داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a51

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a51

گوشی سامسونگ گلکسی A51 چهار دوربین دارد. یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با ضریب دیافراگم f2.0 که با وضوح بالا در طول روز یا شب عکس‌های واضح و روشن ثبت می‌کند، دوربین فوق عریض 123 درجه‌ای (چشم انسان 120 درجه است) برای گرفتن عکس‌های عریض و ایجاد تصاویر پانوراما ایده‌آل است، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با ضریب دیافراگم f2.4 که جزئیات سوژه را دقیق ثبت می‌کند حتی بافت آن را. به عبارتی دوربین ماکرو برای نمایش جزئیات و بهبود به تصویر کشیدن ظرافت‌های تصویر در نماهای نزدیک عالی است و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی با ضریب دیافراگم f2.2 که با افزودن لایو فوکوس به عکس‌های پرتره افکتی بی‌نظیر برای عکس شما فراهم می‌کند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

 

جدیدترین گوشی های پرفروش سامسونگ را در فروشگاه تکنولایف ببنید: گوشی های سامسونگ

 

دوربین گوشی A51 سامسونگ

اما لایو فوکوس چیست؟ Live Focus به شما امکان تنظیم تاری (بوکه) پس‌زمینه را می‌دهد. با کمک این قابلیت شما می‌توانید تاری پس‌زمینه را تغییر دهید تا سوژه‌ی شما برجسته‌تر شود. این قابلیت حتی بعد گرفتن عکس هم امکان تنظیم دوباره تاری پس‌زمینه را به شما می‌دهد. در A51 انواع مختلف لایو فوکوس در اختیار کاربر قرار دارد: تاری، حالت چرخش در پس‌زمینه، زوم تاری و نقاط پررنگ.

تنظیمات (Setting) در گوشه چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و امکان کنترل دوربین‌ها را به کاربر می‌دهد. چیزهایی مثل وضوح ویدیو، کیفیت عکس برای ذخیره و … همچنین با روشن و خاموش کردن بهینه‌ساز تصویر می‌توانید به ثبت عکس‌هایی با حداقل نقص دست پیدا کنید. تنظیمات HDR در این قسمت در دسترس است.

HDR قابلیتی برای عکس‌برداری با ثبت جزئیات است. در این حالت تصویر به سه بخش تقسیم شده و هر بخش جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند و سپس هر سه تبدیل به یک تصویر می‌شود. مثلاً موقع عکاسی از طبیعت بخشی آسمان، بخشی درختان و بخشی زمین را ثبت می‌کند و در انتها تصویری داریم با جزئیات کاملی از ابرها، برگ درختان و چمن‌ها.

گزینه های دوربین A51

در حالت PHOTO در قسمت بالا، تنظیمات، فلش، تایمر (زمان‌سنج)، رزولوشن و فیلترها را دارید. در قسمت پایین صفحه، دو آیکون دو درخت و سه درخت قرار دارد که آیکون سه درخت به معنی استفاده از دوربین فوق عریض (اولترا واید) و آیکون دو درخت به معنی استفاده از دوربین معمولی است.

قسمت پایین‌تر انتخاب عکس، ویدیو و بیشتر (More) است. قسمت آخر هم دسترسی سریع به گالری، دکمه شاتر و تغییر دوربین بین دوربین سلفی و دوربین‌های پشتی است. برای تغییر دوربین همچنین می‌توانید صفحه را لمس کنید و به سمت بالا یا پایین بکشید. در این حالت نیز دوربین به سرعت تغییر می‌کند.

برای تنظیمات عکس گرفتن به بخش تنظیمات (Setting) گزینه Shooting Methods بروید. بعد برای انتخاب شکل عکس گرفتن یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید: دکمه کنترل صدا، دکمه شاتر، نشان دادن کف دست. هر کدام را که انتخاب کنید از این به بعد با همان می‌توانید عکس یا فیلم بگیرید.

