داغ ترین ها :
اپل اذعان کرد آیفون ها به طور مصنوعی با باتری قدیمی کند کار میکنند

اپل اذعان کرد آیفون ها به طور مصنوعی با باتری قدیمی کند کار میکنند

اپل تایید کرده است که به طور مصنوعی اپل با باتری های قدیمی تر کم سرعت خواهد شد ( حتی برخی از آیفون هایی که باتری شان کمتر از 1 سال عمر دارند )، و حتی مشکلات جدی تر آن ها مانند توقف های غیر منتظره بیشتر خواهند شد. Apple تایید کرده است که این شرکت طی مذاکره ای اداری و صنفی، این “ویژگی” را به عنوان ” اصلاح حداکثر نقص های لحظه ای “معرفی کرده است که به بیان ساده تر بدین معنی است که پردازنده گوشی اپل را کند می کند.این شرکت حدود یک سال این راز را از عموم مردم پنهان نگه داشت، اما تحقیقات اخیر کاربران در مورد Reddit و اصلاح معیار های بعدی این شرکت، موجب تحریک یک پاسخ رسمی شد.

این مسئله به موارد زیر بستگی دارد:

باتری های سالم نمی توانند یک شارژ را به خوبی یک محصول جدید حفظ کنند و وقتی سطح باتری کم است و یا در هنگام استفاده از تلفن در دمای پایین، ممکن است قدرت کافی را ارائه نکنند.

و هنگامی که یک پردازنده قدرتمند همراه دارید که به قدرت زیادی نیاز دارد، باتری سالم که به خوبی قادر به ارائه آن نیست، به طور غیر منتظره تلفن را خاموش می کند. این دقیقا مشکلی است که در اواخر سال ۲۰۱۶ در بسیاری از دستگاه های آیفون 6s به وجود آمد، حدودا یک سال پس از عمر تلفن همراه، زمانی که باتری شروع به کهنه شدن می کرد.

در اواخر ژانویه 2017، در میان شکایات روزافزون در مورد مشکلات غیر منتظره ی آیفون، اپل iOS 10.2.1 را منتشر کرد، به روز رسانی نرم افزاری که ظاهرا مشکل بسته شدن برنامه ها را به نحوی اسرارآمیز حل کرده است. در آن زمان، هیچ کس نپرسید که چگونه اپل این کار را انجام داده است و این شرکت هرگز رمز و راز این کار را به طور عمومی افشا نکرد.

اما مدتی پس از این به روز رسانی، یک مشکل جدید پدیدار شد: سرعت گوشی های اپل روز به روز کندتر شد.

در مدت یک هفته به سرعت، پس از تحقیقات یکی از کاربران روی این گوشی ها، علت این مشکل مشخص شد:

اپل با باتری های سالم به طور مصنوعی سرعت آیفون ها را کم می کند، پردازنده ها را با سرعت پایین تر اجرا می کند، که منجر به کاهش سرعت بسیاری از دستگاه های آیفون S6 و آیفون 6 شده است.

iOS 10.2.1 این ویژگی جدید را برای آیفون 6s، 6s plus، 6، 6 plus و SE به روز رسانی کرد و iOS 11.2 که اخیرا به روز رسانی شده است و به آی فون 7 و آیفون 7 پلاس ارتقا یافته است. هم چنین اپل قصد دارد که این مدل را به مدل های جدید آیفون ارتقا دهد، زیرا باتری های آن ها به مرور زمان کهنه می شوند.

نابغه های روابط عمومی اپل، آن را  ” اصلاح حداکثر نقص های لحظه ای ” می نامند، اما اشتباه نکنید، اشخاص معمولی آن را “سرعت کم کن گوشی به طور مصنوعی” می نامند. به هر حال، این در واقع یک راه حل برای خاموش شدن غیر منتظره ی گوشی است، اما نداشتن ارتباط مستقیم با اپل در مورد این موضوع، یک مشکل است.

در نتیجه، زمانی که سرعت گوشی های آیفون کم می شود، به این معنا نیست که “گوشی شما به یک باتری جدید” نیاز دارد، بلکه بیش تر بدین معناست که “به یک تلفن جدید” نیاز دارید. چیزی که انتظار می رود یک گوشی با یک باتری قدیمی است که از لحاظ شارژ سریع تر اجرا می شود، اما آیفونی با سرعت کم به دلیل داشتن یک باتری قدیمی انتظار نمی رود.

مردم عادی آن را این گونه می شناسند: “سرعت کم کن تلفن به صورت مصنوعی”

سال هاست که نظریه های دسیسه چین می گویند که اپل سرعت آیفون های قدیمی تر خود را به طور هدف مند پایین می آورد تا مردم سریع تر یک دستگاه جدید بخرند. آخرین یافته ها نشان می دهد که اپل سرعت آیفون ها را بدون هیچ دلیلی کم نمی کند، اما نشان می دهد که این شرکت حقایق مهم و گمراه کننده ی مشتریان خود را نادیده می گیرد.

هم چنین سوالاتی مطرح می کند که در گذشته، شیوه های مشابه ای وجود داشته که ما در مورد آن ها چیزی نمی دانیم.

بدتر از آن، تحقیقات نشان می دهد که گوشی های آیفون – با وجود ارزش فروش مجدد خود و پشتیبانی سالانه به روز رسانی نرم افزار – گاهی اوقات سریع تر از چیزی که پیش بینی شده، در کم تر از یک سال به یک سرویس جایگزینی باتری نیاز دارند.

در مقابل، شرکت های رقیب اپل، مانند سامسونگ وعده داده اند که محصولات جدیدشان مانند Galaxy S8 دارای یک باتری است که 95 درصد ظرفیت شان را حتی پس از دو سال، حفظ می کنند. برای قرار دادن این مزایا، یک پوشش باتری 80٪ درصدی قدیمی در نظر گرفته می شود که به جایگزینی نیاز دارد.

در پایان، بر خلاف آنچه که قبلا باور داشتیم، اکنون می دانیم که سرعت آیفون های قدیمی تر با گذشت زمان کاهش می یابد. گرچه، یک راه حل دیگر نیز وجود دارد: باتری را جایگزین کنید.

اگر ثابت کنید که باتری شما واقعا قدیمی است، شرایط گارانتی آیفون دو سال اعتبار دارد، اما شرکت اپل برای کاربرانی که گارانتی گوشی شان تمام شده است ۷۹ دلار هزینه خواهد کرد و به بازدید از یک Apple Store یا ارسال آیفون تان به Apple از طریق ایمیل نیاز است (که به این معنی است که شما حداقل چند روز بدون گوشی خواهید بود تا باتری تان جایگزین شود).

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a7%d8%b0%d8%b9%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-%da%a9%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b7/
ads
ads