داغ ترین ها :
بهترین مانیتور گیمینگ کدام است؟ ویژگی‌های کلیدی + 10 مدل برتر

بهترین مانیتور گیمینگ کدام است؟ ویژگی‌های کلیدی + 10 مدل برتر

انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ نه تنها خیلی هیجان انگیز است، بلکه می‌تواند خسته کننده هم باشد. برای همین خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که بهترین مانیتور گیمینگ کدام ها هستند؟ ما هم در این مطلب قصد داریم به همین موضوع اشاره کنیم و بهترین مانیتور گیمینگ بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

لیست قیمت مانیتور گیمینگ و آفرهای ویژه سایت تکنولایف ببنید: خرید مانیتور گیمینگ

 

خرید بهترین مانیتور گیمینگ می‌تواند تمام قدرت سیستم گیمینگ که خریداری کرده‌اید را به رخ همه بکشد. مانیتور گیمینگ شما در واقع همان گزینه‌ای است که تمام توانایی سیستم شما را نشان می‌دهد. اینکه چقدر یک بازی زیبا خواهد بود را مانیتوری که خریداری کرده‌اید نشان می‌دهد. فکر کنید سیستمی خریداری کرده‌اید کارت گرافیکی قدرتمندی مانند RTX 4070 دارد و حالا می‌خواهید تمام زیبایی یک بازی آن هم روی بالاترین تنظیمات گرافیکی و با Ray Tracing روشن مشاهده کنید. یک مانیتور معمولی قطعا نمی‌تواند همه زیبایی را نشان دهد. پس باید یک مانیتور گیمینگ عالی در اختیار داشته باشید. باید مانیتوری بخرید که بتواند تمام ویژگی‌های بازی مورد نظر را نشان دهد. مانیتوری که بتواند فریم ریت بالای یک بازی را نشان دهد و وضوح تصویر بالایی هم داشته باشد و رنگ‌ها را هم عالی نشان دهد. همان قدر که به قطعاتی مانند رم و پردازنده و کارت گرافیکی اهمیت می‌دهید باید به مانیتور هم اهمیت بدهید.

بهترین مانیتور های گیمینگ چه خصوصیاتی دارند؟

در قدم اول باید رابطه کارت گرافیکی و مانیتور خود را پیدا کنید. به عنوان مثال وقتی کارت گرافیکی کامپیوتر شما GTX 1070 است، دلیلی ندارد که یک مانیتور 4K با نرخ نوسازی بالا خریداری کنید. چون کارت گرافیکی GTX 1070 می‌تواند بازی‌ها وضوح تصویر Full HD و نرخ ۵۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. برای اینکه بهترین مانیتور گیمینگ بازار را خریداری کنید، باید بهترین کارت گرافیکی بازار را هم در اختیار داشته باشید.

اگر در بازاری که قیمت همه چیز در آن بالا است توانستید یک کارت گرافیکی RTX 3080 Ti یا AMD RX 6000 خریداری کنید، آن وقت گزینه‌های متعددی را به عنوان بهترین مانیتور گیمینگ بازار پیش روی خود مشاهده می‌کنید و اینجاست که می‌توانید بپرسید که بهترین مانیتور گیمینگ کدام ها هستند؟

این کارت‌های گرافیکی به راحتی می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت 4K اجرا کنند و صفحه نمایش آنها از نرخ نوسازی بالایی بهره می‌برد که باعث می‌شود بازی‌ها هم با فریم ریت بالاتری به نمایش در بیایند. اگر به بازی‌های رقابتی آنلاین خیلی علاقه دارید، پس بهتر است مانیتوری با نرخ نوسازی بالا خریداری کنید تا سرعت بیشتری را احساس کنید. اگر کارت گرافیکی حال حاضر شما در اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه مشکل دارد، پس باید مانیتوری با وضوح 1440p خریداری کنید. این وضوح تصویر برای اجرای اکثر بازی‌های حال حاضر کامپیوتر مناسب خواهد بود.

ما مانیتورهای گیمینگ مختلفی را امتحان کردیم تا بتوانیم از میان آن‌ها بهترین مانیتور گیمینگ را انتخاب کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مانیتورهای گیمینگ را معرفی کنیم.

 

 

در خرید مانیتور گیمینگ به چه مواردی توجه کنیم؟

در خرید یک مانیتور گیمینگ باید به دسته‌ای از موارد توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرعت تغییر تصویر

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا مانیتور بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی مانیتور سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری مشاهده می‌کنید. بدترین عملکرد را در این زمینه مانیتور LED دارد و حدود ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جابجا شود. در پنل‌های QLED این عدد کمی بهبود پیدا کرده و به ۳.۵ میلی ثانیه می‌رسد.

