت با یک بار شارژ کار کنند.

مودم روترهای همراه

این دسته از محصولات دقیقا تمام وظایف دسته قبلی را انجام می‌دهند و به‌علاوه آن می‌توانند به سایر وای فای‌ها متصل شوند و سیگنال آن را بهبود ببخشند.

نحوه استفاده از مودم همراه

با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده می‌توانید از مودم همراه خود بهره ببرید.

  • سیم کارت را درون مودم قرار دهید.
  • مودم را روشن کرده و منتظر بمانید تا اتصال برقرار شود.
  • از طریق وای فای گوشی یا لپ تاپ خود به مودم متصل شوید.
  • از اینترنت همراه لذت ببرید.

بهترین سیم کارت برای مودم همراه کدام است؟

بهترین سیم کارت برای مودم همراه کدام است؟

احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده که پس از انتخاب و خرید بهترین مودم همراه از نظر آنتن دهی، چه سیم کارتی در آن قرار دهم تا بهترین بازدهی را داشته باشد. پاسخ به این سوال بستگی به منطقه‌ای دارد که شما در آن زندگی می‌کنید. اگر در آن منطقه پوشش دهی همراه اول و سرعت آن بیشتر از ایرانسل است به سراغ همراه اول بروید و یا اگر رایتل یا ایرانسل عملکرد بهتری دارند یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

بهترین مودم سیم کارت خور

در ادامه به بهترین مودم سیم کارتی در بازه‌های قیمتی مختلف خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است.

مودم 4G LTE قابل حمل تی پی لینک مدل M7450 V1

مودم 4G LTE قابل حمل تی پی لینک مدل M7450 V1

در همین ابتدای راهنمای خرید مودم باید اشاره کنیم که اگر محدودیت بودجه ندارید، این محصول از تی پی لینک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این دستگاه از 4G پشتیبانی کرده و می‌تواند حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه کند.

مودم همراه TP-Link M7450 اجازه می‌دهد تا ۳۲ دستگاه به صورت همزمان به آن متصل شوند که عدد بسیار زیادی به حساب می‌آید و عملا اجازه می‌دهد تا در شرکت‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. به روی این مودم یک نمایشگر ۱٫۴۴ اینچی دیده می‌شود و اطلاعاتی مانند قدرت سیگنال، نوع شبکه، وضعیت باتری و تعداد دستگاه‌های متصل را نمایش می‌دهد.

در دل تی پی لینک M7450 باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت قرار گرفته که می‌تواند تا ۱۵ ساعت دوام بیاورد. این عدد در حالت استندبای تا ۹۰۰ ساعت افزایش می‌یابد. این دستگاه دارای درگاه microSD است و از کارت‌های حافظه تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در نقش یک ذخیره‌ساز شبکه ظاهر شود.

البته ناگفته نماند که شما به دو محدوده فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز دسترسی خواهید داشت.

خرید مودم 4G LTE قابل حمل تی پی لینک مدل M7450 V1

مودم 4G TD-LTE قابل حمل هوآوی مدل E5785-320a

مودم 4G TD-LTE قابل حمل هوآوی مدل E5785-320a

در بین بهترین مودم همراه به محصولی از هواوی می‌رسیم، شرکتی که در زمینه شبکه یکی از بزرگ‌ترین‌ها و البته بهترین‌های جهان به حساب می‌آید. مودم 4G TD-LTE قابل حمل هوآوی مدل E5785-320a نیز مانند مدل قبلی حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند.

این مودم امکان می‌دهد تا ۳۲ دستگاه مختلف به شکل همزمان به آن متصل شوند. سازنده چینی برای این محصول یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که تا ۱۲ ساعت می‌تواند دوام بیاورد. این عدد در حالت استندبای به ۶۰۰ ساعت افزایش می‌یابد. این محصول ۱۲۸ گرمی از نمایشگری ۱٫۴ اینچی بهره می‌برد تا شما بتوانید اطلاعات اصلی را در یک نگاه مشاهده کنید.

در مودم 4G TD-LTE قابل حمل هوآوی مدل E5785-320a شما به دو محدوده فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز دسترسی خواهید داشت.

