داغ ترین ها :
با قابلیت‌های هوش پیکسل‌های سری ۹ آشنا شوید؛ گوگل کم نمی‌آورد!

با قابلیت‌های هوش پیکسل‌های سری ۹ آشنا شوید؛ گوگل کم نمی‌آورد!

دنیای امروز را بدون شک می‌توانیم دنیای هوش مصنوعی در نظر بگیریم و شرکت‌های مختلف با سرعت بالایی تلاش می‌کنند تا این فناوری را به گجت‌های مختلف خود و به‌خصوص گوشی‌‌های هوشمند وارد کنند تا تعامل با این محصولات بسیار ساده‌تر شود و کاربرد بتواند در مدت زمان کوتاه‌تر و به شکل ساده‌تری نیاز خود را برآورده کند. بخش زیادی از زمان مراسم معارفه گوشی‌های جدید شرکت گوگل صرف پرداختن به قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی گوگل یعنی Gemini شد، اتفاقی که می‌تواند لذت استفاده از پیکسل‌ها را دو برابر کند. در ادامه به این ویژگی‌های جذاب اشاره خواهیم کرد.

مطلب در حال بروزرسانی است

درک اسکرین شات

بسیاری از کاربران در طول روز برای ذخیره اطلاعات از اسکرین شات استفاده می‌کنند و حالا پیکسل‌های جدید می‌توانند مفهوم و اطلاعات موجود در این اسکرین شات‌ها را درک کرده و بر این اساس دیتای مورد نیاز شما را در اختیار قرار دهند. برای نمونه شما می‌توانید توضیح دهید که در اسکرین شات‌های خود به دنبال تیشرتی با قیمت ۳۹ دلار هستید و پیکسل‌های سری ۹ در کسری از ثانیه همان تصویر را در اختیار شما قرار دهند و حتی شما را به سایت مورد انتظار هدایت کنند.

درک مفهوم در حال تماشا

گوگل Gemini حالا می‌تواند محتوای موجود در صفحه نمایش گوشی را درک کند و به سوالات مرتبط با آن پاسخ دهد. برای نمونه اگر در حال تماشای یک ویدئوی آشپزی در یوتیوب هستید می‌توانید از این هوش مصنوعی بخواهید تا مواد مورد نیاز غذا را از ویدئو استخراج کند و در کسری از ثانیه در اختیار شما قرار دهد. این قابلیت کاربردهای فراوانی دارد و باعث می‌شود گوشی بهتر بتواند با رفتار و نوع نیاز شما باخبر شود.

دستیار صوتی سریع‌تر و دقیق‌تر

گوگل ادعا می‌کند که Gemini به عنوان دستیار صوتی سریع‌تر خواهد شد و به لطف مدل‌های جدیدی مانند Gemini 1.5 Flash می‌تواند پاسخ‌های باکیفیت‌تری ارائه دهد و نسبت به نسخه‌های قبلی، اشتباهات کمتری داشته باشد. این دستیار می‌تواند اطلاعات را از برنامه‌هایی مانند Keep، Tasks، Utilities و Google Calendar دریافت کرده یا وظایفی را در آن‌ها انجام دهد.

چت با Gemini Live

گوگل نسخه‌ای از چت صوتی ChatGPT به نام Gemini Live را عرضه کرده است. این ویژگی امکان مکالمه طبیعی را فراهم می‌کند، به طوری که می‌توانید در حین صحبت Gemini را قطع کنید و بعدا آن را ادامه دهید. گوگل می‌گوید Gemini Live حتی اگر صفحه‌نمایش قفل باشد هم کار می‌کند. اما این ویژگی فقط برای مشترکین Gemini Advanced در دسترس است. افرادی که هدفون‌های جدید Pixel Buds Pro 2 را دارند، می‌توانند با نگه داشتن دکمه روی هدفون و گفتن “Let’s talk live” با Gemini از طریق هدفون‌ها صحبت کنند.

بازسازی عکس‌ها

گوگل یک گزینه جدید به نام Magic Editor اضافه کرده که به شما امکان می‌دهد با تایپ کردن چیزی که می‌خواهید در عکس ببینید، تصویر را بازسازی کنید. این کار را می‌توانید با دستورات متنی یا انتخاب قسمت‌هایی از تصویر انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید آسمان یا دیگر اجزای پس‌زمینه را با توصیفی که می‌نویسید جایگزین کنید. این ویژگی با کمی خلاقیت هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد و هم برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

اضافه کردن خودتان به عکس

با ویژگی Add Me در دوربین سری Pixel 9 می‌توانید به راحتی عکس‌های گروهی بگیرید بدون اینکه نیازی به درخواست از دیگران داشته باشید. کافی است یک عکس از دوستانتان بگیرید، سپس گوشی را به فرد دیگری بدهید و به همان جایی که آن‌ها ایستاده بودند بروید و عکس بگیرید تا دوربین دو تصویر را با هم ترکیب کند. گوگل می‌گوید این ویژگی در زمان عرضه برای تمام گوشی‌های Pixel 9 در دسترس خواهد بود.

ساخت تصاویر با Pixel Studio

یک برنامه جدید به نام Pixel Studio اضافه شده و به شما امکان می‌دهد با استفاده از دستورات متنی، تصاویر ایجاد کنید. این ویژگی تا حدی توسط مدل‌های موجود در دستگاه و همچنین هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ایجاد می‌شود، و به همین جهت بهترین عملکرد را با اتصال به اینترنت در دسترس قرار می‌دهد. با کمک این قابلیت می‌توانید تصاویر بسیار جذابی خلق کنید و هیچ نیازی به سایت‌های جانبی نداشته باشید.

اشتراک‌گذاری تصاویر با Circle to Search

گوگل یک قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای اشتراک‌گذاری بخشی از تصویر یا صفحه‌نمایش با استفاده از Circle to Search اضافه کرده است. پس از مشخص کردن بخشی که می‌خواهید، می‌توانید با زدن دکمه اشتراک‌گذاری، آن را از طریق پیامک ارسال کنید.

خلاصه‌های هواشناسی با هوش مصنوعی

گوگل یک برنامه جدید به نام Pixel Weather را معرفی کرده که از Gemini Nano برای ایجاد گزارش‌های هواشناسی با هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد بخش‌های مختلف را سفارشی کنید، مثلاً شاخص UV را بالاتر قرار دهید.

قابلیت Call Notes

گوگل از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه‌هایی از تماس‌های تلفنی پس از پایان آن‌ها استفاده می‌کند. این ویژگی می‌تواند برای استخراج جزئیات از یک تماس مفید باشد. گوگل تاکید کرد که این اطلاعات فقط به روی گوشی ذخیره می‌شوند و هیچ راهی به فضای ابری نخواهند داشت و امنیت شما به طور کامل تأمین می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/all-the-ai-features-of-pixel-9-series/
ads
ads