همان طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید چون پیسکل‌های پنل OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند پس در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانند به صورت تکی بین دو رنگ جابجا شوند و به همین دلیل این تایم برای پنل OLED تنها ۰.۲ میلی ثانیه است، یعنی حدود ۲۰ برابر بهتر از تلویزیون‌های LED. پس در مانیتورهای OLED تارشدگی تصویر به مراتب کمتر است و شما حس روان‌تری حین تماشای محتوا دارید و با اختلاف باید برنده‌ی این بخش را پنل OLED اعلام کنیم. در واقع پنل‌های امولد بسیار روان‌تر هستند و طبیعتا برای بازی گزینه مناسب‌تری از این نظر به حساب می‌آیند.

روشنایی مانیتور

برای بازی کردن به خصوص اگر محیط اتاق یا خانه روشن باشد مهم است که مانیتور روشنایی کافی داشته باشد و شما بتوانید محتوا را به صورت بسیار واضح مشاهده کنید. دو نوع پنل LED/QLED از فناوری یکسانی برای تولید نور استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم در این بخش عملکرد کاملا یکسان و مشابهی دارند. روشنایی پنل LED/QLED کاملا به مدل مانیتور و همچنین شرکت سازنده مانیتور بستگی دارد.

به طور کلی اما پنل LED/QLED روشنایی بسیار بیشتری نسبت به پنل OLED دارد و می‌تواند در مواقع نیاز نور بسیار بیشتری تولید کند. البته جالب است بدانید که فناوری LED/QLED نمی‌تواند مقدار مشخصی از روشنایی را در تمام سطح مانیتور ثابت نگه دارد و مجبور است که این میزان را برای سوژه‌های روشن‌تر حفظ کند.

گستره‌ی رنگی و حجم رنگ‌ها

این موضوع نیز در لذت بازی کردن بسیار مؤثر است. مثلا تصور کنید که در بازی Red Dead redemption 2 هستید و یک جلوه بصری زیبا را مشاهده می‌کنید طبیعتا یک مانیتور با رنگ‌ها جذاب و گستره رنگی بیشتر بهتر می‌تواند زیبایی آن صحنه را به شما نمایش دهد. در نمایش حجم رنگ‌های نمایشگر بهترین عملکرد را پنل QLED دارد. این نوع پنل رنگ‌ها را در حالت تیره و روشن به خوبی و با حجم مناسبی نمایش می‌دهد. پشت سر پنل QLED در این زمینه پنل‌های LED قرار می‌گیرند و رتبه‌ی آخر به پنل OLED می‌رسد.

در واقع می‌توان به این شکل این موضوع را عنوان کرد که پنل‌های OLED در نمایش رنگ‌های خیلی روشن مانند پنل‌های QLED نمی‌توانند حجم رنگ را به نمایش دربیاورند و در عوض در نمایش رنگ‌های تیره پنل OLED برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به فناوری‌های دیگر دارد.

 

 

نرخ نوسازی

به احتمال بسیار زیاد با مفهوم نرخ نوسازی آشنایی دارید؛ چرا که در طی چند سال اخیر بسیار این فناوری را در گوشی‌های هوشمند شنیده‌ایم و دیده‌ایم. نرخ نوسازی یک نمایشگر هرچقدر بالاتر باشد روان‌تر و سریع‌تر می‌تواند محتوا را به نمایش دربیاورد و در واقع سریع‌تر تغییرات محتوا را نمایش می‌دهد. پس به دنبال مانیتوری با با نرخ نوسازی بالاتر باشید تا تجربه بازی کردن بسیار جذاب‌تر شود.

عمق رنگ مشکی

در گوشی‌های هوشمند اطلاع دارید که پنل‌های امولد عمق رنگ مشکی بینهایتی دارند و این باعث می‌شود مشاهده محتوای تاریک لذت بسیار بیشتری داشته باشد. در مورد تلویزیون و بازی کردن نیز این مورد صدق می‌کند و مانیتوری با رنگ مشکی عمیق‌تر باعث می‌شود بیشتر در دنیای جذاب بازی‌ها غرق شوید.

