داغ ترین ها :
قابلیت های جدید به اپ Google Lens در گوشی های پیکسل افزوده شد

قابلیت های جدید به اپ Google Lens در گوشی های پیکسل افزوده شد

نرم افزار Google Lens یکی از آپشن های جدید و هوشمندی است که می تواند چیزهایی را که دوربین گوشی می بیند، شناسایی و تحلیل کند. گوگل اخیرا این نرم افزار را در I/O و Pixel انتشار داده است. اگر چه گوگل، ورژن قدیمی تر و محدود تر این برنامه را قبلا در Google Photo در گوشی های پیکسل در اختیار کاربران قرار داده بود، اما برخی کاربران به تازگی به این ویژگی گوشی های پیکسل و پیکسل 2 پی برده اند. آپشن Google Lens برای اولین بار در یک عصر جمعه در گوشی های پیکسل و پیکسل 2 به نمایش گذاشته شد و کاربران توانستند بر روی گوشی های خود این قابلیت را مشاهده کنند. دقیقا در همان زمانی که Google Lens روی گوشی های پیکسل و پیکسل 2 نمایان شد، کاربران توانستند در عکس برداری خود از Google Lens  استفاده کنند.

گوگل و پیشرفت هایش را دنبال می کنید؟ گوگل آی/او 2021 و تمام مواردی که معرفی شد

این لنز هنگام گرفتن تصویر و یا اسکرین شات فعال می شود و می تواند اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس، URLs و دیگر اطلاعات آن عکس را شناسایی کند. این برنامه به راحتی و با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ی home فعال می شود؛ پس از فشردن دکمه ی home ، یک کلید جدیدی در گوشه ی سمت راست پایین صفحه نمایش داده می شود که با انتخاب آن دوربین شما به حالت منظره یاب تبدیل می شود. سپس به هر قسمتی از تصویر که ضربه بزنید، آیتم ها و سوالات مختلفی روی صفحه نمایش داده می شوند، لنز شروع به فعال شدن می کند و در گوگل به دنبال پاسخ های موجود در مورد آن شی ء یا منظره می گردد.

این جست و جو ممکن است در وب انجام شود، و یا حتی به باز شدن برنامه ی دیگری نیاز داشته باشد. عموما شما می توانید پاسخ یافته ها و فید بک های آن را با کشیدن انگشت خود به سمت بالا و پایین، مشاهده کنید. این آپشن باعث ارتقای میزان کاربردی Google Lens می شود.

یک آپشن کاربردی دیگر برنامه ی Google Lens این است که می توانید با استفاده از میکروفون، جست و جوی صوتی انجام دهید. برای فعال سازی آن کافی است روی آیکون لنزی که در قسمت پایین سمت راست صفحه قرار دارد دو بار ضربه بزنید. اگرچه هنوز این قابلیت در دسترس همگان قرار نگرفته است، اما قطعا کاربران از این آپشن بی نظیر که گوشی های پیکسل و پیکسل 2 را از دیگر گوشی ها متمایز می کند، استقبال خواهند کرد. این آپشن حتما در طولانی مدت در گوشی های دیگر نیز گنجانده می شود، اما به نظر می رسد که تا مدت ها تنها مختص گوشی های پیکسل باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%be-google-lens-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3/
ads
ads