داغ ترین ها :
اپل به فکر تغییر سیاست برای افزایش میزان فروش خود در بازار هند است

اپل به فکر تغییر سیاست برای افزایش میزان فروش خود در بازار هند است

کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند همواره در حال رقابت با یکدیگر بوده و سعی دارند بازار های مختلف دنیا را تصاحب کنند. میزان فروش گوشی ها در بازارهای مختلف، همیشه اولین هدف کمپانی ها بوده و سعی دارند تا با تولید گوشی های هوشمند در رنج های مختلف اعم از پرچمدار و میان رده و پایین رده میزان فروش خود را بالا ببرند. کشور های آمریکا، چین و هندوستان بزرگترین بازار های گوشی های هوشمند در سطح جهان را دارند و طبیعتا تمرکز بیشتر کمپانی ها بر روی این سه بازار است.

برای خرید گوشی های پرچمدار کمپانی اپل، قیمت گوشی اپل را در سایت تکنولایف چک کنید.

حال بلومبرگ در قالب گزارشی، به تحلیل میزان فروش گوشی های هوشمند کمپانی اپل در بازار هندوستان پرداخته است. تحلیل ها و بررسی ها نشان می دهد اپل شاهد افت فروش شدیدی در بازار هند است که اکثر کارشناسان دلیل آن را قیمت بالای گوشی های این کمپانی در هند می دانند. علت گرانی گوشی های هوشمند این کمپانی آن است که به دلیل تعرفه های بالا، اپل قیمت دستگاه ها را تا 20 درصد افزایش می دهد که این امر سبب شده، اکثر کاربران در کشور هندوستان به سراغ برند های دیگری چون سامسونگ و شیائومی و … بروند. اپل برای جبران این ضعف خود شروع به تولید گوشی در داخل هند کرد. این کمپانی گوشی هایی مانند 6S و مدل های قدیمی تر را در خود هند تولید کرد. در حال حاضر اپل گوشی هوشمند آیفون SE را که یک گوشی میان رده در این کمپانی به حساب می آید را با قیمت 375 دلار در بازار هند عرضه می کند که این قیمت برای این بازار بسیار بالا است.

آیفون X

طبق آمار ها، اپل در سال 2017 در حدود سه ملیون گوشی را در کشور هند به فروش رساند که تقریبا 2 درصد از سهم بازار را به این کمپانی اختصاص می داد و این برای کمپانی اپل اصلا راضی کننده نیست. این موضوع در حالی است که فروش این کمپانی در سال جاری نیز اصلا چشمگیر نبوده و یک روند آهسته را تجربه می کند درست در جایی که فروش گوشی های این کمپانی در نیمه اول امسال در حدود یک میلیون تخمین زده می شود. موضوعی که مشخص است، اپل در یک دوراهی قرار گرفته است، درست در جایی که بدون کاهش قیمت نمی تواند میزان فروش خود را در بازار هندوستان افزایش دهد ولی از طرف دیگر کاهش قیمت باعث تضعیف این کمپانی خواهد شد.

حال با توجه به فروش پایین این کمپانی در نیمه اول سال 2018 و در صورت ادامه دار بودن این روند در شش ماه دوم، اپل شاهد شکست اقتصادی سنگینی در بازار هند خواهد بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/3370-2/
ads
ads