در زمینه تولید رنگ مشکلی دو پنل LED و QLED به دلیل برخورداری از فناوری یکسان بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. بیشتر مانیتورهای LED و QLED بازار دارای پنل VA هستند و به دلیل داشتن کنتراست بالا، رنگ مشکی عمیقی تولید می‌کنند. البته این نوع تلویزیون‌ها معمولا زاویه‌ی دید چندان عالی ندارند و محتوا از کناره‌ها تیره‌تر دیده می‌شود.

پنل‌های IPS معمولا توسط الجی ساخته می‌شود. این پنل‌ها کنتراست ضعیف‌تری دارند و به عنوان مثال رنگ مشکی را بیشتر خاکستری نمایش می‌دهند و به همین دلیل در مانیتورها بیشتر پنل VA استفاده می‌شود. البته زاویه‌ی دید پنل‌های IPS بسیار بهتر است و برتری این نوع پنل به حساب می‌آید.

از آنجایی که پیکسل‌ها پنل‌های OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند همه‌ی سوژه‌ها با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند. به دلیل همین فناوری در حالتی که مانیتور OLED بخواهد تصویر مشکی رنگی را به نمایش دربیاورد تمام پیسکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و دیگر نیازی به تولید این رنگ نیست. این یعنی در مانیتورهای OLED رنگ مشکلی عمقی بینهایت دارد و کنتراست آن ۱ به بینهایت است.

پس با اختلاف زیاد باید پنل OLED رنگ مشکی عمیق‌تری دارد و در پنل‌های LED و QLED نیز مدل VA رنگ مشکی بهتری را نسبت به پنل IPS به نمایش درمی‌آورد.

زاویه دید مانیتور

بازی کردن همیشه هم به تنهایی نیست و در بسیاری از مواقع شما می‌خواهید با یک یا چند نفر از دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید. به همین دلیل هم مهم است که همه افراد بتوانند محتوا را به خوبی مشاهده کنند و مانیتور زاویه دید مناسبی داشته باشد. همان طور که در بالاتر عنوان کردیم پیکسل‌های پنل OLED به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود زمانی که از کنارها به این نوع مانیتور نگاه می‌کنید هیچ کاهش کیفیتی اتفاق نیفتد و دید از کناره‌ها دقیقا مانند دید از روبرو باشد.

تلویزیون‌های LED/QLED با نوع VA زاویه‌ی دید کمی دارند و اگر شما از کناره‌ها به این نوع مانیتور نگاه کنید قطعا متوجه تیره‌تر شدن محتوا نسبت به دید از روبرو خواهید شد. البته این به معنای غیر قابل استفاده بودن مانیتور از کناره‌ها نیست اما به نوعی می‌توان گفت در دید از کناره‌ها کیفیت کمی کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت از نظر زاویه دید باید بگوییم که در رتبه‌ی آخر پنل LED قرار می‌گیرد و رتبه‌ی دوم نیز به پنل QLED اختصاص می‌یابد که از زاویه‌ی دید بهتری نسبت به پنل LED بهره می‌برد. البته باید گفت که زاویه‌ی دید هیچ کدام از این پنل‌ها حتی نزدیک به OLED هم نیست.

 

نکاتی که باید قبل از خرید مانیتور در نظر بگیرید:

راهنمای خرید مانیتور 4k

10 مدل از بهترین مانیتور های گیمینگ

در ادامه قصد معرفی بهترین مدل‌های مانیتور گیمینگ را داریم. مدل‌های قرار گرفته به ترتیب قیمت هستند و از قیمت زیاد تا کم دسته بندی شده‌اند. تنوع برند و قیمت باعث می‌شود تا بتوانید با هر بودجه و نیازی گزینه‌ای مناسب در این لیست پیدا کنید.

مانیتور گیمینگ سامسونگ سری Odyssey Ark مدل LS55BG970NMXUE سایز 55 اینچ

بزرگترین مانیتور گیمینگ سامسونگ

مانیتورهای سامسونگ سری Odyssey جزو اولین انتخاب گیمرهای حرفه‌ای هستند. یکی از بهترین محصولات این سری مدل Odyssey Ark است که در صورتی که بودجه برایتان اولویت نیست این محصول بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای این محصول 55 اینچ است و به راحتی می‌توانید محتوا را در بزرگترین و بهترین حالت تماشا کنید و تمامی صحنه‌های بازی را با بهترین جزئیات تماشا کنید. این نمایشگر رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل را ارائه می‌کند؛ همچنین نرخ تازه‌سازی آن 165 هرتز در نظر گرفته شده و میزان روشنایی آن نیز به 600 نیت می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این صفحه‌نمایش می‌توان به نمایش 1 میلیارد رنگ، پشتیبانی از HDR10+، زمان پاسخ 1 میلی‌ثانیه، داشتن فناوری FreeSync Premium Pro را نام برد. یکی از ویژگی‌های برجسته و جالب توجهی که سامسونگ برای بهترین مانیتور گیمینگ خود در نظر گرفته می‌توان به امکان چرخاندن صفحه نمایشگر اشاره کرد؛ شما می‌توانید این محصول را به صورت افقی، عمودی و دورانی بچرخانید. در کنار این موارد امکان تنظیم ارتفاع نیز برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به داشتن درگاه USB، درگاه HDMI و خروجی صدا اشاره کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را به این محصول وصل کنید.

