داغ ترین ها :
چگونه در گوشی اندرویدی اسکرین شات های بلند (قابل اسکرول) بگیریم؟

چگونه در گوشی اندرویدی اسکرین شات های بلند (قابل اسکرول) بگیریم؟

شاید برای خیلی از کاربران پیش بیاید که بخواهند از یک صفحه با متن طولانی اسکرین شات بگیرند. بعضی از افراد بدون داشتن علم انجام این کار، شروع به گرفتن اسکرین شات های متعدد می کنند، که موقع خواندن، کاربران را اذیت می کند. عده ای دیگر به سراغ نرم افزار های متعدد دیگر می روند، که خب کار کردن با نرم افزار ها دردسر ها و خستگی های خاص خود را دارد. اما گوشی های اندرویدی قابلیتی برای این کار تدارک دیده اند که در ادامه برای شما شرح می دهیم. این قابلیت به scrolling screenshots معروف است و انجام آن در گوشی های سامسونگ و هواوی و دیگر گوشی های اندرویدی کمی متفاوت است.

اسکرین شات بلند و طولانی روی گوشی

بعد از آنکه کمپانی سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی Note 5 را معرفی کرد شاهد حضور یک قابلیت جدید به نام Capture more بودیم که این قابلیت به شما این امکان را می داد که از یک تصویر طولانی در در قالب یک فایل در اختیار داشته باشید. اما بعد از مدتی، در گوشی هوشمند گلکسی S8، این قابلیت به Scroll capture ارتقاء یافت. برای انجام این دستور باید به روش زیر عمل کنید.

  • گزینه Smart capture را از منوی Advanced settings فعال کنید.
  • به صفحه ای که قرار است  scrolling screenshots بگیرید، بروید.
  • یک اسکرین شات معمولی بگیرید.
  • زمانی که اسکرین شات گرفتید، روی گزینه Scroll capture که در پایین صفحه معلوم می شود، کلیک کنید.
  • همزمان که گزینه مربوطه را نگه داشته اید، صفحه را به سمت پایین تا محل مورد نظر بکشید.

در رابطه با گوشی های کمپانی هواوی قصه کمی متفاوت بوده و فقط گوشی هایی که رابط کاربری EMUI 5.0 دارند، می توانند از این قابلیت بهره ببرند.

  • به صفحه ای که می خواهید از آن اسکرین تهیه کنید، بروید.
  • دکمه پاور و کم کردن صدای گوشی را همزمان نگه دارید.
  • بعد از چند ثانیه یک نمایش داده می شود که شما را از گرفتن اکسرین شات مطلع کند.
  • قبل از آنکه صفحه محو شود گزینه Scrollshot را لمس کنید.
  • این کار باعث می شود که گوشی به صورت خودکار  Scrollshot بگیرد و اسکرین شات اصلی اضافه کند. این کار تا زمانی ادامه پیدا می کند که شما بر روی صفحه کلیک کرده تا متوقف شود.
  • سپس صفحه Scrollshot بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود تا شما اقدامات لازم از قبیل اشتراک، Edit یا پاک کردن آن را انجام دهید.

در رابطه با دیگر گوشی های اندرویدی این قابلیت با استفاده از یک نرم افزار و به سادگی هر چه تمام تر برای کاربران اجراء خواهد شد. کاربران می توانند با استفاده از برنامه Stitch and share از قابلیت scrolling screenshots بهره مند گردند. این نرم افزار بر خلاف نرم افزار های دیگر به ساده ترین روش ممکن این قابلیت را برای شما فعال می کند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. farzad

    ممنون از مطالب آموزندتون

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1/
ads
ads