داغ ترین ها :
شرکت امنیتی Bkav ماسکی طراحی کرده است که سیستم Face ID را دور می زند

شرکت امنیتی Bkav ماسکی طراحی کرده است که سیستم Face ID را دور می زند

شرکت امنیتی Bkav ادعا کرده که ماسکی را طراحی کرده که می تواند سیستم شناسایی چهره را در آیفون شکسته و قفل گوشی را باز کند. اگر تا دو ماه قبل از با سیستم Rip Van Winkling کار کرده اید، باید بگوییم که Face ID یک سیستم امنیتی است که اپل در دهمین سالگرد خود در آیفون X به عنوان جایگزینی برای Touch ID ارائه داده است.

از آنجایی که، این گوشی فوق العاده دارای صفحه نمایش بدون حاشیه و قاب بسیار ضخیم ( 4 میلی متر عریض ) می باشد، اپل باید برای اسکنر اثر انگشتی که Touch ID دارد، جایگزینی ارائه دهد. بنابراین، گروهی در کوپر تینو تصمیم گرفتند که از سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه و بررسی تراکنش های Google Play استفاده کنند.

شرکت اپل ادعا کرده است که سیستم شناسایی چهره بسیار امن است و خطای این گوشی ها برای تشخیص چهره یک فرد به طور اشتباهی شاید در هر یک میلیون مورد فقط یک مورد باشد. Bkav بیان می کند که به دلیل اینکه از چگونگی عملکرد AI در Face ID آگاه است، با حقه ی جدیدی توانسته است سیستم شناسایی چهره را در این گوشی ها بشکند.

آن ها با مواد مختلفی، فقط یک ماسک طراحی  کرده اند. به عنوان مثال، برای ماسک بینی از سیلیکون استفاده می شود و از یک صفحه ی سه بِعدی پرینت شده برای نقاط دیگر صورت استفاده کردند. این شرکت امنیتی می گوید:” اپل بر هوش مصنوعی این ویژگی آیفون X بسیار به خود می بالد  اما هزینه ی درست کردن این ماسک فقط 150  دلار می باشد و Bkav اذعان می دارد که با این ماسک که توانایی شکستن چهره را در آیفون  X دارد، می تواند اسرار شخصی رهبران سیاسی، مدیران کسب و کار، و میلیاردر ها را فاش کند.

این شرکت هم چنین گفت که تشخیص چهره یک ابزار امنیتی مناسب نیست و وقتی پای بیومتریک در میان باشد، یک اسکنر اثر انگشتی بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ به گوشی شماست. Ngo Tuan, Ahn معاون وزیر امنیت سایبری Bkav اذعان می دارد که این ماسک با ترکیب یک پرینت سه بعدی، آرایش و تصاویر دو بعدی ساخته شده است. در ادامه آن ها معتقدند که ایفون X  علاوه بر پردازش های خاص در قسمت های گونه ها و در اطراف صورت، یعنی قسمت هایی که مناطق پوستی بیشتری دارند، از شناسایی چهره نیز ناتوان است.

تا کنون، هیچ پاسخی از سوی اپل برای این مشکل ارائه نشده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-bkav-%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%87-%d8%b3%db%8c/
ads
ads