 

 

Scene optimizer

بهینه‌ساز صحنه، همان‌طور که از اسمش پیداست شرایط مناسب را فراهم می‌کند. نوردهی، کنتراست، تعادل رنگ سفید و موارد دیگر را بر اساس آنچه در قاب دوربین قرار گرفته، به شکل خودکار تنظیم می‌کند. این کار باعث می‌شود عکسی که ثبت می‌شود، زیباتر و با کیفیت‌تر باشد. به خاطر داشته باشید که این حالت فقط برای دوربین‌های پشتی فعال است و هنگام عکس‌برداری از طبیعت یا عکاسی در محیط تاریک، آیکون آن تغییر می‌کند.

LIVE FOCUS

انتخاب این گزینه به معنی عکاسی با تنظیم میدان عمق دید است. این گزینه کمک می‌کند که عکس‌های هنری جذابی بگیرید.

PHOTO

A51 دوربین مناسبی نسبت به یک میان‌رده با همان محدودیت‌های معمول گوشی‌های سامسونگ دارد. ثبت تصاویر در نورهای شدید به خوبی مدیریت می‌شود. محدوده دینامیکی بسیار خوب است. تصاویر نسبتاً واضح و خطوط قابل تشخیص هستند اما جزئیات زیادی مثل چمن یا برگ درختان به تصویر کشیده نمی‌شود. نویز به خوبی حذف می‌شود و رنگ‌ها معمولاً خوب هستند. البته تصاویر ثبت شده در نور کم مناسب نیستند. عکاسی با حالت شب (Night Mode) تا حدودی تصاویر را در نور کم بهبود می‌بخشد اما رنگ‌ها را به خوبی نمی‌تواند حفظ کند.

در حالت 48 مگاپیکسلی فایل‌ها فوق‌العاده سنگین ذخیره می‌شوند. در این حالت جزئیات بیشتری قابل ثبت است اما محدوده دینامیکی قربانی می‌شود.

PORTRAIT

پرتره‌های A51 واقعاً خوب هستند. تشخیص و جداسازی سوژه خیلی دقیق انجام می‌شود. تاری قابل تنظیم است. HDR در حالت لایو فوکوس نیز فعال است. تنظیمات و دقت پرتره حتی در موضوعات غیرانسانی نیز به خوبی اعمال می‌شود. بهترین فاصله از سوژه در حالت پرتره یک تا یک و نیم متر است.

VIDEO

A51 ویدیوهایی با رزولوشن 4k و 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند و برای این کار از دوربین اصلی و فوق عریض استفاده می‌کند. دوربین سلفی نیز توانایی این ثبت را دارد. صدا نیز به صورت استریو با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شود. کیفیت ویدیو برای یک دوربین میان‌رده خوب است اما عالی نیست. فیلم دوربین اصلی رنگ و کنتراست خوبی دارد و بازه دینامیکی آن مناسب است. دوربین فوق عریض رنگ‌ها را نسبت به دوربین اصلی نسبتاً از بین می‌برد و کنتراست پایینی دارد اما مشکل‌ساز نیست. این دوربین از محدوده دینامیکی بسیار خوبی برخوردار بوده و صحنه‌های نرمی ثبت می‌کند.

MOR

این گزینه حالت‌های بیشتری برای عکاسی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با انتخاب Edit می‌توانید این گزینه‌ها را تغییر دهید. در حالت عادی گزینه‌هایی که مشاهده می‌کنید شامل موارد زیر است:

PRO، Panorama، Macro، Food، Night، Super slow-mo، Slow motion و Hyperlapse

 

آموزشی جامع برای همه گوشی های سامسونگ:
تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

 

PRO

همان‌طور که از میان‌رده‌های سامسونگ انتظار داریم، این قابلیت خیلی هم حرفه‌ای نیست. شما فقط می‌توانید ISO (تنظیم نوردهی) را در یک محدوده مشخص (100-800) تنظیم کنید. EV (جبران نوردهی) آن نیز در محدوده کمی انجام می‌گیرد. WB (تعادل رنگ سفید) نیز بر اساس دمای نور انتخاب‌های محدودی دارد. در این مدل نیز مانند سایر میان‌رده‌ها امکان تنظیم S (سرعت شاتر) و F (فوکوس) به صورت دستی موجود نیست.

