داغ ترین ها :
افشای اطلاعات در فیسبوک دوباره جنجال ساز شد

افشای اطلاعات در فیسبوک دوباره جنجال ساز شد

برکسی پوشیده نیست که فیس بوک همچنان یکی از بزرگترین و پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی دنیاست.
حال نیویورک تایمز گزارش می دهد، فیس بوک حداقل به 60 کمپانی سازنده دستگاه های مختلف از جمله شرکت های اپل، مایکروسافت، سامسونگ و بلکبری اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را داده است که به طور کلی، این تفاهمنامه دسترسی به اطلاعات دوست را فراهم می کند.

البته از یکی از ضعف های این شبکه اجتماعی دسترسی ساده به اطلاعت دوست بدون رضایت فرد است. بعد از رسوایی که کمبریج آنالیتیکا خبر داد: سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا.

 

مطالب مرتبط: چطور اکانت فیسبوک هک شده را بازگردانیم؟

 

اما این موضوع همینجا به اتمام نرسید و یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز ادعا کرد که با استفاده از یک دستگاه گوشی بلکبری 2013 با استفاده از یک حساب کاربری با 550 دوست وارد فیس بوک شده و بوسیله برنامه The Hub توانست شناسایی اطلاعات را برای 295000 کاربر فیسبوک بدست آورد.

و این ادعا با پاسخ فیس بوک همراه بود:

در روزهای اولیه تلفن های همراه، تقاضا برای فیس بوک از توانایی ما برای ساخت در هر محصول فراتر رفت.اما سخت است به یاد داشته باشید که در آن زمان هیچ اپ استوری وجود نداشت. بنابراین کمپانی هایی مانند فیسبوک، توئیتر، گوگل و یوتیوب باید به طور مستقیم با سیستم عامل و تولیدکنندگان محصولات کار می کردند تا محصولات خود را به دست مردم منتقل کنند و این موضوع زمان زیادی را صرف کرد و فیس بوک قادر به دیدن همه نبود.

برای برطرف کردن این مشکل، ما مجموعه ای از API های یکپارچه دستگاه را ایجاد کردیم که به شرکت ها اجازه داد تجربیات تجارتی فیسبوک را برای دستگاه های شخصی یا سیستم عامل های خود باز کند. در دهه گذشته حدود 60 کمپانی از جمله آمازون، اپل، بلکبری، اچ تی سی، مایکروسافت و سامسونگ از آن ها استفاده کرده اند و هر یک از شرکت ها که این تفاهمنامه را امضا کرده است باید مانع استفاده از داده ها برای هر چیزی غیر از موارد مرتبط با فیس بوک شود.

حال باید دید که ایا وضعیت به همین منوال خواهد بود یا فیسبوک چاره ای برای این موضوع پیدا خواهد کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%81%d8%b4%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%84-%d8%b3/
ads
ads