داغ ترین ها :
تمامی تغییرات و مشخصات iOS 18

تمامی تغییرات و مشخصات iOS 18

iOS 18 که دیشب در کنفرانس WWDC 2024 اپل رونمایی شد نسخه جدیدی از iOS است که در ماه سپتامبر برای عموم عرضه می‌شود.  iOS 18 بر پایه هوش مصنوعی اپل ساخته شده است و ویژگی‌های هوش مصنوعی عمیقا در iOS ادغام شده است. Apple Intelligence هوش مصنوعی مولد را با زمینه شخصی ترکیب می‌کند و اپل آن را “AI for the other of us” می‌نامد. در ادامه نگاهی اجمالی و کلی به ویژگی‌ها و تغییرات جدید iOS18 خواهیم داشت.

 

در صورت نیاز برای خرید آیفون روی لینک بزنید و قیمت محصولات اپل را مشاهده کنید.

تغییرات جدید iOS 18

تغییرات جدید ios18

Apple Intelligence

Apple Intelligence نوشتن را در سراسر سیستم عامل بهبود می‌بخشد، سیری را بسیار هوشمندتر می‌کند و امکان تولید انواع محتوا را فراهم می‌سازد. مجموعه‌ای از ابزارهای نوشتن در همه برنامه‌ها برای بازنویسی، صیقل دادن، تصحیح و خلاصه کردن متن در دسترس خواهد بود. می‌توانید با کمک Apple intelligence لحن خود را تغییر دهید، نوشتار خود را مختصرتر کنید و مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا دستوری وجود ندارد.

اپل سیری را به طور کامل با Apple Intelligence بازنگری کرد و دستیاری را ایجاد کرد که از نظر زمینه‌ای مرتبط و  شخصی‎تر است. می‌توانید از دستورات صوتی با سیری استفاده کنید؛ اما نوع جدیدی از Siri نیز وجود دارد که می‌توانید با دو بار ضربه زدن در پایین نمایشگر آن را فعال کنید. در iOS جدید سیری می‌تواند عکس‌ها را ویرایش کند فایل‌ها را مدیریت کند، پوشه‌ بسازد و بسیاری موارد دیگر.

Image Playground

برنامه Image Playground به شما امکان می‌دهد با استفاده از اعلان‌ها یا پیشنهادات و تم‌های اپل تصاویر ایجاد کنید. می‌توانید تصاویر دوستان و خانواده‌تان را برای ایجاد انواع عکس‌های سرگرم‌کننده سفارشی در سبک‌هایی که شامل انیمیشن، تصویر سازی یا طرح است ترکیب کنید. امکان تولید تصویر Image Playground در پیام‌ها، یادداشت‌ها و سایر برنامه‌ها قابل استفاده است.

قابلیت Genmoji

ویژگی Genmoji در برنامه Messages وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هر شکلک دلخواه خود را بدون محدود شدن به گزینه‌های داخلی ایجاد کنید. به راحتی با یک توضیح کوتاه، ایموجی مورد نظرتان ساخته می‌شود.

تغییرات Photos

در برنامه Photos می‌توانید با تایپ توضیحات، خاطرات سفارشی ایجاد کنید و Apple Intelligence عکس‌ها و ویدیوهای مناسب را بر اساس توضیحات شما انتخاب می‌کند. خاطرات شامل خط داستانی، موسیقی گنجانده شده و فصل‌هایی کامل است. هنگام ویرایش تصاویر برای حذف اشیاء ناخواسته از پس‌زمینه عکس، می‌توان از ابزار پاکسازی نیز استفاده کرد.

 

انواع سری آیفون 13 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت آیفون 13

تغییرات Siri

تغییرات جدید siri

سیری زبان‌های مختلف را بهتر می‌فهمد و می‌تواند آنچه را که در درخواست قبلی پرسیده‌اید پیگیری کند و حتی می‌داند چه محتوایی روی صفحه نمایش شما قرار گرفته تا بتوانید در مورد آن سوال کنید. سیری می‌تواند کل دستگاه شما را برای اطلاعات جستجو کند و به تاریخچه آن نیز دسترسی دارد؛ بنابراین آماده است تا در تمام کارهای روزمره به شما کمک کند.

