داغ ترین ها :
بروز یک مشکل امنیتی مهم در Google Home و Chromecast

بروز یک مشکل امنیتی مهم در Google Home و Chromecast

با اعلام محققان حوزه امنیت، شکافی در Google Home و Chromecast به وجود آمده که باعث نشت اطلاعات کاربران می گردد.

این محققان اعلام کرده اند منبع این مشکل زمانی است که کاربران، گوشی هوشمند یا رایانه های خود را به یک شبکه اینترنتی مشترک متصل می کنند یا شبکه های وای فای از نظر مکانی نزدیک به هم باشند. اما در حال حاضر Google Home و Chromecast در خواست هایی را که از شبکه اینترنتی مشترک یا نزدیک به هم می آیند را به صورت خودکار تایید نمی کند.

مطالب پیشنهادی: قیمت اینترنت ایلان ماسک

اما برای اثبات این موضوع شخصی به نام Young حمله ای را از یک شبکه وایرلس نزدیک انجام داد. نتیجه این بود، حمله با موفقیت انجام شد و Location کاربران به راحتی توسط برنامه Google Location مشخص گردید.

اما Young اعلام کرد: فرد مهاجم تا زمانی که قربانی، لینک ارسال شده را قبل از وصل شدن به وای فای یا شبکه وایرلس محلی باز کند و همچنین از Google Home و Chromecast استفاده کند، می تواند کنترل کند. و دلیل اصلی نیز همین موضوع می باشد. اما تنها محدودیت آن است که فرد قربانی حتما باید 1 دقیقه قبل از آنکه مهاجم محل او را بیابد، لینک را باز کند. البته حمله می تواند به صورت یک پیام تبلیغاتی یا صدای جیر جیر نیز باشد.

کروم کست

حال برای کسانی که اطلاعات کافی ندارند باید گفته شود که، به دست آوردن مکان کاربر از طریق شبکه وای فای بسیار دقیق تر از بدست آوردن مکان آن توسط IP است و این موضوع، مسئله ای است که آسیب پذیری را جدی تر می کند.

Young ادعا می کند نشت اطلاعات فقط به مشخص شدن مکان قربانی محدود نمی شود بلکه شما می توانید کمپین های اخاذی علیه خودتان اجرا کنید و حتی تهدیدات برای انتشار عکس های شخصی و یا افشای برخی از رازها به دوستان و خانواده از انواع کارهایی است که فرد مهاجم می تواند انجام دهد.

کمپانی گوگل در ابتدا به یافته های Young توجهی نداشت اما زمانی که محققان دیگری که در این حوزه فعالیت می کنند هم این مسئله را مطرح کردند، گوگل تصمیم گرفت که در یک بروزرسانی که تا ماه آینده منتشر می شود، این موضوع را حل کند.

البته باید این نکته را هم ذکر کرد که بدلیل تحریم ایالات متحده آمریکا این دو برنامه در ایران فیلتر می باشند و قابل اجرا نیستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1-google-home-%d9%88-chromecast/
ads
ads