Macro

دوربین ماکرو مدل A51 نسبت به اکثر دوربین‌های ماکرو گوشی‌های هوشمند موجود در بازار برتری دارد. جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند و فاصله کاری مناسب‌تری دارد. سوژه می‌تواند در فاصله 3 تا 5 سانتیمتری قرار داشته باشد. در حالت فوکوس ثابت است یعنی در هنگام ثبت عکس، هم گوشی و هم سوژه باید ثابت باشد در غیر این صورت به دلیل عدم رعایت فاصله مناسب، با عکسی تار مواجه خواهید شد.

Food

عکاسی از غذا در این حالت باعث حفظ رنگ و جذابیت بیشتر عکس می‌شود.

Night

همان‌طور که از اسمش پیداست مناسب عکاسی در شب است بدون اینکه فلش را روشن کنید.

Super slow-mo

فیلم‌ها را با فریم بالا ثبت می‌کند که موجب کیفیت بالایی برای حالت اسلوموشن می‌شود. شما می‌توانید بعد از ثبت فیلم، هر بخشی که دوست دارید را در حالت اسلوموشن تماشا کنید. برای کیفیت بهتر، گوشی را در جای ثابتی قرار دهید.

Slow motion

فیلم را به شکل اسلوموشن ثبت می‌کند.

Hyperlapse

تقریباً همان تایم لیپس است و به شما امکان ثبت فیلم‌های فوق سریع را می‌دهد. این حالت امکان تنظیم و انتخاب فریم را بسته به صحنه در حال ضبط یا حرکت دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به خاطر داشته باشید بهتر است هنگام استفاده از این قابلیت، گوشی ثابت باشد.

 

 

AR Zone

در بخش Mor در دسترس است. واقعیت‌های افزوده برای ثبت تصاویر در اختیار شما قرار می‌گیرد. این بخش شامل ایموجی‌هاست. همچنین می‌توانید به کمک بخشی از آن اتاق خود را دکور کنید و ببینید وسیله مورد نظر شما در اتاقتان چه حالی ایجاد می‌کند. گزینه‌های این قسمت، برای عکس، فیلترها و قابلیت‌های جالبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Super Steady Mode

برای ثبت ویدیوهای اکشن بی‌نظیر است. با فعال بودن این حالت، با کمک لنز فوق عریض و کاهش لرزش حرکتی سوژه، عکاسی و فیلم‌برداری در موقعیت‌های ماجراجویانه لذت‌بخش شده و ویدیویی با میدان دید وسیع و روان خواهید داشت. به یاد داشته باشید این قابلیت در حالت لایو فوکوس، اسلوموشن و نیز برای دوربین سلفی فعال نیست.

دوربین سلفی

سلفی‌های A51 با رزولوشن 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شود. حالت 32 مگاپیکسلی نیز در دسترس است اما در این حالت HDR را نخواهیم داشت. حالت پرتره به خوبی استفاده از دوربین‌های پشت نیست و نمی‌تواند به خوبی دوربین‌های پشتی مرز بین سوژه و پس‌زمینه را نشان دهد با این حال به خوبی کار می‌کند. مزیت جالب این حالت امکان فعال نمودن «زاویه باز در سلفی گروهی» است. این قابلیت کمک می‌کند تا بتوانید با دوربین جلویی خود افراد بیشتری را در سلفی جای دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. Mohamad

    سلام ببخشید من موبایلم رو اندروید ده به سیزده کردم و الانم کیفیت دوربین فیلم برداریش خیلی اومده پایین چیکار میتونم بکنم که درست شه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mohamad

      سلام وقت بخیر منتظر باشید تا نسخه های جدید عرضه بشه
  2. محمدی

    سلام وقت بخیر
    دوربین عقب من به تازگی اکثر اوقات تاره و فوکوس نمیکنه. وقتی روی 0.5x می‌ذارم درست میشه و فقط دوربین عقب در حالت عکس و ویدیو روی ۱x اینجوریه، علت چی میتونه باشه؟
    تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدی

      سلام وقت بخیر شاید دوربین اصلی آسیب دیده باشه با یه نرم افزار دوربین دیگه هم امتحان کنید حتما پیروز باشید
  3. ناصر

    ,چطور کیفیت عکس رو که از شخص گرفتیم رو بالا ببریم
    وقتی زوم میکنی خیلی بد میشه عکس

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ناصر

      سلام وقت بخیر رزولوشن عکس رو به روی حالت کامل قرار بدید پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-a51/
ads
ads