اپل ظاهر جدیدی به سیری داده است. هنگامی که از دستیار صوتی استفاده می‌کنید حلقه‌ای درخشان در اطراف نمایشگر ظاهر می‌شود. سیری همچنین دانش عمیقی درباره محصولات اپل دارد و می‌تواند دستورالعمل‌های گام به گام در مورد هر کاری را که باید انجام دهید به شما ارائه دهد؛ بنابراین مانند داشتن یک Apple Genius در جیب شماست. وقتی سیری جواب سوالی که پرسیده‌اید را نداند گزینه‌ای برای استفاده از ChatGPT OpenAI در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با کمک آن سوال‌هایتان را بپرسید. استفاده از ChatGPT رایگان است، هیچ اطلاعاتی از شما دریافت نمی‌کند و می‌تواند برای ایجاد و نشان دادن محتوا استفاده شود.

Apple Intelligence به مدل‌های آیفون 15 پرو ، ​​آی‌پدها و مک‌های دارای تراشه سری M محدود می‌شود و دلیل آن این است که بسیاری از پردازش‌ها برای حفظ حریم خصوصی و ایمن نگه‌داشتن اطلاعات کاربر روی دستگاه انجام می‌شود. سرورهای ابری اپل که روی سیلیکون اپل کار می‌کنند برای کارهای فشرده‌تر استفاده می‌شوند. اپل قول داده است که ویژگی Private Cloud Compute داده‌ها را ذخیره نمی‌کند و به هیچ وجه آن را در دسترس اپل قرار نمی‌دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هوش مصنوعی اپل مقاله زیر را مطالعه کنید:
هوش مصنوعی اپل

 

سایر تغییرات ظاهری و ویژگی‌های iOS 18

تغییرات جدید ios18

علاوه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، تعداد زیاد دیگری تغییرات وجود دارد که مرتبط با هوش مصنوعی نیستند و در طیف وسیع‌تری از آیفون‌ها در دسترس هستند. گزینه‌های سفارشی‌سازی جدیدی برای صفحه اصلی وجود دارد؛ همچنین گزینه دیگری برای تنظیم مجدد برنامه‌ها و ویجت‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. آیکون‌ها و ویجت‌ها را می‌توان بزرگتر کرد و برای حالت تاریک گزینه تیره‌تری داشت به علاوه گزینه‌ای برای اضافه کردن رنگ‌های متفاوت به آیکون‌ها وجود دارد.

Apple Control Center را دوباره طراحی کرد و آن را به گونه‌ای ساخت که بتوان همه چیز را طوری تنظیم کرد که بیشتر از همه استفاده می‌کنید، با اندازه‌ها و گروه‌های سفارشی‌شده در جلو و مرکز قرار گیرد. گالری کنترل‌ها به شما امکان می‌دهد انواع اقدامات سریع جدید، از جمله کنترل‌های برنامه‌های شخص ثالث را اضافه کنید. مرکز کنترل سنتر همچنین می‌تواند به چندین صفحه تقسیم شود؛ بنابراین می‌توانید بخش‌های اختصاصی برای HomeKit، پخش رسانه، اتصال و موارد دیگر را با گزینه سوایپ بین آن‌ها داشته باشید.

نمادهای چراغ قوه و دوربین در صفحه قفل بخشی از مرکز کنترل در iOS 18 هستند و می‌توان آن‌ها را با سایر کنترل‌ها تعویض کرد یا به طور کامل حذف کرد، به علاوه کنترل‌ها را می‌توان به دکمه Action در مدل‌های iPhone 15 Pro اختصاص داد. اپل اپلیکیشن Photos را به‌روزرسانی کرد و زبانه‌های Library و For You را در نمای ساده‌ای ادغام کرد که بر نمایش بهترین عکس‌ها و خاطرات شما تمرکز دارد. برنامه پیام‌ها برای اولین بار از زمان‌بندی متون پشتیبانی می‌کند و ویژگی Tapback که برای واکنش به متون استفاده می‌کنید، اکنون از هر شکلک پشتیبانی می‌کند. افکت‌های متنی را می‌توان به یک کلمه، عبارت یا ایموجی اضافه کرد و قالب‌بندی مانند پررنگ و مورب در دسترس است.

