داغ ترین ها :
چرا برنامه در گوشی سامسونگ نصب نمی شود؟

چرا برنامه در گوشی سامسونگ نصب نمی شود؟

اگر کاربر گوشی سامسونگ هستید و همیشه با مشکل دریافت ارورهایی در خصوص نصب نشدن برنامه در گوشی مواجه می‌شوید، بهتر است تا پایان این مقاله از تکنولایف همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا دلیل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ را برای شما توضیح دهیم و بگوییم چرا برنامه در گوشی سامسونگ نصب نمی شود.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ چیست؟

برنامه در سیستم عامل اندروید گوشی سامسونگ می‌تواند به دلایل مختلفی نصب نشود. برای مثال اگر حافظه داخلی گوشی تا حدی پر باشد که به اندازه ظرفیت اپلیکیشن جدید دیگر ظرفیت خالی‌ای وجود نداشته باشد، به احتمال فراوان با مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ روبه‌رو خواهید شد. از طرفی دیگر بخش‌های دیگری مانند منبع برنامه‌های ناشناخته هم در گوشی سامسونگ کاملا روی نصب برنامه تاثیر می‌گذارد.

احتمالا حافظه گوشی پر است!

آیا تا به حال بخش Storage گوشی سامسونگ خود رفته‌اید؟ در اکثر مواقع ارور عدم پذیرش برنامه جدید و مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ به دلیل تکمیل بودن ظرفیت Storage گوشی است.

برای بررسی کردن این موضوع باید به برنامه تنظیمات یا Settings رفته و داخل نوار جست‌وجو آن کلمه Storage را وارد کنید تا وارد همین صفحه شوید. در صفحه Manage storage می‌توانید مشاهده کنید که چند گیگابایت از حجم کلی گوشی پر شده و هر بخش از برنامه‌ها و فایل‌های شما مانند ویدیوها، عکس‌ها، فایل‌های صوتی و فایل‌های نصبی در نهایت چه مقدار از ظرفیت دستگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

پر بودن حافظه گوشی سامسونگ

در صفحه Manage storage می‌توانید از خود گوشی برای پاک کردن فایل‌های غیر ضروری کمک بگیرید. در بخش پایینی همین صفحه، فایل‌های save شده شما به چند دسته تقسیم می‌شوند. صفحه Manage storage گوشی سامسونگ تمامی فایل‌های ذخیره شده شما را به گروه‌های Trash، Unused apps، Duplicates files و Large files تقسیم می‌کند.

البته اگر آپدیت One UI.6 یا One UI 6.1 را دریافت نکردید، ممکن است که با سرچ کلمه Storage به این صفحه دست پیدا نکنید که بازهم موردی ندارد، زیرا در زمان پر شدن ظرفیت حافظه حتی در نسخه‌های قبلی رابط کاربری هم می‌توانید متوجه فایل‌های حجیم شوید و برای پاک کردن و خالی کردن آن‌ها اقدام کنید.

به تنظیمات Unknown بروید!

در سیستم عامل اندروید گوشی سامسونگ قسمتی به نام Unknown apps وجود دارد که در صورت فعال نبودن به شما اجازه نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید را نمی‌دهد. زمانی که قصد خرید گوشی جدید سامسونگ با آپدیت وان یوآی جدید دارید، بهتر است حتما کلمه Unknown را در قسمت سرچ بار، جست‌وجو کرده و روی Install unknown apps ضربه بزنید تا در صفحه جدید بتوانید امکان دانلود و اضافه شدن برنامه‌های جدید را به گوشی بدهید.

در این مرحله بهتر است یک بار حافظه Cashe را هم پاک کرده و گوشی را مجدد ری استارت کنید.

 

قیمت انواع ایرپاد سامسونگ را در تکنولایف مشاهده کنید.

اگر از SD کارت استفاده می کنید، حتما به این بخش سر بزنید!

اگر درون گوشی کارت SD جهت افزایش حافظه قرار دادید، اما متوجه می‌شوید که فایل‌های جدید همچنان داخل کارت حافظه قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل انگار نه انگار که حافظه گوشی را افزایش داده‌اید، پس بهتر است تا وارد بخش Storage شده و در این قسمت بررسی کنید که آیا دلیل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ به‌خاطر اجرا نشدن حافظه جدید است یا دلیل دیگری دارد. البته شما از طریق برنامه پیش فرض سامسونگ یعنی My files هم می‌توانید متوجه میزان حافظه اضافه شده باشید. در صورتیکه گوشی کارت اس دی را بخواند، در صفحه اول از پوشه (فایل‌های من) این اطلاعات قابل مشاهده است.

My files سامسونگ - چرا برنامه در گوشی سامسونگ نصب نمی شود؟

نسخه اندروید شما سازگار با گوشی نیست!

اینکه مدل گوشی سامسونگ شما چیست و این گوشی قرار است تا چه سالی آپدیت نرم افزاری و سیستم عاملی را دریافت کند، در زمان‌هایی که قصد نصب برنامه‌ای را دارید، از همه بیشتر به چشم می‌آید. اگر برنامه در حال نصب با نسخه سیستم عامل روی گوشی هماهنگ نباشد، قطعا شما با پیام App not Installed مواجه خواهید شد.

سایت مرجع معتبر نیست!

اگر سایت مرجعی که از آن برنامه جدید را دانلود می‌کنید، سایتی باشد که اپلیکیشن دانلود شده از آن حاوی ویروس باشد، به احتمال فراوان در صورت فعال بودن Auto Blocker برنامه نصب نخواهد شد. اگر قصد خاموش کردن این قسمت از تنظیمات را دارید، به برنامه Settings بروید، در بخش Security and privacy روی Auto Blocker ضربه بزنید. با روشن کردن این بخش شما می‌توانید از نصب برنامه مضر جلوگیری کنید.

جمع بندی؛ چرا برنامه نصب نمی شود؟

به دلایل مختلفی یک اپلیکیشن نمی‌تواند روی گوشی سامسونگ نصب شود و ما در این مطلب به طور کامل شرح دادیم که چرا برنامه در گوشی سامسونگ نصب نمی شود. اگر حافظه گوشی پر باشد یا تنظیمات آن به‌گونه‌ای باشد که از نصب برنامه‌های ناشناس از سایت‌های مختلف جلوگیری کند، در نتیجه اپلیکیشن روی گوشی سامسونگ نصب نخواهد شد. اگر در کنار گوشی هوشمند سامسونگ خود می‌خواهید ساعت هوشمند خود را نیز از این برند جذاب کره‌ای تهیه کنید، می‌توانید قیمت جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ را در این لینک مشاهده نمایید.

پرسش‌های متداول

خطای منبع ناشناس چیست؟

اگر برنامه نصب شده از نظر گوشی برنامه نا متعبری باشد، شما با این ارور مواجه خواهید شد که باید حافظه کش را پاک کرده، گوشی را ری استارت کرده و به تنظیمات Install unknown apps بروید.

چگونه ارور عدم شناسایی SD کارت را رفع کنیم؟

راه حل این کار بسیار ساده است کافیست تا تنها یک بار دیگر کارت sd را مجدد داخل گوشی قرار دهید تا گوشی بتواند کارت حافظه را بخواند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/apps-not-installing-on-samsung-phone/
ads
ads