داغ ترین ها :
سرمایه گذاران Qualcomm پیشنهاد 70 دلاری Broadcom برای هر سهام را رد کردند

سرمایه گذاران Qualcomm پیشنهاد 70 دلاری Broadcom برای هر سهام را رد کردند

دقیقا یک هفته پیش Qualcomm اعلام کرد که شرکت Broadcom درخواست 70 دلاری شرکتی که از چیپ ست های تلفن همراه، Snapdragon طراحی کرده است را رد کرد. این معامله ترکیبی از پول نقد و سهام بود که سهام مورد نظر نیز از سهام  شرکت Qualcomm بود که 60 دلار به صورت نقدی و 10 دلار در سهام Broadcom مبادله می شد. ارزش کل معامله حدود 105 میلیارد دلار است که بیش ترین ارزش افزوده در تاریخ تکنولوژی را رقم می زند. برخلاف اینکه احتمالا تراشه های مودم Qualcomm آیفون تا سال ۲۰۱۸ قدیمی خواهد شد، Broadcom تمایل داشت پول بیش تری نیز بپردازد.

همان طور که چندین بار ذکر شده‌، اپل و کوالکام در حال حاضر درگیر چندین پرونده ی قضایی هستند که اغلب در مورد تصمیم کوالکام در زمینه ی مجوز حق انحصاری منصفانه، منطقی و غیر تبعیضی است.

در حالی که 70 دلار برای دست کشیدن سرمایه گذاران کوالکام از سهام شان در مناقصه کافی نیست، برخی می گویند اگر 10 دلار افزوده شود، این معامله انجام می شود. هنگامی که هیئت مدیره کوالکام پیشنهاد 105 میلیارد دلاری را رد کرد، اعلام کردند که قیمت پایین است و Broadcom سعی دارد از این شرکت سرقت کند.

آیا می دانستید که گوشی های هوشمندی که از تراشه های کوالکام اسنپدراگون استفاده می کنند، به عنوان گوشی گیمینگ انتخاب بهتری هستند!؟

سپس گفتند که احتمالا هر سهم به قیمت 70 دلار به فروش خواهد رسید. و اگر یک آنتی پراکسی برنامه ریزی شده به Broadcom اجازه دهد که جایگزین هیئت مدیره Qualcomm و اشخاص برگزیده ی آن شود، احتمالا معامله با Broadcom می تواند با این قیمت انجام گیرد. با این حال، آنتی پروکسی ها وقت گیر و هزینه بر هستند.

Hock Tan مدیر عامل شرکت Broadcom توانست سه قرارداد بزرگ دیگر (LSI، Brocade و Broadcom) را با قیمت متوسط که فقط 6.8٪ بالاتر از قیمت پیشنهاد اولیه بودند را تکمیل کند.

این پیشنهاد 70 دلاری از طرف شرکت هدف، برای Qualcomm، با قیمت 74.76 دلار بسیار کم است زیرا بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که سهام این شرکت ارزش بیش تری دارد.

“-Daniel O’Keefe، مدیر مالی این شرکت، که 3.1 میلیارد دلار سهام Artisan Global Value Fund را دارد، گفت:” ما بسیار علاقه مند به یک مناقصه ی پیشنهادی هستیم که با 8 دلار شروع شود. هیئت مدیره Broadcom باید مجددا پیشنهاد بالا تری را درخواست کند.

هفته ی گذشته اشاره کردیم مثل یک حماسه نبرد وال استریت است که ما را به یاد روزهای ایوان بوسکی و مایکل میلکن می اندازد. این واقعا نشان دهنده ی این است که ارزش سهام کوالکام برای Broadcom بسیار کم است. اگر شرکت Broadcom مبلغ 5 دلار بیش تر به صورت نقدی پرداخت کرده و 5 دلار دیگر به اختیار سهام اضافه کند، می تواند با 120 میلیارد دلار، سهام Qualcomm را از آن خود کند. با این حال، دانیل مورگان مدیر مالی، و Synovus Trust معاون شرکت، می گویند که ممکن است قیمت نهایی آن حدود 85 تا 95 دلار باشد تا قرارداد بسته شود.

Synovus که یکی از سهام داران Qualcomm است، گفت:” در نهایت، قرارداد با ۱۴۳ میلیارد دلار با شرکت Broadcom به سرانجام خواهد رسید.”

جالب است که بدانید در حال حاضر همه چیز در دادگاه به نفع شرکت Broadcom است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-qualcomm-%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-70-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-broadcom-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%87/
ads
ads