 

قیمت مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey Ark

 

بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ ۲۰۲۲ را در مطلب زیر ببنید:
ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ

 

مانیتور سامسونگ مدل LS34BG850SMXUE سایز 34 اینچ

بهترین مانیتور جهان

یکی دیگر از محصولاتی که در لیست بهترین مانیتور های گیمینگ قرار گرفته، مانیتور سامسونگ مدل LS34BG850SMXUE است. این محصول صفحه‌نمایشی 34 اینچی دارد و پنل آن نیز OLED است. این نمایشگر رزولوشن 3440 در 1440 را ارائه می‌کند. نرخ تازه سازی 175 هرتز، نمایش 1 میلیارد رنگ، میزان روشنایی 250 نیت، پشتیبانی از HDR10+، زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی‌ثانیه، پشتیبانی از فناوری Flicker Free و نمایش 99 درصد از رنگ‌های DCI از دیگر ویژگی‌هایی هستند که برای این نمایشگر در نظر گرفته شده است. داشتن درگاه‌های متنوع USB Type-C، درگاه HDMI، درگاه Display port و ورودی صدا به شما کمک می‌کنند تا لوازم جانبی مانند هدست، کنسول و کامپیوتر را به راحتی به این محصول وصل کنید. در صورت نیاز می‌توانید محصول را به صورت عمودی و افقی بچرخانید و همچنین ارتفاع آن را نیز تنظیم کنید. با پشتیبانی دستگاه از پایه دیواری در صورت نیاز می‌توانید آن را روی دیوار نصب کنید و فضای کمتری را روی میز اشغال کنید این ویژگی برای کنسول پلیرها مزیت بزرگی محسوب می‌شود. داشتن ریموت کنترل، کابل 1.5 متری، داشتن بلوتوث نسخه 5.2، پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و بیکسبی و پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync Premium Pro از دیگر قابلیت‌های قابل توجهی هستند که با خرید این محصول به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

 

قیمت مانیتور سامسونگ مدل LS34BG850SMXUE سایز 34 اینچ

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG SWIFT PG35VQ سایز 35 اینچ

مانیتور ایسوس rog swift

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG SWIFT PG35VQ محصولی حرفه‌ای برای گیمرها و استریمرها محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش به کار برده شده برای این محصول خمیده است و پنلی از نوع VA دارد. اندازه پنل این محصول 35 اینچی در نظر گرفته شده که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی در ابعادی بزرگ بازی کنید و نیازی به مانیتور دوم ندارید. با استفاده از نرخ تازه‌سازی 200 هرتزی تجربه روان و راحتی خواهید داشت و هنگام استفاده هیچ لگ و کندی حس نخواهید کرد؛ همچنین برای چند تکه نشدن تصویر و جا نماندن هیچ صحنه‌ای از بازی برای آن از ویژگی‌های G-Sync و Flicker Free استفاده شده است. رزولوشنی که این صفحه‌نمایش نشان می‌دهد 3440 در 1440 است و می‌توانید محتوای در حال پخش را با بالاترین کیفیت تماشا کنید. میزان روشنایی 1000 نیت در حالت HDR باعث می‌شود در صورت وجود نور در فضا نیز بتوانید محتوای صفحه را ببینید. زمان پاسخدهی این محصول 2 میلی‌ثانیه است و برای گیمرهایی که آنلاین بازی می‌کنند مزیت محسوب می‌شود. داشتن فیلتر نور آبی، فناوری همگام سازی نرخ تصویر و تکنولوژی Flicker Free همگی از ویژگی‌های این مانیتور هستند و به محصول ارزش خرید می‌بخشند.

 

قیمت مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG SWIFT PG35VQ سایز 35 اینچ

 

با بودجه محدود لپ تاپ مخصوص بازی هم گزینه مناسبی است:
بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون

 

مانیتور ال جی مدل 27GP95R سایز 27 اینچ

بهترین مانیتور گیمینگ جهان

در صورتی که جزو گیمرهایی هستید که علاقه به مانیتوری دارید که صفحه‌نمایشی تخت داشته باشد مانیتور ال جی مدل 27GP95R انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. صحبت درباره این محصول را با درگاه‌های متنوعی که برای آن در نظر گرفته شده شروع می‌کنیم. درگاه‌های متنوعی مانند درگاه USB، درگاه HDMI، درگاه Display Port و خروجی هدفون روی این محصول قرار دارند. سایز صفحه‌نمایش این محصول  27 اینچی است و پنلی از نوع Nano IPS برای آن در نظر گرفته شده که محتوا را با کیفیت 4K نمایش می‌دهد. تعداد رنگ قابل نمایش این محصول 1.07 میلیارد رنگ است و نرخ تازه‌سازی آن نیز به 240 هرتز می‌رسد. شدت روشنایی 400 نیتی محصول باعث می‌شود تا بتوانید محتوا را با وضوحی بالا و نور مناسب تماشا کنید. قابلیت چرخش و قابلیت تنظیم ارتفاع به شما کمک می‌کند تا بتوانید مانیتور را بسته به زاویه دید و سلیقه شخصی تنظیم کنید.

 

قیمت مانیتور ال جی مدل 27GP95R سایز 27 اینچ

 

مانیتور ایسوس مدل ProArt PA279CV سایز 27 اینچ

مانیتور گیمینگ ال جی

ایسوس برند معتبری است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد و تا به حال نیز خوش درخشیده است. یکی از محصولات با ارزش خرید بالای این برند مدل ProArt PA279CV است که قابلیت‌های زیادی نیز دارد. این محصول برای گیمرهای مبتدی و افرادی مناسب است که نیاز به دستگاهی خیلی حرفه‌ای ندارند. صفحه‌نمایش دستگاه 27 اینچی در نظر گرفته شده و رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل را در اختیارتان قرار می‌دهد. این محصول پنل IPS دارد و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز نیز برای آن در نظر گرفته شده تا تجربه کاربری روانی داشته باشید. میزان روشنایی این محصول 350 نیت است و از 100 درصد از رنگ‌های sRGB نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از تکنولوژی Flicker Free تصویر در حال پخش یکدست خواهد بود و بریدگی یا تیکه شدن تصویر را نخواهید داشت؛ همچنین داشتن فیلتر نور آبی نیز از خسته شدن و آسیب به چشم‌ها در استفاده طولانی مدت جلوگیری می‌کند. دو عدد بلندگو 2 وات، چرخش 90 درجه دورانی، چرخش 45 درجه افقی، قابلیت تنظیم ارتفاع، فناوری Adaptive Sync و فناوری Quick Fit همگی از قابلیت‌هایی هستند که برای این محصول در نظر گرفته شده است.

 

قیمت مانیتور ایسوس مدل ProArt PA279CV سایز 27 اینچ

 

مانیتور ایسوس مدل TUF Gaming VG32VQR سایز 31.5 اینچ

مانیتور ایسوس مدل TUF Gaming VG32VQR سایز 31.5 اینچ

یکی از خوش قیمت‌ترین عناوینی که در لیست بهترین مانیتور گیمینگ به آن پرداخته‌ایم مانیتور ایسوس مدل TUF Gaming VG32VQR است. این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد و امکانات متنوعی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش 31.5 اینچی با پنل VA باعث می‌شود تا تجربه بازی لذتبخشی را در صفحه‌ای بزرگ و با کیفیت داشته باشید. رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل کیفیت قابل نمایش این صفحه‌نمایش است. با این کیفیت محتوایی نزدیک به واقعیت با وضوح بالا خواهید داشت؛ همچنین نرخ تازه‌سازی این محصول 165 هرتز است که به داشتن محتوایی روان و بدون نقص کمک می‌کند. زاویه دید مانیتور ایسوس 178 درجه در نظر گرفته شده و در صورتی که از اطراف به محصول نگاه کنید نیز می‌توانید محتوای صفحه را به راحتی ببینید. با استفاده از فیلتر نور آبی که برای این صفحه در نظر گرفته شده در استفاده طولانی مدت نیز برای چشم‌ها ایجاد خستگی و اذیت نخواهد کرد. برای تجربه بهتر و عدم نیاز به اسپیکر مجزا، روی دستگاه دو عدد اسپیکر دو وات قرار دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید صدای بازی را نیز بشنوید.

 

قیمت مانیتور ایسوس مدل TUF Gaming VG32VQR سایز 31.5 اینچ

 

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G55C LS32CG552 سایز 32 اینچ

مانیتور سامسونگ Odyssey G55C LS32CG552

ر صورتی که به سری Odyssey سامسونگ علاقه دارید؛ ولی قصد هزینه کردن زیاد را ندارید، مانیتور سامسونگ مدل Odyssey G55C LS32CG552 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. این محصول صفحه‌ای خمیده دارد و ابعاد آن نیز 32 اینچ در نظر گرفته شده است.  این نمایشگر پنلی از نوع VA دارد. از قابلیت‌های صفحه‌نمایش این مانیتور می‌توان به رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، نرخ به روز رسانی 165 هرتز، نمایش 16.7 میلیون رنگ، زاویه دید 178 درجه، میزان روشنایی 300 نیت، زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه، پشتیبانی از تکنولوژی Flicker Free و قابلیت HDR10 اشاره کرد. در صورتی که قصد دارید به این مانیتور دستگاه‌های مختلفی وصل کنید می‌توانید از درگاه USB، درگاه Display Port و خروجی هدفون کمک بگیرید. در هر حال با توجه به مشخصات قابل قبول و قدرتمندی که Odyssey G55C دارد این مانیتور برای گیمرهای حرفه‌ای از ارزش خرید بالایی برخوردار شده است.

 

قیمت مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G55C LS32CG552 سایز 32 اینچ

 

 

انواع هندزفری و هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدست گیمینگ

مانیتور لنوو مدل G27c-30 سایز 27 اینچ

مانیتور گیمینگ لنوو

آخرین گزینه قرار گرفته در مقاله راهنمای خرید مانیتور گیمینگ، مانیتور لنوو مدل G27c-30 است. این محصول با توجه به قیمت اقتصادی محسوب می‌شود و می‌توان گفت که یکی از بهترین مانیتور گیمینگ ارزان معرفی شده در این مقاله است. درگاه HDMI، خروجی هدفون، درگاه USB و درگاه Display port از پورت‌های قرار گرفته روی محصول هستند که به شما اجازه می‌دهند دستگاه‌های متنوعی را به آن وصل کنید و نهایت استفاده را از آن داشته باشید. روی محصول دو عدد بلندگو 3 وات برای تجربه بهتر و شنیدن صدای گیم‌های در حال پخش قرار گرفته شده است. در صورت نیاز می‌توانید نمایشگر این محصول را بین 5 تا 25 درجه عمودی بچرخانید؛ همچنین می‌توانید ارتفاع محصول را تا 135 میلی‌متر تغییر دهید. صفحه‌نمایش مانیتور 27 اینچی است و پنلی از نوع VA دارد. این نمایشگر رزولوشن 1080 در 1920 را نمایش می‌دهد و نرخ تازه‌سازی آن نیز 165 هرتز در نظر گرفته شده است.

 

قیمت مانیتور لنوو مدل G27c-30 سایز 27 اینچ

 

آموزش گام به گام تبدیل گوشی به مانیتور دوم کامپیوتر:

تبدیل گوشی به کامپیوتر

 

سوالات متداول:

چه پنلی برای مانیتور گیمینگ بهتر است؟

سعی کنید مانیتور گیمینگی با پنل IPS بخرید. عملکرد این پنل از پنل‌های TN و VA به مراتب بهتر است و تصاویر را شفاف‌تر نشان می‌دهد. همچنین زاویه دید بهتری هم دارد. البته که باید در نظر داشته باشید که پنل VA کنتراست بهتری را در اختیار قرار می‌دهد و رنگ‌ها عمق بیشتری دارند.

مانیتور گیمینگ با پشتیبانی از G-Sync بخرم یا FreeSync ؟

در حالت کلی باید بگوییم که مانیتورهای FreeSync قیمت ارزان‌تری دارند و با کارت‌های گرافیکی AMD سازگار هستند. تکنولوژی G-Sync هم با کارت‌های گرافیکی Nvidia سازگار است. اگر قیمت برای شما مهم است می‌توانید مانیتور FreeSync بخرید.

مانیتور گیمینگ ارزان قیمت چی بخرم؟

اگر بودجه خیلی زیادی ندارید ولی همچنان می‌خواهید از داشتن مانیتوری خوب با امکانات زیاد به روی میز خود لذت ببرید حتما نگاهی ویژه به مانیتور لنوو مدل G27c-30 سایز 27 اینچ داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af/
ads
ads