این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
این روزها فروش گوشی های هوشمند برای کمپانی های بزرگ نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان نسبتاً پائین است. این شرایط نامطلوب سامسونگ و الجی را مجبور کرده تا تدابیر جدیدتری را اتخاذ کنند و تلفن های بیشتری را بجای کم کردن آنها وارد بازار کنند.
کمپانی سامسونگ تا ماه جولای امسال 9 گوشی Samsung را در سطح جهان به بازار عرضه کرد که نسبت به الجی که 8 گوشی هوشمند را عرضه کرده پیشی گرفته است. البته برخی دستگاه ها که در این آمار محاسبه نشدند هم وجود دارند که توسط هر دو تولید کننده برای بازارهای خاص عرضه شده است و با احتساب آن ها هر یک از این دو تعداد 11 نسخه جدید تلفن همراه داشتند.
البته این امر لزوما به این معنی نیست که در هر سال شاهد 18 نسخه جدید از سامسونگ خواهیم بود، اما روند آن بسیار روشن است که سازندگان تلفن همراه می خواهند بخش بزرگتری از مواد اولیه مصرف کننده و دستگاه هایی که به آن نیاز دارند را به بازار عرضه کنند. هیچ نشانه ای تا این لحظه بر تاثیر مثبت Galaxy S9 بر سود سرشار سامسونگ در دست نیست. در مقابل الجی پرچمدار خود G7 ThinQ را معرفی کرده که شروع خوبی در فروش نسبت به گذشته خود دارد اما هنوز هم به این شرکت کمک نکرده تا برخی از سهم از دست رفته خود در بازار را بدست آورد و در حال حاضربه 3.3 درصد رسیده است.
با توجه به تجزیه و تحلیل Q1 از استراتژی سهم بازار گوشی های هوشمند اکنون سامسونگ با 22.6 درصد در صدر قرار دارد و اپل با اختلاف 0.7 درصد رتبه دوم را بدست آورد و شیائومی با بزرگترین رشد با 15.1 درصد در رتبه بعدی قرار دارد و به ترتیب OPPO و پشت آن هواوی با 8.2 درصد که نسبت به سال 2017 در Q1 که با سهم 3.6 درصد قرار داشت با افزایش رشد بیش از دو برابر مواجه شد.
بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها