داغ ترین ها :
مدرسه هاگوارتز واقعی کجاست

مدرسه هاگوارتز واقعی کجاست

شما در کدام گروه مدرسه هاگوارتز قرار می‌گیرد؟ گریفیندور، اسلیترین، ریونکلا یا هافلپاف؟ مگر می‌شود که نام گروه‌های پر رمز و راز مدرسه جادوگری هاگوارتز به میان بیاید و کسی دلش نخواهد که برای یک بار هم که شده از آن قلعه مرتفع پر از هیجان دیدن کند؟ قطعا فرود جغد نامه رسان هری پاتر از گذشته تا به امروز در لیست آرزوی افراد بسیاری قرار داشته است؛ اما مهم اینجاست که چه کسی جادوگر است و چه کسی مشنگ‌.

به جرات می‌توان گفت که نام مدرسه هاگوارتز در لیست پرطرفدارترین مکان‌های خیالی دنیا قرار دارد و با اینکه بیشتر از 20 سال از انتشار اولین جلد کتاب و پخش اولین قسمت فیلم می‌گذرد؛ اما همچنان ثانیه به ثانیه به طرفداران آن اضافه می‌شود به همین دلیل جی کی رولینگ می‌تواند مدعی دراختیار داشتن هیجان‌انگیزترین و پرفروش‌ترین داستان جادویی دنیا باشد.

حقیقتا قلعه رازآلود هاگوارتز به طور واقعی در دنیا وجود ندارد و بیشتر نمای داخل فیلم‌ها هنر دست طراح جلوه‌های ویژه است. اگر شما هم از اولین روزی که به تماشای قسمت‌های اعجاب انگیز هری پاتر نشستید، به دنبال این بودید که بدانید مدرسه هاگوارتز واقعی کجاست، با ما همراه باشید.

 

برای تماشای فیلم و سریال تکنولایف خرید تلویزیون 4k را به شما پیشنهاد می‌کند.

 

مدرسه هاگوارتز واقعی در کجاست

مدرسه هاگوارتز واقعی در کجاست

قلعه دوست داشتنی هاگوارتز در میان کوهی پوشیده شده از ابر و مه در محوطه جنگل ممنوعه در کنار دریاچه سیاه قرار گرفته است. دیدن انواع جانوران شگفت‌انگیز درون جنگل مانند تک شاخ، سانتور و آکرومانتیولا و راه‌های پرپیچ و خم همگی به جذابیت هری پاتر اضافه می‌کند. تمامی صحنه‌ها در 8 قسمت هری پاتر درون لوکیشن‌های حقیقی انجام نشده‌اند؛ اما برای قسمتی از آن‌ها از مکان‌‌های حقیقی مانند قلعه‌های معروف و زیبا استفاده کرده‌اند. برای مثال فیلمبرداری یادگیری پرواز با جاروی پرنده در قلعه ALNWICK واقع در انگلیس انجام شده است.

حال که اسم قلعه جذاب آنویک آمد بهتر است کمی در ارتباط با آن صحبت کنیم. در حقیقت این قلعه در شهر انیک واقع در شهرستان نورث آمبرلند انگلستان قرار دارد. قلعه انیک سال‌ها پیش از حمله نورمن‌ها به انگلستان محل سکونت افراد اشرافی بوده است که به دلیل زیبایی، معماری و اصالتی که به همراه داشته، بارها توسط طرفداران حقیقی به مرحله بازسازی رسیده است. هنگامی که جی کی رولینگ با کارگردان برای ساخت هری پاتر به توافق رسید برای تحقق تصویرسازی‌های ذهنی خود پیشنهاد فیلمبرداری و استفاده از قلعه انیک را به میان آورد و با استقبال بی نظیری از عوامل فیلم مواجه شد‌. به همین دلیل با اینکه فیلمبرداری تمامی سکانس‌ها در این قلعه انجام نشده است و قسمت‌های بسیاری از فیلم حاصل ساخت دکور مصنوعی و جلوه‌های ویژه است؛ اما امروزه از قلعه انیک به عنوان لوکیشن اصلی سریال هری پاتر یاد می‌شود.

قلعه انویک که نمایی از قلعه هاگوارتز را نشان می‌دهد

بهتر است برای یک بار هم که شده به سوال پر تکرار مغزهای هری پاتریمان بهترین جواب را بدهیم. امروزه با خرید و فروش بلیط برای دیدن از قلعه انیک می‌توان با اطمینان بسیاری گفت که دیگر سوال مدرسه واقعی هاگوارتز کجاست، پاسخ گنگی ندارد و جواب در شهرستان نورث آمبرلند انگلستان درحال درخشش است و روزبه‌روز به دیدار کنندگان آن اضافه می‌شود.

البته از آنجایی که تجربه شهرت و محبوبیت هری پاتر بسیار جذاب‌تر از تصور ماست، تقریبا می‌توان گفت که سال‌های بسیاری است که افراد و دولت‌های بسیاری در جهان برای جذب گردشگر و ایجاد یک مکان تفریحی جذاب نسبت به ساخت و به اشتراک گذاشتن فضاهای هری پاتری بسیاری اقدام کرده‌اند، به همین دلیل امروزه هاگوارتزهای کوچکی به جز در انگستان در سراسر دنیا مانند آمریکا، اسکاتلند دیده می‌شود تا گردشگران از تماشای آن لذت ببرند و به جاذبه‌های توریستی کشور بیش از پیش اضافه شود.

 

شاید علاقه‌مند باشید:
ورد های هری پاتر برای اندروید

 

مکان‌های فیلمبرداری هری پاتر

مکان‌های فیلمبرداری هری پاتر

قلعه انویک – محل فیلمبرداری هری پاتر

هری پاتر و جام آتش را به یاد بیاورید تا یادآوری دریاچه سیاه برای شما آسان‌تر باشد. دریاچه شیل در اسکاتلند یکی از مهم‌ترین دریاچه‌هایی است که در فیلم‌های هری پاتر تحت عنوان دریاچه سیاه واقع شده در اطراف هاگواتز نشان داده شده است.

قلعه هاگوارتز از برج‌های بلند و راه روهای پیچ در پیچ عجیب غریبی تشکیل شده است و به نظر نمی‌آید که تاکنون پاترهدی موفق به رمزگشایی و به تکمیل نقشه کامل آن پس از بارها تماشا شده باشد. از آنجایی که بچه‌ها پس از اتمام کلاس‌ها در مدرسه جادوگری هاگوارتز به خانه باز نمی‌گشتند به همین دلیل برای هر گروه درون قلعه سالن و خوابگاهی مجزا وجود دارد. در ورودی خوابگاه‌های 4 گروه به صورت مخفی است. درب ورودی خوابگاه گریفندور در پشت تابلو بانوی چاق در طبقه هفتم برج جنوبی پنهان شده است. خوابگاه اسلیترین در پشت دیوار کوتاهی در پایین دریاچه مخفی شده است. خوابگاه ریونکلا نیز در یکی از برج‌های قلعه و خوابگاه هافلپاف در مکانی در نزدیکی آشپزخانه‌ها قرار گرفته شده است.

اگر بخواهیم به صحنه دیگری از فیلم ‏هری پاتر اشاره کنیم، بهتر است به قسمت هری پاتر و تالار اسرار مراجعه کنیم. در این قسمت زمانی که هری و دوست صمیمی‌اش رون ویزلی از قطار هاگوارتز جا ماندند، برای از دست ندادن مدرسه تصمیم به استفاده از ماشین جادویی پدر ران یعنی آقای ویزلی گرفتند. ماشین پرنده آقای ویزلی در قسمتی از مسیر از بالای قطار در حال حرکت روی یک پل طویل می‌گذرد که این پل در دنیای واقعی وجود دارد و ایده قرار داشتن چنین پلی در مسیر هری از همین پل واقعی گرفته شده است. پل معروف قسمت دوم جایی به نام پل راه آهن Glenfinnan است که در مسیر کوهستانی غربی بین Fort William و Mallaig در اسکاتلند قرار گرفته است.

مکان فیلمبرداری هاگواتز واقعی

پل راه آهن Glenfinnan

در ادامه لازم به ذکر است که فیلمبرداری 8 قسمت هری پاتر به لوکیشن‌های گفته شده محدود نمی‌شود و عوامل موثر در ساخت فیلم برای ثبت لحظات بیشماری از فیلم در قاب دوربین سراسر بریتانیا چرخیده‌اند. برای به ثبت رساندن صحنه‌هایی که در آن به تالار طولانی مدرسه نیاز داشتند از تالار زیبای کلیسای جامع دورهام واقع در انگلیس استفاده کردند. به دلیل اینکه این کلیسا یکی از زیباترین ساختمان های نورمن بریتانیا محسوب می شود، تصمیم به استفاده از فضای راهروهای عریض و طویل آن در ساخت فیلم گرفتند.

 

ورد هری پاتر برای ایفون را چگونه اجرا کنیم؟
ورد های هری پاتر در سیری

 

لوکیشن دیگری که چندین بار در طی 8 قسمت دیده شده است، کتابخانه معروفی است که هری، ران و هرماینی دائم به آن سر می‌زدند. به دلیل آنکه جی کی رولینگ هنگام نوشتن کتاب شگفت انگیز خود به کتابخانه معروف دانشگاه آکسفورد فکر می‌کرده است، فیلمبرداری از کتابخانه Bodleian Library در 3 قسمت از فیلم‌های هری پاتر دیده شده است. درواقع کارگردان با استقبال از فضای زیبای کتابخانه قرون وسطایی دوک همفری توانست جلوه زیبایی به فیلم خود ببخشد.

کتابخانه Bodleian Library

کتابخانه Bodleian Library

یکی از موردعلاقه‌ترین لوکیشن‌هایی که تمامی پاترهد ها به دنبال آن هستند، سکوی 9 و سه چهارم است. ناراحت کننده است اما سکوی 9 و ¾ اصلا وجود خارجی ندارد و فیلمبرداری اولیه همواره از سکوی ساده‌ای صورت گرفته است.

البته امروزه برای عکاسی پاترهد ها می‌توان از ایستگاه کینگزکراس استفاده کرد. این ایستگاه با اضافه کردن تابلو معروف 9 و ¾ و چرخ دستی معروف بچه‌ها به صورتی که تا نیمه داخل دیوار قرار گرفته است، محل مناسبی برای عکاسی عاشقان هری پاتر ایجاد کرده است. همچنین در کنار ایستگاه کینگزکراس فروشگاهی قرار گرفته است که افراد در حال عکاسی را به خرید وسایل هری پاتری مانند شال، تیشرت و اکسسوری دعوت می‌کند.

سکوی 9 و سه چهارم

سکوی 9 و سه چهارم در ایستگاه کینگزکراس

اگر هری پاتر و شاهزاده دورگه را به یاد بیاورید. هری و دامبلدور برای یافتن سنگ جاودان ولدمورت به غاری مخوف در نزدیکی دریا می‌روند تا قدم مهمی برای مرگ ولدمورت بردارند. گفته شده است که فیلم این قسمت از کتاب در صخره‌های موهر ایرلند گرفته شده است.

صخره‌های موهر ایرلند

صخره‌های موهر ایرلند

 

فیلم های ساخته شده از کتاب های معروف را در پست زیر گردآوری کردیم:
فیلم های اقتباسی از رمان های کلاسیک

 

سخن آخر

پاتر هد عزیز از اینکه تا پایان مقاله مدرسه واقعی هاگوارتز کجاست از تکنولایف با ما همراه بودید، از شما متشکریم. در حقیقت اگر مشتاق دیدن مدرسه واقعی هاگوارتز هستید، نیاز به یک چمدان، فرودگاه و یک بلیط به انگلستان دارید. این روزها دیدن از لوکیشن‌های فیلمبرداری و قلعه انیک به یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین فعالیت‌های دنیا تبدیل شده است. اگر شما هم از قلعه هری پاتر دیدن کرده‌اید یا تجربه‌ای از خرید و پیدا کردن مدرسه واقعی هاگوارتز را دارید، خوشحال می‌شویم تا با نوشتن نظراتتان در قسمت نظرات ما را با آن‌ها آشنا کنید.

پرسش‌های متداول

قلعه اصلی هاگوارتز کجاست؟

از آنجایی که فیلمبرداری تمامی صحنه‌ها و سکانس‌های مدرسه هاگوارتز در ۸ قسمت فیلم کاملا از یک لوکیشن برگرفته نشده است، نمی‌توان تنها نام یک مکان را به میان آورد؛ اما در مجموع قلعه ALNWICK در شهرستان نورث آمبرلند انگلستان به عنوان مدرسه واقعی هاگوارتز شناخته شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. هرمیون گرنجر

    مدرسه ی هاگوارتز واقعی
    بگم باید باورش کنی
    گوره من گیریفیندر هست

  2. AmirArsalan

    ممنون بابت این مقاله کامل و جامع

  3. ناهید

    خیییلی عالی بود و خداروشکر این مکان واقعا وجود داره😃❤

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ناهید

      ممنون از همراهی شما🌱 اره😁
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%a7%da%af%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b2-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads