داغ ترین ها :
20 خانه با معماری غیر معمول و منحصر به فرد (بخش اول)

20 خانه با معماری غیر معمول و منحصر به فرد (بخش اول)

امروزه در دنیای معماری و ساخت و ساز، طرح و ایده های عجیبی نیز دیده می شوند. طراحی های غیر معمول باعث منحصر به فردتر و جالب شدن معماری و نوع دکوراسیون خانه ها می شود. حال ما قصد داریم در بخش اول مقاله، 10 خانه با معماری غیر معمول و منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم.

1- اولین خانه، در کشور صربستان قرار دارد. همانطور که در عکس پایین مشاهده می کنید این خانه بر روی یک تخته سنگی ساخته شده است که در روخانه درینا قرار دارد. این خانه در فاصله 99 مایلی پایتخت صربستان یعنی بلگراد قرار گرفته و در سال 1968 ساخته شده است و بیشتر به عنوان پناهگاه از آن استفاده شده است.

خانه در بلگراد

2- خانه ای با طراحی و معماری هواپیما که در روستای Miziara و در کشور لبنان قرار دارد. طراحی هواپیما، مربوط به ایرباس A380 می باشد. طراحی این خانه بسیار جالب بوده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

معماری خانه ای روستای Miziara کشور لبنان

3- خانه ای دیگر که Helidom نام دارد و در شرق فرانسه قرار گرفته است. طراحی این خانه برگرفته از یک غالب سه بعدی سدیم است که معماری بسیار زیبایی را پدید آورده است. با تابش نور خورشید بر این خانهر و انعکاس نور آن، منظره ای دیدنی خلق می شود.

معماری خانه ای در فرانسه

4- تصویر بعدی متعلق به 70 خانه، مدل گنبدی را نشان می دهد. این خانه ها توسط مهندسین آمریکایی برای مردمی که به خاطر زلزله خانه های خود را از دست داده اند، ساخته شده است. مردم این روستا در نزدیکی شهر یوگی کاراتا در کشور اندونزی زندگی می کنند.

معماری یوگی کاراتا اندونزی

5- خانه بعدی در کشور ساحل عاج قرار داشته و به نظر می آید صاحب آن به حیوانات علاقه مند است. این خانه در غالب یک تمساح طراحی شده و نمای جالبی را رقم زده است.

معماری ساحل عاجی

6- طراحی بعدی مربوط به یک هتل می باشد که در روستای Harand در کشور سوئد می باشد و در بالای درختان قرار دارد. طراحی این هتل بسیار ساده می باشد و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

روستای هرند سوئد

7- همواره ژاپنی ها در طراحی های جالب و غیر معمول پیش قدم بوده اند. خانه ای که در عکس پایین مشاهده می کنید با طراحی توپ فوتبال ساخته شده است. این خانه در تاریخ 25 می سال 2006 ساخته شده و قیمت آن فقط 15000 دلار می باشد. نکته مثبت طراحی این خانه، مقاومت آن در برابر زلزله و زمین لرزه می باشد.

معماری ضد زلزله در ژاپن

8- این خانه طراحی جالبی داشته و بخش اعظم آن در داخل تپه می باشد. از نظر معماری، شباهت بسیار زیادی به خانه های معروف در مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت دارد. این خانه در تاریخ 7 آگوست 2012 ساخته شده است.

معماری منحصر به فرد روی تپه

9- خانه بعدی به مثال تک درختی است که در مقابل سیل ایستادگی کرده است. این خانه در کشور چین و در شهر شانگهای قرار دارد و صاحب آن به دلیل اهمیت بالای خانه، در برابر تخریب مقاومت کرده است. همانطور در تصویر مشاهده می کنید، این خانه در مرکز یکی از پارکینگ های بزرگ قرار گرفته است.

معماری خاص

10- خانه بعدی در منطقه خاورمیانه و در کشور امارات قرار دارد. این خانه به صورت شناور بر روی آب می باشد و در تاریخ 9 می سال 2016 در شهر دوبی ساخته شده است. این خانه توجه گردشگران زیادی را جلب کرده و به صورت اجاره ای در اختیار توریست ها قرار می گیرد.

ویلا اجاره ای در دبی

این بود بخش اول مقاله ما در رابطه با انواع خانه با معماری غیر معمول و منحصر به فرد. بزودی با ما در بخش دوم این مقاله همراه ما باشید. ما ترندهای روز را گاهی در کنار ترندهای تکنولوژی قرار می دهیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/20-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ba%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%ad%d8%b5%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%81%d8%b1%d8%af/
ads
ads