خرید مودم 4G TD-LTE قابل حمل هوآوی مدل E5785-320a

مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل m7350

مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل m7350

با کاهش بازه قیمتی مودم‌های همراه، برخی از قابلیت‌ها نیز حذف می‌شود که البته ممکن است برای بسیاری از کاربران اهمیت نداشته باشد. برای نمونه به‌جای ۳۲ دستگاه، تنها ۱۰ دستگاه می‌توانند به شکل همزمان به این محصول متصل شوند که همین تعداد برای نیاز اکثر افراد کافی به نظر می‌رسد.

حداکثر سرعت این مودم در زمینه دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و در زمینه آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود و باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی آن می‌تواند شارژدهی ۱۰ ساعته را در دسترس قرار دهد، عددی که در حالت استندبای می‌تواند تا ۴۸۰ ساعت افزایش پیدا کند.

به روی این دستگاه نمایشگر کوچکی برای نمایش اطلاعات دیده می‌شود و شما تنها می‌توانید از محدوده فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی استفاده کنید. ناگفته نماند که مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل m7350 نیز از کارت حافظه جانبی تا حداکثر ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

خرید مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل m7350

مودم 4G/LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M

مودم 4G/LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M

اگر به بهترین مودم همراه جیبی نیاز دارید که قیمت خیلی زیادی نداشته باشد و به لطف وزن ۸۰ گرمی و ابعاد کوچک به راحتی در جیب شما جا شود، حتما نگاهی به مودم 4G/LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M داشته باشید. این محصول اجازه می‌تواند تا ۸ دستگاه به صورت همزمان به آن متصل شوند.

حداکثر سرعت دانلود و آپلود به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت بر ثانیه بوده و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باعث می‌شود تا شما برای ۱۲ ساعت پیاپی بتوانید از این مودم بهره ببرید، بدون این که نیاز به شارژ مجدد وجود داشته باشد. این مودم صفحه نمایش ندارد ولی از طریق روشن شدن چراغ‌های LED می‌تواند وضعیت باتری، آنتن و موارد دیگر را به شما نمایش دهد.

خرید مودم 4G/LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M

مودم 4G LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-910M

مودم 4G LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-910M

اگر هدف اصلی شما از خرید مودم همراه متصل کردن لپ تاپ به اینترنت همراه است، بدون شک این گزینه را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید، چرا که تنها با اتصال این محصول از طریق USB به لپ تاپ خود می‌توانید به اینترنت همراه دسترسی داشته باشید. حداکثر سرعت دانلود آپلود این مودم نیز به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

خرید مودم 4G LTE قابل حمل دی-لینک مدل DWR-910M

جمع بندی

در این مطلب مودم همراه را به شما معرفی کرده و پس از آن به انواع این محصول پرداختیم و در نهایت نیز به سراغ بهترین مودم همراه در ایران در بازه‌های قیمتی مختلف رفتیم. پس از مطالعه این مطلب قطعا بهتر و دقیق‌تر می‌توانید مودم همراه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین مودم همراه کدام است؟

پاسخ به این سوال بستگی به نیاز و البته بودجه شما دارد. اگر برای کارهای روزمره مودم همراه بخواهید می‌توانید آن را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

مودم همراه چیست؟

مودم همراه دستگاهی کوچک و قابل حمل است که از سیم کارت پشتیبانی کرده و اینترنت سیم کارت را در دسترس دیگر محصولات قرار می‌دهد. در این مطلب به راهنمای خرید مودم همراه پرداخته‌ و گزینه‌های جذاب را معرفی کرده‌ایم.

چرا مودم همراه بخریم؟

مودم همراه به شما کمک می‌کند تا زمانی که خارج از خانه هستید نیز به اینترنت همراه دسترسی داشته باشید و بتوانید چندین دستگاه را از طریق مودم به اینترنت متصل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. علی رضایی

    دمتگرم دمتگرم دمتگرم دمتگرم دمتگرم خدا خیرت بده خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی آموزنده و جالب و کاربردی و مفید بود تشکر

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به علی رضایی

      چه خوب که براتون این مطلب مفید بود دوست عزیز
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-modem-router-simcard/
ads
ads