داغ ترین ها :
افت عملکرد مجدد آیفون ها پس از آپدیت جدید

افت عملکرد مجدد آیفون ها پس از آپدیت جدید

گوشی اپل آیفون پس از آپدیت 11.2.2 iOS به دلیل تعمیر Meltdown و Spectre با افت عملکرد مواجه شده است. اپل به تازگی 12.2.2 ios را به منظور تعمیر سیستم عامل و حفاظت از آن در برابر مشکلاتی که می توانند ناشی از روزنه های امنیتی Meltdown و Spectre باشند منتشر کرده است.این آپدیت روانه ی بازار شد و می بایست بر روی هر گوشی آیفون،آی پد و آی پاد تاچی که آن را دریافت می کردند،  نصب شود.متاسفانه این رویکرد تعمیری با مشکلی همراه بود و عملکرد گوشی هایی با سیستم عامل ios  پس از نصب این آپدیت با افت مواجه شد.

 

به منظور بررسی میزان افت عملکرد گوشی های اپل آیفون 6،شخصی به نام Melvin Mugal  تست عملکرد(benchmark test)را قبل و بعد از آپدیت به ios 12.2.2 بر روی گوشی خود اجرا کرد. بدون اجرای هیچ برنامه ای،نتایج تست عملکرد پردازنده ی تک هسته ای نشان دهنده ی یک افت 41 درصدی و تست عملکرد پردازنده ی چند هسته ای نشان دهنده ی یک افت 49 درصدی بود. طبق گفته ی Melvin این افت عملکرد می تواند ناشی از کاهش سرعت CPU باشد که اپل به تازگی آن را مورد ستایش قرار داده بود.

 

این رویکرد تعمیری به منظور پیشگیری از خاموش شدن گوشی های آیفون با باتری ضعیف در مواقعی اعمال می شود که با یک وظیفه ی پیچیده که نیازمند تمامی قدرت باتری است مواجه می شوند. تمامی افراد به یک نتیجه ی یکسان اشاره داشتند:در تمامی مراحل تست کاهش عملکرد بسیار جدی به نظر می رسید. بسیاری از مراحل تست نشان دهنده ی یک کاهش چشمگیر در عملکرد گوشی های آیفون 6 حتی به میزان بیش از 50% در برخی مراحل بودند. اگرچه این خبر چندان خوبی نیست اما انجام این آپدیت امنیتی ضروری است. این نشان دهنده ی پیغام جامعه ی امنیتی مبنی بر این است که هر لحظه به ما یادآوری می کند امنیت نمی تواند با عملکرد سازگار شود.

 

برخی افراد ذکر کرده اند که این نتایج می توانند ناشی از ضعیف شدن باتری باشند که این موضوع در ماه گذشته افشا و توسط اپل نیز تایید شد. این امر می تواند دلیلی برای یک اصلاح فنی باشد (که توسط فروشندگان benchmark در رابطه با تعمیر Spectre اثبات نشده است).چندین کاربر و گزارشگر دیگر نیز ذکر کردند که تست های نوسان دار در برخی گوشی ها هیچ گونه کاهش عملکردی را نشان نداده اند اما سایر تست ها این گونه نبوده اند. Melvin Mugan در رابطه با افت عملکرد می گوید: در صورتی که دارنده ی یک گوشی آیفون 6 یا مدل جدیدتر هستید،این امر شما را وادار به نصب ios 12.2.2 در سریع ترین زمان ممکن می کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%ac%d8%af%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c/
ads
ads