پیاده‌روی‌ها را می‌توان برای دسترسی آفلاین ذخیره کرد و می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی و پیاده‌روی سفارشی ایجاد کنید. این یکی از تغییرات iOS 18 محسوب می‌شود که جالب توجه است. اپل یک حالت بازی اضافه کرده است که فعالیت پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند تا اطمینان حاصل شود که تمام قدرت پردازش شما به بازی‌ای که در حال انجام آن هستید می‌رسد به‌علاوه تأخیر کنترل‌کننده‌های بازی و AirPods را کاهش می‌دهد؛ همچنین AirPods از صدای فضایی شخصی برای بازی پشتیبانی می‌کند.

هوش مصنوعی اپل - تغییرات iOS 18

با استفاده از قابلیت Tap to Cash، می‌توانید آیفون خود را به آیفون دیگری ضربه بزنید تا بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی از طریق Apple Cash پول ارسال کنید. بخش گذرواژه‌ها در تنظیمات اکنون یک برنامه کامل رمز عبور است که لاگین‌ها و گذرواژه‌های iCloud Keychain را ذخیره می‌کند. برنامه Passwords از کلیدهای عبور، رمزهای عبور Wi-Fi، کدهای تأیید و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. گذرواژه‌ها را می‌توان در رایانه‌های شخصی iPhone، iPad، Mac و Windows به اشتراک گذاشت.

اپل حریم خصوصی را در iOS 18 بهبود بخشیده و اکنون می‌توان هر برنامه‌ای را قفل کرد و برای باز کردن آن حتی زمانی که قفل آیفون شما باز است نیاز به Face ID دارید؛ همچنین می‌توانید یک برنامه را مخفی کنید که آن را از صفحه اصلی حذف می‌کند و در پوشه‌ای مخفی در کتابخانه برنامه که بدون احراز هویت قابل دسترسی نیست، قرار می‌گیرد. برنامه‌هایی که قفل یا پنهان هستند اعلان ارسال نمی‌کنند و در جستجو در دسترس نیستند.

اکنون در آپدیت جدید می‌توان به برنامه‌هایی که درخواست دسترسی به مخاطبین می‌کنند فقط به مخاطبین انتخابی دسترسی پیدا کرد و دسترسی به فهرست کامل مخاطبین شما را مخفی کرد. اپل همچنین روش جدیدی را برای اتصال لوازم جانبی شخص ثالث بدون اجازه دادن به برنامه‌ای که دستگاه‌های دیگر را در شبکه مشاهده کند، اضافه کرده است. AirPods Pro 2 در iOS 18 از گزینه جدید پاسخ سیری مبتنی بر ژست پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید سر خود را برای رد تماس یا جواب دادن به آن استفاده کنید. اگر تماسی دریافت کردید، مثلاً می‌توانید سرتان را برای رد کردن تکان دهید. اپل همچنین Voice Isolation را اضافه می‌کند تا بتوانید صدای پس زمینه را بهتر تنظیم کنید.

iOS 18 برای توسعه دهندگان و برای آزمایش کنندگان بتا عمومی در دسترس است و در پاییز کنار مدل‌های جدید آیفون عرضه می‌شود. Apple Intelligence در نسخه اولیه نرم افزار iOS 18 در دسترس نخواهد بود و در عوض در به روز رسانی iOS 18.1 گنجانده خواهد شد.

کدام گوشی ها iOS 18 را دریافت می‌کنند؟

اپل در کنفرانس آخر خود گوشی هایی که iOS 18 را دریافت می‌کنند معرفی کرد و در ادامه می‌توانید این لیست کامل را مشاهده کنید:

  • تمامی مدل‌های آیفون 15
  • تمامی سری های آیفون 14
  • تمامی مدل‌های آیفون 13
  • تمامی سری های آیفون 12
  • آیفون XS و آیفون XS مکس
  • آیفون XR
  • آیفون SE 2
  • آیفون Se 2022

تمامی مدل‌های فوق iOS 18 را در پاییز دریافت خواهند کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/all-ios18-changes/
ads
ads