داغ ترین ها :
حذف برنامه هایی که از Accessibility Service استفاده می کنند از PlayStore گوگل

حذف برنامه هایی که از Accessibility Service استفاده می کنند از PlayStore گوگل

غول جستجوی جهان اظهار کرد که گوگل برنامه دارد تا همه ی برنامه هایی را که از ” مفاد صدور مجوز و الزامات افشاء اطلاعات ” موافقت نمی کنند را حذف کند. بعضی از توسعه دهندگان  از API مخصوصی برای ساخت برنامه برای افراد ناتوان استفاده می کنند وبرنامه ایی با  هدف های دیگری می سازند. گوگل با آن ها تماس برقرار کرده و از آن ها در خواست کرده تا تغییراتی را در برنامه هایشان ایجاد کنند.

در میان این برنامه ها که ازاین API برای کاربران ناتوان استفاده می کنند ممکن است نام برنامه Last Pass  ، Tasker، یا Network Monitor Mini را شنیده باشید، اما برنامه های محبوب دیگری هم هستند  که از این API استفاده می کنند.

مقالات مرتبط: حل مشکل Waiting For Download گوگل پلی

تولید کنندگان از این API گوگل استفاده می کنند تا قابلیت هایی را به برنامه هایشان اضافه کنند که هیچ ارتباطی با هدف اصلی آن ندارد، مانند محتوی پوششی، کامل کننده ی فیلدها و غیره. دلیل این که گوگل نمی خواهد این برنامه ها از این API استفاده کنند این است که اگر کاربر مجوز دسترسی را صادر کند به صورت بالقوه می تواند خطراتی امنیتی برای وی در پی داشته باشد.

” خدمات درخواست دسترسی تنها باید برای کمک به افراد ناتوانی استفاده شود که از دستگاه های اندرویدی و برنامه های اندرویدی استفاده می کنند. برنامه ی شما باید با مفاد صدور مجوز و الزامات افشاء اطلاعات داده های کاربر موافق باشد.”

اقدامات لازم: اگر تاکنون این کار را انجام نداده اید، باید به کاربرانتان توضیح دهید که برنامه ی شما چگونه از  “android.permission.BIND_ACCESSIBILITY_SERVICE” استفاده می کند تا به کاربران ناتوان برای استفاده از دستگاه ها و برنامه های  اندرویدی کمک کند.

به گفته ی گوگل، تمام برنامه هایی که این الزامات را رعایت نکنند ظرف 30 روز آینده از فروشگاه گوگل پلی حذف خواهند شد.گزینه ی دیگری برای تولید کنندگانی  که از این API استفاده می کنند این است که هر درخواستی برای خدمات دسترسی در برنامه هایشان هست را حذف کنند.

تا به این جای کار خوب و سفت و سخت ، اما برنامه هایی که از این API برای هدف درست استفاده می کنند تا به افراد ناتوان کمک کنند چه می شوند؟ آیا آن ها قرار نیست در معرض همان خطرات امنیتی قرار بگیرند؟ اگر این طورر است چرا آن ها حذف نمی شوند؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b2-accessibility-service-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%85/
ads
ads